Gloeiende, ik vind alles best, maar dit is triest!!Maradona vecht voor zijn leven na hartaanval
BUENOS AIRES - De voormalige Argentijnse voetbalvedette Diego Maradona (43) is zondag in kritieke toestand opgenomen op de afdeling intensieve zorg van een Argentijns ziekenhuis. Volgens de behandelende artsen heeft hij een hartaanval gehad.
De Argentijnse volksheld ligt aan beademingsapparatuur. Maradona's vader, zijn ex-vrouw en hun twee kinderen zouden in het ziekenhuis aanwezig zijn. Zijn artsen lieten in een verklaring weten dat zij pas over een dag of twee iets kunnen zeggen over zijn vooruitzicht op herstel.
De Argentijnse volksheld ligt aan beademingsapparatuur. Maradona's vader, zijn ex-vrouw en hun twee kinderen zouden in het ziekenhuis aanwezig zijn. Zijn artsen lieten in een verklaring weten dat zij pas over een dag of twee iets kunnen zeggen over zijn vooruitzicht op herstel.
Overdosis
Het televisiestation TN meldde dat een overdosis drugs de oorzaak is geweest van Maradona's toestand, maar dat is niet door diens artsen bevestigd. De zender baseerde zich op bronnen uit de naaste omgeving van de oud-voetballer.
Maradona speelde in eigen land voor onder meer Boca Juniors en Newell's Old Boys en in Europa voor Napoli, Barcelona en Sevilla. Hij speelde 91 interlands voor Argentinië, waarin hij 34 maal scoorde. In 1986 leidde hij zijn ploeg in Mexico naar de wereldtitel.
Maradona's imposante carrière werd ontsierd door drugsgebruik. Tijdens zijn periode bij Napoli werd hij al eens geschorst na een positieve test op cocaïne. Sinds 2000 heeft Maradona veel tijd doorgebracht in een ontwenningskliniek op Cuba.
Bron:nu.nl
Opmerkelijk voetbalnieuws
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Jeugdspeler
Arme Pluisje!!
-
- Bankzitter
-
- Wereldspeler
- Contacteer:
Zal eerlijk bekennen dat ik als 7 jarige genoten heb van de voetbalkunsten op zijn beste wk ooit, WK 86 Mexico, vanaf toen was Diego Armando Marradonna mijn voorbeeld en ik wilde hetzelfde als hem.
Heb het boek met zijn levensverhaal, als je dat leest, het is(was) een grote, ondanks dat alles weet hij keer op keer slecht in de media te komen, net nu hij met de OS de fakkel moet dragen, ik gok dat het na 100 meter gebeurd is met hem.
Erg jammer, maar een god en legende zal hij altijd zijn.....althans voor mij...
Heb het boek met zijn levensverhaal, als je dat leest, het is(was) een grote, ondanks dat alles weet hij keer op keer slecht in de media te komen, net nu hij met de OS de fakkel moet dragen, ik gok dat het na 100 meter gebeurd is met hem.
Erg jammer, maar een god en legende zal hij altijd zijn.....althans voor mij...
Lang leve het censuur
-
- Jeugdspeler
Prachtig citaat over vader Pluis... Kan ik jullie niet onthouden.
Raf Willems in zijn boek 'Legendarische voetbalhelden:
“Diego Armando Maradona, een voetballeven tussen poëzie en perversie. Misbruikt door militairen en maffia Slachtoffervan het succes. Dansend in eenzaamheid. Wachtend op een vroege dood, net als Evita Peron; Don’t cry for me Argentina.”
Raf Willems in zijn boek 'Legendarische voetbalhelden:
“Diego Armando Maradona, een voetballeven tussen poëzie en perversie. Misbruikt door militairen en maffia Slachtoffervan het succes. Dansend in eenzaamheid. Wachtend op een vroege dood, net als Evita Peron; Don’t cry for me Argentina.”
Lekker lezen over Voetbal? http://www.VoetbalPrimeur.nl ...
