Viktor Elm

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Wizard
Beheerder

Re: Viktor Elm

Bericht door Wizard »

Otsje P schreef: Maar als ik dan zie hoe het middenveld van PSV gister volledig, maar dan ook echt volledig werd opgevreten door Anita en Enoh, dan bekruipt me het gevoel dat we het niet helemaal op de juiste wijze hebben ingevuld. Maar zo dynamisch en agressief als die beide kuitenbijters zijn onze middenvelders niet natuurlijk. Zo eerlijk moet ik wel zijn.
Precies. Wij hebben alleen Kums tegenover Anita en Enoh van ajax. Ik blijf het zeggen: wanneer je 4-3-3- speelt met zulke rasechte aanvallers als bij SCH dan heb je 2 verdedigend ingestelde middenvelders met loopvermogen nodig. Djuricic is te aanvallend, maar heb je nodig bij de niet balvaste Dost (qua aanspeelpunt), Kums is perfect, en Elm is te statisch. Elm is een topper qua dode spelmomenten (zowel aanvallend als verdedigend als bij uittrappen). Echter, in de omschakeling kan hij het niet belopen. Als vervanger zou een type Anita (liefst wat langer) ideaal zijn (dan zie ik Kums als controleur).
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Wizard schreef: Precies. Wij hebben alleen Kums tegenover Anita en Enoh van ajax. Ik blijf het zeggen: wanneer je 4-3-3- speelt met zulke rasechte aanvallers als bij SCH dan heb je 2 verdedigend ingestelde middenvelders met loopvermogen nodig. Djuricic is te aanvallend, maar heb je nodig bij de niet balvaste Dost (qua aanspeelpunt), Kums is perfect, en Elm is te statisch. Elm is een topper qua dode spelmomenten (zowel aanvallend als verdedigend als bij uittrappen). Echter, in de omschakeling kan hij het niet belopen. Als vervanger zou een type Anita (liefst wat langer) ideaal zijn (dan zie ik Kums als controleur).
Eigenlijk hebben we de ideale man wel in huis, om zo te spelen zoals jij omschrijft. Het is dat Roorda en Elm in de hiërarchie gewoon nog hoger staan, maar ik zou wel eens zien hoe het zou lopen met Kums en van Anholt in de defensieve rollen. Pele heeft die dynamiek, het loopvermogen, de mentaliteit en mijns inziens ook de kwaliteit om dat in te vullen. Hij is dan niet erg groot, maar dankzij zijn sprongkracht is hij toch een hele behoorlijke defensieve kopper.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

De ôfrinnende kontrakten fan Michel Breuer, oanfierder Viktor Elm en Gerald Sibon wurde net ferlingd. Dat hawwe se tiisdei te hearren krigen fan technysk direkteur Johan Hansma. SC Hearrenfean is wetlik ferplichte om spilers mei ôfrinnende kontrakten foar 1 april dúdlikens te jaan.

Michel Breuer is dwaande mei syn achtste seizoen by de klup. Viktor Elm hat twa wiken lyn al oanjûn dat er ta is oan in nij avontoer en dat er Hearrenfean nei dit seizoen ferlitte sil.
omropfryslan.nl
Geert Arend Roorda heeft dinsdag van de SC Heerenveen-directie te horen gekregen dat zijn contract eerst niet wordt verlengd. SC Heerenveen moest dit voor 1 april bekend maken.

Het definitieve besluit over de eventuele contractverlenging van de Friese middenvelder wordt over enkele weken genomen. Ditzelfde geldt voor Michel Breuer.

Gerald Sibon is bezig aan zijn laatste jaar bij de Friese club. De directie heeft de spits verteld dat zijn contract niet wordt verlengd. Ook Viktor Elm is bezig aan zijn laatste seizoen in Friesland. De Zweedse middenvelder wil een nieuwe uitdaging. Dit maakte hij enkele weken geleden al bekend in de LC.
lc.nl
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Feanatieke schreef:Hansma:
Wat weet iedereen toch goed wat hij wil. Een beslissing nemen is moeilijk blijkbaar.....
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Voetballers zijn net vrouwen....
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Elm wacht gewoon af of er een betere of identieke aanbieding komt in het buitenland. Zo niet, wil hij bij Heerenveen blijven
Dat is mijns inziens een logische redenatie
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Feanfan 1 schreef:Elm wacht gewoon af of er een betere of identieke aanbieding komt in het buitenland. Zo niet, wil hij bij Heerenveen blijven
Dat is mijns inziens een logische redenatie
Klopt, plus hij krijgt nog een officieële aanbieding van Heerenveen, sterk verlaagd.
100% achter Marco van Basten!
H-J
Wereldspeler

