[Centraal] Nederlands elftal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Lardy
Superster

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Bericht door Lardy »

Daar maakte van Basten zich weer belachelijk. Net of die Smalling denkt: Laat ik die Huntelaar eens lekker raken zodat hij en ik K.O. gaan. Ongelukkige botsing en niet zoals van Basten het schetst. Die Smalling is er nog het ergste aan toe.

Hij had al eens eerder zichzelf voor schut gezet. Toen vond hij dat als een mooie aanval wordt afgerond, maar buitenspel is, de goal gewoon goed gekeurd moet worden. Alleen omdat de aanval goed is. Compleet gestoord.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Ebiede schreef:Waarom is die Smalling een idioot. Zo veel deed die jongen niet verkeerd. Hij probeert een doelpunt te voorkomen en ze komen met de hoofden tegen elkaar. Dit kun je nog Smalling nog Huntelaar kwalijk nemen.
Dit kun je Smalling wel degelijk kwalijk nemen. Hij reageert te laat, waardoor Huntelaar voor hem komt. Hij is hierdoor sowieso te laat om de bal nog weg te koppen. Als hij gewoon recht omhoog gaat, kan hij Huntelaar hinderen en hopen dat Klaas de bal tegen hem aankopt, zonder 1 van beide spelers in gevaar te brengen. Nu echter maakt hij een volledig kansloze kopbeweging met zijn hoofd. De bal kan hij niet raken, dus waarom er zo achterlijk ingaan?
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Blijf het een belachelijke beschuldiging vinden. Die Argumenten die jij opnoemt had hij een een fractie van een seconde moeten bedenken. Hij gaat voor de bal en is te laat. Pech voor hem en Huntelaar.

Ik vind dat jij veel te veel zoekt.
Spijt heb je morgen maar!
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar lees dat De Jong een zeer goede wedstrijd heeft gespeeld. Hopelijk snapt iedereen nu dat je zo'n speler nodig hebt in het elftal, blijft toch veruit mijn meest favoriete speler.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Ebiede schreef:Blijf het een belachelijke beschuldiging vinden. Die Argumenten die jij opnoemt had hij een een fractie van een seconde moeten bedenken. Hij gaat voor de bal en is te laat. Pech voor hem en Huntelaar.

Ik vind dat jij veel te veel zoekt.
Dat mag jij vinden uiteraard. Maar van een professionele voetballer op topniveau mag je verwachten dat hij situatie in kan schatten. Ik kon op t.v. zien dat het niet meer kon, dan had hij dat zelf ook zo in kunnen schatten. Een verdediger die al zoveel kopduels heeft uitgevochten, probeerde met de moed der wanhoop zijn fout goed te maken. Idiote actie. (mijn mening)
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Even wat anders. Hoe lang gaat van Marwijk nog krampachtig vast houden aan van Persie. Natuurlijk speelt die jongen geweldig bij Arsenal, geniet wekelijks van hem. Maar Huntelaar doet het niet minder. Huntelaar heeft na Messi en Ronaldo de meeste clubtreffers achter zijn naam staan dit seizoen. Bovendien is dit geen clubvoetbal, maar het Nederlands elftal.

v. Persie in zijn laatste 22 gespeelde interlands: 1613 minuten.
11 goals (waarvan 4 in de 11-0 zege op San Marino, maar dat geeft niet)
1 goal per 146,6 minuten.

Huntelaar in zijn laatste 22 gespeelde interlands: 1211 minuten.
17 goals.
1 goal per 71,2 minuten!!!!!!!!!!!

Voor 22 duels gekozen omdat van Persie vanaf dat duel als diepe spits werd gebruikt.

