Predatorfish schreef:
Als dat gebeurt heeft het bestuur echt een probleem. Ik weet dat ze meelezen dus bij deze: Pranjic wordt niet aan ajax verkocht!! Al bieden ze 100 miljoen, er gaan dit jaar geen spelers van Heerenveen meer naar Ajax
En anders gaan we weer vervelende liedjes over Ajacieden zingen. Kiezen of delen Yme!
Het bedrag wat we voor Sulejmani krijgen maakt weinig goed mijns inziens. Als je als club hogerop wil, moet je niet elk jaar weer je beste spelers verkopen, zo simpel is het..
Dat het bestuur blijft verkondigen dat het de aansluiting met de top wil is dus niet te rijmen met dit beleid.. Vandaar dat velen nu tegen het bestuur ageren. Terecht dus!
Toen Tomasson wegging dachten we ojé hoe nu verder
Toen van Nistelrooy na een jaar wegging voor 14 miljoen gulden dachten we ojé hoe nu verder
Toen Allbäck wegging dachten we, ojé hoe nu verder
Toen Sibon wegging dachten sommigen, ojé hoe nu verder
Toen Huntelaar wegging voor 9 miljoen dachten we ojé, hoe nu verder
Toen Alves wegging voor 18 miljoen dachten we, oje hoe nu verder
Nu Sulejmani weggaat voor 16,25 miljoen denken sommigen, ojé hoe nu verder...
(Hebben we het nog niet eens over 2e garnituur Samaras voor 7 miljoen, Nilsson etc.)
Wat een geniale scouting en bestuur heeft onze club. De beste van het land, dat mag nu wel gezegd worden. Ook nu zal er wel weer een nieuwe held. Wordt het Henrique? Beda?
Lekker redement. Gehaald voor € 265.000 en ruim een jaar later verkocht voor bijna 16 miljoen meer....
Prima deal we hebben nu in een half jaar het volgende vedriend:
Alves : 18 miljoen
Zuiverloon : 4 miljoen
Suljamani : 16 miljoen
Totaal : 38 miljoen
Nog te gaan
Bradley (monaco): 6 miljoen
Kom je op een totaal van 44 miljoen. Ik verwacht nu wel dat er de helft van dit kapitaal geinversteerd wordt op het veld. Kom nu niet met verhalen dat Heerenveen het geld niet eens ontvangt, want vervangers zullen ook niet in eens worden betaald.
Kortom: na deze verkoop verwacht ik minsten nog 4 versterkingen.
Hoe zo terecht? Je weet niet eens wat er met het geld gaat gebeuren of wat Heerenveen er voor terug haalt.
Stel je voor we halen morgen weer een mega talent binnen, is dat dan ook wan beleid?
Alles leuk en aardig ALS 26000, maar als dit zo doorgaat kan jij je nickname wijzigen in "de toekomst". Daar zit ik, en een hele boel supporters met mij, niet op te wachten..
We krijgen ook nog zo'n 5 miljoen voor Huntelaar (1 miljoen plus percentage van de winst). Die vertrekt ook nog wel deze zomer. Hij is tamelijk in zijn eer aangetast doordat Van Basten hem niet opstelde en weet dat hij bij Ajax weer geen CL zal spelen.
Lipton schreef:Hoe zo terecht? Je weet niet eens wat er met het geld gaat gebeuren of wat Heerenveen er voor terug haalt.
Stel je voor we halen morgen weer een mega talent binnen, is dat dan ook wan beleid?
Ja, want er moet nu iemand gehaald worden die er direct staat. Talenten hebben we met beide Henriques wel.
Ebiede schreef:Prima deal we hebben nu in een half jaar het volgende vedriend:
Alves : 18 miljoen
Zuiverloon : 4 miljoen
Suljamani : 16 miljoen
Totaal : 38 miljoen
Nog te gaan
Bradley (monaco): 6 miljoen
Kom je op een totaal van 44 miljoen. Ik verwacht nu wel dat er de helft van dit kapitaal geinversteerd wordt op het veld. Kom nu niet met verhalen dat Heerenveen het geld niet eens ontvangt, want vervangers zullen ook niet in eens worden betaald.
Kortom: na deze verkoop verwacht ik minsten nog 4 versterkingen.
Rekensom klopt niet helemaal. Denk dat we ook nog verkopen:
Pranjic 6 mln (die blijft nu zeker niet meer)
Ajax verkoopt Huntelaar voor 20 mln, dan krijgen 5 mln.
