In mijn ogen wel, maar dat is ook niet zo relevant. Alleen zou ik persoonlijk gewoon spelen met een echte afmaker. Dit elftal bezit voldoende creativiteit en ook voor Van Persie is absoluut ruimte. Laat die spelers het spel maar maken, in veruit de meeste wedstrijden kun je Huntelaar gebruiken als eindstation. Ik zou persoonlijk liever Van Persie in plaats van Kuyt zien en dan Huntelaar in de spits. Eventueel kun je altijd nog iets anders proberen ter variatie.FC Drogeham schreef:Van Persie heeft helemaal niet gefaald in mijn ogen. En leuk dat Huntelaar een goede afmaker is, maar we hebben in oranje genoeg spelers die een doelpunt kunnen maken, dus die afmaker hebben we helemaal niet nodig. Doodzonde om met een man minder te gaan spelen puur omdat je persé een afmaker in de ploeg wilt hebben. Robben, Sneijder, van Persie, van der Vaart scoren allemaal erg makkelijk.
[Centraal] Nederlands elftal
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Forumicoon
Re: [Centraal] Nederlands elftal
-
- Basisspeler
Met dat laatste zou ik nog wel kunnen leven. Hoewel het in mijn ogen nog beter zou zijn om gewoon met twee spitsen te spelen en de rechterflank open te laten voor een opkomende van der Wiel.Superfries88' schreef: In mijn ogen wel, maar dat is ook niet zo relevant. Alleen zou ik persoonlijk gewoon spelen met een echte afmaker. Dit elftal bezit voldoende creativiteit en ook voor Van Persie is absoluut ruimte. Laat die spelers het spel maar maken, in veruit de meeste wedstrijden kun je Huntelaar gebruiken als eindstation. Ik zou persoonlijk liever Van Persie in plaats van Kuyt zien en dan Huntelaar in de spits. Eventueel kun je altijd nog iets anders proberen ter variatie.
-
- Superster
Met superfries88 eens dat je dan bijvoorbeeld Kuyt eruit moet laten en van Persie in zijn plaats.
Kuyt is gewoon net een niveau lager qua techniek en snelheid maar wel een enorm harde werker met de juiste instelling
Ach ja eerst maar eens zien wie er de komende tijd fit zijn
Kuyt is gewoon net een niveau lager qua techniek en snelheid maar wel een enorm harde werker met de juiste instelling

Ach ja eerst maar eens zien wie er de komende tijd fit zijn

-
- Beheerder
Poule B
Nederland
Denemarken
Portugal
Duitsland.
Mooie, maar wel zware poule.
Nederland
Denemarken
Portugal
Duitsland.
Mooie, maar wel zware poule.
-
davp Verified
- Wereldspeler
Oh oh, dit gaat nog wat worden.. Die smerige Duitsers en angstgegner Portugal..
-
- Beheerder
Smerige Duitsers?
-
davp Verified
- Wereldspeler
Een Duitser is en blijft een Duitser Gearard..
-
- Forumicoon
Prima poule. Denemarken moet je gewoon verslaan, Portugal is nota bene achter de Denen geëindigd in de kwalificatiefase en Duitsland is een serieuze graadmeter. Wil je het EK winnen moet je deze poule gewoon overleven. Ik vind het wel lekker voor Oranje om eerlijk te zijn.
-
- Beheerder
Een Duitser blijft een Duitser, maar je kan niet zeggen dat ze smerige voetballers hebben. Daar lopen er bij ons wel een paar van rond.
-
- Wereldspeler
Wat is er mis met smerige voetballers? Alleen maar ideale schoonzonen win je ook geen EK mee. De loting is erg lastig, maar het voordeel is wel dat of je nu 1e of 2e in de poule wordt, je in de volgende ronden niet een hele zware tegenstander treft. Poule A zitten louter zwakke(re) tegenstanders in.Gearard schreef:Een Duitser blijft een Duitser, maar je kan niet zeggen dat ze smerige voetballers hebben. Daar lopen er bij ons wel een paar van rond.
