Verdedigers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Otsje P
Verified
Superster

Re: Verdedigers (geruchten in de media)

Bericht door Otsje P »

Kaz_SCH schreef: 01-08-2024 10:07 Jakov Medic van Ajax wordt niet voor niks genoemd, die mag vertrekken bij Ajax en past op zich in het profiel
Dat was een suggestie in één of andere podcast. Speler zou volgens diverse statistieken en variabelen als speler bij ons passen. Daarbij wordt er echter totaal niet gekeken naar de financiële kant. Medic heeft diverse miljoenen gekost en verdiend in Amsterdam ruim meer dan een half miljoen euro. Wat mij betreft mag hij komen, in een Botman constructie of zo (huren met doorverkoop percentage). Kopen zullen we hem echter niet, lijkt me kansloos.
BakCristian
Invaller

Bericht door BakCristian »

Dario van den Buijs kan op LCV en RCV spelen.
Durft te voetballen en heeft een goede trap.
Neemt meestal de corners en af en toe ook de penalty’s bij RKC
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

Medic gaat naar Bochum zo te horen
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Voor achter Köhlert en Bochniewicz: Nick Bakker. Transfervrij. Ervaren. Bekend met de club. 2 Vliegen in één klap (Linksback en LCV) en betaalbaar qua salaris. Dit alles met in het achtehoofd houdend dat er mogelijk nog een redelijk transferbedrag uit gaan indien het lukt Marcus Linday binnen te hengelen.
RvP, het waren 10 .... maanden
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Satyr schreef: 09-08-2024 12:19 Medic gaat naar Bochum zo te horen
Nou, Bochum wil graag huren en Ajax eigenlijk alleen verkopen. Of verhuren met verplichte koopoptie en daarover zijn ze het nog niet eens. HSV schijnt ook in de running te zijn.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Mackan68 schreef: 10-08-2024 07:11 Voor achter Köhlert en Bochniewicz: Nick Bakker. Transfervrij. Ervaren. Bekend met de club. 2 Vliegen in één klap (Linksback en LCV) en betaalbaar qua salaris. Dit alles met in het achtehoofd houdend dat er mogelijk nog een redelijk transferbedrag uit gaan indien het lukt Marcus Linday binnen te hengelen.
Hopelijk toch niet, want Bakker kwam bij Groningen in de KKD nauwelijks in actie. En als linksback al helemaal niet. Ik ga uit van andere opties.
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Mackan68 schreef: 10-08-2024 07:11 Voor achter Köhlert en Bochniewicz: Nick Bakker. Transfervrij. Ervaren. Bekend met de club. 2 Vliegen in één klap (Linksback en LCV) en betaalbaar qua salaris. Dit alles met in het achtehoofd houdend dat er mogelijk nog een redelijk transferbedrag uit gaan indien het lukt Marcus Linday binnen te hengelen.
Lijkt mij dat we toch wel een ander niveau nastreven dan Nick Bakker. Heeft Bakker ooit als linksback gespeeld? Daar lijkt hij me veel te log en traag voor. Kwam in de KKD niet aan de bak vorig jaar, dat moet genoeg zeggen.

Hij is goedkoop, en als hij daadwerkelijk beide posities kan bekleden dan is dat handig natuurlijk maar wat mij betreft absoluut een No Go.

Volgens mij is het duidelijk de bedoeling om een CV te huren om zodoende geld over te houden voor Linday.
vincentdelbos
Selectiespeler

Bericht door vincentdelbos »

Heerenveen schijnt volgens Twitter dichtbij een huurovereenkomst met Celtic te zijn voor Gustav Lagerbielke. Lang en kopsterk met een goede trap.

ABE1920 ❤️ #scHeerenveen
@ABE1920SCH
🇸🇪 Gustaf Lagerbielke is volgens onderstaande journalist dichtbij een tijdelijke overgang naar Heerenveen. De 2 voudig international van Zweden zou gehuurd moeten worden van Celtic. #scheerenveen #lagerbielke
vincentdelbos
Selectiespeler

Bericht door vincentdelbos »

Ajax scheen vorig jaar ook belangstelling te hebben, maar speelt nu bij Celtic.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Otsje P schreef: 10-08-2024 16:43 Lijkt mij dat we toch wel een ander niveau nastreven dan Nick Bakker. Heeft Bakker ooit als linksback gespeeld? Daar lijkt hij me veel te log en traag voor. Kwam in de KKD niet aan de bak vorig jaar, dat moet genoeg zeggen.

Hij is goedkoop, en als hij daadwerkelijk beide posities kan bekleden dan is dat handig natuurlijk maar wat mij betreft absoluut een No Go.