-
- Forumicoon
*kick*

22/6/2004 - KNVB bemoeit zich niet meer met vuurwerk in stadions
(Van onze verslaggever JV)
BRON: NAC.nl
De KNVB zal zich niet meer bemoeien met vuurwerk in en rond het stadion. Dit is vanaf nu puur een zaak van lokale overheid en voetbalclub. Eind 2002 volgde de KNVB de UEFA door vuurwerk (zowel georganiseerd als ongeorganiseerd) in stadions te verbieden, ook al is er op gemeentelijk niveau toestemming voor verleend. Veel clubs waren het niet eens met dit 'overrulen'. Zo negeerde Legioen en de F-side het verbod van de KNVB op het afsteken van fakkels tijdens respectievelijk Feyenoord-Ajax en het afscheid van Para Smit bij Ajax-FC Utrecht wat de Amsterdamse club op een belachelijk hoge boete vanuit Zeist kwam te staan.
-
- Nieuw talent
- mechielz
- Basisspeler
- Contacteer:
Wederom is er iets afgebrand, deze keer het supportershome.
Het zogenoemde Supportershome van Ajax, naast het trainingsveld van de Amsterdamse club, is afgelopen nacht bijna in zijn geheel afgebrand. Het houte gebouw ligt in Amsterdam Zuidoost, vlak naast de ArenA.
De politie weet te melden dat er geen gewonden zijn gevallen en dat de oorzaak van de brand nog altijd onduidelijk is. Zondagmiddag speelde Ajax tegen ADO Den Haag, waarbij er geen supporters van de bezoekers aanwezig mochten zijn. Onduidelijk over een verband is tussen de brand en dit feit.
De politie weet te melden dat er naast de teksten AFCA, er vannacht EAST SIDE op gespoten is. Voor zover bekend staan geen van de met Ajax rivaliserende supportersgroepen, onder die naam bekend. Alleen aanhangers van NEC en Roda JC, willen zich wel eens onder deze naam presenteren.
- Fulton
- Selectiespeler
'k heb serieus nog heel even uit m'n raam gekeken toen ik brandweerauto's voorbij hoorde komen of in de verte de arena niet toevallig in de fik stond, maar het was dus het supportershome.
best zonde, we hadden het er donderdag nog over dat het er best wel gezellig was
best zonde, we hadden het er donderdag nog over dat het er best wel gezellig was
De beste aanval is een goede aanval.
- Noukske
- Invaller
Inderdaad zonde, maar goed. Ik denk dat mbv donaties het home wel weer voor de volgende Ajax-Heerenveen editie klaar zal zijn.Fulton schreef:'k heb serieus nog heel even uit m'n raam gekeken toen ik brandweerauto's voorbij hoorde komen of in de verte de arena niet toevallig in de fik stond, maar het was dus het supportershome.
-
- Invaller
- Contacteer:
-
- Invaller
- Contacteer:
- Edmanian Devil
- Basisspeler
- Piet
- Invaller
Volgens mij kan je het woordje zoveel wel weglaten. Ik vond het maar een stel dronken lui die zich, aangemoedigd door enkele geruststellende artikelen en woorden van Bobby, vol lieten lopen met alcohol. Er was weinig supporterigs aan. Ik zag het meer als 'de wortel die het paard / de ezel wordt voorgehouden.'
Maar desondanks is het jammer dat er brand heeft gewoed.
Maar desondanks is het jammer dat er brand heeft gewoed.
- Noukske
- Invaller
Natuurlijk, bijna iedereen in het home liet zich voor en na de wedstrijd vollopen met bier. Maar het home was ook open bij trainingen, alwaar men met een bakkie thee de training kon aanschouwen. En er waren wel degelijk heel veel spullen met emotionele waarden, wat dacht je van al die spullen van Para, Picorni, en allemaal enorm populaire ex Ajax spelers?
-
- Wereldspeler
Vannacht, acht jaar na "Beverwijk" is er bij Feyenoord op Varkenoord een gedeelte van een kantine afgebrand. toeval???
Brand bij SC Feyenoord en FC Boszoom
Supporters verdenken Ajax-fans, acht jaar na Beverwijk
Feyenoord-supporters denken dat Ajax-hooligans de branden, vanmorgen in de voetbalkantines van SC Feyenoord en FC Boszoom in Rotterdam, op hun geweten hebben. ,,Toeval bestaat niet,'' vinden zij.