Wat moet Klaas Jan nog meer doen? Dit is bijna een belediging voor Huntelaar. Als hij gewoon eerste spits was geweest, dan was hij waarschijnlijk nu al topscorer aller tijden. Hij heeft een gemiddelde waar v. Nistelrooy, Bergkamp en Kluivert nog een puntje aan kunnen zuigen. Als van Persie nu verder zo goed meevoetbalde, en het team zoveel beter liet draaien, dan zou je over deze stats heen kunnen kijken. Maar dat is absoluut niet het geval. Sterker nog, het team draait vaak ook nog gewoon beter met Huntelaar voorin.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Eric schreef:Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar lees dat De Jong een zeer goede wedstrijd heeft gespeeld. Hopelijk snapt iedereen nu dat je zo'n speler nodig hebt in het elftal, blijft toch veruit mijn meest favoriete speler.
Dat hangt van verschillende factoren af. Als je overlopen dreigt te worden door een tegenstander (door Duitsland of Spanje bijvoorbeeld), dan kan een type De Jong erg nuttig zijn. Iemand die fysieke arbeid levert en de nodige ballen afpakt. Maar of hij absoluut moet spelen? Tegen een tegenstander als Denemarken, dat is na de absolute top al één van de sterkere ploegen die je treft in een cyclus, zou ik hem niet opstellen. Ik kies dan voor een middenveld met Van Bommel, Sneijder en bijvoorbeeld Van der Vaart. Nederland moet in veel wedstrijden het spel maken en met Van Bommel heb je dan in mijn ogen genoeg compensatie in huis. Het zal dus vooral van de speelwijze per wedstrijd afhangen.

Wat de wedstrijd van gisteravond betreft: het viel me niet mee. Het was een typische oefenwedstrijd; diverse afmeldingen, veel wissels, weinig passie, weinig sfeer. De eerste helft was al helemaal niet om aan te gluren. Het was dat Narsingh kon debuteren en de wedstrijd op Wembley werd gespeeld, want anders was ik ongetwijfeld naar een andere wedstrijd gezapt. Pas na de 0-1 werd het iets leuker. Het is trouwens wel zorgelijk dat je tegen dit povere Engeland in de slotfase alsnog in de problemen komt. Zelfs met die wisselingen mag dat niet gebeuren. Tegenstanders lopen zichzelf zo ontzettend makkelijk vrij in het strafschopgebied, op zulke momenten is er blijkbaar weinig orde. Op het EK kan zoiets dodelijk zijn.

Het gaat me trouwens te ver om Smalling te veroordelen op deze actie. Door die herhaling oogt het ernstig wat hij doet, maar in de normale uitvoering (op snelheid) komt hij gewoon net te laat om te koppen. Dat soort momenten komen zo vaak voor, alleen loopt het meestal goed af. Nu helaas niet. Het is wel jammer, want Huntelaar maakte als invaller een knappe indruk.
Douwe
Verified
Nieuw talent

Bericht door Douwe »

Door die herhaling oogt het ernstig wat hij doet, maar in de normale uitvoering (op snelheid) komt hij gewoon net te laat om te koppen
Bij normale duels komen spelers ook wel eens te laat en krijgen daar een gele kaart voor. Ik heb het laatst (was het niet de wedstrijd van Heerenveen tegen Vitesse) ook al eens voorbij zien komen.
De opmerking van Van Basten vind ik daarom niet zo geheel onterecht.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Die situaties zijn lastig vergelijkbaar. Ik heb vanochtend de beelden nog eens bekeken en dan zie je dat het heel erg snel gaat. Die bal vliegt ook snoeihard binnen. Op normale snelheid oogt het een heel normaal kopduel, waarbij Smalling net te laat komt om de rake kopbal van Huntelaar te stoppen. Pas in de herhaling (vertraagd afgespeeld) begint het ernstiger te lijken. Dat is wat mij betreft anders dan een doorsnee tackle waarbij de ene speler te laat is, omdat dat soort momenten meestal zonder herhalingen duidelijk zijn. Als het pas in de herhaling te zien is, dan gaat het in de meeste gevallen om de manier waarop de ene speler doorgaat met zijn voetbeweging. Daar zit in mijn ogen toch wel een belangrijk verschil tussen.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Het gaat allemaal in fracties van secondes. Het enige wat die jongen wil is proberen te voorkomen dat Huntelaar scoort. Je kunt dan moeilijk inschatten of je al dan niet te laat komt en of je elkaars hoofd gaat raken en hoe hard dat gaat enz. Daar denk je op dat moment überhaupt niet over na. Het gevolg is een voor beiden zeer ongelukkige botsing. Kan je die jongen niet kwalijk nemen. Dat soort duels heb je iedere wedstrijd wel, gelukkig niet iedere keer met deze afloop.
Douwe
Verified
Nieuw talent

Bericht door Douwe »