Volgens mij is het duidelijk de bedoeling om een CV te huren om zodoende geld over te houden voor Linday.
Ik denk dat je met voldoende geld een ander niveau na kunt streven dan met een lege beurs. Bakker heeft inderdaad 50 wedstrijden als linksback gespeeld en daarin was hij ook nog goed voor 5 goals en 2 assists. Hij kwam het vorig seizoen maar sporadisch in actie omdat de basiself sowieso vanaf de winterstop goed presteerde en dan lijkt het me logisch dat een coach de voorkeur geeft aan de lichting jonge spelers die toen goede resultaten behaalden. Je kunt een speler huren uit een ander land en competitie. Nadeel daarvan is dat deze waarschijnlijk een tijd nodig zal hebben om te wennen. Hier heb je met Bakker geen last van lijkt me. Die is ervaren en kent onze club en de competitie. Als ze het voor elkaar krijgen om Nunnely voor een paar ton te verpatsen dan zie ik Nick graag terug keren. Als ik me niet vergis heeft hij het Pawel eerder lastig gemaakt om terug te keren na een blessure.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Bakker zal waarschijnlijk net zo goed moeten wennen, want hij is sinds het moment dat hij hier nog wat potten (niet onverdienstelijk overigens) heeft gespeeld, nauwelijks meer aan de bak gekomen. En dat is dus ook al wel weer een tijdje terug. We willen een serieuze concurrent voor Bochniewicz en Kerstens.

Lagerbielke lijkt mij dan wel een interessante naam, lijkt me een versterking als je bij Celtic er net niet aan komt.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Superfries1994 schreef: 20-08-2024 15:03Lagerbielke lijkt mij dan wel een interessante naam, lijkt me een versterking als je bij Celtic er net niet aan komt.
Maar dat is dan weer een rechtspoot en zal de concurrent/stand-in voor Kerstens worden. Ik noemde de naam Bakker puur omdat het mij niet bekend was hoe de status van de linkspoot die van Ajax aangetrokken is. Die zat tegen Ajax niet eens op de bank. Speelde naar verluidt wel 90 minuten in de oefenwedstrijd tegen Groningen maar zat vervolgens ook zaterdag weer niet bij de selectie. Sterker nog, de 2 verdedigende wissels waren beide voor de rechtsback positie. Beetje bijzonder wel wat mij betreft. Mijn vraag was en is nog steeds of hij gehaald is voor de 1e selectie of voor onder 21.
wilbot
Invaller

Bericht door wilbot »

Mackan68 schreef: 20-08-2024 19:46 Maar dat is dan weer een rechtspoot en zal de concurrent/stand-in voor Kerstens worden. Ik noemde de naam Bakker puur omdat het mij niet bekend was hoe de status van de linkspoot die van Ajax aangetrokken is. Die zat tegen Ajax niet eens op de bank. Speelde naar verluidt wel 90 minuten in de oefenwedstrijd tegen Groningen maar zat vervolgens ook zaterdag weer niet bij de selectie. Sterker nog, de 2 verdedigende wissels waren beide voor de rechtsback positie. Beetje bijzonder wel wat mij betreft. Mijn vraag was en is nog steeds of hij gehaald is voor de 1e selectie of voor onder 21.
als je zijn profiel leest dan kan ie en op rechts en op links .
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

wilbot schreef: 20-08-2024 21:23 als je zijn profiel leest dan kan ie en op rechts en op links .
Dat is eigenlijk met alle centrale verdedigers zo. Vaak wil men linksbenige spelers als LCV en rechtsbenige als RCV.
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

Och, die van Gaal ook ooit met z'n 'je kunt niet met twee linksbenige verdedigers spelen'.

Wat maakt het uit, als die jongen goed is, speelt hij links in de verdediging, simpel
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

"We vissen WEER achter het net" :lol:
Olivier Aertssen gaat aan de slag in de Eredivisie. De twintigjarige verdediger van Ajax verkast naar PEC Zwolle. Dat meldt Mike Verweij vrijdag namens De Telegraaf.

Volgens Johan Inan van het Algemeen Dagblad ontvangen de Amsterdammers 150.000 euro voor de diensten van de verdediger, die een driejarig contract gaat tekenen in Zwolle.

Met Aertssen, die tot medio 2025 vastlag in de Johan Cruijff Arena, vist Hamstra opnieuw in de Amsterdamse vijver. De 1 meter 84 lange centrumverdediger kon volgens Verweij ook naar sc Heerenveen, maar de Friezen grijpen mis.

De international van Oranje Onder 19 debuteerde in de januarimaand van 2023 voor de hoofdmacht van de Amsterdammers. In het bekerduel met FC Den Bosch deed hij toen ruim twintig minuten mee.

