Blijf niet zitten, Stijve Friezen jullie moeten staan!!Freezeman schreef:Heel goed idee, maar wat staat er?
Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- ''Pippi'' Nilsson
- Invaller
- ''Pippi'' Nilsson
- Invaller
- ''Pippi'' Nilsson
- Invaller
-
- Nieuw talent
Gurbe Douwstra - LIT JIM GEAN FRIEZENForza schreef:Bliuw net sitten, stive Friezen. Jim moatte stean!
Wy Friezen spatte eins amper út 'e bân
Wy binn' bekend as 't folk fan 'tuike, tuike oan'
Us 'ja' is 'ja', ús 'nee' is 'nee', en as sy freegje: 'hoe 'st mei dy'
Dan 'koe't wol minder' en dat 's al better as gewoan
In Fries allinnich rekket nearne fan oerstjoer
Ek al baarnt der yn him noch sa'n hillich fjoer
Mar binn' wy mear as mei ús trijen, binn' wy net mear stil te krijen
Leit de massa-hystery fuort op 'e loer
Kearsang:
Lit jim gean Friezen, Friezen lit jim gean
Bliuw net sitten, stive Friezen, jimm' moatte stean
Jimm' moatte roppe, raz' en balte
Krekt as binn' jim net al te al te
Lit jim gean Friezen, Friezen lit jim gean
Nei twa kear nachtfroast wol de Hollanner der foar
Hy ropt om 't hurdst: 'de tocht der tochten, die gaat door'
Mar wy Friezen witte better, iis is samar ek wer wetter
En dus hâlde wy de kiezzen op elkoar
Mar hearre wy Henk Kroes dan sizzen: 'it giet oan'
Ferlieze al dy nochtere Friezen har ferstân
Mei op 'e kop in 'Unox-petsje' en by elk beferzen sleatsje
Stean de kampioenen fan it ûnferstân
Kearsang
En bliuwt it winters alle nachten boppe nul
Dan gau nei Tsjalf op 't Hearrenfean mei 't hiele spul
Nei Tony, Ids en rappe Rintsje, oe wat in kontsje hat dat fintsje
't Giet hjir om goud, nee dit is echt gjin flauwekul
En al is ús pake fiifensantich jier
De holle read-wyt-blau, hy farvet sels it hier
En giet de 'wave' dan oer de banken, kin ús pake hast wol janke
Mar hy 'waved' mei, al docht it sear, ja stjerrend' wier
Kearsang
En yn dat stadion dat, nei Abe is ferneamd
Heart elke fuotbalgek dochs út syn dak te gean
Mar 'k hear amper minsken sjongen, se koenen wol lêst ha fan de longen
Binn' dit no werklik wol de fans fan 't Hearrenfean
Earst as it goed giet, fielt de Fries him dan ferbûn
Klinkt yn De Kuip it Frysk folksliet sels yn 't rûn
En al snapt gjin spiler wat wy roppe, wy sjonge troch, dan mar foar Foppe
Wy hâlde fol, al wurde wy noait ris kampioen
- Eastermar
- Wereldspeler
- Contacteer:
-
- Nieuw talent
-
- Bankzitter
- Contacteer:
Hallo,
Heb het afgelopen week, na de wedstrijd tegen Banik ook al gemeld, maar na afgelopen zondag tegen PSV is het helemaal niet best.
Beste makers van Banners en spandoeken: er wordt naar het NN-vak gekeken als 1 vak (en dat is terecht). Dus we worden ook 'beoordeeld' als 1 'front' (en dat is ergens wel te begrijpen).
Maar laat jullie individuele hersenspinsels dan aub achterwege. Tenminste als het dan om afbraak teksten gaat als: 'Brian nr.1' en 'Gert-jan wordt wakker brian is puntenpakker'.
Het lijkt dan net of is dat de mening van het gehele vak en dat valt te betreuren!
Als supporter van deze prachtige club steun je toch de hele club en dat betekent ook alle spelers.??? En dat je dan voor Brian(goeie keeper, absoluut) bent is prima, maar met dergelijke teksten maak je het team(lees; Boy) echt niet beter.....
p.s. kan de club die mensen die het nodig vonden aanstekers en kartonnetjes op het veld te gooien ook rap verwijderen? Dergelijke rotte appels kunnen beter thuis blijven!
Laters.
Heb het afgelopen week, na de wedstrijd tegen Banik ook al gemeld, maar na afgelopen zondag tegen PSV is het helemaal niet best.
Beste makers van Banners en spandoeken: er wordt naar het NN-vak gekeken als 1 vak (en dat is terecht). Dus we worden ook 'beoordeeld' als 1 'front' (en dat is ergens wel te begrijpen).
Maar laat jullie individuele hersenspinsels dan aub achterwege. Tenminste als het dan om afbraak teksten gaat als: 'Brian nr.1' en 'Gert-jan wordt wakker brian is puntenpakker'.