We zijn het er over eens dat het uitvoeren van kopduels en tackles niet hetzelfde is.
De intenties van beide zijn wel gelijk en bij een te late tackle wordt een kaart gegeven vanwege gemeen spel, maar bij een te laat ingezet kopduel (met kans op hoofdletsel) zie je dat niet gebeuren.
Daarbij is het inderdaad bij een tackle veel beter te constateren dan bij een kopduel.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Superfries1983 schreef:Het gaat allemaal in fracties van secondes. Het enige wat die jongen wil is proberen te voorkomen dat Huntelaar scoort. Je kunt dan moeilijk inschatten of je al dan niet te laat komt en of je elkaars hoofd gaat raken en hoe hard dat gaat enz. Daar denk je op dat moment überhaupt niet over na. Het gevolg is een voor beiden zeer ongelukkige botsing. Kan je die jongen niet kwalijk nemen. Dat soort duels heb je iedere wedstrijd wel, gelukkig niet iedere keer met deze afloop.
Laat ik vooropstellen dat Smalling natuurlijk niet de bedoeling had om deze botsing te veroorzaken. Maar op het moment dat hij zijn actie inzette kon dit duel maar 1 uitkomst hebben: BAM.

Als hij recht omhoog was gegaan, om de bal te blokkeren die van Huntelaar zijn hoofd afkwam dan had hij de botsing voorkomen en een grotere kans gehad om een goal te voorkomen. Hij maakt de verkeerde keuze, met dit als gevolg. Laat ik het onhandig noemen i.p.v. Smalling uit te maken voor idioot.
edw
Invaller

Bericht door edw »

1 ding is zeker Vlaar hoeft niet mee naar Polen en Oekraine. Dan kan nog beter Gouweleeuw mee. Wat een drama die Vlaar gisteren weer. Die heeft in 8 minuten de bondscoach duidelijk gemaakt dat hij totaal ongeschikt is.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Vlaar was niks, Boulahrouz heeft ook echt niks in Oranje te zoeken, Pieters niet en als hij dan toch zo nodig Van Persie op wil stellen laat hem dan vanaf rechts komen op de plaats van Kuyt. Kuyt kan echt niet meer. Huntelaar in de spits. Die scoort tenminste.

Maar goed, Europees Kampioen worden we echt niet met deze ploeg. Daar is onze verdediging veel te slecht voor. Allemaal middelmaat achterin. Eigenlijk heel normaal voor zo'n klein landje, maar we zijn toch altijd verwend met heel veel talentvolle voetballers, met name voorin en op het middenveld.
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

Die Heitinga staat enkel stom voor buitenspel te zwaaien, laat hem wat doen ipv zwaaien...
Friez
Invaller

Bericht door Friez »

Knipecity schreef:Vlaar was niks, Boulahrouz heeft ook echt niks in Oranje te zoeken, Pieters niet en als hij dan toch zo nodig Van Persie op wil stellen laat hem dan vanaf rechts komen op de plaats van Kuyt. Kuyt kan echt niet meer. Huntelaar in de spits. Die scoort tenminste.

Maar goed, Europees Kampioen worden we echt niet met deze ploeg. Daar is onze verdediging veel te slecht voor. Allemaal middelmaat achterin. Eigenlijk heel normaal voor zo'n klein landje, maar we zijn toch altijd verwend met heel veel talentvolle voetballers, met name voorin en op het middenveld.
Die verdediging is op Pieters na precies dezelfde verdediging als op het WK, dus dat is nogal een zwak argument. En met Robben, Sneijder, van Persie, en in mindere mate Van der Vaart, de Jong, van der Wiel hebben we spelers die elk land graag in de selectie zou willen hebben, en ja Griekenland werd in 2004 ook Europees kampioen, wij zijn op Spanje en Duitsland na gewoon de grootste favoriet, dat waren we en dat verandert echt niet in één keer na 3 mindere wedstrijdjes.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

We werden tweede op het wk, dat klopt, maar wel met heel slecht voetbal en het nodige geluk. Kijk eens waar al onze verdedigers spelen of op de bank zitten. Allemaal Europse middenmoot. Nog maar tien jaar geleden hadden we in mannen als Stam en Frank de Boer, van Nronckhorst, Reiziger, Numan, Bogarde echt verdedigers die bij Europese topclubs als Barca en Manchester speelde. Nu is het Malaga, Psv, Everton, AJAX. middelmaat kortom.
du longhi
Selectiespeler

Bericht door du longhi »

Volgens mij wordt het een harstikke mooi EK. Met ploegen als Duitsland, Spanje, Portugal, Nederland, Engeland en Frankrijk. Per saldo denk ik dat er geen een team boven uit steekt. Alle teams hebben de nodige topspelers in hun team die op enig moment in de wedstrijd een beslissing kunnen forseren. Elk team heeft ook een zwakkere linie. Neem bijvoorbeeld Spanje, die hebben verreweg het beste middenveld maar voorin zou ik zo niet weten wie in de spits staat, Torres, Raul?

