28-10-2005: Ajax-sc Heerenveen (0-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

wald pyk
Wereldspeler

Bericht door wald pyk »

Waterman heeft een punt voor ons gered.Geen beste wedstrijd.Wel een paar beste kansen gehad.Ajax de betere ploeg.Nog een belangrijk iets,we hebben de nul gehouden.
Verdedigend zit het wel goed.Nu aanvallend nog.Lijkt wel dat Gert Jan dit seizoen wat behoudend probeert te spelen.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Ja puntje... voor de rest snel vergeten deze pot! Want meer dan een puntje hadden we ook absoluut niet verdiend. Al had er wellicht meer ingezeten, want in de 2e helft hadden we toch een aantal zeer beste kansen. Op het einde zijn we wel ontsnapt, want de Jong stond op één lijn met Hansson.

Seip en Breuer waren erg matig, Derveld daarentegen herstelde zich de 2e helft redelijk.
Bosvelt was voor mij wederom man of the match, ongelofelijk om te zien hoe belangrijk hij vandaag was. Kissi was degelijk, en als Yildirim zijn vrije trappen/voorzetten al niet aan komen, is zijn aandeel wel heel erg klein. Samaras mist nog wedstrijdritme, dus het is begrijpelijk dat hij nog niet de kracht heeft die hij normaal wel bezit. En laten we Waterman vooral niet vergeten, want die heeft er een paar beste ballen uitgehouden!

Maar goed... al met al mogen we niet klagen met dit puntje!
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Gearard schreef:Op het einde zijn we wel ontsnapt, want de Jong stond op één lijn met Hansson.
Was niet De Jong, maar Anastasiou waarvoor de grensrechter vlagde. Was geen buitenspel, maar was wel heel erg blij dat ie vlagde.

Die kopbal van Huntelaar had er toch eigenlijk wel in gemoeten. :wink: Maar goed.... Waterman speelde zeer sterk. Straalde in mijn ogen nu wel het vertrouwen en de rust uit die een keeper moet hebben. Yilidrim.... uuhhh.. niet gezien vanavond.

Tegen Moscou kan er mooi weer met Huntelaar & Sammie gespeeld worden.
wald pyk schreef:Lijkt wel dat Gert Jan dit seizoen wat behoudend probeert te spelen.
Ben dus niet de enige die dat al dacht. Ze moeten hun eigen spelletje weer gaan spelen. Ze blijven soms te veel op de eigen "16" hangen.
Laatst gewijzigd door Flying Tilster op 28-10-2005 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
justjanjeweet
Nieuw talent

Bericht door justjanjeweet »

Jah je hoopt natuurlijk dat het 1x goed valt bij de verdediging van ajaks
helaas konden we niet profiteren op de fouten van ajaks.
en we komen in de laatste minuten goed weg. met de Jong...
dat was echt weer zn lucky moment van ajaks...
maarja punt in de arena opzich is niet slecht..
Trots V/h Noorden
pyter
Selectiespeler

Bericht door pyter »

Prima prestatie in Amsterdam...Maar wanneer je dan even terugkijkt naar de kansen van Klaas-Jan...zonde, maar we mogen niet klagen.
Even iets anders. Wat heb ik me geërgerd aan die Wim Kieft. Prima wanneer Ajax je favoriete club is, maar wees dan tijdens het geven van commentaar op z'n minst een beetje objectief. Ik heb een beetje het idee dat ik kijk/keek naar een Champions League wedstrijd van Ajax, dat speelt tegen een club uit het buitenland, oftewel Heerenveen. :blbl: En bij Barbara is het ook al niks beter...
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Ik sprak zojuist enkele Ajacieden en allemaal beginnen ze meteen over de arbitrage. Moeten ze gewoon die kansen maar afmaken, ik twijfel een beetje of het buitenspel was in blessuretijd maar goed. Geluk dwing je ook af.
Jammer dat Huntelaar twee 100% kansen liet liggen, maar daar hadden we ook geen recht op.

Forza Heerenveen! 8)
feanfan1984
Nieuw talent

Bericht door feanfan1984 »

Jammer dat Heerenveen de kansen niet kon benutten!!!

Ik vond de arbitrage niet sterk vandaag!!!!! Natrappen door een ajacied dat niet bestraft wordt terwijl de scheidsrechter toekijkt!

