[Centraal] Nederlands elftal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Eric
Superster

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Bericht door Eric »

Luuk de Jong zit er nog bij hé. Met Huntelaar, van Persie, Kuyt (van Marwijk is zijn grootste fan) en De Jong heb je dan vier spelers die in de punt kunnen spelen. De Jong is uitstekend in de lucht en technisch beter dan zowel Dost als Wolfswinkel. Kan die keuze wel begrijpen. Voor mij is met deze selectie nog niet duidelijk dat Hunter op de bank zal zitten.
O ja, die hebben we ook nog. Dan is het inderdaad logisch dat beiden niet zijn geselecteerd.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Vergeet ook niet dat Van Marwijk aan Van Nistelrooy heeft gevraagd of hij beschikbaar is voor het EK, mocht er een probleem ontstaan bij Oranje. Het zou me niet verbazen als Ruud nog eerder in aanmerking komt voor een reisje naar Polen en/of Oekraïne dan Dost. Hij heeft toch een bepaalde routine om er direct te staan, bij Dost is dat afwachten. Dost moet gewoon lekker blijven ballen en bij goede prestaties komt hij volgens mij vanzelf in beeld.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Eric schreef:Ik denk dat V. Marwijk meer heeft gekeken naar potentieel Nl.elftal materiaal dan naar wat er op dit moment top is. Dat zowel Van Wolfswinkel als Dost niet geselecteerd zijn duidt er toch wel op dat Huntelaar ws. als reservespits gebruikt zal gaan worden.
Dat zou de grootste fout zijn die Van Marwijk kan maken. Het niet opstellen van Huntelaar heeft ons waarschijnlijk de wereldtitel gekost, omdat de continu falende van Persie weer onzichtbaar mocht zijn. Gaat het nu mis zonder Huntelaar dan krijgt hij alles over zich heen. Ook kan hij echt niet meer zijn lieveling Kuijt opstellen.

Zoals gisteren bij Vi de big 5 genoemd werden heb ik zoiets van de big 4 moeten sowieso spelen; Huntelaar, Van Persie, Sneijder en Robben. Liefst Vd Vaart naast Van Bommel, maar dat durft conservatieve Bertje vast niet. Het is als bij Heerenveen, je zal misschien veel tegengoals krijgen met deze zwakke achterhoede, maar waarschijnlijk nog meer maken.
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Ik zie alle vier ook het liefst spelen, maar ik denk dat V. Marwijk wel weet wat het best werkt. Een Ibrahimovic paste bijvoorbeeld ook niet bij Barcalona omdat zijn spel (beweegelijkheid) daar niet geschikt voor was. Huntelaar geldt dit hetzelfde voor, want Huntelaar heeft net als Dost voorzetten nodig. Ach, ik heb wel vertrouwen in Bert. Al vrees ik wel voor een slecht EK, want het kan niet zo vaak achter elkaar goed gaan natuurlijk.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Eric schreef: Een Ibrahimovic paste bijvoorbeeld ook niet bij Barcalona omdat zijn spel (beweegelijkheid) daar niet geschikt voor was. Huntelaar geldt dit hetzelfde voor, want Huntelaar heeft net als Dost voorzetten nodig.
Als ditzelfde geld voor Huntelaar, waarom scoort hij dan aan de lopende band in het Nederlands elftal? En waarom speelt Nederland met Huntelaar veel beter dan met van Persie?

Huntelaar scoorde in zijn laatste 20 interlands iets van 1 goal per 70 minuten. Als je dan niet in een elftal past, dan weet ik het ook niet meer.

Je verhaal gaat niet op.
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Ik zeg ook niet dat Huntelaar niet moet spelen! Ik denk alleen niet dat Van Persie geschikt is voor links/rechts buiten omdat hij dan de ruimte voor Huntelaar klein zou maken. Maar we zullen het zien, hopelijk wil Van Persie zich inschikken voor het elftal.
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Eric schreef:Maar we zullen het zien, hopelijk wil Van Persie zich inschikken voor het elftal.
Ben bang dat Van Persie zijn egootje daarvoor niet opzij kan zetten.
Het is een grote speler in Engeland, maar hij heeft 2 jaar geleden ons wel de wereldtitel gekost.
Bovendien vind ik Van Persie in het Nederlands Elftal helemaal niet zo goed als hij bij Arsenal is.