Het lijkt dan net of is dat de mening van het gehele vak en dat valt te betreuren!
Als supporter van deze prachtige club steun je toch de hele club en dat betekent ook alle spelers.??? En dat je dan voor Brian(goeie keeper, absoluut) bent is prima, maar met dergelijke teksten maak je het team(lees; Boy) echt niet beter.....
p.s. kan de club die mensen die het nodig vonden aanstekers en kartonnetjes op het veld te gooien ook rap verwijderen? Dergelijke rotte appels kunnen beter thuis blijven!
Laters.
Petter Hansson, rots in de branding.
-
- Wereldspeler
Wat boeien een paar kartonnetjes nou? Een rol toiletpapier op het veld zou dan voor jou al helemaal een ramp zijn, ofniet? Vuuraansteker e.d. moet gewoon niet, maar als we nou ook al om een stukje karton gaan zeuren? Misschien heb je gelijk, als je goed richt en het karton heeft flink wat vaart...dan zouden er DODEN kunnen vallen!!

-
- Erelid
- Contacteer:
Tis gewoon nergens voor nodig...
Toiletrollen zijn vóór de wedstrijd en hebben een 'sfeerwaarde' zal ik maar zeggen. In NoordNieuws wordt het straks ook al gemeld, maar zal het hier ook even zeggen: ik zit niet te wachten op een net voor het vak ofzo, omdat sommige mensen menen zulke troep op het veld te moeten gooien!

Toiletrollen zijn vóór de wedstrijd en hebben een 'sfeerwaarde' zal ik maar zeggen. In NoordNieuws wordt het straks ook al gemeld, maar zal het hier ook even zeggen: ik zit niet te wachten op een net voor het vak ofzo, omdat sommige mensen menen zulke troep op het veld te moeten gooien!
-
- Wereldspeler
Nee natuurlijk wil niemand zo'n irritant net, en misschien is het beter gewoon helemaal niets op het veld te gooien. Maar die kartonnetjes...ze worden van alle tribunes gegooid en dan liggen er een paar buiten de lijnen op het veld. Denk niet dat Riemer en co of anderen daar nou echt een punt van gaan maken. Ach, misschien is op den duur de 'lol' ervan af...
- michel
- Wereldspeler
Ok, ik blijf ook nog even off-topic.Tegen Roda heb ik wat aanstekers zien vliegen, tegen
heracles nog 1 aansteker en daarna is het mij niet meer opgevallen. Tegen Baník een stuk
of 4 kartonnetjes? Tegen psv is me niet veel opgevallen. Je kunt 't ook positiever bekijken,
met deze aantallen 'projectielen' hebben we het over minder dan 10 mensen en het wordt
minder. Tuurlijk gewoon kappen met bewust rotzooi op het veld te gooien (er schiet echt
niemand wat mee op) maar als er een keer zo'n kartonnetje het veld op zweeft is er echt
geen man overboord...
(hoorde iets over een mededeling bij de bar beneden, heb het zelf niet gelezen. Kan iemand
vertellen wat daar stond geschreven?)
heracles nog 1 aansteker en daarna is het mij niet meer opgevallen. Tegen Baník een stuk
of 4 kartonnetjes? Tegen psv is me niet veel opgevallen. Je kunt 't ook positiever bekijken,
met deze aantallen 'projectielen' hebben we het over minder dan 10 mensen en het wordt
minder. Tuurlijk gewoon kappen met bewust rotzooi op het veld te gooien (er schiet echt
niemand wat mee op) maar als er een keer zo'n kartonnetje het veld op zweeft is er echt
geen man overboord...
(hoorde iets over een mededeling bij de bar beneden, heb het zelf niet gelezen. Kan iemand
vertellen wat daar stond geschreven?)
Heerenveen: superbia ex septentrio
-
- Erelid
- Contacteer:
"Op last van de UEFA worden er geen bierkartonnetjes meer uitgedeeld. Onze excuses!"
Zoiets en dat gold dus alleen afgelopen donderdag.
Maar laten we het hier maar bij laten en ons hier weer richten op spandoeken en banners! Wie maakt er weer eens een fraai ontwerpje. Er is nu ruimte zat op Zuid lijkt me!
Zoiets en dat gold dus alleen afgelopen donderdag.
Maar laten we het hier maar bij laten en ons hier weer richten op spandoeken en banners! Wie maakt er weer eens een fraai ontwerpje. Er is nu ruimte zat op Zuid lijkt me!
- Frisian Viking
- Superster
Wat heeft het voor nut om een kartonnetje op het veld te gooien?Johnny '86 schreef:Wat boeien een paar kartonnetjes nou? Een rol toiletpapier op het veld zou dan voor jou al helemaal een ramp zijn, ofniet? Vuuraansteker e.d. moet gewoon niet, maar als we nou ook al om een stukje karton gaan zeuren? Misschien heb je gelijk, als je goed richt en het karton heeft flink wat vaart...dan zouden er DODEN kunnen vallen!!