Lastige poule, maar Portugal moet je niet overschatten. Die eindigden zoals eerder gezegd achter Denemarken en Ronaldo waar bijna iedereen een hoge pet van op heeft, heeft nog nooit iets op een eindronde gepresteerd.
-
- Superster
Lastige loting, maar dit moet voor Nederland te doen zijn. Normaal gesproken wordt Duitsland eerste en Denemarken laatste. Plaats twee gaat volgens mij dus tussen Nederland en Portugal, waarbij ik Nederland sterker acht dan Portugal. Daarnaast is Portugal ook moeizaam de kwalificatie door gekomen. Poulgenoten kom je pas weer tegen in de finale, dus Nederland-Duitsland in de finale is mogelijk 

-
- Forumicoon
Ik vind deze loting wel leuk, jammer van de speelplaats. Nu moet er vanaf het begin geknald worden, anders kunnen de klompen, vuvuzela's en pruiken snel weer de kast in. Niet dat ik daar nou zoveel problemen mee heb, maar toch.
- SCH1920
- Invaller
Prachtloting! Meteen knallen en een van de mooiste affiches in het voetbal op het programma! Oude rivaliteit met Nederland - Duitsland! Met dit elftal kunnen we de hele wereld aan, de kwartfinale is met zo'n zwakke poule A ook zeker te doen.
Maar die speelplaats is wel heel erg zuur... Nog afwachten of de reis naar Charkov (of een andere stad in een later stadium) gemaakt zal worden, Nederland - Duitsland is wel een klassieker van van jewelste natuurlijk, anders mooi in een kroeg. In ieder geval al veel zin in!
Maar die speelplaats is wel heel erg zuur... Nog afwachten of de reis naar Charkov (of een andere stad in een later stadium) gemaakt zal worden, Nederland - Duitsland is wel een klassieker van van jewelste natuurlijk, anders mooi in een kroeg. In ieder geval al veel zin in!
-
- Nieuw talent
Zo'n moeilijke poule is het nou ook niet. Denemarken moet je gewoon verslaan, Portugal is totaal geen goed team, word alleen lastig als ronaldo een superdag heeft en de duitsers, tja wat moet ik er van zeggen... Ideaal moment om ze te laten zien hoe goed we zijn als we al onze topspelers hebben
-
- Superster
Die smerige Duitsers voetballen anders wel een paar klassen beter dan Nederland. Ik snap niet dat iedereen zo'n hoge pet van het Nederlands Elftal op heeft. Voetballend is het niet geweldig en het is hopen op individuele acties van spelers die bijna altijd geblesseerd zijn. Defensief erg matig, en twee verdedigende middenvelders waar je internationaal echt niet mee aan kan komen.
Maarja Nederland Europees kampioen.

-
- Forumicoon
Nederland is inderdaad niet zo goed als het lijkt, maar als we compleet zijn zijn we wel stukken beter dan we nu tegen Duitsland waren. Het maakt wel verschil als je Robben, van persie en vd vaart maar ook Pieters beschikbaar hebt. Al was het alleen maar als je kijkt naar wat je nu in moest brengen.Lardy schreef:Die smerige Duitsers voetballen anders wel een paar klassen beter dan Nederland. Ik snap niet dat iedereen zo'n hoge pet van het Nederlands Elftal op heeft. Voetballend is het niet geweldig en het is hopen op individuele acties van spelers die bijna altijd geblesseerd zijn. Defensief erg matig, en twee verdedigende middenvelders waar je internationaal echt niet mee aan kan komen.
Denemarken hoeven wij echt niet bang voor te zijn en Portugal schijnt ook geen top meer te zijn.