Het is duidelijk dat de zwakte bij Nederland achterin zit. Vooral als jongens als vd Wiel, Heitinga, Mathijssen wegvallen blijft er maar weinig soeps over. En daarbij komt nog eens dat we bij bovenstaande namen al spreken over middelmaat.

Denk dat er 6 teams in aanmerking komen voor het Europees Kampioenschap en bij die 6 schaar ik ook zeker Nederland.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

du longhi schreef:maar voorin zou ik zo niet weten wie in de spits staat, Torres, Raul?
Dat blijkt ja. Raul is al heel lang niet meer opgeroepen, die is volledig buiten beeld. Torres zat deze week voor het eerst helemaal niet bij de selectie.

Villa is een topspits, Spaans topscorer aller tijden. Hij is nog geblesseerd maar zal het EK gaan halen, de vraag is alleen of hij tijd genoeg heeft om in vorm te komen.

Soldado is een topstpits van Valencia. Scoorde deze week 3x voor Spanje.
Negredo is een sterke spits van Sevilla.
Lorente is een fantastische speler. Speelt bij Atletic de Bilbao.

Dat jij ze misschien niet kent(en dat kan hoor, geen probleem) betekend niet dat de Spanjaarden een zwakke voorste linie hebben. Beslist niet. Bovendien kunnen Iniesta, Mata en David Silva aanvallend uitstekend uit de voeten.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Gisteren tijdens Arsenal - Newcastle United hadden Van Persie en Tim Krul het regelmatig met elkaar aan de stok. Wordt straks nog wat met de voorbereiding voor het EK
feanfans
Wereldspeler

Bericht door feanfans »

Feanfan 1 schreef:Gisteren tijdens Arsenal - Newcastle United hadden Van Persie en Tim Krul het regelmatig met elkaar aan de stok. Wordt straks nog wat met de voorbereiding voor het EK
Wat denkt die krul wel niet dat hij is? Constant tijdrekken (=provoceren) en als je dan als Arsenal zijnde net voor tijd nog scoort en van Persie steekt min of meer krul de gek aan moet je mans genoeg zijn om daar over heen te stappen.
Van Persie pakt hem min of meer met dezelfde middelen terug, beetje kinderachtig van Krul.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

RvP is een geweldige speler, maar het blijft een nare vent. Tegenwoordig gedraagt hij zich als de ideale schoonzoon. Voor de camera joviaal doen enz. Maar als het in het veld niet loopt, dan komt de ware aard van het beestje boven. Provoceren, ruzie maken, nare overtredingen enz. Tim Krul deed gister de hele wedstrijd rustig aan, kan je hem dat kwalijk nemen? In een uitwedstrijd bij Arsenal was Newcastle zeer tevreden met een punt, logisch dat je dan geen haast hebt. Maar RvP liep daar de hele wedstrijd gefrustreerd om te janken en te zeuren. Toen Arsenal vervolgens alsnog de winnende maakte, meende Robin dat hij Tim Krul nog even moest zieken en provoceren. Wat "rustig aan bewegingen maken", "wat tijd-rek moves" laten zien, beetje uitlachen enz. Gevolg: ruzie tussen de hele zwik, en van Persie daar met een vieze provocerende, uitdagende glimlach tussen. En maar opstoken, en er maar weer opnieuw heen.

Dat is dan je aanvoerder. In plaats van de gemoederen te sussen, is hij degene die de ruzie veroorzaakt en hem ook nog verder aanwakkert. Jammer dat Joey Barton niet meer bij Newcastle speelt, die had wel raad geweten met die glimlach van v. Persie.
brrrrrr. griezelig mannetje.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Voorselectie met nogal opvallende namen en zaken:

* reservekeeper van Ajax wel en 1e keeper niet. Op zijn zachtst gezegd, raar....
* naast Cilissen ook nog Stekelenburg, Vorm, Mulder en Krul, dus liefst 5 keepers!!
* topscorer van Nederland niet
* Bouma wel
* Jetro Willems en Pieters beide ook
* Viergever en De Vrij na lobby van diverse praatprogramma's er plotseling ook bij.