En in de studio werd het nog erger: bijna alleen maar discussiëren over ajax, terwijl er ook nog een tegenstander was in het veld (nl Heerenveen). Ik d8 dat het commentaar altijd objectief moest zijn!!!! Of heeft Ajax soms meer rechten, omdat ze een "topclub" zijn?

ps. dit bedoel ik niet beledigend, maar ben wel ff verontwaardigd over rtl5!!
Laatst gewijzigd door feanfan1984 op 28-10-2005 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
HaEmTeDe
Invaller

Bericht door HaEmTeDe »

Jurruh schreef:Ja, nou ja.. Punt is mooi en gezien het wedstrijdbeeld goed, maar uiteindelijk schiet je er niet heel veel mee op..

Had nog veel mooier gekund. Dit Ajax was te verslaan, maar ook aan de kant van Heerenveen was het niet goed..

Paar opvallende dingen:
- Waterman die een fantastische redding had en een uitstekende partij heeft gekeept.
- Derveld die zich manifesteert op de linksbackpositie en Pienaar uit de wedstrijd heeft gespeeld.
- Huntelaar die twee kansen mist, waarvan één toch wel heeeeeeele grote
- Samaras die blijkbaar nog niet de vorm heeft en dramatisch invalt..

Prima analyse Jurruh !!

Het enige wat ik toe wil voegen is mijn oordeel over de commentatoren van deze wedstrijd.

Het is toch werkelijk niet te geloven dat deze blinde paarden in de eerste helft een (ajax) penalty zien. Breuer speelt gewoon de bal.

In de tweede helft de buitenspelsituatie van Anastasiou. Ja jammer voor het niet tellende doelpunt maar de kerel stond gewoon achter de laatste man. Dus geef normaal comentaar en zie geen dingen die je graag wilt zien.

Zo te zien hebben de commentatoren zich moeiteloos aangepast aan het niveau van de wedstrijd.
feanfan1984
Nieuw talent

HaEmTeDe schreef:
Prima analyse Jurruh !!

Het enige wat ik toe wil voegen is mijn oordeel over de commentatoren van deze wedstrijd.

Het is toch werkelijk niet te geloven dat deze blinde paarden in de eerste helft een (ajax) penalty zien. Breuer speelt gewoon de bal.

In de tweede helft de buitenspel situatie van Anastasiou. Ja jammer voor het niet tellende doelpunt maar de kerel stond gewoon achter de laatste man. Dus geef normaal comentaar en zie geen dingen die je graag wilt zien.

Zo te zien hebben de commentatoren zich moeiteloos aangepast aan het niveau van de wedstrijd.
ik ben dus niet de enige zo te zien die het commentaar belachelijk vindt!
Jurruh
Basisspeler

Bericht door Jurruh »

HaEmTeDe schreef:
Prima analyse Jurruh !!

In de tweede helft de buitenspelsituatie van Anastasiou. Ja jammer voor het niet tellende doelpunt maar de kerel stond gewoon achter de laatste man. Dus geef normaal comentaar en zie geen dingen die je graag wilt zien.

Helemaal mee eens..

En wat is die Wim Kieft toch ook een dramatische co-commentator.. Echt heel, heel erg laag niveau..

Maar ja, laten we het maar over de wedstrijd hebben, ben blij dat RTL het wel uitzendt :)

Dat nu al die Ajacieden weer over de arbitrage beginnen is natuurlijk belachelijk. Ze hebben toch ook kunnen zien dat het been OVER de lijn was?
feanfan1984
Nieuw talent

het lijkt mij wel. Ik vond op dat punt niet dat er iets aan te merken was op de arbitrage!!!!
justjanjeweet
Nieuw talent

Bericht door justjanjeweet »

volgens mij heeft kieft wat tegen heerenveen... want het is niet de eerste x voorige sprak hij ook negatief over heerenveen toen met ado denhaag.

maarjah weer puntje:D
Trots V/h Noorden
HaEmTeDe
Invaller

Bericht door HaEmTeDe »

justjanjeweet schreef:volgens mij heeft kieft wat tegen heerenveen... want het is niet de eerste x voorige sprak hij ook negatief over heerenveen toen met ado denhaag.

maarjah weer puntje:D

Nou ik kan hem niet echt ongelijk geven over het vertoonde spel van Heerenveen. Maar ja beter zo 1 punt dan flitsend verliezen.
Makkum8
Basisspeler

Bericht door Makkum8 »

Ach, het is elke keer hetzelfde met die sukkel van een Kieft. Hij slaapt vanavond weer fijn onder zijn Ajax dekbedovertrek.....
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Onedayflyer
Basisspeler

Bericht door Onedayflyer »

Ik denk dat dit het best mogelijke resultaat van Heerenveen was. Het was in ieder geval behoorlijk onverdiend geweest als ze nog de volle winst mee pakten. Ze moesten eigenlijk met ze 10én aanvallen, Ajax scoort toch niet :mrgreen:

Waterman was vandaag inderdaad positief, hoewel ik geen fan van hem ben speelde hij vandaag goed....maar, ligt het aan mij of laat hij de bal vaak los als de bal recht op hem af komt. Gebeurde deze wedstrijd een paar keer, als daar een Ajax-speler stond kon die voor problemen zorgen, gelukkig niet gebeurt.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Tsja, die commentatoren zijn toch echt een stel zuurpruimen, die Kieft en Derksen zien vrijwel nooit wat positiefs, wat een zeikerds. Wij speelden vanavond gewoon realistisch. Wij kunnen nu gelukkig weer achter redelijk op de 0 spelen en gokken op een counter tegen betere tegenstanders en ik wil alleen maar zeggen dat Verbeek gelijk gaat krijgen wat betreft Waterman want hij wordt met de week beter en we krijgen ook weinig goals tegen. Nee, mijn complimenten voor Boy, onze beste man. Nilsson was aardig, de rest kan ik moeilijk beoordelen, behalve dat onze topscorer 1 superkans mist en 1x gewoon een goede assist had moeten geven. Samaras viel dramatisch in, maar met Sammie komt het wel goed. Die mag vlammen tegen Groningen!
Oogje
Nieuw talent

Bericht door Oogje »

Inderdaad, commentaar was waardeloos. Volgens mij heeft Ajax vanavond alleen maar tegen zichzelf gespeeld. Niks over Heerenveen gehoord, het is toch ook onze verdienste dat Ajax er niks van bakt ??!!!

Nog even iets heel anders. Na afloop werd Huntelaar geinterviewd. Wat mij erg opviel was dat er iets gevraagd werd in de trant van "zou jij niet degene kunnen zijn die de ballen scoort bij een grote club???? (ajaxX??) ?". Hij antwoordde dat HIJ DAAR WEL AAN TOE IS EN DAT HIJ DAT OOK WEL ZOU WILLEN :urgs: Niks geen woorden als: ik speel nu bij Heerenveen en dit is mijn club....... Zijn dit slechte voortekenen?? Er zou ook een gerucht gaan in Amsterdam dat hij zich maandag in Amsterdam meldt ('t is maar een gerucht zoals zo velen, maar zijn antwoordt in combinatie met deze roddel)......
Bah, bah bah :blbl: , heb ik liever iemand die verliefd is op Heerenveen (SAMMIE :P )
SCH-4-LIVE
Selectiespeler

Bericht door SCH-4-LIVE »

ik ergerde me eigenlijk aan de complete uitzending! dat commentaar vond ik al waardeloos.. maar de beelden, vreselijk! Elke omzeep geholpen kans moest vaak wel 2 keer herhaald worden :!: zodat de uittrap van Waterman niet in beeld kwam, en de beelden van de wedstrijd werd weer hervat en hup ajax was weer in balbezit, zodat je niet kon zien hoe de bal weer werd ingeleverd.

Gezien het wedstrijdbeeld ben ik uiterst content met dit puntje. Hoewel die ballen van Huntelaar.. oei oei daar had meer ingezeten. Maar als je ziet wat voor kansen ajax had. En als je niet scoort verdien je het ook niet om te winnen.
Snuggels
Jeugdspeler

Bericht door Snuggels »

Waterman had keurige reflex,en dat met 4 man voor zn snuffie,knap,maar beetje klemvast....een aantal keren de bal laten springen bij laag schot kan niet te vaak.Verder Derveld die ik vond bikkelen,knap gespeeld ,en Kieft.........laat maar,beter hebben ze niet blijkbaar bij RTL.Weer niet verloren bij Ajakkes,is toch ook weer een pluspunt,Verbeek is nog maar 1x verslagen in 4 wedstrijden,netjes.
Chilly
Nieuw talent

Bericht door Chilly »

Ben net terug uit de Arena, zat gezellig tussen de Ajax supporters en o wat waren ze chagrijnig :)

Wedstrijd was niet om aan te zien, en om nou te zeggen dat er zoveel sfeer is in de Arena .. Wat een dooie boel, alleen vak 410 maakt er wat van, maar de vroegere ow zo beroemde F - side...