De branden braken exact acht jaar na de dood van Carlo Picornie uit. Deze Ajax-fan kwam om het leven bij hevige gevechten tussen Ajax- en Feyenoord-aanhangers in een weiland in Beverwijk.
Sportclub Feyenoord ligt naast de Kuip aan de Olympiaweg. Hier legde het vuur het hele jeugdhonk in de as. De Rotterdamse scheidsrechtersvereniging is nu dakloos. Bij FC Boszoom bij het Kralingse Bos voetballen veel Feyenoord- supporters. Hier bleef het vuur beperkt tot het voorraadhok. De branden ontstonden vlak na elkaar.
De politie sluit brandstichting niet uit, maar wil verder niet reageren op de geruchten dat Ajax- supporters zouden hebben toegeslagen. ,,Het kan puur toeval zijn. We weten ook nog niet wat de oorzaak is.''
De supporters zijn minder voorzichtig. ,,Eén plus één is twee,'' zegt een van hen. Ton Strooband, manager van de officiële supportersvereniging, maakt dezelfde optelsom. ,,Als dat allemaal op 23 maart gebeurt, is één en één al gauw twee.''
De brandweer rukte vanmorgen rond zes uur met veel materieel uit. Met het blussen werd voorkomen dat het vuur oversloeg naar de woning naast het jeugdhonk. ,,We konden ons amper aankleden,'' zegt bewoner Bas Ras. ,,Toen mijn vrouw aan de voorkant de vlammen zag, raakte ze even in paniek.'' De kantine bleef ongeschonden.
Ook bij FC Boszoom bleef de kantine gespaard. ,,Een speler fietste langs, op weg naar zijn werk. Toen hij de rook zag, belde hij direct de politie,'' vertelt een omstander. Het is opvallend dat - als het vuur is aangestoken - de brandstichters zo weinig succes hebben gehad. ,,Zo moeilijk is het niet,'' zegt een kenner.
Een supporter denkt niet dat er snel een wraakactie zal volgen. ,,Wij zijn niet zo laf.'' Maar als Feyenoord op 17 april in eigen huis tegen Ajax speelt, verwacht hij wel een 'ludieke actie'. Strooband, zelf lid van FC Boszoom, over deze klassieker: ,,De spanning zal hier wel door toenemen, maar ik hoop dat er geen grotere conflicten uit voortvloeien.''
Een deel van het supportershome van Ajax brandde eind januari af. Direct na de brand ging het gerucht dat supporters van ADO Den Haag hiervoor verantwoordelijk waren.
Gepubliceerd op: 23 maart 2005
Bron: Rotterdams Dagblad[/i]
Brand bij SC Feyenoord en FC Boszoom
Supporters verdenken Ajax-fans, acht jaar na Beverwijk
Feyenoord-supporters denken dat Ajax-hooligans de branden, vanmorgen in de voetbalkantines van SC Feyenoord en FC Boszoom in Rotterdam, op hun geweten hebben. ,,Toeval bestaat niet,'' vinden zij.
De branden braken exact acht jaar na de dood van Carlo Picornie uit. Deze Ajax-fan kwam om het leven bij hevige gevechten tussen Ajax- en Feyenoord-aanhangers in een weiland in Beverwijk.
Sportclub Feyenoord ligt naast de Kuip aan de Olympiaweg. Hier legde het vuur het hele jeugdhonk in de as. De Rotterdamse scheidsrechtersvereniging is nu dakloos. Bij FC Boszoom bij het Kralingse Bos voetballen veel Feyenoord- supporters. Hier bleef het vuur beperkt tot het voorraadhok. De branden ontstonden vlak na elkaar.
De politie sluit brandstichting niet uit, maar wil verder niet reageren op de geruchten dat Ajax- supporters zouden hebben toegeslagen. ,,Het kan puur toeval zijn. We weten ook nog niet wat de oorzaak is.''
De supporters zijn minder voorzichtig. ,,Eén plus één is twee,'' zegt een van hen. Ton Strooband, manager van de officiële supportersvereniging, maakt dezelfde optelsom. ,,Als dat allemaal op 23 maart gebeurt, is één en één al gauw twee.''