- Voorstopper
- Superster
- Contacteer:
Duitsland lijkt er op dit moment een beetje bovenuit te stijgen. Ik vind het een groot voordeel dat we net dik verloren hebben van ze. Ze gaan toch (met Spanje) als favoriet het toernooi in en dat brengt druk met zich mee. Ze hebben een heel jong team, hoe gaan ze hiermee om? Qua overall kwaliteit schat ik ze wel nét even sterker in dan ons team, maar dat zit hem vooral in het geheel. Qua individuele klasse hebben wij meer te bieden. Ik gok hier op een enerverend gelijkspel.
Portugal is niet top meer, maar zijn wel geslepen en kunnen eigenlijk altijd bogen op een sterke defensie. Met Nani en Ronaldo zijn ze ook nog eens erg gevaarlijk op de counter. Gelijkspel of kleine overwinning voor ons (wordt tijd ook).
Denemarken wordt natuurlijk niet serieus genomen, maar is dat terecht? Ze hebben niet echt veel kwaliteit maar zijn erg stug. Maar Nederland moet dit uiteraard winnen.
Voor Nederland hangt alles af van de vorm en blessures van de topspelers. Zonder een sterke Sneijder, van Persie en Robben zijn we kansloos voor de titel (en ook om door te gaan in de poule). We hebben gezien dat de spelers die we achter de hand hebben het verschil niet kunnen maken.
Portugal is niet top meer, maar zijn wel geslepen en kunnen eigenlijk altijd bogen op een sterke defensie. Met Nani en Ronaldo zijn ze ook nog eens erg gevaarlijk op de counter. Gelijkspel of kleine overwinning voor ons (wordt tijd ook).
Denemarken wordt natuurlijk niet serieus genomen, maar is dat terecht? Ze hebben niet echt veel kwaliteit maar zijn erg stug. Maar Nederland moet dit uiteraard winnen.
Voor Nederland hangt alles af van de vorm en blessures van de topspelers. Zonder een sterke Sneijder, van Persie en Robben zijn we kansloos voor de titel (en ook om door te gaan in de poule). We hebben gezien dat de spelers die we achter de hand hebben het verschil niet kunnen maken.
The two most powerful warriors are patience and time.
-
- Superster
Hoe denken de Nederland fans over het komende EK en dan met name de spelers.
Pieters: Geblesseerd
van der Wiel: Geblesseerd
Mathijssen & Heitinga: Beide erg matig en geen internationale top.
van Bommel & Strootman: Aardige spelers maar geen top.
de Jong: Speelt bijna nooit
van der Vaart: Erg blessuregevoelig
Elia: Speelt nooit
Sneijder: Speelt nooit
Kuyt: Speelt nooit
Afellay: Geblesseerd
Robben: Bijna altijd geblesseerd
Lens: Speelt nooit
Kortom, de waterdragers zijn fit. En de mensen die het verschil moeten maken en het Nederlands elftal het hoge niveau geven zijn of geblesseerd of ze spelen nooit.
Mathijssen & Heitinga: Beide erg matig en geen internationale top.
de Jong: Speelt bijna nooit
van der Vaart: Erg blessuregevoelig
Sneijder: Speelt nooit
Kuyt: Speelt nooit
Afellay: Geblesseerd
Robben: Bijna altijd geblesseerd
Kortom, de waterdragers zijn fit. En de mensen die het verschil moeten maken en het Nederlands elftal het hoge niveau geven zijn of geblesseerd of ze spelen nooit.
-
- Forumicoon
Spelers die inverhouding weinig spelen hebben daar op het EK alleen maar profijt van. Die zullen fitter zijn dat andere collega voetballers die alles spelen.
Maar Nederland heeft wel structurele problemen op bepaalde posities.
Het EK is lekker mee doen joh, tegen Duitsland en Spanje kunnen wij echt niet op.
Maar Nederland heeft wel structurele problemen op bepaalde posities.
Het EK is lekker mee doen joh, tegen Duitsland en Spanje kunnen wij echt niet op.
