[Centraal] Nederlands elftal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
1983
Forumicoon

Re: [Centraal] Nederlands elftal

Bericht door 1983 »

Superfries88' schreef: Het klinkt als een excuus, maar dat is te makkelijk. Stekelenburg, Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen, Van Bommel, Strootman, Sneijder, Kuyt en Huntelaar; dat zijn negen ingezette spelers die minstens in aanmerking komen voor een basisplaats, of zelfs vast in de basis staan. .
Dat zijn op Sneijder na niet de mensen die het verschil kunnen maken. Robben, Sneijder, Van Persie en Van der Vaart zijn onze beste spelers als die allemaal ontbreken of niet de vorm hebben dan scheelt dat echt heel veel en blijft er niet meer dan een degelijk elftal over met de mensen die jij noemt. De extra kwaliteit ontbreekt dan. Haal bij Duitsland Ozil en Thomas Müller maar eens weg bijvoorbeeld, scheelt al een hoop.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Superfries1983 schreef:Dat zijn op Sneijder na niet de mensen die het verschil kunnen maken. Robben, Sneijder, Van Persie en Van der Vaart zijn onze beste spelers als die allemaal ontbreken of niet de vorm hebben dan scheelt dat echt heel veel en blijft er niet meer dan een degelijk elftal over met de mensen die jij noemt. De extra kwaliteit ontbreekt dan. Haal bij Duitsland Ozil en Thomas Müller maar eens weg bijvoorbeeld, scheelt al een hoop.
Allemaal mooi en aardig, maar tijdens de voorbije kwalificatiereeks hebben Robben en Van der Vaart het verschil ook niet gemaakt. Robben heeft sinds de WK-finale welgeteld één interland gespeeld en Van der Vaart heeft in de laatste 24 interlands maar twee goals gemaakt. Van Persie valt me eigenlijk al wat tegen vanaf het WK. Sneijder is de enige van deze vier die écht het verschil voor je maakt. In mijn ogen had het trouwens weinig uitgemaakt, want ik denk dat we ook met die spelers waren overlopen vanavond. Zeker in de omschakeling werd Oranje pijn gedaan en dat had niets te maken met andere namen.

In mijn ogen is het Nederlands elftal helemaal niet zo geweldig als menigeen dacht. Natuurlijk is er een hele knappe reeks neergezet en kan dit elftal best ver komen, maar het is sterk afhankelijk van het individu. Haal een paar spelers uit dit elftal en er blijft vooral middelmaat over. Doe hetzelfde met Spanje of Duitsland en je ziet dat daar een veel sterkere basis staat. Die landen kunnen terugvallen op een betere breedte, iets wat ook geen schande is (grotere landen, sterkere competities). Daarnaast is het veldspel van de Duitsers gewoon stukken beter, en dat is niet iets van de laatste paar wedstrijden. Na de voorbereiding op het WK is het spel niet meegevallen.
FC Drogeham
Basisspeler

Bericht door FC Drogeham »

Superfries88' schreef:Allemaal mooi en aardig, maar tijdens de voorbije kwalificatiereeks hebben Robben en Van der Vaart het verschil ook niet gemaakt. Robben heeft sinds de WK-finale welgeteld één interland gespeeld en Van der Vaart heeft in de laatste 24 interlands maar twee goals gemaakt. Van Persie valt me eigenlijk al wat tegen vanaf het WK. Sneijder is de enige van deze vier die écht het verschil voor je maakt. In mijn ogen had het trouwens weinig uitgemaakt, want ik denk dat we ook met die spelers waren overlopen vanavond. Zeker in de omschakeling werd Oranje pijn gedaan en dat had niets te maken met andere namen.