Lijkt een beetje op het Clarence Seedorf-verhaal. Heel erg goed bij z'n club, niet goed tot slecht in Oranje.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
abegoal
Wereldspeler

Bericht door abegoal »

[boulevard modus]
Ik hoorde het gerucht over de reden van de scheiding van Ron Vlaar, namelijk dat vd Wiel (Ajax) de vader zou zijn van 'zijn' 2e kind. Is door kennissen van de 2 reeds bevestigd.
[/boulevard modus]

Nou ben ik niet zo van de roddel, maar als dit waar is lijkt het me best lastig samen voetballen. In topsport gaat het over details immers. Van Marwijk heeft ze echter beide geselecteerd.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

abegoal schreef:[boulevard modus]
Ik hoorde het gerucht over de reden van de scheiding van Ron Vlaar, namelijk dat vd Wiel (Ajax) de vader zou zijn van 'zijn' 2e kind. Is door kennissen van de 2 reeds bevestigd.
[/boulevard modus]

Nou ben ik niet zo van de roddel, maar als dit waar is lijkt het me best lastig samen voetballen. In topsport gaat het over details immers. Van Marwijk heeft ze echter beide geselecteerd.
Mooi man, helemaal als dat soort verhalen uitkomen. Zou helemaal geweldig zijn als van Marwijk de vader blijkt te zijn van zijn 2e kind.
heerenveenown
Selectiespeler

Bericht door heerenveenown »

Narsingh door :mrgreen:

Tweet van urby:
Gelezen.. Niks gehoord.. Erg verbaasd.. Grote domper..
https://twitter.com/#!/Urby28/status/202474130992398336
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Van Marwijk zoekt weer vastigheden van twee jaar terug. Volgens mij ontbreekt alleen van Bronckhorst van die basiself. Te verwachten valt dus dat hij gaat spelen met Kuyt en Nigel de Jong maast van Bommel. Huntelaar er naast zou ik nig de grootste fout vinden. Op het WK heeft hij 7 wed. lang gehoopt dat Van Persie los zou komen, maar helaas. Van Persie is duidelijk gegroeid in die 2 jaar, maar moet het in Oranje nog bewijzen. Kuyt brent voetballend weinig. Zit hem meer in meeverdedigen en positieve spirit denk ik.
Huntelaar, Vd Vaart en Affelay zullen wel de vaste invallers worden, of verrast Bertje toch nog....
André
Wereldspeler

Bericht door André »

Doel: Tim Krul (Newcastle United), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (Swansea City)

Verdediging: Vurnon Anita (Ajax), Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Wilfred Bouma (PSV), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Ron Vlaar (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax), Jetro Willems (PSV)

Middenveld: Mark van Bommel (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Siem de Jong (Ajax), Adam Maher (AZ), Stijn Schaars (Sporting Lissabon), Wesley Sneijder (Internazionale), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur)

Aanval: Ibrahim Afellay (Barcelona), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuyt (Liverpool), Jeremain Lens (PSV), Luciano Narsingh (SC Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Bayern München)
Ben nu toch wel benieuwd hoe Bert het op linksachter gaat oplossen.
Is Büttner door de mand gevallen op de trainingen of komt het gewoon door die play-offs? Want wat heeft Willems meer te bieden dan hem?
Echt, wat doet zo'n Bouma in hemelsnaam in het Nederlands elftal?

Wie zullen hiervan nog afvallen? Ik verwacht in ieder geval dat Lens en Maher afvallen.
Als één man achter onze trots!
Voorstopper
Superster
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Anita is ook nog een mogelijkheid op de back natuurlijk, met zijn snelheid en voetballend vermogen past dat ook prima. En hij is best pittig in de duels. Dat Buttner afgevallen is verbaast me op zich niet, Buttner heeft zeker talent en kan bij een slimme vervolgstap qua transfer nog een hele aardige back worden, maar op dit moment is het "het" nog niet. Zeker niet op mondiaal niveau. Willems heeft qua potentie wel meer te bieden, als hij zich normaal doorontwikkelt wordt hij over een paar jaar gewoon de vaste back van Oranje. Dan kan ik begrijpen dat hij er langer bij blijft (kan natuurlijk nog afvallen).