-
- Superster
Kortom van jou lijstje komen de verschillende spelers de laatste tijd juist weer meer aan spelen toe dan aan het begin van het seizoen. Verdediging van het Nederlands elftal is al tijdenlang geen top-niveau meer maar hebben we toch de WK-finale mee gehaald. Dat we het lastig gaan krijgen is bekend, maar dat je Afellay al noemt terwijl hij relatief kort bij het Nederlands elftal zit zegt in mijn ogen ook wel watLardy schreef:Hoe denken de Nederland fans over het komende EK en dan met name de spelers.
Mathijssen & Heitinga: Beide erg matig en geen internationale top. » wil je dan Gouweleeuw erin gooien?
de Jong: Speelt bijna nooit » scoorde laatst wel toen hij weer speelde
van der Vaart: Erg blessuregevoelig » en erg belangrijk bij tottenham.
Sneijder: Speelt nooit » komt steeds meer aan spelen toe na zijn blessure
Kuyt: Speelt nooit » was dit weekend belangrijk voor liverpool dus speelt wellicht weer meer.
Afellay: Geblesseerd » op de weg terug
Robben: Bijna altijd geblesseerd » nu fit en wedstrijdritme aan het opdoen. Sinds hij bij bayern speelt is hij minder vaak geblesseerd.

-
- Superster
Dat centrum is erg zwak en ik zeg helemaal niet dat Gouweleeuw daar moet staan, dat verzin jij.
De Jong speelt inderdaad deze maand wel vaak basis, dan komt omdat Yaya Toure op de Africa Cup loopt te ballen.
Van der Vaart is belangrijk maar vaak geblesseerd en kan nooit 90 minuten aan.
Sneijder komt nauwelijks in de plannen van de trainer voor, systeem past niet bij hem zegt de trainer.
Kuyt speelt nooit, scoorde toevallig dit weekend. Ik heb wedstrijd gezien, hij heeft kwartier mee gedaan en scoorde toevallig omdat Evra stond te slapen. Verder is het erg matig.
Afellay heeft een heel jaar niet gespeeld. Hij zal wel fit zijn tegen het EK aan, maar een jaar niet spelen doet je niet goed. Bovendien wil van Marwijk geen spelers die weinig spelen en in het huidige Barca komt Afellay niet aan de bak.
De Jong speelt inderdaad deze maand wel vaak basis, dan komt omdat Yaya Toure op de Africa Cup loopt te ballen.
Van der Vaart is belangrijk maar vaak geblesseerd en kan nooit 90 minuten aan.
Sneijder komt nauwelijks in de plannen van de trainer voor, systeem past niet bij hem zegt de trainer.
Kuyt speelt nooit, scoorde toevallig dit weekend. Ik heb wedstrijd gezien, hij heeft kwartier mee gedaan en scoorde toevallig omdat Evra stond te slapen. Verder is het erg matig.
Afellay heeft een heel jaar niet gespeeld. Hij zal wel fit zijn tegen het EK aan, maar een jaar niet spelen doet je niet goed. Bovendien wil van Marwijk geen spelers die weinig spelen en in het huidige Barca komt Afellay niet aan de bak.
- Eric
- Superster
Ik vind dat vaak spelen bij clubs verhaal maar onzin. Vaak is het juist zo dat spelers die niet altijd spelen nog fit zijn op het EK, helemaal vergeleken met spelers die bijv. in Engeland of de grote clubs spelen. We hebben niets te verliezen op het EK en weten in ieder geval dat we Duitsland pas weer in de finale kunnen tegenkomen als we de poulefase doorkomen. In mijn ogen is Duitsland dit jaar de grote favoriet. Nederland moet blij zijn als het de halve finales haalt.
