23-09-2003: sc Heerenveen-AZ (3-1, beker)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

En dat wapen van heerenveen dan? Die zag ik toch duidelijk. Is Grutte Pier die viking?
Het rijtje dat ik opnoemde was ook meer een aanvulling op het wapen dat jij al noemde.

Grutte Pier: niet die viking, maar als je bij De Trend bent geweest heb je die gast met die snor en dat zwaard misschien op de deur zien staan. Dát is dus Grutte Pier. Maar hij staat ongetwijfeld op een van de vele foto's die gemaakt zijn.

Verder zijn jullie wel een 'bron van inspiratie' geweest denk ik, al heb je natuurlijk ook al enige jaren Vak P met het wapen van Enschede op de banieri (dat bandieri's krijg ik mun strot niet uit hoor... :mrgreen:).

Hoop ook dat de foto's snel online zullen zijn. Ben zeer benieuwd! Straks nog even in het stadion kijken. Zien of die kilo's papier al opgeruimd zijn! 8)
Nieuw Noord
Bankzitter
Contacteer:

Bericht door Nieuw Noord »

Nieuw Noord dankt de mensen die gezorgd hebben voor de confetti en de mooie banieri :!:

...en natuurlijk alle leden die weer eens hebben laten zien wat we allemaal zo missen!...in ziekenhuis De Tjongerschans waren we zelfs te horen (met tegenwind) :wink:

Klasse!! :twisted:
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

En de confettimachine was ook een groot succes ;)

Heerlijk sfeertje en redelijk tot goed voetbal. Wat wil je nog meer!? Dit is gewoon de toekomst van NN. Helemaal top!
Berrie16
Nieuw talent

Bericht door Berrie16 »

Nu alleen nog hopen op mooie loting.

Als we maar thuis spelen en er weer een NN-vak is kunnen we van iedereen winnen.
Dusss hopen dat Vitesse de tegenstander word dan is er zeker een NN-vak.
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Ik ben blij dat ik hier kan typen en niet hoef te praten, de stem is een beetje weg. :D
Een geweldige avond mee gemaakt, heerlijke sfeer, schitterende wedstrijd, mooie doelpunten.
Volgens mij gaat deze koffiekanner ook maar op NieuwNoord zitten als dat er is.

ps
De Freezevrouw vond het niet zo geweldig, die confetti bedoel ik.
:D
Anti anti. :)
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Volgens mij gaat deze koffiekanner ook maar op NieuwNoord zitten als dat er is.
Je bent van harte welkom! :P

Ik hoop echt zó dat we weer thuis loten. Tot nu toe hebben elke keer maar eenmaal een Nieuw Noord vak gehad per seizoen. En da's natuurlijk véél te weinig... :urgs:
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Volgens mij gaat deze koffiekanner ook maar op NieuwNoord zitten
Als je blijft zitten zul je waarschijnlijk weinig van de wedstrijden te zien krijgen. :wink:
De Freezevrouw vondt het niet zo geweldig, die confetti bedoel ik.
Dankzij Roelof ligt er in Eastermar ook anderhalve kilo confetti.
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Trouwens, ik was al op tijd 'op' het vak en elke keer als er iemand van boven de 30 naar boven kwam meldden de stewards hem of haar dat het 'waarschijnlijk een staanvak zou worden vanavond'...

Sommige mensen wisten dat dus echt niet... Hoop dat ze zich vermaakt hebben! :mrgreen:
Bijker
Invaller

Bericht door Bijker »

Het was dan wel geen 6-0, maar het behoorde zeker tot de mogelijkheden.
Een heerlijk avondje.