Dat Urby niet is opgeroepen verbaast me aan de ene kant wel, hij heeft een topjaar bij Milan gehad, aan de andere kant is hij én geen back én geen meerwaarde op het middenveld. Bouma zal er wel bij blijven, goede bekende, ervaren. Je kunt niet alleen maar jeugd meenemen, ook niet goed voor de balans in de selectie. Of Bouma dan wel de juiste persoon is kun je je wel afvragen.
André schreef: Wie zullen hiervan nog afvallen? Ik verwacht in ieder geval dat Lens en Maher afvallen.
Lens / Narsingh, Maher / Siem de Jong. Misschien toch nog Willems en de laatste geen idee...
The two most powerful warriors are patience and time.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Bertje is aartsconservatief. Van Persie in de spits, Huntelaar op de bank, Kuyt en De Jong in de basis. Gaat 'ie gewoon doen.
Eric
Superster

Bericht door Eric »

En andere landen hebben op elke positie topspelers?? Om maar even een opstelling te geven van twee toplanden:
Opstelling Duitsland:

Neuer

Schmelzer, Hummels, Badstuber, Howedes

Khedira, Kroos

Schurrle, Özil, Reus

Gomez

Opstelling Frankrijk:

Lloris

Abidal, Rami, Mexes, Debuchy

M'Vila, Cabave

Ribery, Nasri, Valbuena

Giroud
Dan kan ik bij beide landen best wel een aantal zwakke plaatsen aanwijzen.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Maar bij Duitsland kan het er ook zo uit zien:

Neuer
Lahm - Mertesacker - Badstuber - Höwedes
Khedira - Kroos
Özil - Götze - Podolski
Gomez

Namen als Höwedes en Hummels spreken niet tot de verbeelding, maar zijn wel basisspeler van Schalke en Borussia Dortmund. Mertesacker komt terug van een blessure. Die Duitsers hebben echt een vreselijk sterk team, zelfs nu Müller en Schweinsteiger hopeloos uit vorm zijn.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Als van Marwijk met Kuyt gaat starten dan moet hij zich laten opnemen! Dat werkpaard hoort absoluut niet in Oranje. Ik vind het al een afgang dat hij is opgeroepen. Speelt amper bij Liverpool en voegt weinig tot niets meer toe. Als hij speelt dan speel je met een minder voorin want hij komt geen lantaarnpaal voorbij.

Gewoon Affelay - van Persie - Robben

Van Persie is veel meer een creatieve man dan Huntelaar.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Van Marwijk heeft al aangegeven voor vastigheid te gaan, het WK-gevoel terug te willen halen. Je kan op je hand natellen dat Van Bommel en De Jong een blok op het middenveld gaan vormen met Sneijder op 10, Van Persie in de spits en Robben op de flank. Dan blijft één positie over. Ik denk dat de bondscoach toch voor Kuyt gaat kiezen, zeker omdat Afellay pas een uur in de benen heeft. Dat kan oplopen in aanloop naar het EK, maar of het voldoende is voor een basisplaats? Ik denk van niet.

Zelf zou ik het trouwens bespottelijk vinden wanneer Huntelaar ontbreekt in de uiteindelijke basiself. Topscorer van de Bundesliga, tweede op de topscorerslijst Europa League, topscorer in de eigen kwalificatiegroep voor het EK, onlangs nog een goed optreden tegen Engeland; wat moet je nog meer laten zien om basisspeler te worden? Ik zeg niet dat Van Persie uit de basis moet, maar ik vind dat het mogelijk moet zijn om je beste spelers (waartoe ik ook Huntelaar reken, ja) samen te laten spelen. Als Van Marwijk die uitdaging niet aan wil gaan, dan faalt hij m.i. als bondscoach.
Voorstopper
Superster
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Huntelaar moet wat mij betreft ook gewoon starten. Als er iemand beslissende goals kan maken is hij het wel en in de 16 is hij niet te verdedigen. van Persie is zwak met de rug naar de goal, hem gewoon een vrije rol vanaf de flank geven en Robben op de andere flank. En ze de vrijheid geven zelf te switchen.

Meteen uitproberen komende oefenduels.
The two most powerful warriors are patience and time.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Superfries88' schreef:Ik denk dat de bondscoach toch voor Kuyt gaat kiezen, zeker omdat Afellay pas een uur in de benen heeft. Dat kan oplopen in aanloop naar het EK, maar of het voldoende is voor een basisplaats? Ik denk van niet.
Gewoon Affelay in iedere oefenwedstrijd veel laten spelen. In de eerste een helft, dan 75 minuten en twee volledige wedstrijden. Zo komt hij aardig in het ritme. Alles beter dan Kuyt. Het zou een regelrechte aanfluiting zijn als hij op links komt te staan. Dat zou van Marwijk alleen doen om hem achter de back aan te laten lopen want aanvallend heb je helemaal niets aan hem. Een voorhoede Affelay, van Persie en Robben is absolute wereldtop, daar doet elke tegenstander het voor in de broek. Met Sneijder daarachter, dan heb je echt een topaanval.