Bijzondere keuzes hier en daar.
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Maduro dan, die heeft het hele jaar 8 wedstrijden gespeeld. Waarvan 4 als basisspeler. En Kuyt, tsja. Als je die man selecteert dan neemt niemand je nog serieus.

En bovendien is dit een 2daagse stage. Ik weet niet wanneer die gaat plaatsvinden maar Luuk de Jong moet nog play-offs spelen dus had hij Dost best een kans mogen geven. Maar waar maak ik me ook druk om.
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Als je dan toch zoals BvM met een longlist werkt dan had ik Dost en Büttner er ook bijgehaald. Viergever en de Vrij zijn op zich talentvolle verdedigers maar ik vind dat Gouweleeuw dan net zo goed een uitnodiging verdiend.
.Pim
Nieuw talent

Bericht door .Pim »

Narsingh ook bij de voorselectie! Hopen dat hij ook een plek bij de definitieve selectie kan afdwingen tijdens de voorbereiding.

Achterin is de spoeling gewoon dun. Begrijpelijk dat je dan uit komt bij (onervaren) jonge jongens. Ik neem aan dat Bouma uiteindelijk niet mee gaat naar het EK.

De Jong en Dost zijn twee verschillende types spitsen. Denk dat Van Marwijk een spits zoekt die ook zelf een actie kan maken, aangezien de buitenspelers (Robben etc.) vaak voor hun eigen actie gaan. Maar dan nog had hij het wel kunnen proberen tijdens de oefencampagne.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Van Marwijk is een man die niet snel veranderd of afstapt van bepaalde spelers. Opzich wel goed soms, maar het is toch compleet belachelijk dat spelers als Bouma, Maduro, Kuyt er bijvoorbeeld bij zijn. Spelers die over the hill zijn, niet goed genoeg (meer) of die nauwelijks gespeeld hebben. Of alle drie. Dat de reserve doelman van Ajax er bij zit en niet de eerste keeper is ook wel erg vreemd. Ook van het duo Van Wolfswinkel/Dost had ik wel op zijn minst 1 van de 2 erbij verwacht. De andere jonkies bij de selectie snap ik wel met het oog op de toekomst. Het is natuurlijk ook allemaal nog niet definitief. De uiteindelijke selectie zal ook wel de 'logische' zijn, maar in deze voorselectie toch wat opmerkelijke namen.
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Ik denk dat V. Marwijk meer heeft gekeken naar potentieel Nl.elftal materiaal dan naar wat er op dit moment top is. Dat zowel Van Wolfswinkel als Dost niet geselecteerd zijn duidt er toch wel op dat Huntelaar ws. als reservespits gebruikt zal gaan worden.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Cillesen ipv Vermeer vindt ik volkomen logisch. Cillesen is een klasse beter.
Spijt heb je morgen maar!
Voorstopper
Superster
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Eric schreef:Dat zowel Van Wolfswinkel als Dost niet geselecteerd zijn duidt er toch wel op dat Huntelaar ws. als reservespits gebruikt zal gaan worden.
Luuk de Jong zit er nog bij hé. Met Huntelaar, van Persie, Kuyt (van Marwijk is zijn grootste fan) en De Jong heb je dan vier spelers die in de punt kunnen spelen. De Jong is uitstekend in de lucht en technisch beter dan zowel Dost als Wolfswinkel. Kan die keuze wel begrijpen. Voor mij is met deze selectie nog niet duidelijk dat Hunter op de bank zal zitten.

Verder is het achterin wel weer matig, maar whats new? De afgelopen toernooien waren we steeds overtuigd dat we dramatisch voor de dag zouden komen met de trage en incompetente defensie. Steeds valt het weer mee. Vreemd toch. Maar eens zal het je wel echt op gaan breken. Zo'n Bouma, dat kan toch echt niet meer? En Mathijsen is straks ook echt te oud. Kan ineens snel gaan. Wordt weer peentjes zweten.
The two most powerful warriors are patience and time.
Plaats reactie