-
- Selectiespeler
Nederlands elftal
We werden op het WK 2e. Je kunt mij niet vertellen dat die jongens er helemaal niets meer van kunnen.bladibladibla
Tegen Spanje verloren we met 1-0. Spanje was beter maar voor hetzelfde kom je 1-0 voor (Robben).
Dat we in een oefenwedstrijdje tegen Duitsland (wij met Braafheid en consorten) een keer aan de broek krijgen is alleen maar goed.
Verdedigend is het niet denderend maar qua middenveld en aanval doen wij i.m.o. niet veel onder van Spanje en Duitsland.
Een Sneijder met van Bommel in vorm en een voorhoede met van Persie, Robben en Kuyt met achter de hand nog een Huntelaar notabene de topscoorders van Engeland en Duitsland zullen wij misschien geen favoriet zijn voor de titel maar vind dat we ook niet bij voorbaat moeten zeggen dat we afgeschreven zijn.
-
- Forumicoon
Nog 3,5 maand en dan is het zover. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ben eigenlijk zelden zonder zulke lagen verwachtingen voor een groot toernooi. Nederland is in mijn ogen zeker geen favoriet. Bijna al onze sterspelers zijn of niet in vorm (Sneijder, Robben,), veelal geblesseerd (Robben, Vd Vaart), voldoen niet in Oranje (Van Persie) of worden waarschijnlijk niet opgesteld omdat iedereen een ander toch beter vindt (Huntelaar). Weinig hoopgeven al met al.
Tel daarbij op onze achterhoede die sowieso al niet al te sterk is en zie dan dat Vd Wiel, Pieters en Heitinga niet of nauwelijks hebben gespeeld de afgelopen maanden. Kan je zeggen, zijn ze mooi fit, maar mijn gevoel wordt er niet beter op.
Duitsland en Spanje zijn de absolute topfavorieten op dit moment en wij zijn slechts outsider.
Ik hoop dat Van Marwijk overigens wel eens afziet van Kuijt op rechtsbuiten. Daar moet een echte rechtsbuiten staan of iemand die dat goed uit kan voeren. Kuijt brengt daar veel te weinig.
Zelf zou ik denk ik zo gaan spelen.
----------------------Huntelaar------------------------
---Robben---------Sneijder...............Van Persie
..........Vd Vaart............Van Bommel...........
Emanuelson.......Matthijsen..........Heitinga.......Vd Wiel
......................Stekelenburg..................
Tel daarbij op onze achterhoede die sowieso al niet al te sterk is en zie dan dat Vd Wiel, Pieters en Heitinga niet of nauwelijks hebben gespeeld de afgelopen maanden. Kan je zeggen, zijn ze mooi fit, maar mijn gevoel wordt er niet beter op.
Duitsland en Spanje zijn de absolute topfavorieten op dit moment en wij zijn slechts outsider.
Ik hoop dat Van Marwijk overigens wel eens afziet van Kuijt op rechtsbuiten. Daar moet een echte rechtsbuiten staan of iemand die dat goed uit kan voeren. Kuijt brengt daar veel te weinig.
Zelf zou ik denk ik zo gaan spelen.
----------------------Huntelaar------------------------
---Robben---------Sneijder...............Van Persie
..........Vd Vaart............Van Bommel...........
Emanuelson.......Matthijsen..........Heitinga.......Vd Wiel
......................Stekelenburg..................