Had helemaal mooi geweest als Hunter het vizier op scherp had staan, maar ben met een puntje ook tevreden. Wel grappig om te horen dat het Ajax publiek achter Blind gaat staan en de zwarte piet richting voorzitter Jaake richt. Nog een aantal van zulke wedstrijden en het Blind Rot Op zal weer door de Arena klinken. Zo zijn ze daar dan ook wel weer.
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Inderdaad. Waterman was vaak een goede sta-in-de-weg. Alleen jammer dat hij steeds de gewoonte heeft ballen op de grond te laten vallen. De Ajacieden hadden dat gelukkig niet goed door, of waren steeds te laat.
Wéér uit!!!!
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ajax hielp gewoon elke kans om zeep, Heerenveen had gewoon moeten profiteren met die 2 enorme en een iets mindere kans. Het was zeker niet onterecht geweest als Ajax had gewonnen, maar elke bal gaat zowat naast! Derveld vond ik ook(zeker de eerste helft) matig, hij is niet snel, en laat zijn man steeds lopen, tweede helft speelde hij iets beter. Maar als er een hoge bal achterin komt staat hij samen met Hansson bij de spits, terwijl vervolgens zijn man de bal die erachter valt er gewoon in kan schieten.

Het mooiste van de wedstrijd vond ik nog wel dat er omgeroepen werd: 'ajacied van de wedstrijd is' gevolgd door een massaal fluitconcert.
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

De bus was oke, de rest wat bagger. Wedstrijd kut, stadion kut en publiek (ajax) kut. Laatste keer dat ik een voet in de Arena heb gezet!!
bigbear
Invaller

Bericht door bigbear »

Nilsson vanaf rechts was echt veel beter dan vanaf links, en ook veel gevaarlijker dan Ugur. Volgende pot met Sammie vanaf links, Hunter in het midden en Lasse vanaf rechts?

Ik ben ervoor!

ps Waterman kan toch wel wat, fantastische spelvoortzettingen en prima reflexen. Maar pak nou eens een bal klem!
Wanneer krijgen we onze identiteit terug?
H-J
Wereldspeler

Bericht door H-J »

Ik ben dus blijkbaar niet de enige die zich ergerde aan het commentaar, ik ergerde mij niet alleen, maar werd er zelfs pissig van. Bah!

Kieft kan alleen maar zeiken op Heerenveen en dat komt tegen Ajax voor hem alleen maar goed uit. Derksen ook weer op dreef, Huntelaar speelde slecht, maar Nilsson was erg goed. Ja hoor Johan!
simplythebest
Nieuw talent

Voorhoede

Bericht door simplythebest »

Ik ben er idd ook wel voor om Samaras op links Huntelaar in de spits en lasse Nilson op rechts! Hou yildirim maar eens een paar wedstrijden aan de kant! Nu hebben we veel meer snelheid voorin en Nilson kan tenminste een man voorbij komen. Bij de vrije trappen moeten we het dan maar doen met Pranjic. Maar die schijnt het ook wel te kunnen. (Wat een luxe voorin 8) :lol: :mrgreen: )
Ze kunnen beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen!
simplythebest
Nieuw talent

Waterman

Bericht door simplythebest »

Vond idd gisteren waterman weer een berepot voetballen. Gelukkig had ajax niet door dat ze bij schoten doormoeten lopen op de keeper! Maar verder heeft hij ons er doorheen gesleept! Als we hem met zijn allen het vertrouwen geven komt het wel goud met deze jongen! 8)
Ze kunnen beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen!
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

- Seip werd totaal gedold door Babel, raakte daardoor ook een paar keer goed in panier waardoor hij rare dingen ging doen (bal wegjassen of een overbodige corner weggeven)
- Huntelaar is niet in staat om bij heerenveen meer dan drie goede wedstrijden op rij te spelen. Zodra wedstrijd drie is geweest denk meneer aan topclubs en zakt hij weg doordat hij te veel wil.
- Yildrim zit duidelijk in een dipje. Verdedigers hebben geleerd om dicht op het te zitten waardoor hij niet kan voorzetten. Tot noch toe heeft hij niet de passeer actie gevonden om daar antwoord op te geven.
- Derveld is een echte engelse verdediger en ik heb genoten hoe Pienaar (die is sinds zijn 'trapje' van vorige week niet meer erg mag) regelmatig in de schaar werd genomen.
- Nilsson blijft een van mijn favoriete spelers, is tot nu toe nog niet echt effectief ... maar als hij aan de bal komt gebeurd er tenminste wat.
- Hansson moet ik ff complimenten geven, je vrouw staat op punt van bevallen en toch zo geconcentreerd verdedigen ... chapeau
- Waterman heeft een geweldige wedstrijd gekeept, houden mensen nu eindelijk op met de schreeuw naar VDB?
Het is maar een spelletje
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Er zaten meer Heerenveensupporters buiten het uitvak dan in het uitvak.
Plaats reactie