Merchandising [Shirts, Feansjop]

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
diepFries
Wereldspeler

Re: Merchandising [Shirts, Feansjop]

Bericht door diepFries »

xander schreef:
Dus? Als dat alles is..

Die evt. spreekkoren over Ajax of welke andere club dan ook zouden me aan m'n ***t roesten. Het uiteindelijke argument dat het merendeel van de achterban vindt dat het shirt niet 'uniek' genoeg is (en of het dan op Ajax, IJsselmeervogels of VV Makkum lijkt doet er niet toe) kan ik meer mee. Daarentegen gaat het wel ook om het stukje clubgeschiedenis en het gehele tenue. Dat is namelijk meer dan alleen een wit shirt met een rode baan..
Derhalve spijtig mijns inziens dat de directie bakzeil heeft gehaald. ALS je het besluit neemt om met dit historische uitshirt het nieuwe seizoen in te gaan, houd daar dan ook aan vast. Hopelijk kan het aangekondigde 'vooroverleg' een dergelijke 'spagaat' in de toekomst voorkomen.
In case of doubt, make it sound convincing
Superfean4
Basisspeler

Bericht door Superfean4 »

Qua keeperstenue beginnen we nu ook al op groningen te lijken
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Superfean4 schreef:Qua keeperstenue beginnen we nu ook al op groningen te lijken
Je moet er van houden denk ik maar ik vind ze geweldig.
Silver

Bericht door Silver »

Vond 't keepershirt er ook best mooi uit zien, behalve weer zo'n vage zwarte streep op de rechterkant.
Over de kleur, tsja het is groen maar hebben in 't verleden vaker groene en ook geel gehad. Groningen had afgelopen seizoen ook lichtblauwe keepershirts. Zolang er geen geel en groen in het thuis- of uitshirt zit vind ik 't prima.
sch4-live
Wereldspeler

Bericht door sch4-live »

Het doet me denken aan de tandarts,en dat is geen goed teken :wink: Maar ik heb de laatste tijd wel nog genoeg op dingen gezeurd en maak hier dus ook geen groot probleem van.
Jelmer1981
Wereldspeler

Bericht door Jelmer1981 »

Weet iemand wanneer het nieuwe thuisshirt in de online Feansjop komt?
Silver

Bericht door Silver »

Begin juli komen de nieuwe shirts meestal in de verkoop.
Maar als je wat geld wilt besparen, het huidige shirt is met 50% korting te koop. Het enige verschil met het shirt van volgend seizoen is volgens mij het kraagje.
2001
Jeugdspeler

Bericht door 2001 »

Klopt. Ze hadden van mij het kraagje wel mogen houden, net zoals vorig seizoen. Ik vind 't kraagje van nu niet echt mooi.
Appielwt
Nieuw talent

Bericht door Appielwt »

Ik was een keer in de shop en vroeg hoe het shirt verkocht. Vorig seizoen is er veel meer gekocht in vergelijking met dat zwempak van 2 jaar terug, alleen spelers hadden last van het kraagje. Dat zal wel reden zijn voor het weghalen van het kraagje.
Breuer: "Leeg spelen voor het publiek"
longa
Invaller

Bericht door longa »

Appielwt schreef:Ik was een keer in de shop en vroeg hoe het shirt verkocht. Vorig seizoen is er veel meer gekocht in vergelijking met dat zwempak van 2 jaar terug, alleen spelers hadden last van het kraagje. Dat zal wel reden zijn voor het weghalen van het kraagje.
Ik vind dat toch raar, ik had helemaal nooit problemen met het kraagje en vond het juist fijner dan van die hardere kraagjes die je ook wel eens ziet. Maar gelukkig hebben we nog steeds een mooi shirt en hopen dat ook deze dan goed wordt verkocht!
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

longa schreef:
Ik vind dat toch raar, ik had helemaal nooit problemen met het kraagje en vond het juist fijner dan van die hardere kraagjes die je ook wel eens ziet. Maar gelukkig hebben we nog steeds een mooi shirt en hopen dat ook deze dan goed wordt verkocht!
En welke selectiespeler ben jij dan?
Spijt heb je morgen maar!
longa
Invaller

Bericht door longa »

Ebiede schreef:En welke selectiespeler ben jij dan?
Maakt het uit of ik wel of geen selectiespeler ben? Punt is dat ik er persoonlijk nooit last van heb gehad en het juist een fijne kraag vond, maar dat vinden de selectiespelers dan kennelijk anders.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Complimenten voor de Feansjop, mijn shirt was in 3 dagen bezorgd!
Criz
Wereldspeler

Bericht door Criz »