Bericht door H-J »

Waar heeft Elm de laatste weken last van? Scoort aan de 'lopende band' :mrgreen:
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Ik denk dat hij het forum leest en het zich aantrekt. :wink:
Freezeman schreef:22 maart 2012 11:22:03 Ik heb het helemaal gehad met Elm.
Anti anti. :)
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Elm is echt een fenomeen. Alleen is dat er de laatste jaren (hij was niet de enige) te weinig uit gekomen. Het gevoel van de assist bij de 0-1 is echt geweldig, hij had daar ook simpelweg voor eigen succes kunnen gaan.
Flying Frisian
Superster

Bericht door Flying Frisian »

Ik vond Viktor gister wederom een van de beteren aan onze kant, mooi ook die ontlading bij het uitvak na zijn doelpunt. Wat me gister wel weer opviel was dat hij zo weinig de duels aangaat en vaak zijn poot inhoudt of terugtrekt.
dagizmo
Invaller

Bericht door dagizmo »

Een erg mooi bekeken schot die goal van Elm. Goed geplaatst voor Luciano langs.
Hoewel Elm verguist is op t forum, bewijst een Elm in goede doen, dat hij wel nuttig kan zijn voor de club. Stand-in verdediger, stand-in spits, als het goed draait kan hij scoren.

Natuurlijk heeft Elm ook zijn beperkingen, maar zolang Heerenveen geen Messi kan betalen, zul je altijd speler hebben met beperkingen. Kums, prima speler, maar zal nooit zo doelgericht worden als Elm. Zo heeft iedereen wel zijn voor- en nadelen.

Wanneer je bedenkt dat als Dost een gele kaart had gepakt, hadden we geen spits gehad tegen Ajax. SIbon red het 30 minuten. Dus had je ideaal met Elm als spelverdeler in de spits kunnen spelen. Vorig seizoen ging dat ook een tijdje goed. Nee, wat dat betreft vind ik het niet raar om Elm (tegen een verlaagd salaris) te behouden.

Blind varen op de jeugd klinkt leuk, maar met Elm houd je ook een hele flexibel inzetbare speler in huis. Ondanks zijn tekortkomingen, die jeugdspelers ook zeer zeker zullen hebben.
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Opvallend dat hij na een veelbelovende start, met doelpunten als die van gisteravond, ver is teruggevallen. Heeft twee jaar lang anoniem meegehobbeld, maar is de laatste weken echt weer belangrijk aan het worden. Eén van de weinige spelers die van afstand wil en kan schieten, en samen met Sven Kums een middenvelder met power, te midden van alle sierlijke artiesten. In deze vorm zou het zonde zijn om afscheid van hem te nemen.
Heerenveen rules
Forumicoon

Hielke schreef:Opvallend dat hij na een veelbelovende start, met doelpunten als die van gisteravond, ver is teruggevallen. Heeft twee jaar lang anoniem meegehobbeld, maar is de laatste weken echt weer belangrijk aan het worden.
Zo is het. De Elm van twee jaar lang is zeker te missen en te vervangen. De laatste 3 wedstrijden scoort hij 4x, dat is een knap gemiddelde. Maar toch kan hij het niveau niet aan tegen betere tegenstanders. Tegen VVV, Excelsior, De Graafschap gaat het goed, tegen PSV, Twente en Ajax valt hij door de mand.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Heerenveen rules schreef:
tegen PSV, Twente en Ajax valt hij door de mand.
Wie valt niet door de mand tegen die ploegen?
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Elm speelt duidelijk om een contract te verdienen. Vreemd dat hij het nu plotseling wel kan.
Heerenveen rules
Forumicoon