Totaal wordt dan 55 miljoen. Kopic, Beda en die macedonier prijs 4 mln. Dan hebben we ruim 50 mln over.
,
Doen we 30 mln naar het stadion (extra sky boxen) dan kunnen er nog 4 versrerkingen komen van 5 mln. Ook gaan we eens wat hogere salarissen betalen.
Jullie vergeten de ratten, kraaien en gieren die ook mee snoepen. Maar met zoveel geld ligt het voor de hand te investeren in het stadion op een wijze die structurel geld oplevert. Dan rendeert je geld waarschijnlik beter dan op de bank want dan komt de Zalm ook mee-eten. O nee, we hebben nu Bos.
Tja, erg jammer, maar ook begrijpelijk natuurlijk, 16 miljoen kun je niet weigeren voor een speler die zelf ook weg wil. En aan al de forumers die nu ineens refereren aan de hartjes van Sulejmani: Alsof het niet allang bekend was dat hij naar Ajax wilde. Bovendien, ik zie er geen tegenstrijdigheid in dat hij als jonge buitenlander zowel van Heerenveen 'houdt' en toch naar Ajax wil.
Het gevoel dat uiteindelijk overblijft is dat we voor de tweede jaar op rij onze favoriet (en daarmee een leuk lied) kwijtraken, dat is wel ongelooflijk klote.
Op de lange termijn zeker een uitstekende deal. Wel erg balen en de grote ambities voor volgend seizoen kunnen zeker even rusten. Grote aankopen zal en kan Heerenveen niet doen, wij leggen geen 8 miljoen neer voor een speler en dat gaan we ook niet doen. Mochten we ons wel fiks versterken dan moeten al die aankopen eerst weer op mekaar ingespeeld raken.
Sulejmani heeft een handvol uitstekende potten gespeeld en is een publiekslieveling. Toch is 16,25M weer een ongelofelijk bedrag. Toch een wrange bijsmaak aangezien ik meer vertrouwen in het bestuur had gehad wat betreft het verkopen aan een "concurrent" in de top van de competitie. Blijkt het verschil in mogelijkheden voorlopig heel groot.
The two most powerful warriors are patience and time.
Hoewel ik wel rekening had gehouden met een vertrek van Sulejmani, valt dit bericht me toch wel rauw op mijn dak. Veel mensen op het forum spreken over 16 miljoen, maar in de berichtgeving (in hoeverre deze betrouwbaar is weet ik niet) wordt over een brutobedrag gesproken. Heeft er iemand inzicht in hoeveel er van dit bedrag overblijft nadat de aasgieren hun deel hebben meegenomen?
Flying Frisian schreef:Hoewel ik wel rekening had gehouden met een vertrek van Sulejmani, valt dit bericht me toch wel rauw op mijn dak. Veel mensen op het forum spreken over 16 miljoen, maar in de berichtgeving (in hoeverre deze betrouwbaar is weet ik niet) wordt over een brutobedrag gesproken. Heeft er iemand inzicht in hoeveel er van dit bedrag overblijft nadat de aasgieren hun deel hebben meegenomen?
Ik denk dat je met 12 miljoen netto je handen dicht mag knijpen. Opleidingsvergoeding, vergoedingen voor zaakwaarnemers, tekengeld voor Miki zelf.. dat loopt in de miljoenen.
Jeroen schreef:Ik denk dat je met 12 miljoen netto je handen dicht mag knijpen. Opleidingsvergoeding, vergoedingen voor zaakwaarnemers, tekengeld voor Miki zelf.. dat loopt in de miljoenen.
Ik hoop toch echt niet dat de club het tekengeld van Mickey hoeft te betalen, dat lijkt me toch een taak voor Ajax, of zit ik hier nu grondig mis?
Flying Frisian schreef:
Ik hoop toch echt niet dat de club het tekengeld van Mickey hoeft te betalen, dat lijkt me toch een taak voor Ajax, of zit ik hier nu grondig mis?
Ja, maar Ajax was dus ook degene die het over een brutobedrag van 16,25 miljoen heeft.
Flying Frisian schreef:
Ik denk dat deze jongeman van 19 jaar in één klap binnenloopt.
Goed gedaan op 19 jarige leeftijd, hij heeft blijkbaar een goeie zaakwaarnemer.