Ajax verliest merkrechten

AMSTERDAM - De merkregistratie van het rood-witte voetbalshirt van Ajax is ongeldig. Dat heeft de rechtbank van Amsterdam deze week bepaald in een zaak die de voetbalclub had aangespannen tegen een man die zonder toestemming Ajax-souvenirs verkocht. Volgens de rechter voldoet de merkregistratie van Ajax uit 1996 niet aan de technische eisen die in Europa aan kleurmerken worden gesteld.
Wat zonde achteraf dat die rechtszaak niet is door gegaan die ze in eerste instantie wilde aanspannen tegen Heerenveen omtrent dat eerste uitshirt.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Nou, ik ben anders maar wat blij dat die zaak er niet gekomen is, want dat had waarschijnlijk betekend dat de club gewoon van plan was geweest om in die afgrijselijke shirts te gaan spelen komend seizoen. Nu lieten ze die zaak vallen omdat Heerenveen afzag van die shirts.
Criz
Wereldspeler

Bericht door Criz »

Dat is niet helemaal waar, want bij Ajax wilde ze de rechtszaak zelfs nog doorzetten terwijl Heerenveen al afstand van die uitshirts genomen had.
Silver

Bericht door Silver »

Nog geen foto's van 't 'nieuwe' thuisshirt gezien, dus bij deze. Enige verandering het nieuwe kraagje, maar blijft een fantastisch shirt. Ook mooi detail de sc Heerenveen tekst op de achterkant van de kraag. Ben benieuwd of dit ook op de productieshirts komt of dat 't alleen op de wedstrijdshirts voor de spelers staat zoals vorig jaar.

Afbeelding
Afbeelding
André
Wereldspeler

Bericht door André »

Wederom een schitterend shirt. Als er dan toch een kanttekening geplaatstmag worden dan vraag ik me af waarom altijd dat grote wite vlak op de achterzijde moet staan. De UEFA verplicht welliswaar dat het rugnummer op een vlak moet staan, maar met de UEFA hebben we voorlopig geen doen. Bovendien zie je bij clubs als Vitesse en PSV dat zij wel spelen met shirts waarbij de banen op de achterzijde wél doorlopen.
Als één man achter onze trots!
Silver

Bericht door Silver »

Is inderdaad een kleinigheid, maar zou inderdaad mooier zijn als de banen doorlopen. Dat is de tol die commercie eist op de shirts van tegenwoordig. Sponsoren betalen veel geld voor hun naam op het shirt & dan moet die naam goed zichtbaar zijn.
Denk dat de KNVB het tegenwoordig ook al verplicht stelt, want zowel het PSV shirt & het Vitesse shirt zijn tegenwoordig voorzien van vlakken voor rugnummers/sponsor.
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

Strepen die doorlopen zien er niet uit bij ons, wordt dan een lelijke achterkant (vroeger 1 keer gehad).
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Dan krijg je dus zoiets:
Afbeelding
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

Als het inclusief hekkenhangers en stadion gebeurd mag het wel van mij.

Paar jaar terug met Lurling en Allback hadden we het ook, erg onduidelijk. PSV had het ook, erg onduidelijk.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Jurjenv schreef:
Paar jaar terug met Lurling en Allback hadden we het ook, erg onduidelijk. PSV had het ook, erg onduidelijk.
Dat is misschien wel zo, maar het gaat in mijn ogen om het shirt, en niet om het rugnummer. Zal ongetwijfeld ook met de scheidsrechters en commentatoren (lees: het geld) te maken hebben.
Corruption is everywhere, fight it!
BakCristian
Invaller

Bericht door BakCristian »

Ik vind zo'n groot kaal vlak achterop lelijk. Geef mij maar doorgetrokken strepen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Silver

Bericht door Silver »

Zal wel een voorwaarde van Univé zijn dat hun logo op een 'schone' achtergrond geplaatst moet worden. Dan heb ik liever een compleet wit vlak dan deze of deze variant.
Plus het vlak is ook zo groot omdat onze rugnummers nogal aan de grote kant zijn in vergelijking met andere clubs.

Voorbeeld hoe het met het huidige thuisshirt eruit zou zien zonder witte sponsorgebieden. Rugnummer is nog wel duidelijk, maar het Univé logo valt nogal weg.
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Als dat het thuisshirt volgend seizoen is, bestel ik hem nu alvast! Prachtig!
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Heel mooi. Zo zou het wat mij betreft altijd moeten zijn, doorlopende strepen i.p.v. die grote witte vlakken die worden opengelaten voor sponsoren en rugnummers. Ziet et veek mooier uit zo, maar helaas is het shirt ondergeschikt aan de commercie en zal het zo wel niet worden. Unive zal hier nooit mee akkoord gaan als het zou worden voorgesteld.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Gezien er toch elk jaar een aapassing gedaan moet worden mag deze er wel komen!
Alle ballen op Henkie!
Ultras'01
Selectiespeler

Bericht door Ultras'01 »

Zal wel aan mij liggen maar ik vind die witte vakken niet eens zo heel erg.
Wij zijn HEERENVEEN
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Ik ook niet, hoewel ik wel vind dat je moet proberen die ruimtes zoveel mogelijk te beperken of zelfs moet kijken of de Friese vlag in het shirt in stand kan blijven.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Plaats reactie