Jose Rodr. was zich na de wedstrijd maar aan het excuseren.....je zou haast zeggen dat hij bang was dat hij terug moest lopen. :D
Zo......en nu weer gewoon 4e...
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Banieren waren erg mooi. Natuurlijk gezien van Grunn, maar dat maakt niet uit, die hebben het waarschijnlijk ook weer ergens anders vandaag, zo gaat dat toch. Miste alleen wel het allerbelangrijkste plaatje; het logo van Heerenveen ;)
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Berrie16 schreef:
Als we maar thuis spelen en er weer een NN-vak is kunnen we van iedereen winnen.
Dusss hopen dat Vitesse de tegenstander word dan is er zeker een NN-vak.
Hopen dat Groningen de tegenstander wordt! En dat ff met een NN-vak het verschil met de vorige wedstrijd aangeven!

Hulde voor de bandieries!
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Villa Cruoninga schreef: En dat wapen van heerenveen dan? Die zag ik toch duidelijk. Is Grutte Pier die viking?
Jullie komen er trouwens wel 1 thuiswedstrijd te laat mee.

Maar lijkt me duidelijk dat jullie met deze daad hebben aangetoond dat dit vervolgd gaat worden. Want het was toch een antwoord op de bandieri (is al meervoud en eigenlijk ook foute term maar hier in NL inmiddels de term hiervoor) van ons.
Eerste opmerking klopt niet. Vorige wedstrijd was niet een wedstrijd voor de Amstelcup.

Tweede opmerking klopt ten dele. Het heeft mensen wel op een idee gebracht maar ik geloof niet dat jullie de uitvinders zijn. Ook jullie hebben de inspiratie ergens vandaan gehaald. (Die Martinitoren vond ik wel geinig trouwens. De Olde Gryze on tour. :mrgreen: )
Wéér uit!!!!
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Afbeelding

Staat deze afbeelding wel op een bandieri? Het is namelijk het wapen van de gemeente Heerenveen
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Toch ook even de club bedanken voor de soepelheid. En dan met name kale Hans, Ik noem hem Haagse Harrie (komt hij vandaan, niet verder vertellen ;) ) Normaal gesproken mag je al niet staan op het gangpad. Het balkon moest vrij gehouden worden en maar met een beetje overleg en goede wil zijn we er uit gekomen. Gevolg was dat ik met de camera ruimte genoeg had.

Waren we in de Tjongerschans te horen?? Dat is een tijd geleden zeg! Was vroeger een koud kunstje aan de Kruisstraat. We zitten we ff een stukkie verder nu.

En wat de ontwerpen van die doeken betreft. Prima. Er zijn wel meer ontwerpen die mogelijk zijn. Hier een paar ideetjes.

Groningen had de Martinitoren, wij hebben Crackstate.
Afbeelding

Voor als de tegenstander een penalty moet nemen:
AfbeeldingAfbeelding

Zweedse, Finse, Noorse, Poolse, Angolese vlaggen.
link

hier een andere uitvoering van het wapen.
Afbeelding

Van een Japanse site. Serieus. Het Heerenveenlogo met een kroontje! Zijn we hofleverancier??
Afbeelding

Zet het korte zijde volledig vol met vlaggen. Zal een machtig mooi gezicht zijn!!

Uit het verslag van AZ:
Vlak na de strafschop vergiste de Alkmaarder zich in een duel. Correia kreeg hierdoor vrijbaan en deelde doodsteek voor AZ uit. De snelle linksbuiten passeerde Zwarthoed koel. De 3-0 betekende de nekslag voor AZ en het gevoel van de afstraffing van vorig jaar kwam weer even boven.
Dan ben je echt figuurlijk dood. Na een zowel een doodsteek als een nekslag...

Verder opmerkelijk: Stein Huysegems speelde al voor de derde keer dit seizoen in het Abe Lenstra stadion! Eerst als aanvaller van Lierse SK, daarna tegen de beloften voor de beker en gisteravond dus. Daar komt nog een competitiewedstrijd bovenop na de jaarwisseling.
Laatst gewijzigd door Beetle op 24-09-2003 13:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Wéér uit!!!!
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Angolese vlag is wel een goed idee. Misschien Quito (of is het nou Kito?) erbij zetten, anders herkent niemand het.... :mrgreen:
Heert-Jan
Basisspeler

Bericht door Heert-Jan »