De Jong/van Bommel is naar mijn idee ook het beste blok al kun je ook met van der Vaart spelen ipv de Jong omdat je dan aanvallender speelt. Maar met onze zwakke achterhoede is het inbouwen va wat extra defensieve zekerheid niet verkeerd. Ben wel benieuwd wie de linksback wordt. Anita is geen echte, Schaars ook niet en Willems voetbalt vaak nog als een junior. Ik zie hem al spelen tegen Ronaldo en Ozil, dat wordt lachen voor die 2.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Goede column van Menno Pot, in Nusport:
Wedstrijd van het Jaar

Wat zwamt iedereen over dat wedstrijdje tussen Bayern en Chelsea, terwijl de échte kraker drie dagen later in hetzelfde stadion gespeeld wordt?

Bayern München tegen Oranje, vriendschappelijk op 22 mei, dát is pas een affiche. Het is voor mij persoonlijk een véél belangrijker duel dan de Champions League-finale.

Hoe is dat zo gekomen? Hoe kan het dat van een nuffig oefenpotje tussen en club en een nationale ploeg zo veel afhangt?

We gaan terug naar de zomer van 2010. Arjen Robben, piepkuiken uit Bedum, is geblesseerd naar het WK in Zuid-Afrika afgereisd, maar wordt tegen Kameroen ‘gebracht’, waarna hij een paar keer beslissend is door te scoren (Slowakije, Uruguay) of juist niet (Spanje).

Kort daarna, bij de start van de seizoensvoorbereiding van Bayern München, blijkt Robben weer geblesseerd. Voor een half jaar. Bayern is boos: op Oranje, op de medische staf, op de KNVB. Dat moet ongeveer zo gegaan zijn.

Bayern: "Donnerwetter, scheiss-KN-Vau-B, der Arjen ist kaputt!"

KNVB: "Alsof wij daar wat aan kunnen doen. Scheisse kann passieren."

Bayern: "Maar zagen jullie dan niet dat die jongen pijn had? Het huilen stond hem nader dan het lachen daar in Zuid-Afrika."

KNVB: "Zo kijkt ‘ie altijd."

Bayern: "O ja, da’s waar ook. Niettemin: jullie hebben hem stukgemaakt, dus wij willen geld zien."

KNVB: "Hahahaha! Ga toch weg. Doei."

Kortom: impasse. Maar plots was er een idee: waarom laten we de supporters die schadevergoeding niet ophoesten? Vriendschappelijk potje in de aanloop naar het EK 2012, opbrengst naar Bayern, klaar is Kees. Zie het als een collecte.

Veredeld trainingspotje

Elke idioot wist wel dat het zou uitdraaien op een veredeld trainingspotje tussen B-elftallen. Misschien dat een naïeve stagiair zijn vinger heeft opgestoken om heel voorzichtig iets van die strekking aan de vergadering bij te dragen, maar voetbaldirecteuren hebben nu eenmaal weinig last van dat soort scrupules.

"Bedankt voor het meedenken, jongen, maar jij moet nog veel leren. We hebben het hier over voetbalsupporters hè: zelfs wanneer elke idioot snapt dat we broodjes gefrituurde koeienstront staan te verkopen, zijn er nog genoeg next-level-idioten die er wél geld voor neertellen. Juffrouw Heidi: de opmerking van onze stagiair niet notuleren. En stelt u even een persbericht op over deze wedstrijd? Iets met ‘prestigieus’ ofzo."

Inmiddels is het bijna zo ver en mogen we wel stellen dat het een extreem onhandige oefenwedstrijd is voor álle betrokken partijen. De EK-loting koppelde Nederland aan Duitsland, dat met veel Bayern-boys speelt. Dan willen bondscoaches en spelers niet tegen elkaar oefenen. Normaliter wordt zo’n onderling oefenpotje afgeblazen.