Hveen eist meestal dat de spelers van het tekengeld afzien als ze weg willen ...
Financieel goeie deal 16milj. ook zal er vast wel een % regeling zijn bij verkoop door ajax zoals ook bij huntelaar het geval was. Maarjah financieel goeie deals doet hveen de laatste jaren altijd goed, maar sportief leverd het steeds vrij weinig op. We blijven maar tegen die vijfde plaats ophikken. Maar goed wellicht deze keer wordt er wel een directe versterking gedaan die er vanaf de eerste wedstrijd staat.
Ik walg van spelers die clubliefde simuleren met het embleem kussen en harten maken richting fans. Niks waard die Sulejmani. Nu een vervanger halen die ook in uitwedstrijden goed kan voetballen en niet alleen thuis. In Amsterdam zijn ze goed in het verkwanselen van talent, ik ben benieuwd hoe lang het met Mikki duurt voordat hij daar wordt uitgefloten in die betonbak na twee foute acties..........
Ago schreef:
Ik denk dat deze jongeman van 19 jaar in één klap binnenloopt.
Goed gedaan op 19 jarige leeftijd, hij heeft blijkbaar een goeie zaakwaarnemer.
het is te hopen dat hij daar meer gaat verdienen dan de 170.000 per jaar die, hij hier verdiende..
Zelfs bij de club hangt tegenwoordig een graaicultuur.... Eerst ff snel die seizoenskaarten innen, en dan de mensen voor wie iedereen naar het stadion komt verpatsen... Begint anders verrot veel op de YKB (Yme Kuiper Bank) te lijken bij ons... Lekker veel graaien, maar goede aankopen hó maar....
Heerenveen rules schreef:Ik walg van spelers die clubliefde simuleren met het embleem kussen en harten maken richting fans. Niks waard die Sulejmani. Nu een vervanger halen die ook in uitwedstrijden goed kan voetballen en niet alleen thuis. In Amsterdam zijn ze goed in het verkwanselen van talent, ik ben benieuwd hoe lang het met Mikki duurt voordat hij daar wordt uitgefloten in die betonbak na twee foute acties..........
Wat moet hij dan? Zijn leven lang bij Heerenveen blijven?
Ajax verkwanselt talent? Ik denk dat Sneijder, Van der Vaart, Van der Sar, Suarez, Huntelaar, Heitinga en Ibrahimovic je stelling verwerpen. Het zijn vaak de oudere aankopen die door het ijs zakken.
Wat heeft Heerenveen weer een geweldige transfer gesloten!
Waarschijnlijk is het bestuur van Ajax wijzer geworden van de eerdere transferonderhandelingen over Huntelaar, alsmede de transferonderhandeling van Heerenveen met AZ. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat een transfer voor de tweede helft van augustus geregeld zou zijn, maar des te beter. Op deze manier wordt de voorbereiding op het nieuwe seizoen in ieder geval niet verstoord zoals we vorig jaar hebben meegemaakt met Alves.
Ik noem ruim 16 miljoen voor Sulejmani wel degelijk Sneijder-achtige bedragen. Je moet het natuurlijk wel in verhouding zien, Sneijder had namelijk al 4-5 jaar in het eerste van Ajax gespeeld, had Champions League ervaring en ik schat zo'n 30 interlands op zijn naam. Ik denk dat geen enkel ander bestuur in Nederland dit bedrag had gekregen voor een 19-jarig talent, dat nog maar een half jaar in het eerste speelt.
Ik denk dat Ajax supporters toch echt wel even zullen slikken als ze dit bericht lezen. De meeste hadden volgens mij niet verwacht dat de transfersom hoger zou liggen dan zo'n 10 miljoen. Als Huntelaar nu ook nog wordt verkocht deze zomer, dan kan de penningmeester van Ajax zelfs 20M overmaken, ongekende bedragen!
De mensen die nu Sulejmani aanvallen om zijn 'hartje' gebaar zijn trouwens wel erg naïef. Hadden jullie nu echt verwacht dat Sulejmani hier nog 2 jaar zou blijven? Hij is gewoon nu al te goed voor Heerenveen, dan moet je zorgen dat je het als club goed uitonderhandeld zodat je er zelf ook beter van wordt. Ik gun hem het allerbeste en hoop voor hem (niet voor Ajax) dat hij volgend seizoen kampioen wordt.