Juist, helemaal niets.
Het gooien van WC-rollen op het veld mag niet. En als het wel zou gebeuren dan is dit in het kader van een sfeeractie lijkt mij, en dat is bij het gooien van die kartonnetjes niet het geval.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
- Frisian Viking
- Superster
Tegen PSV werden er een aantal bekers bier naar het hoofd van Beasly geslingerd (ze haalden het overigens niet) en ook zag ik iets wits vliegen. Of dit een aansteker was weet ik niet, dat kon ik zo snel niet zien. Het projectiel belande in ieder geval ongeveer een meter naast Beasly. De gevolgen waren niet te overzien geweest als deze Beasly had geraakt.michel schreef:Tegen psv is me niet veel opgevallen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
- wald pyk
- Wereldspeler
Als de kartonnetjes op het veld komen kunnen de spelers er misschien over uitglijden,met misschien ernstige blesures?Het is nergens voor nodig om die kartonnetjes op veld te gooien en zekers geen aanstekkers ed.Stel je raakt een speler,knvb geeft een boete aan onze sch,Riemer boos,dag sfeervak.Het is aan ons om te laten zien dat we het sfeervak waard zijn.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
- justjanjeweet
- Nieuw talent
wald pyk schreef:Als de kartonnetjes op het veld komen kunnen de spelers er misschien over uitglijden,met misschien ernstige blesures?Het is nergens voor nodig om die kartonnetjes op veld te gooien en zekers geen aanstekkers ed.Stel je raakt een speler,knvb geeft een boete aan onze sch,Riemer boos,dag sfeervak.Het is aan ons om te laten zien dat we het sfeervak waard zijn.
er valt toch zovaak wat op het veld?
vogels schijten toch ook wel eens op het veld? of hagel...
waarom wordt er dan moeilijk gedaan over een kartonnentje?
liever een kartonnentje in me nek dan vogelstront in me nek....
Trots V/h Noorden
-
xander Verified
- Superster
Meende dat deze discussie gesloten was..justjanjeweet schreef:
Alle ballen op Henkie!
- ''Pippi'' Nilsson
- Invaller
Kan je nog Dommere onzin bedenken dat dat Vogelstront..justjanjeweet schreef:

Het mag voortaan gewoon niet meer..PUNT!
Liever een mooie onliner, dan een moeilijk verhaal!
- justjanjeweet
- Nieuw talent
Bij nac gooien ze golfballen naar spelers van willem 2Frisian Viking schreef: Tegen PSV werden er een aantal bekers bier naar het hoofd van Beasly geslingerd (ze haalden het overigens niet) en ook zag ik iets wits vliegen. Of dit een aansteker was weet ik niet, dat kon ik zo snel niet zien. Het projectiel belande in ieder geval ongeveer een meter naast Beasly. De gevolgen waren niet te overzien geweest als deze Beasly had geraakt.
en afgelopen weekend tegen heerenveen hoor je vuurwerk. gooiden ze ook bier naar spelerls van Heerenveen. ik heb er nog niks van gehoord van de knvb.
er zijn heus wel ergere dingen dan alleen wat kartonnentjes en aanstekers
Trots V/h Noorden
- ''Pippi'' Nilsson
- Invaller
-
xander Verified
- Superster
Stoppen jullie nou nog eens met deze eidelose discussie. Onzin praat. En dit heeft ook nik smet spandoeken te maken willen jullie miss dan een spandoek maken met erop: Geen rotzooi op het veld
Begin dan maar eens sponsoren te soeken of te informeren voor een mega shirt die over het publiek kan glijden
Als je toch je engergie kwijt wilt.

Laatst gewijzigd door xander op 18-10-2005 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle ballen op Henkie!
- Frisian Viking
- Superster
Dus omdat NAC supporters het doen moeten wij het ook maar doen?justjanjeweet schreef: Bij nac gooien ze golfballen naar spelers van willem 2
en afgelopen weekend tegen heerenveen hoor je vuurwerk. gooiden ze ook bier naar spelerls van Heerenveen. ik heb er nog niks van gehoord van de knvb.
er zijn heus wel ergere dingen dan alleen wat kartonnentjes en aanstekers
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
- Frisian Viking
- Superster
Dit is een geintje zeker.justjanjeweet schreef:er valt toch zovaak wat op het veld?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
-
xander Verified
- Superster
Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat het allemaal wel wat mee valt zolang het niet erger wordt bij heerenveen. MAAR DIT HOORT OOK NIET IN DIT ONDERWERP THUIS. Zullen we het weer hebben over spandoeken?Frisian Viking schreef: Dus omdat NAC supporters het doen moeten wij het ook maar doen?
Alle ballen op Henkie!
-
- Nieuw talent
- justjanjeweet
- Nieuw talent
- rolandos
- Invaller