Gezien zijn achtergrond wil hij misschien wel niet eens meer aan Angola denken :!:

Heb wel een idee, maar ik teken als een kleuter. :erm: :
Laatst gewijzigd door Heert-Jan op 24-09-2003 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
montana
Invaller

Bericht door montana »

ik kon het niet laten om al enkele foto's online te zetten. Met behulp van een vriend op de loge zijn er ook foto's van het Nieuwnoord vak gemaakt. Binnenkort zet ik alle foto's en waarschijnlijk een paar filmpjes op internet.
Laatst gewijzigd door montana op 31-01-2004 17:26, 4 keer totaal gewijzigd.
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ik vind het wel jammer van die gapende gaten op 26 en 28...

Maar ja, de thuisblijvers hebben een prima wedstrijd gemist! :mrgreen:
Wéér uit!!!!
NOMYTH
Nieuw talent

Bericht door NOMYTH »

Dit waren de ontwerpen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

prachtige foto's, ik krijg een beetje kippenvel als ik hier naar kijk en de reacties lees, ECHT waar :D . Mooi werk van NN, HULDE!!!
Sjoerd
Bankzitter
Contacteer:

Bericht door Sjoerd »

Hallo,

Voetbal moet je beleven! Dat is wat we weer eens prima tot uiting hebben gebracht gisteren! Het was weer grandioos.
Ook mijn complimenten voor de banieri's of hoe die dingen ook maar weer heten.
En nu maar hopen op een interesante tegenstander in de 3e ronde.

Voor de zoveelste keer heeft de NN aanhang zijn nut bewezen!
Zaterdag weer fijn op het eigen plekje zitten :grmbl:
Petter Hansson, rots in de branding.
villa Cruoninga
Invaller

Bericht door villa Cruoninga »

Beetle schreef: Tweede opmerking klopt ten dele. Het heeft mensen wel op een idee gebracht maar ik geloof niet dat jullie de uitvinders zijn. Ook jullie hebben de inspiratie ergens vandaan gehaald. (Die Martinitoren vond ik wel geinig trouwens. De Olde Gryze on tour. :mrgreen: )
Nee dat zeg ik toch ook niet? Niemand heeft het alleen recht op de stendardi/bandieri/banner/dubbelhouder/doek op 2 stokkie's (hoe je t maar noemen wilt).

Ik veroordeel jullie ook niet omdat jullie nu met die dingen komen. Het is wel duidelijk een antwoord op ons en daar zal ongetwijfeld weer een reactie op volgen.....

NN laat zich zien (al is t iets te laat) en geeft dus aan mee te willen doen. De volgende clash tussen ons wordt er alleen maar intressanter op.
..still wearin' of the green!
Sjoerd
Bankzitter
Contacteer:

Bericht door Sjoerd »

He Villa nogwat,

Met alle respect, maar de enige echte strijd wordt nog altijd op het veld gespeeld!
Het lijkt me duidelijke wie daar sinds jaar en dag de sterkste is.... :lol:

Wat betreft sfeer en beleving lijkt het soms als of groningen verder is. Ik zeg 'lijkt' omdat dat ook zo is. De reden hiervoor is dat jullie nog steeds in het 'oude' Oosterpark staan en wij in een hagelnieuw Abe Lenstra Stadion! Het is maar even dat je het weet, over enige tijd zijn ook de verhoudingen in ons stadion weer zoals ze horen, heeft de fanatieke aanhang zijn eigen vak en zal het sfeertje, ook tijdens de competitie weer ouderwets worden opgestookt!

De groeten.
Petter Hansson, rots in de branding.
montana
Invaller

Bericht door montana »

Tieme is top schreef:He Villa nogwat,

Met alle respect, maar de enige echte strijd wordt nog altijd op het veld gespeeld!

