Kroatie staat met 4-0 voor tegen Andorra. Op zich is dat niet zo verrassend, maar één of andere Petric heeft ze alle 4 gemaakt. Ben benieuwd of Pranjic zijn minuten ook nog even meepikt.
Uitstekend gespeeld alleen de kansen niet afgemaakt
Leuk dat jullie der niks meer van hoeve te weten,
maar dan over 2 jaar ook niet meejuichen als ze het EK winnen
wat natuurlijk altijd kan met zo'n team.
Als ze zo doorspelen hebben ze Van Nistelrooij en Van Bommel echt niet nodig.
Ditmaal gekeken zonder enige neiging om weg te lopen of de TV uit te zetten.
Lang niet gehad bij wedstrijden van het Nederlands Elftal ( en trouwens een heleboel andere wedstrijden ). Prachtige wedstrijd op een buitengewoon slecht veld, waaraan alleen een verdiende overwinning ontbrak.
The_Hunter schreef:Uitstekend gespeeld alleen de kansen niet afgemaakt
Leuk dat jullie der niks meer van hoeve te weten,
maar dan over 2 jaar ook niet meejuichen als ze het EK winnen
wat natuurlijk altijd kan met zo'n team.
Als ze zo doorspelen hebben ze Van Nistelrooij en Van Bommel echt niet nodig.
Voorheen keek ik altijd naar het Nederlands elftal. Onder Rijkaard en Advocaat, ik heb toen bijna niets gemist. Onder Van Basten heb ik echter totaal geen gevoel met dit team en ga dus ook niet juichen. Dat heb ik het afgelopen WK in de groep al niet gedaan en bij een eventuele EK-winst net zo goed niet. Tenzij Bassie uiteraard besluit om Ajax te gaan coachen .
We moeten ook niet gaan overdrijven. Oke ik ben geen van Basten fan en het voetbal was vandaag goed. Maar hiermee ga je echt niet een EK winnen, als je niet van Bulgarije kunt winnen dan wordt het tegen landen als Italie, Spanje, Portugal ook niks.
Voor het thuisduel met Albanië (woensdag 11 oktober, 20.30 Amsterdam ArenA) zijn nog kaarten beschikbaar. De kassa's zijn op de wedstrijddag geopend vanaf 16.00 uur!
Haha, daar ging ik nog niet eens heen als ik geld toe zou krijgen.
Niet om de Van Basten hetze ofzo, maar Albanië, kom op zeg....misschien een beetje hautain maar ik vind dat ze al blij mogen zijn als er een miljoen mensen via tv naar gaat kijken
iffit kantko lijkkit sjoet, it sjoetko lijkkit kan
En er is geen sportevenement met zoveel meelopers nepsupporters e.d. als bij Oranje. Er zijn mensen die niet eens weten welk team Nederland is maar een lol dat we hebben.
Marco van Basten heeft opvallende namen geselecteerd voor het Nederlands elftal. Evander Sno, Danny Koevermans, Sander Boschker, David Mendes da Silva en Ibrahim Afellay zijn voor het eerst opgeroepen.
Verder ontbreekt in de voorlopige selectie aanvoerder Edwin van der Sar. De recordinternational laat de interland met Engeland schieten omdat hij zich voorlopig op zijn club Manchester United wil concentreren.
Onder de 28 wel geselecteerde namen zit de ervaren Sander Boscker als vervanger van Van der Sar. Logisch lijkt echter dat Maarten Stekelenburg en Henk Timmer de twee doelmannen voor de aanstaande interland zullen zijn.
Sno (19) en Afellay (19) zijn de twee jongelingen in de selectie. Beide middenvelder spelen erg goed bij hun clubs Celtic en PSV. De selectie van Koevermans zat eraan te komen, de aanvaller is momenteel clubtopscorer van AZ en staat veelal in de basis.
Ook David Mendes da Silva, de vervanger van Denny Landzaat bij AZ, kreeg een invitatie. Bovendien keert middenvelder Rafael van der Vaart terug van een blessure.
De voorlopige selectie:
Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord) en Sander Boschker (FC Twente).
Verdediging: Urby Emanuelson en John Heitinga (beiden Ajax), Tim de Cler, Kew Jaliens en Barry Opdam (allen AZ), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), André Ooijer (Blackburn Rovers), Khalid Boulahrouz (Chelsea) en Joris Mathijsen (HSV).
Middenveld: Hedwiges Maduro en Wesley Sneijder (beiden Ajax), David Mendes da Silva, Stijn Schaars en Demy de Zeeuw (allen AZ), Evander Sno (Celtic), Ibrahim Afellay (PSV), Rafael van der Vaart (HSV) en Denny Landzaat (Wigan Athletic).
Aanval: Ryan Babel en Klaas Jan Huntelaar (beiden Ajax), Robin van Persie (Arsenal), Danny Koevermans (AZ), Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic), Arjen Robben (Chelsea) en Dirk Kuyt (Liverpool).
Snap echt niet waar die gast mee bezig is maar dit slaat toch werkelijk nergens op. Het is een oefenwedstrijd, maar wel tegen Engeland en dan wil je toch wel winnen?