Het zou voor Aertssen zijn enige duel ooit in het eerste elftal worden. De jongeling maakte in de hoofdstad vooral zijn minuten bij Jong Ajax, waar hij 63 duels afwerkte en met regelmaat de aanvoerdersband droeg.
Heerenveen fan in Leiden
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Snap hem wel, die moet minuten maken op eredivisie niveau. Die garantie is hier waarschijnlijk niet met een Pools international en een ervaren rot als concurrentie
Het is maar een spelletje
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Volgens mij was hij ook beslist niet prioriteit nr. 1 hier. Heerenveen is bezig met die Zweed van Celtic, Aertsen zal misschien op het lijstje hebben gestaan maar zeker niet bovenaan.

Zwolle heeft Lam laten gaan dus daar is een veel grotere kans om te spelen. Aertsen is aan de bal overigens wel heel aardig. Verdedigend laat het echter ook best wat te wensen over.
jeewee
Basisspeler

Bericht door jeewee »

Helaas. En door Ferry!
.-
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

Serieus?

Ik had al een teringhekel aan Twente, nu nog net wat meer
Stokman
Jeugdspeler

Bericht door Stokman »

Volgens Sander de Vries wil Heerenveen Amofa huren van Go Ahead Eagles.

Zou op zijn minst een wonderlijke transfer zijn. Heeft de hele jeugd bij Heerenveen gespeeld en is daar niet goed genoeg bevonden. Vond hem de afgelopen jaren ook een type van Ottele/ Otigba, redelijk met veel concentraties foutjes.

Zou ook wel apart zijn als wij een bankzitter van GAE gaan huren...
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Eens bijzonder dat wij een reserve van GA Eagles op het oog hebben. Dit is in de categorie paniek. Als ze niemand anders hebben zou ik maar eerst met de huidige CV’s doorgaan.
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

Stokman schreef: 30-08-2024 18:57 Volgens Sander de Vries wil Heerenveen Amofa huren van Go Ahead Eagles.

Zou op zijn minst een wonderlijke transfer zijn. Heeft de hele jeugd bij Heerenveen gespeeld en is daar niet goed genoeg bevonden. Vond hem de afgelopen jaren ook een type van Ottele/ Otigba, redelijk met veel concentraties foutjes.

Zou ook wel apart zijn als wij een bankzitter van GAE gaan huren...
Deze actie komt heel kneuterig over.. hoe bedoel je, we kunnen niemand krijgen.
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Amofa is toch helemaal geen reserve?

Eerste jaar top bij Eagles, vorig jaar heel goede start en daarna een dipje en nu gewoon 4 vd 5 duels basis. Eerder bij ADO ook erg goed. Soms wat druistig; maar erg snel en goed aan de bal.
ThiagoAlcantara
Selectiespeler

Bericht door ThiagoAlcantara »

Inderdaad, Amofa valt zeker op wat betreft zijn initiatief aan de bal, vooral met indribbelen en het met lef spelen van voorwaartse passing, waarbij hij dus risico's durft te nemen. Aan de bal is hij de meest iniatiefvolle opbouwende centrale verdediger die de Eagles in hun selectie hebben. Zijn probleem is echter dat hij niet bepaald betrouwbaar is in het verdedigende aspect. Hij is vaak impulsief en te gretig in het doorstappen of het ongeremd aangaan van duels, terwijl Kramer en Nauber juist ouderwetse, meer sobere verdedigers zijn die taak bewuster zijn dan Amofa. Daarom kiezen Hake en nu Simonis voor meer zekerheid met eerder genoemde stoppers.

Amofa is nog vaak te betrappen op impulsieve foutjes. Als hij die uit zijn spel weet te krijgen en 90 minuten lang geconcentreerd kan blijven, heb je een zeer complete verdediger naar Heerenveen-maatstaven.
Het lijkt me dan ook sterk dat Go Ahead hieraan wil meewerken, zeker omdat ze, als ik het goed heb, vorig jaar nog zijn contract hebben verlengd. Ook zij zien dus de potentie, maar vooralsnog is het te wisselvallig.

Tuurlijk ik sla ook niet stijl achterover van de naam Amafo, maar ga er maar vanuit dat deze jongen optie 8 is geweest in een lange lijst met namen die waarschijnlijk niet wilden of onhaalbaar bleken.
davp
Verified
Wereldspeler

Bericht door davp »

Hopland, Noors jeugdinternational zou de nieuwe versterking moeten worden? Iemand die 'm kent als speler?
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Amofa zit niet bij de selectie van Go Ahead Eagles, omdat er teveel om hem speelt qua transfers. Daar zal Heerenveen waarschijnlijk één van zijn
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

Feanfan 1 schreef: 01-09-2024 16:30 Amofa zit niet bij de selectie van Go Ahead Eagles, omdat er teveel om hem speelt qua transfers. Daar zal Heerenveen waarschijnlijk één van zijn

zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Volgens Noorse bronnen gaat het om huur met een koopoptie. Daarom is er waarschijnlijk ruimte voor nog een nieuwe speler. Hoop dat dit een spits is.
Plaats reactie