Bayern-B

Vervolgens haalde Bayern München de Champions League-finale, drie dagen vóór Bayern - Nederland. Voor de Duitse bondscoach Joachim Löw was het toch al balen dat het seizoen voor Bayern de maximale lengte heeft gekregen, en dan moeten die gasten drie dagen ná de finale zeker ook nog vriendschappelijk ballen tegen een aanstaande EK-tegenstander? Mooi niet. Dat wordt Bayern-B.

"Ik kan me voorstellen dat enkele bondscoaches niet zo gelukkig zijn met deze oefenwedstrijd", zegt feestvarken Arjen Robben. "Maar ik denk niet dat het duel voor Nederland of Duitsland van grote invloed zal zijn op de voorbereiding op het EK."

Ik wond me er niet over op, want ik wist zéker dat zelfs de aller-allergrootste next-level-idioot geen kaartje koopt voor een dergelijk evenement. Deze wedstrijd zouden we met zijn allen boycotten: nul toeschouwers, nul euro inkomsten.

Zitstaking

Blijken er dus nu al 20.000 kaarten verkocht te zijn. Door wie? Geen idee, ik ken dat soort mensen niet, maar die kaarten zijn over de toonbank gegaan. Er schijnen ook Oranje-fans naar München af te reizen.

Ik koester nog een sprankje hoop. Dat de 20.000 toeschouwers dinsdag hun plaatsen innemen, maar één tel na de aftrap een paar honderdduizend tennisballen of rollen pleepapier op het veld smijten, om vervolgens met zijn twintigduizenden in zitstaking te gaan op het veld.

Als ook dát niet gebeurt, is De Gemiddelde Voetbalsupporter definitief zijn morele Triple A-status kwijt en hoor ik kennelijk tot een uitstervend tribuneras.

22 mei dus. Bayern – Oranje. Wedstrijd van het jaar.
Corruption is everywhere, fight it!
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

IJzersterke analyse van de goal van Huntelaar in 2 minuten.....

....tussen twee reclame blokken van 6 minuten.

Serieus man! Van Basten zit er voor lul. Vier goals gescoord, ruimte om er eentje te bespreken. Commercie slaat door.
Wéér uit!!!!
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Wie vallen er af? Op basis van wat ik vanavond heb gezien wint Narsingh van Lens. Siem de Jong lijkt me echt overbodig en eigenlijk Luuk de Jong ook. Je hebt naast Huntelaar en Van Persie nog Kuyt.

Verder Maher, Bouma, Schaars?
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Hebben er hier ook nog serieus mensen naar deze shizzle zitten kijken?
Bedankt Torcida:-)
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Squerrel schreef:Hebben er hier ook nog serieus mensen naar deze shizzle zitten kijken?
Goh, omdat jijzelf niet hebt gekeken zijn mensen die wel kijken vreemd? Ik was vooral benieuwd naar Narsingh, dus dat was voor mij al een reden om te kijken.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Heb ik iets gemist? Nederland zit toch gewoon op trainingskamp in Zwitserland?
Corruption is everywhere, fight it!
geert23
Invaller

Bericht door geert23 »

Fanatic 4-ever schreef:Heb ik iets gemist? Nederland zit toch gewoon op trainingskamp in Zwitserland?
Ze speelden gister tegen Bayern München en Narsingh begon in de basis.

Ik denk dat van Marwijk Maher er sowieso bij laat.
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Knipecity schreef: Goh, omdat jijzelf niet hebt gekeken zijn mensen die wel kijken vreemd? Ik was vooral benieuwd naar Narsingh, dus dat was voor mij al een reden om te kijken.
Vreemd, vreemd? Waar schrijf ik vreemd?

En ik heb inderdaad niet gekeken, aan zo'n commercieel kutpotje ga ik mijn avond niet verspillen. Net zoals die andere oefenwedstrijden van het NL elftal trouwens. Dat trek ik echt niet.

En op het EK worden het maar 3 potjes, daarna is het feestje weer voorbij.
Bedankt Torcida:-)
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Geef nou maar gewoon toe dat je het songfestival zat te kijken jonguh. :lol:
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

Squerrel schreef:Hebben er hier ook nog serieus mensen naar deze shizzle zitten kijken?
Ja, ik heb hier serieus naar gekeken. Vooral bij gebrek aan beter.
Helaas tussendoor keertje gezapt omdat het zo langdradig was, 10 minuutjes wedstrijd gemist en BAM gelijk 3 doelpunten gemist :S Daarna werd het natuurlijk weer een gezapig potje net als daarvoor......
Narsingh is mij in elk geval niet tegen gevallen :)
Plaats reactie