Laatst gewijzigd door Knipecity op 21-02-2012 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Invaller
Ik speel het liefste zo:
----------------Stekelenburg----------------------
vd Wiel-- Mathijssen---Heitinga---Emanuelson
--------van Bommel-----de Jong----------------
---Robben-------Sneijder-------Affelay-----------
----------------van Persie--------------------------
Overige 12 namen:
Vorm, Krul, Pieters, Brouwers, van der Vaart, Narsingh, Kuyt, Huntelaar
Strootman, de Zeeuw, Anita, Bouhlarouz,
----------------Stekelenburg----------------------
vd Wiel-- Mathijssen---Heitinga---Emanuelson
--------van Bommel-----de Jong----------------
---Robben-------Sneijder-------Affelay-----------
----------------van Persie--------------------------
Overige 12 namen:
Vorm, Krul, Pieters, Brouwers, van der Vaart, Narsingh, Kuyt, Huntelaar
Strootman, de Zeeuw, Anita, Bouhlarouz,
-
- Forumicoon
Aan een opstelling waag ik me (nog) niet, want dat heeft met allerlei factoren te maken. De manier van spelen, de tegenstander, de vorm van de dag en noem het allemaal maar op. Tegen Duitsland zou ik meer risico inbouwen dan tegen Denemarken, om maar een voorbeeld te geven. Dat is iets voor later.
Wel maak ik me zorgen. Vrij veel spelers die normaliter in de basis staan kampen met vormproblemen of blessures, waardoor ze amper spelen. Met name Sneijder is daar een goed voorbeeld van. De enige speler die er bovenuit steekt is Van Persie, maar die presteert in Oranje nooit zo goed als bij Arsenal. Zijn rol is ook heel anders. Wat dat betreft verwacht ik er niet heel veel van, al kan het ook positief uitpakken.
Wel maak ik me zorgen. Vrij veel spelers die normaliter in de basis staan kampen met vormproblemen of blessures, waardoor ze amper spelen. Met name Sneijder is daar een goed voorbeeld van. De enige speler die er bovenuit steekt is Van Persie, maar die presteert in Oranje nooit zo goed als bij Arsenal. Zijn rol is ook heel anders. Wat dat betreft verwacht ik er niet heel veel van, al kan het ook positief uitpakken.
-
- Forumicoon
Vorm is overschat. Onze spelers zijn uitgerust en fit zodra het toernooi begint. Ik zet in op een halve finale.
-
Verified
- Forumicoon
Verder geen slecht verhaal, kan me er grotendeels in vinden. Maar hoe kom je erbij dat Heitinga niet of nauwelijks gespeeld heeft? Heitinga speelde alleen in het begin van het seizoen niet elke wedstrijd. Maar ondertussen is hij al maandenlang een onbetwiste basiskracht. De achterhoede van Everton staat bovendien als een huis, mede dankzij een sterk spelende Heitinga.Knipecity schreef:Nog 3,5 maand en dan is het zover. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ben eigenlijk zelden zonder zulke lagen verwachtingen voor een groot toernooi. Nederland is in mijn ogen zeker geen favoriet. Bijna al onze sterspelers zijn of niet in vorm (Sneijder, Robben,), veelal geblesseerd (Robben, Vd Vaart), voldoen niet in Oranje (Van Persie) of worden waarschijnlijk niet opgesteld omdat iedereen een ander toch beter vindt (Huntelaar). Weinig hoopgeven al met al.
-
- Forumicoon
Enerzijds wel, want vorm is iets ongrijpbaars. Het kan de ene week uitstekend zijn en een week later dramatisch. Echter, het kan zeker wel schelen. Sneijder kwam in 2010 met waanzinnig veel vertrouwen naar Oranje en speelde daarna een goed WK. Dat stond volgens mij niet los van elkaar. Het is toch wel lekker om met een goed seizoen in het achterhoofd te beginnen dan wanneer je regelmatig dompers te verwerken krijgt, zowel individueel als collectief. In dat opzicht speelt het een rol.Jeroen schreef:Vorm is overschat. Onze spelers zijn uitgerust en fit zodra het toernooi begint. Ik zet in op een halve finale.
- .Pim
- Nieuw talent
Het uittenue voor het EK:

http://www.soccerbible.com/news/footbal ... shirt.aspx
Derksen en Gijp vonden hem lelijk omdat hij zwart is
, ik vind hem wel mooi!

http://www.soccerbible.com/news/footbal ... shirt.aspx
Derksen en Gijp vonden hem lelijk omdat hij zwart is