Wat een kwaliteitverschil tussen deze twee landen zeg.
Er broeit dus wat rondom Van der Sar. Dat straalde hij de laatste tijd ook al uit. De volgende afhaker. Die Boschker profiteert alsnog van zijn jaartje Ajax. Pf, wat een bondscoach...
ik had al weinig met oranje..maar word er alleen maar minder van.
snap ninks van de selectie's ook al is het een oefeninterland.
zal er wederom niet weer voor thuis blijfen...
Gekko schreef:Er broeit dus wat rondom Van der Sar. Dat straalde hij de laatste tijd ook al uit. De volgende afhaker. Die Boschker profiteert alsnog van zijn jaartje Ajax. Pf, wat een bondscoach...
Nee, nee.. Niet in het kwalitatieve oogpunt.
Bron: Voetbalprimeur.
''Verder ontbreekt in de voorlopige selectie aanvoerder Edwin van der Sar. De recordinternational laat de interland met Engeland schieten omdat hij zich voorlopig op zijn club Manchester United wil concentreren.''
Robin van Persie doet woensdag niet mee in de oefenwedstrijd van Nederland tegen Engeland. De aanvaller van Arsenal blijft in Engeland, omdat zijn vrouw hoogzwanger is. Eerder werd ook al bekend dat Wesley Sneijder het oefenduel laat schieten. Hij is vervangen door Clarence Seedorf.
Sneijder meldde zich maandag officieel af bij bondscoach Marco van Basten. Hij heeft te veel last van de lichte knieblessure die hij zondag opliep in de topper tegen PSV. Als vervanger voor de Ajacied heeft Van Basten Clarence Seedorf toegevoegd aan de selectie. Het is voor het eerst sinds 2004 dat de middenvelder van AC Milan, die al 77 interlands speelde, deel uitmaakt van de Oranjeselectie.
In verband met slechte weersvooruitzichten besloot Van Basten de training van dinsdag overigens te verplaatsen van Rijnsburg naar Amsterdam. De selectie traint dinsdag om 11 uur in de Amsterdam ArenA, waar woensdagavond de wedstrijd wordt gespeeld
Tekenend voor de populariteit van Oranje onder Bassie: ook de wedstrijd tegen Engeland is niet uitverkocht.
Kaartverkoop Nederland-Engeland op 15 november
De voorverkoop voor het vriendschappelijke duel Nederland-Engeland in de ArenA is in volle gang. Inmiddels zijn er 42.500 tickets verkocht.
Na de leden van de Supportersclub Oranje en de (seizoen)clubcardhouders van BVO's, wordt nu ook de overige voetballiefhebbers de kans geboden bij dit duel aanwezig te zijn. De vrije verkoop loopt via KNVB.NL en Ticketbox.
De verkoop via Ticketbox loopt tot en met dinsdagavond. Let op, vanwege veiligheidsredenen is er woensdagavond geen kassaverkoop!
De prijzen variëren van 20 euro tot en met 55 euro.
Je krijgt mij ook met nog geen shovel het stadion in bij een wedstrijd van Oranje. Vind het op televisie al een crime, al die melig uitgedoste voetbalfans en Teletoeters met hun sneue deuntjes.
En dan heb ik het dus nog niet eens over het voetbal (en het feit dat het de ArenA is)...
Morgen maar weer eens een keer bij Jong Oranje kijken. Het is niet de eerste keer dat ik mezelf erop betrap meer interesse in Foppe's elftal dan het 'grote' Oranje onder van Basten te hebben.
Van Basten was uitermate content met het spel van Rafael van der Vaart. De speler van Hamburger SV kreeg een vrije rol op de rechterflank. "Die vulde hij goed in. Van der Vaart heeft weer aangetoond dat hij geweldig kan voetballen. We weten nu dat hij ook deze rol goed kan invullen."
Van Basten was tevreden over Clarence Seedorf. De middenvelder keerde na afwezigheid van dertig maanden terug in Oranje. "Clarence leed soms balverlies maar deed ook goede dingen. We zijn tevreden over Seedorf. Hij heeft zijn rol goed ingevuld."
Ik ben erg benieuwd wat de meningen zijn van de rest hier. Ik heb ongeveer drie kwart van de wedstrijd gezien, en waar naar mijn mening het grootste probleem lag was de creativiteit van het middenveld, en spitsen die er iets goeds mee doen. De enige die naar mijn mening veel ballen opeiste en vervolgens de juiste mensen wist te vinden was Seedorf! Van der Vaart heb ik amper gezien. (tot het moment dat hij gelukkig de bal via Vennegoor en KJH op een presenteerblaadje kreeg...)
Ik heb eigenlijk alleen gekeken omdat Seedorf zou spelen. Inderdaad, hard gewerkt, veel aan de bal, betrekkelijk weinig fouten, maar iets beslissends heb ik hem niet zien doen. Een echte meerwaarde vertegenwoordigde hij m.i niet. Maar goed, als Van Basten er een andere mening op nahoudt, zal hij wel gehandhaafd worden.