Wat betreft sfeer en beleving lijkt het soms als of groningen verder is. Ik zeg 'lijkt' omdat dat ook zo is. De reden hiervoor is dat jullie nog steeds in het 'oude' Oosterpark staan en wij in een hagelnieuw Abe Lenstra Stadion! Het is maar even dat je het weet, over enige tijd zijn ook de verhoudingen in ons stadion weer zoals ze horen, heeft de fanatieke aanhang zijn eigen vak en zal het sfeertje, ook tijdens de competitie weer ouderwets worden opgestookt!

De groeten.
niet weer deze discussie :crying:
villa Cruoninga
Invaller

Tieme is top schreef:He Villa nogwat,

De groeten.
Waar reageer je nou eigenlijk op?
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

NN laat zich zien (al is t iets te laat) en geeft dus aan mee te willen doen.
Nieuw Noord laat zich in mijn ogen niet te laat zien. We kunnen zoiets gewoon heel moeilijk regelen tijdens een competitieduel. Geen eigen vak met eigen mensen maar allemaal zeurende mensen als ze niks zien, klachten naar de club en dan weer naar ons dus.

Tegen AZ was dus de ideale gelegenheid. Dat zijn de wedstrijden dat we ons moeten presenteren in mijn ogen. Groningen is leuks en we proberen wat extra's te doen, maar we pakken liever uit tijdens een eigen vak. Simpel!

En VC, ga alsjeblieft die discussie gewoon niet aan over 'op t veld moet het gebeuren, sfeer klote/top'. Die hebben we nu wel gehad. Trekken we in maart wel weer eens uit de kast. Dus laat toch lekker waaien. :roll:
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Gave foto's montana! Geeft toch maar aan dat er wel draagkracht is voor zowel Nieuw Noord, als een sfeervak! Ondanks de twijfels bij sommigen.
villa Cruoninga
Invaller

Nielshh schreef:Nieuw Noord laat zich in mijn ogen niet te laat zien. We kunnen zoiets gewoon heel moeilijk regelen tijdens een competitieduel. Geen eigen vak met eigen mensen maar allemaal zeurende mensen als ze niks zien, klachten naar de club en dan weer naar ons dus.
Ik weet dat jullie bij de competitiewedstrijden te maken hebben met een grote belemmering maar die banners hadden toch ookal tegen ons gemaakt kunnen worden. Of zijn er in Vak 27 dan écht geen NN'ers te vinden? Jullie wisten dat wij met iets kwamen maar het antwoord bleef dus in feite uit tot de bekerwedstrijd van gisteren tegen AZ (bij wijze van spreken). Jullie zijn dus wel te laat, in hoeverre jullie daar zelf iets aan kunnen doen is een 2e.
maar we pakken liever uit tijdens een eigen vak. Simpel!
Volgens mij is dat woord 'liever' niet op zijn plaats. Ik kan me natuurlijk vergissen maar het lijkt me dat jullie liever tegen ons wat hadden laten zien dan tegen AZ. Het is nou eenmaal gebruikelijk dat je het meeste uit de kast haalt tegen je rivalen (ken jullie verhouding met az niet) en tegen clubs die hoog staan op de TIFO-lijst. Waarom jullie het tegen AZ doen en niet tegen ons is me duidelijk uiteraard maar dit wou ik maar ff gezegd hebben.

Waarschijnlijk komt er binnenkort een Nederlands TIFO-forum online, als het zover is gooi ik die url hier wel ff neer. Er zijn ook wat plannen voor een algemene Nederlandse TIFO-site maar dat is nog wat verder weg. De discussie's over TIFO die ik tot nu toe online heb kunnen vinden zijn te bereiken onder:

http://www.maxximus.nl/forum/viewtopic. ... sc&start=0 (forum van 410)

http://forum.fok.nl/showtopic.php/383183 (fok! forum)
Jaap F.
Erelid

Bericht door Jaap F. »

Machtig mooi allemaal.

Mensen van Nieuw Noord bedankt, de volgende keer help ik met vegen!!!

p.s. die Angolese vlag zou inderdaad wel eens niet zo'n goed idee kunnen zijn, je vlucht niet voor niks uit je geboorteland.
Plaats reactie