In mijn ogen is het Nederlands elftal helemaal niet zo geweldig als menigeen dacht. Natuurlijk is er een hele knappe reeks neergezet en kan dit elftal best ver komen, maar het is sterk afhankelijk van het individu. Haal een paar spelers uit dit elftal en er blijft vooral middelmaat over. Doe hetzelfde met Spanje of Duitsland en je ziet dat daar een veel sterkere basis staat. Die landen kunnen terugvallen op een betere breedte, iets wat ook geen schande is (grotere landen, sterkere competities). Daarnaast is het veldspel van de Duitsers gewoon stukken beter, en dat is niet iets van de laatste paar wedstrijden. Na de voorbereiding op het WK is het spel niet meegevallen.
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen ;)
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Superfries88' schreef: Haal een paar spelers uit dit elftal en er blijft vooral middelmaat over.
Dat is toch precies wat ik ook zei, haal Van Persie, Van der Vaart en met name Sneijder en Robben eruit en je houdt een degelijke ploeg over die de middelmaat haast niet ontstijgt. In de kwalificatie tegen van die kut landjes kan je je dat permiteren. Vanavond kon dat niet. Die 4 die ik noemde zijn gewoon onze topspelers, daar kan je m.i. onmogelijk omheen. Als zij fit zijn en in vorm kunnen wij van iededereen winnen. Je hebt gelijk dat Duitsland en Spanje in de breedte sterker zijn, als hun vaste linksback of verdedigende middenvelder geblesseerd is dan hebben ze daar een vervanger van bijna gelijke kwaliteit voor tertwijl wij op b of c garnituur terug moeten vallen. Maar ook voor hen geldt net als voor ons dat als je hun 3-4 toppers weghaalt ze het het heel moeilijk gaan krijgen.
siesta
Wereldspeler

Bericht door siesta »

ik wil die backs van Duitsland nog weleens tegen Robben en een vorm verkerende Elia zien. Die backs zijn ook niet bepaald wereldklasse hoor! Ik kan me bij Spanje "Capdevilla" nog herinneren van het WK, die raakte ook geen pepernoot. Duitsland maakte vanavond slim gebruik van de ZEER ZWAKKE ONTHUTSENDE braafheid! Het combineerde veel makkelijker en sneller dan Nederlands elftal.

Maar met de "fantastic four" wil ik het nog weleens zien. Alleen blijft bij ons de linksback gewoon het slechtst bezet. Pieters vind ik ook waardeloos, kan misschien iets beter verdedigen maar in aanvallend opzicht heeft ie niks te bieden.

Hoop dat Elia snel weer aan de bak komt ergens, die vond ik in het Nederlands elftal altijd goed spelen.
!
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Ik werd er ook niet echt enthousiast van, maar ik maak me toch ook niet echt ongerust. Dit is natuurlijk pijnlijk omdat het tegen de Duitsers is, en eigenlijk een testcase zou moeten zijn. Aangezien we teveel mensen misten, is dit nooit een echte test geworden. De Duitsers zijn in bloedvorm en spelen mooi, snel, "Spaans" voetbal. Respect. Persoonlijk vond ik ons defensieve blok op het midden behoorlijk door het ijs zakken. In de omschakeling werden we meerdere malen volledig overlopen. Van Bommel was op het WK erg belangrijk, ik vond hem nu echter erg plichtmatig voetballen. Hij handelde traag, en wist in de duels niet te overtuigen. Enkele overtredingen waren als vanouds, maar aan de bal was het bijzonder slordig. De meerwaarde van Strootman heb ik helemaal nog niet gezien. Ik vind zijn basisplaats eerlijk gezegd iets te veel van het goede. Hij zou toch een voetballende middenvelder moeten zijn maar het aantal passes naar voren was op 1 hand te tellen. Hij speelt nu net als "Tikkie terug Schaars". Heeft iemand trouwens geturfd hoeveel passes en acties van Kuijt gelukt zijn? Ik ben nooit een fan geweest, maar het wordt nu toch wel schrijnend. Bij Liverpool speelt hij ook nog maar mondjesmaat. Zijn werklust kan zijn voetballende gebrek niet meer compenseren. Daglish heeft dat al gezien, nu Bert nog. Babel zou natuurlijk geen basisspeler moeten zijn, toch viel hij me gister niet tegen. Ik vind hem niet goed genoeg, maar gister was hij redelijk balvast. Hij liep zich niet constant vast, en wist wanneer hij af moest geven. Dit in tegenstelling tot onze Katwijkse vriend. Van der Wiel lijkt er trouwens weer een beetje bovenop. Zijn ingrepen waren redelijk overtuigend, en in balbezit was het ook keurig. Hele verbetering ten opzichte van Bouhlarouz, dat is toch echt een centrale verdediger. Bouhla als back is een aanfluiting in balbezit. Als back-up zou "us" Daryl beter op zijn plaats zijn dan Bouhlarouz.