Met 16 miljoen kan het scoutingsapparaat van Heerenveen weer 16 pogingen doen om een volgende Huntelaar, Alves of Sulejmani binnen te halen en de historie heeft tot dusverre uitgewezen dat het vaak wel goed zit met nieuwe aankopen. En het gezeur dat we op deze manier nooit aan kunnen sluiten bij de top 3 mag ook wel eens verbannen worden op het forum. Ten eerste hebben Ajax (Heitinga, Huntelaar), PSV (Gomes, Farfan), Twente (Engelaar, Amhadi) en alle andere subtoppers met exact dezelfde transferperikelen te maken. We wonen nu eenmaal niet in Engeland. Ten tweede zullen we nooit de top 3 in kunnen halen in verband met historie, achterban, etc. Er wordt hard aan gewerkt om het financiële gat met de top 3 te verkleinen en met de verkoop van Sulejmani kan Heerenveen weer een groeisprong maken (zie het verleden). Voetbal blijft een raar spelletje en als alles een keer mee zit dan kan Heerenveen inderdaad een keer meedoen om de titel, maar structureel moet Heerenveen gewoon zorgen dat ze bij de eerste vijf zitten. Als Heerenveen dat jaar op jaar lukt met jonge talentvolle spelers dan zit ik te genieten op de tribune.
Ik sta nu alweer te popelen om het 'nieuwe' Heerenveen aan het werk te zien.
Wachten is nu op versterkingen voor de linkerkant. Pranjic gaat ook nog immers.
Met alleen Popov in de verdediging is veel te weinig linksbenige middenvelder en aanvaller, die moeten er nu nog bij.
Plus rechtsback.
De gang naar het stadion wordt je wel steeds moeilijker gemaakt.
...maar ja we gaan er het komende seizoen weer voor en staan weer op de banken als we via de play-offs ternauwernood Europees voetbal halen.
Iedereen blij en het seizoen 2008/2009 is weer geslaagd, want meer zat er met deze selectie helaas niet in.
Het is een terugkerend ritueel waar we als supporters toch maar aan moeten gaan wennen.
SC Heerenveen was nooit een topclub, is het niet, en zal het ook niet(binnen 20 jaar)worden omdat er ten opzichte van de 3 Topclubs in dit land reeds een te grote achterstand is opgelopen en dat haal je de komende 10 tot 20 jaar nooit in.
Zelfs AZ is groter(moeilijk te accepteren)maar het is wel de realiteit.
Zonder geld van buitenaf(AZ:Scheringa, Ajax:Aegon)kun je de komende jaren niet meer aanhaken bij deze clubs.
Zelfs PSV zal het moeilijk gaan krijgen zonder externe geldschieter.
Ik hoop dat het niet zo zal zijn, maar vrees het ergste.
Ik wens Miralem Sulejmani trouwens veel succes in Amsterdam.
Ik vind het bedrag we opmerkelijk als je ziet dat C. Ronaldo en Nani voor zo 20mln van Sporting naar Man U. gingen en dan gaat Sulejmani voor 16mln naar Ajax...
Maare.. Een paar weken geleden is er iets van €160 van mijn bankrekening richting Heerenveen gegaan. Ik geloof dat een zekere Alves en Sulejmani voor 34mln verkocht zijn. Dé smaakmakers. Krijgen we ook een keer vergoeding voor de teleurstelling van het altijd maar verkopen van de publieksvoetballers? Natuurlijk gaat de club er op de lange termijn op vooruit, maar leuk voetbal met mooie spelers en wat minder geld op de bank heb ik toch liever dan wel geld maar geen voetbal.
devito schreef:Wat heeft Heerenveen weer een geweldige transfer gesloten!
-knip-
Ik sta nu alweer te popelen om het 'nieuwe' Heerenveen aan het werk te zien.
Ik ben geneigd het met je eens te zijn..
..en toch vind ik het Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, zo'n transfer naar Ajax.. Was er nu echt geen buitenlandse club geweest? Nouja, laat 'ie Ajax dan maar de Champions League in schieten (alhoewel dat met MvB nog lastig genoeg kan worden)
feanfanhannes schreef:sulejmani weg maar zn vervanger hebben we allang binnen zijn we PAULO HENRIQUE vergeten??
Nee, maar er zal toch weer wat kwaliteit bij moeten komen. Hopelijk weet Heerenveen twee spelers die het verschil kunnen maken terug te halen, zodat je er per saldo uiteindelijk op vooruitgaat.