Lipton schreef: Wie valt niet door de mand tegen die ploegen?
Daar heb je een punt. Wellicht wordt Elm dan ook verkeerd gerbuikt.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Knipecity schreef:Elm speelt duidelijk om een contract te verdienen. Vreemd dat hij het nu plotseling wel kan.
Goh, jij verdiept je er wel in zeg. Iedereen weet wat voor problemen Elm heeft gehad.
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Knipecity schreef:Elm speelt duidelijk om een contract te verdienen. Vreemd dat hij het nu plotseling wel kan.
Hij heeft er twee jaar lang met de pet naar gegooid omdat hij toch een goed salaris had. Tuurlijk.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Dat zijn niet mijn woorden, maar reken maar dat je jezelf wel in kijker wil spelen bij clubs als je nog geen club hebt voor komend seizoen. Deze goals kunnen wel het verschil zijn tussen een contract bij een clubje in Zweden of Denemarken en misschien een club uit de Bundesliga (rechter rijtje).
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Knipecity schreef: Deze goals kunnen wel het verschil zijn tussen een contract bij een clubje in Zweden of Denemarken en misschien een club uit de Bundesliga (rechter rijtje).
En jij denkt dat hij daar geen zin in had toen wij 2 jaar geleden 10 werden?
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

Ik ben in elk geval erg blij dat Elm weer de vorm terug lijkt te vinden van zijn eerste seizoen.
Toen wist hij ook het doel te vinden op belangrijke momenten zoals op 7-3-2009 in de thuiswedstrijd tegen Fc groningen in de blessuretijd de winnende treffer maken (filmpje.

Wanneer hij deze vorm weet vast te houden is hij een meerwaarde in het team. Wanneer hij weer afzakt zoals de afgelopen twee jaar is gebeurt dan is hij (helaas) geen meerwaarde.
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Hij krijgt nog deze week een voorstel hoorde ik, ik hoop echt dat ie blijft!
Temeer omdat er al veel spelers weg gaan (ik denk ook Dost en Narsingh), dan is wat vastigheid in het team meer dan welkom.
100% achter Marco van Basten!
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

De Elm van de afgelopen maand is voor ons zeker een toegevoegde waarde. En ik denk ook dat hij zich moet realiseren dat het aanbod van Heerenveen vrij aantrekkelijk zal zijn in vergelijking met Buitenlandse (Zweden etc.) aanbiedingen. Als hij deze lijn doorzet, dan is hij een prima aanvoerder bij ons.
heerenveenown
Selectiespeler

Bericht door heerenveenown »

Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Komt er nog wel achter dat hij nergens met die voorwaarden aan de slag zal kunnen.
Currahee
Wereldspeler

Bericht door Currahee »

Calimero schreef: Komt er nog wel achter dat hij nergens met die voorwaarden aan de slag zal kunnen.
maar het is wel zijn goed recht dat eerst af te wachten. als hij nu tekent kan hij niet meer een betere aanbieding van een ander afwachten. En in Duitsland b.v. kan hij vast meer verdienen dan bij ons. Alleen hier weet hij wel wat hij heeft maar ja ook weer een nieuwe trainer dus dan is het ook maar weer afwachten
Erwin4ever
Wereldspeler

Bericht door Erwin4ever »

Zou mooi zijn als Elm een nieuw, verlaagd, aanbod wil accepteren, in de huidige vorm zie ik hem graag blijven.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Ik hoop dat Elm vertrekt. De vele jaren dat hij hier heeft gespeeld heeft hij te weinig laten zien. Dat hij nu 5 wedstrijden goed speelt zegt me niet zoveel. Daarbij komt dat Elm wel redelijk makkelijk te vervangen is. Het enige wat je waarschijnlijk inlevert is lengte
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Currahee schreef: En in Duitsland b.v. kan hij vast meer verdienen dan bij ons.
Nou, daar heeft ie echt niks te zoeken hoor. Het niveau van de Bundesliga is te hoog gegrepen voor hem, of het moet zijn bij een club die daar aan de onderkant hangt. Maar dan kan hij beter hier blijven. Meneer denkt aan een stap hoger toe te zijn, maar op een niveau hoger dan Heerenveen heeft ie niks te zoeken. Maar hij doet maar lekker, ik zal hem niet missen. Zoals hierboven gezegd hij is makkelijk te vervangen. De afgelopen wedstrijden speelt hij goed, maar daar gaat zo'n 2 jaar drama aan vooraf. Als hij deze, waarschijnlijk, sterk verlaagde aanbieding accepteert ook prima, dan is het te hopen dat hij dan het niveau van de laatste wedstrijden vasthoud. Maar heb er totaal geen moeite mee dat hij dat (vooralsnog) niet wil.
Plaats reactie