Ik heb wel genoeg vertrouwen in de groep en de technische staf. Voor het EK zullen ze een goede voorbereiding draaien, en hebben ze gewoon een kans. Spanje en Duitsland zijn favoriet, een eindje daarachter komen wij.
rust
Basisspeler

Bericht door rust »

Tijd voor Narsingh op de bank. Die heeft veel meer basiskwaliteiten dan Beerens. Je zag de Duitsters gewoon lachen toen Roy Beerens met een vrouwenhuppeltje het veld in kwam. Ik weet niet hoe het kan, maar daardoor zat ik met het schaamrood op de kaken voor de buis. Narsingh rent als een vent en is een stuk explosiever, dat kuin je veel beter gebruiken voor de laatste 20 minuten. Immers Narsingh was bij ons op zijn best toen hij nog inviel voor Beerens. In een korte tijd kan hij iets openbreken.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

rust schreef:Tijd voor Narsingh op de bank. Die heeft veel meer basiskwaliteiten dan Beerens. Je zag de Duitsters gewoon lachen toen Roy Beerens met een vrouwenhuppeltje het veld in kwam. Ik weet niet hoe het kan, maar daardoor zat ik met het schaamrood op de kaken voor de buis. Narsingh rent als een vent en is een stuk explosiever, dat kuin je veel beter gebruiken voor de laatste 20 minuten. Immers Narsingh was bij ons op zijn best toen hij nog inviel voor Beerens. In een korte tijd kan hij iets openbreken.
Ik geloof toch niet dat Narsingh daar aan toe is. Hij heeft nog veel te veel balverlies. Zijn snelheid is vooralsnog zijn enige echte wapen. Hij moet nog een enorm eind groeien voordat hij daadwerkelijk iets in het NL elftal te zoeken heeft. Aan de andere kant geef ik toe dat er ook niet heel vele beteren zijn.
rust
Basisspeler

Bericht door rust »

In het land der blinden (Beerens), is eenoog (Narsingh) koning.
Superfries88'
Forumicoon

FC Drogeham schreef:Je spreekt jezelf behoorlijk tegen ;)
Als je die zinnen letterlijk gaat interpreteren wel, ja. Maar zo bedoel ik het dus niet. Sneijder is de enige international die daadwerkelijk het verschil maakt: hij stuurt het spel, zorgt voor assists én goals. Natuurlijk heb je dan wel spelers die ook één en ander toevoegen aan Oranje, alleen maken ze het onvoldoende waar of (Van Persie, Van der Vaart) of ze hebben specifieke eigenschappen niet (Van Bommel, Huntelaar). Maar haal je deze spelers uit het elftal, blijft er wel heel weinig over en dan durft een tegenstander ook veel meer. Als tegenstander heb je nu eenmaal liever een Babel of Beerens in balbezit dan Robben of Van Persie, ongeacht de vorm van laatstgenoemden.

Haal je de sterkhouders van Oranje uit het elftal, dan moet je al snel terugvallen op middelmaat. De categorie 'prima spelers voor de Eredivisie', zoals een Janssen of De Zeeuw. De Duitsers trekken dan een nieuw blik aan talenten open. Hierbij kunnen ze het zich veroorloven om een Ballack te negeren. Dat is geen schande als Nederland zijnde, maar in mijn ogen is het duidelijk dat de concurrenten meer potentie hebben. Zeker wanneer je de leeftijden van Nederland en Duitsland vergelijkt. Die opsomming van de commentator was gisteravond indrukwekkend.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Superfries88' schreef: De Duitsers trekken dan een nieuw blik aan talenten open. Hierbij kunnen ze het zich veroorloven om een Ballack te negeren.
Wij hebben de luxe om Seedorf te kunnen negeren :wink:
Nee, zonder gekheid, die Ballack is natuurlijk ook zwaar over the hill. Die heeft niks meer te zoeken in het Duits elftal.
Verder vond ik dat rijtje wat de commentator noemde helemaal niet zo indrukwekken. Ik vind er maar een paar spelers tussen zitten waarvan ik denk wauw ik wou dat wij die hadden. Ook bij ons loopt er genoeg jong talent rond dat er straks echt wel weer aan gaat komen. Die jonge Duitse talenten hebben echter wel als voordeel dat ze direct al op een hoger niveau (Bundesliga) kunnen spelen dan onze jeugd. Daardoor staan ze ook al meer in de picture overigens.
Duitsland is absoluut top favoriet met Spanje. Maar er wordt al erg snel overdreven vind ik. Ook Duitsland heeft een heel matige verdediging bijvoorbeeld. Ik blijf er verder bij dat wannneer iedereen fit is/vorm heeft wij met Spanje en Duitsland mee kunnen.
Superfries88'
Forumicoon