De brandweer rukte vanmorgen rond zes uur met veel materieel uit. Met het blussen werd voorkomen dat het vuur oversloeg naar de woning naast het jeugdhonk. ,,We konden ons amper aankleden,'' zegt bewoner Bas Ras. ,,Toen mijn vrouw aan de voorkant de vlammen zag, raakte ze even in paniek.'' De kantine bleef ongeschonden.
Ook bij FC Boszoom bleef de kantine gespaard. ,,Een speler fietste langs, op weg naar zijn werk. Toen hij de rook zag, belde hij direct de politie,'' vertelt een omstander. Het is opvallend dat - als het vuur is aangestoken - de brandstichters zo weinig succes hebben gehad. ,,Zo moeilijk is het niet,'' zegt een kenner.
Een supporter denkt niet dat er snel een wraakactie zal volgen. ,,Wij zijn niet zo laf.'' Maar als Feyenoord op 17 april in eigen huis tegen Ajax speelt, verwacht hij wel een 'ludieke actie'. Strooband, zelf lid van FC Boszoom, over deze klassieker: ,,De spanning zal hier wel door toenemen, maar ik hoop dat er geen grotere conflicten uit voortvloeien.''
Een deel van het supportershome van Ajax brandde eind januari af. Direct na de brand ging het gerucht dat supporters van ADO Den Haag hiervoor verantwoordelijk waren.
Gepubliceerd op: 23 maart 2005
Bron: Rotterdams Dagblad[/i]
Laatst gewijzigd door Arjen op 23-03-2005 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Superster
- Contacteer:
-
- Superster
- Contacteer:
-
- Bankzitter
Inderdaad, ze hadden beter iets buiten Rotterdam in de hens kunnen zetten, want dit kan nog knap vervelend worden voor ze lijkt me.Squerrel schreef: Duidelijk het verkeerde "bouwwerk" gekozen
Meer represailles over en weer zijn door dit jodengedrag de komende jaren niet ondenkbaar.... voetbal is oorlog

Dapp're Strijders Fier & Koen!
tic.
-
- Nieuw talent
-
- Superster
- Contacteer:
-
- Bankzitter
Ik reageerde op een artikel waarin gesuggereerd werd dat Ajax-"supporters" 2 clubhuizen in de fik hebben gestoken..... voor Sommigen (een paar maar hoor) is het dan wel duidelijk wat ik bedoel met een "Jodenstreek", joden is de geuzennaam van Ajax.Oege Yilderim schreef:Jodengedrag? dus jij wil beweren dat Joden dus ook vroeger het in hun gedragspatroon hebben om dingen in de brand te steken.
Luna toch.... Je zou beter moeten weten.
Je zou jodengedrag, als het met supporters/hooligans/voetbal te maken heeft dus ook kunnen vertalen in Ajax-supporters-gedrag, maar hey, dat is even een mond vol.
een paar voorbeeldjes van jodengedrag:
-Banden van Feyenoordsupporters lek steken bij de veerpont van Ijmuiden als de eigenaren in Engeland zitten.
-Jeugdspelers van jong Feyenoord tijdens een wedstrijd aanvallen en bont en blauw schoppen en slaan.
-Lawinepijlen zonder stok in het familievak gooien tijden wedstrijden.
Ik doel dus absoluut niet op de échte joden die naar de Synagoge gaan en de Tenach lezen en die de Chanoeka als heilig voorwerp zien.
Hopelijk schenkt deze post een bijdrage aan jouw inburgeringsproces in supportersland.
tic.
-
- Superster
- Contacteer:
Gelukkig hebben Feyenoordsupporters dit soort dingen nooit gedaan!!Luna schreef:
een paar voorbeeldjes van jodengedrag:
-Banden van Feyenoordsupporters lek steken bij de veerpont van Ijmuiden als de eigenaren in Engeland zitten.
-Jeugdspelers van jong Feyenoord tijdens een wedstrijd aanvallen en bont en blauw schoppen en slaan.
-Lawinepijlen zonder stok in het familievak gooien tijden wedstrijden.

Graaijax Hamsterdam!!