Superfries1983 schreef:Wij hebben de luxe om Seedorf te kunnen negeren :wink:
Nee, zonder gekheid, die Ballack is natuurlijk ook zwaar over the hill. Die heeft niks meer te zoeken in het Duits elftal.
Om toch even een serieuze noot te plaatsen: Seedorf was niet onomstreden bij Oranje, Ballack was dat wel in Duitsland. Toch een verschil. Maar wat ik bedoel te zeggen: voorafgaand aan het WK baalde men daar nog ontzettend van het feit dat Ballack ontbrak, hij was zelfs de aanvoerder van het nationale team. Löw heeft hem desondanks aan de kant gezet, talenten de kans gegeven en het loopt als een trein. De luxepositie is veel groter.
Verder vond ik dat rijtje wat de commentator noemde helemaal niet zo indrukwekken. Ik vind er maar een paar spelers tussen zitten waarvan ik denk wauw ik wou dat wij die hadden.
Ik had het dan ook over de leeftijden. Duitsland werkt nu al met een jonge selectie, aangevuld met een aantal ervaren sterkhouders. Oranje moet het vooral hebben van spelers die nú op hun top zitten, deze lichting moet het nu of uiterlijk in 2014 doen. Daarna gaat het opnieuw los. Bij Duitsland vallen er minder sterkhouders al weg in die periode en daar staan de opvolgers bovendien al aan de poort te rammelen. De Duitsers hebben het echt uitstekend voor elkaar. Ik denk zelfs dat ze nog enorme stappen kunnen zetten, iets waartoe ik Oranje eigenlijk niet in staat acht. Ik denk niet dat dit Oranje nog wel beter kan worden, maar niet heel veel beter. Ik zou persoonlijk wel willen ruilen wat dat betreft.

Natuurlijk kan Nederland best meedoen om de prijzen op het EK en ook weer het WK over twee jaar. Maar het moet nu wel eens gebeuren. Duitsland zie ik nog wel doorstoten en op basis daarvan acht ik ze toch net een categorie sterker, evenals Spanje. Alleen is dat geen garantie. De bal is rond, het is elf tegen elf, etc. :wink:
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Duitsland veel beter, en iedereen kan wel gaan janken dat Nederland zoveel spelers mist. Maar alleen van Persie en Pieters stonden er niet in die normaal wel opgesteld zouden worden. Pieters/Braafheid maakt ook niets uit, alleen Babel/ van Persie ga je er op achteruit, maar Nederland is gewoon overklast en Duitsland speelde ook nog met de handrem erop.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Nederland heeft er wel een paar leuke spelers bij lopen, maar het is absoluut niet breed. Als iedereen fit is kun je het EK winnen.
Als je 4 of 5 blessures hebt, ben je de lul.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Helemaal met bovenstaande eens. Ja, ze zijn gister weggespeeld en Duitsland was veel beter. Maar als iedereen fit is dan zijn de verschillen tussen Duitsland, Spanje en Nederland echt maar heel klein. Dan kunnen mensen wel roepen dat het gister geen reet uitmaakte dat wij een aantal (belangrijke) jongens missen. Maar kom op hé, het maakt echt wel even verschil voor zo'n tegenstander of je te maken hebt met een aanvalslinie Afellay (Elia)-Van Persie(Huntelaar)-Robben of zoals gisteravond met de heren Babel-Huntelaar (niet 100%) en Kuyt( :crying:)
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Superfries1983 schreef:Helemaal met bovenstaande eens. Ja, ze zijn gister weggespeeld en Duitsland was veel beter. Maar als iedereen fit is dan zijn de verschillen tussen Duitsland, Spanje en Nederland echt maar heel klein. Dan kunnen mensen wel roepen dat het gister geen reet uitmaakte dat wij een aantal (belangrijke) jongens missen. Maar kom op hé, het maakt echt wel even verschil voor zo'n tegenstander of je te maken hebt met een aanvalslinie Afellay (Elia)-Van Persie(Huntelaar)-Robben of zoals gisteravond met de heren Babel-Huntelaar (niet 100%) en Kuyt( :crying:)
Die laatste snik is wel toepasselijk inderdaad. Kuyt speelt om te janken. Hij kon zijn onvermogen altijd maskeren met zijn werklust en door het af en toe scoren van een goal. De snelheid lijkt er uit, en technisch lijkt het steeds minder te worden. Bovendien kiest hij altijd net te laat voor de pass, waardoor er steeds net een been tussen zit. 1e keer denk je, jammer, goed gezien. Maar het gebeurd hem keer op keer. In een team vol creativiteit, kun je hem erbij hebben voor het druk zetten enz. Zonder onze toppers, kun je met Dirk ook niks aanvangen. Maar ja, wie stel je dan op?
Superfries88'
Forumicoon

Superfries1983 schreef:Dan kunnen mensen wel roepen dat het geen reet uitmaakt dat wij een aantal jongens missen
Dat is ook niet gezegd. Feit is alleen dat er negen spelers op het veld stonden die veelvuldig voor het Nederlands elftal spelen, zeker recent. Robben heeft in anderhalf jaar tijd bijvoorbeeld maar één interland gespeeld en zonder zijn inbreng heeft Oranje een goede serie neergezet, Van der Vaart is geen speler die regelmatig wedstrijden voor je beslist (twee goals in 24 interlands is echt ondermaats) en Van Persie is ook geen schim van de speler die hij in de Premier League is. Het speelt wel mee, maar ik denk dat we ook mét deze spelers op de pijnbank hadden kunnen liggen. Duitsland in goede doen kan iedere tegenstander pijn doen.

Maar mijn punt is dat Nederland erg afhankelijk is van deze spelers. Zonder hun inbreng zak je echt af naar een bedenkelijk niveau. Een land als Duitsland levert ook in, maar komt met veel betere spelers op de proppen dan Braafheid, Boulahrouz, Babel, Beerens en Luuk de Jong. Dát bedoel ik dus: Duitsland gaat bij wijze van spreken van een 9 naar een dikke talentvolle zeven, Nederland gaat van 9 naar een magere zes. Als dit uiteindelijk een rol gaat spelen als het om de prijzen gaat, dan legt Oranje het gewoon af tegen Duitsland. Als beiden fit en in vorm zijn, dan kunnen ze met elkaar concurreren. In dat geval is Duitsland m.i. nog iets sterker, zeker qua veldspel, maar dan gaat het meer om het moment suprême.
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Iedereen is wel goed in het opnoemen in de spelers die er niet waren.

Van der Vaart: Had niet gespeeld, gewoon wisselspeler.
Afellay: Goede speler, maar is eigenlijk bijna altijd wisselspeler.
Van Persie: Die had dan rechtsbuiten gestaan, zijn positie niet dus totaal niet belangrijk.
Elia: Wisselspeler, als Kuyt en van Persie fit zijn spelen die 2 op de vleugels.
Robben: Speelt nooit, altijd geblesseerd.
Pieters: Beperkt backje, niveautje van Braafheid.

Duitsland was gewoon heer en meester en lieten bij vlagen Nederland gewoon balbezit hebben. Duitsland miste ook een paar spelers en kan dus nog beter. Ze speelde gister niet eens volle bak want dan was het gewoon 6-0 geworden. Helaas Nederland, Deutschland is immer besser.
FC Drogeham
Basisspeler

Bericht door FC Drogeham »

Jij hebt gister staan juichen voor Duitsland of niet Lardy?
SCH1920
Invaller

Bericht door SCH1920 »

Verschrikkelijke laatste zin inderdaad!

Toch ben ik ervan overtuigd dat Nederland de WK-finale, als we die tegen Duitsland hadden moeten spelen, hadden gewonnen.
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

FC Drogeham schreef:Jij hebt gister staan juichen voor Duitsland of niet Lardy?
Nee, maar ik ben wel een liefhebber van Duitsland. Ik vind het wel irritant dat mensen van deze tijd zo raar over Duitsland doen, 9 van de 10 heeft al die Nederland - Duitsland wedstrijden niet eens meegemaakt, dus wat mensen tegen Duitsland hebben weet ik niet. Misschien is het de oorlog, maar dat is ook al weer meer dan 60 jaar geleden. Misschien is het grootspraak, van zie mij eens tegen die Duitsers zijn.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Daar kan ik me wel in vinden. Ik zag gisteren ook nog een stukje Frankrijk - België op Sporza. Als wij tegen België spelen, zijn de 'Rode Duivels' (bijna) net zo opgefokt als half Nederland (die anders trouwens niks van voetbal moeten weten maar nu ineens wel), maar halen wij min of meer onze schouders op. Zo zien de meeste Duitsers ons ook, al tonen ze wel een stuk meer respect voor onze voetballende kwaliteiten dan 'wij Nederlanders' over het algemeen voor onze tegenstanders.

Al moet iedereen het zelf weten, als je een ander land nodig hebt om je compleet op te fokken om je er lekker bij te voelen: prima.
Corruption is everywhere, fight it!
BWdinamite
Invaller

Bericht door BWdinamite »

Iedereen heeft het altijd maar over het ontbreken van bijvoorbeeld Van Persie. Maar is hij wel een belangrijke speler? Die komt al tijden geen lantaarnpaal meer voorbij bij het Nederlands elftal. Het is altijd simpel om excuses te zoeken, en om te zeggen: ''Het is maar een oefenpotje.'' De realiteit is dat we gisteren overklast zijn door Duitsland, en ik ben er van overtuigd dat als iedereen fit was ze hooguit de schade nog konden beperken. Wat mij betreft best wel een teken aan de wand. En niet alleen deze wedstrijd was het voetbal matig, tegen de zwakke broeders was het ook al niet best.
SCH1920
Invaller

Bericht door SCH1920 »

Nonsens Fanatic 4 Ever, in Duitsland beschouwen ze Nederland naast Engeland echt als hun grote rivaal.

Ik vind het vooral: kijk mij eens politiek correct zijn, ik heb niets tegen Duitsland. Beetje de moraalridder uithangen en Hugo Borst imiteren. Mij niet gezien, ik hou juist van deze oude rivaliteit en primaire gevoelens die voetbal zo mooi maken.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

SCH1920 schreef:Nonsens Fanatic 4 Ever, in Duitsland beschouwen ze Nederland naast Engeland echt als hun grote rivaal.

Ik vind het vooral: kijk mij eens politiek correct zijn, ik heb niets tegen Duitsland. Beetje de moraalridder uithangen en Hugo Borst imiteren. Mij niet gezien, ik hou juist van deze oude rivaliteit en primaire gevoelens die voetbal zo mooi maken.
Dan spreek ik denk ik de verkeerde Duitsers :wink: De rivaliteit die wij zogenaamd tegen Duitsers hebben hebben ze daar in ieder geval in lang niet zo'n grote mate als omgekeerd.

Ik vind rivaliteit ook leuk hoor, laat dat voorop staan. Maar hoe er nu rondom zo'n wedstrijd (die eigenlijk ook gewoon nergens over ging, een oefenwedstrijd tegen dkv zou ik bijvoorbeeld ook niet aan moeten denken) zo'n heisa wordt gemaakt, en dan met name door mensen die normaal niks van voetbal moeten weten en zeggen dat alle supporters tuig zijn, daar doe ik niet aan mee.

Daarnaast heb ik inderdaad ook niks tegen Duitsers maar dat heeft niks met politiek correct zijn of wat dan ook (net zo min als ik iets tegen Oostenrijkers of Japanners heb trouwens) te maken.
Corruption is everywhere, fight it!
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Die rivaliteit is er ook vanuit de Duitsers wel hoor, minder dan vanuit ons en in de loop der jaren is het ook vast wel afgenomen. Toen we in 2002 bijvoorbeeld niet naar het wk gingen vonden ze dat in Duitsland prachtig, er werd zelfs een heus lied over gemaakt. "Ohne Holland fahr'n wir zur WM". En reken maar dat ze altijd erg graag van ons winnen, zoals ook gisteravond. De rivaliteit, van beide kanten, zag je ook altijd op het veld wel terug tussen de spelers onderling. Dat is er tegenwoordig wel vanaf, ook omdat ze niet meer van die irritante (echte Duitse) koppen hebben rondlopen zoals Völler, Matthäus en Brehme. Dat waren ook echt lelijke teams die vreselijk voetbal speelden. We vinden ze tegenwoordig, mede omdat ze aardig voetbal spelen, een stuk symphatieker. Ik heb verder niks tegen Duitsers (ook niets met ze trouwens) toch win ik maar liever wel van ze en gun ik ze niet al teveel succes :wink:
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Superfries1983 schreef:Dat is toch precies wat ik ook zei, haal Van Persie, Van der Vaart en met name Sneijder en Robben eruit en je houdt een degelijke ploeg over die de middelmaat haast niet ontstijg.
Wat heeft Van Persie vanaf het WK feitelijk in Oranje laten zien? Helemaal niks. Presteert fantastisch bij Arsenal, maar in Oranje is het onthutsend zwak wat hij het laatste jaar heeft laten zien. Is in mijn ogen dan ook absoluut geen meerwaarde voor dit team. Zeker in de spits is Huntelaar in dit systeem een klasse beter.

Van Persie een overduidelijke "10" en jammer genoeg voor hem is Sneijder (in goede doen) 2 klassen beter.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Superfries88'
Forumicoon

SCH1920 schreef:Toch ben ik ervan overtuigd dat Nederland de WK-finale, als we die tegen Duitsland hadden moeten spelen, hadden gewonnen.
Hier wil ik graag op inhaken. Ik ben wel benieuwd naar je argumenten in deze, want die stellige overtuiging heb ik niet. Qua veldspel heeft Oranje tijdens het WK eigenlijk niet kunnen overtuigen en makkelijk waren de overwinningen ook allerminst. Dit in een schril contrast met Duitsland, dat relatief makkelijk Engeland en Argentinië aan diggelen schoot. Ik zou de kansen op 50/50 hebben geschat, inmiddels zelfs lichtelijk in het voordeel van de Duitsers.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Flying Tilster schreef: Zeker in de spits is Huntelaar in dit systeem een klasse beter.
Huntelaar met deze buitenspelers is ook niet ideaal. Huntelaar is een spits die vooral bedient moet worden en dat wordt hij door de buitenspelers van NL vrijwel niet, die trekken vooral naar binnen waardoor Huntelaar er vaak verloren bijloopt. Neemt niet weg dat hij er door er veel in te schieten tegen 'de kleintjes' in de kwalificaties een aardig moyenne in Oranje op nahoudt, maar die zou Van Persie ook wel hebben gemaakt alshij in die wedstrijden de spits was geweest. Van Persie heb je voetballend veel meer aan, al ben ik het met je eens dat het er lang niet altijd uitkomt (zeker op het WK inderdaad niet). Toch vind ik het bepaald geen makkelijke keus.
SCH1920
Invaller

Bericht door SCH1920 »

Het duel van gisteren valt verder eigenlijk in geen opzicht te vergelijken met een WK-finale tussen Nederland en Duitsland - als die er was gekomen: een jaar verder, andere spelers, het ontbreken van bepalende spelers (vooral aan Nederlandse zijde), de vorm van spelers (Sneijder is nu absoluut niet in wereldvorm), het belang van een WK-finale, het groepsproces van het Nederlands elftal tijdens het WK, de wraak voor '74, en zo kan je nog wel dingen opnoemen.

Met andere argumenten kom ik niet. Het is vooral een gevoel. Net als het gevoel dat ik heb dat we de strafschoppenreeks hadden gewonnen als die er waren gekomen. Maar goed, misschien biedt dit mij wel gewoon een vorm van troost, het WK van 2010 zal altijd wel een trauma blijven, totdat we eindelijk eens wereldkampioen worden.

Overigens is er in Duitsland - om maar weer in te haken in de discussie - wel een grappig nummer gemaakt over de voetbalrivaliteit met Nederland.

Maar mijn persoonlijke mening over het Duitse voetbal in zijn geheel is dat ik het helemaal niks vind! De clubs, de fans, de spelers...
Plaats reactie