Seizoenskaarten SFEERVAK

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Bij de post van vandaag zat helaas niet de seizoenkaart voor komend seizoen. Zal dan wel komende week in de brievenbus vallen. :(
SCH
dutchproud
Invaller
Contacteer:

Bericht door dutchproud »

ik heb hem wel al ontvangen.

ziet er mooi uit :!:
Never Change a Winning Team !!
The_Hunter
Invaller

Bericht door The_Hunter »

kheb de seizonekaart vandaag ontvangen
janwillem23
Jeugdspeler

Bericht door janwillem23 »

ja ik ook gelukkig benk blij om.. hehe eindelijk :lol:

Kheb er egt gruwelijk veel zin in!
Eens Sco/Heerenveen Altijd Sco/Heerenveen
Akkrum fan
Invaller

Bericht door Akkrum fan »

Ik heb hem ook al binnen..... kan niet meer wachten :D
H-J
Wereldspeler

Bericht door H-J »

Is het melden van ontvangst verplicht?
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

H-J schreef:Is het melden van ontvangst verplicht?
Jazeker, ik verwacht nog een postje of 23.000 in dit topic. :wink:
UK
Bankzitter

Bericht door UK »

Ik heb hem wel maar mijn vader nog niet.
Raarrrrrrrr!

UK
Poenkt
Superster
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

robke schreef:is er iemand die een seizoenkaart voor vak 27 wil hebben? Ik ken nl iemand die de kaart graag kwijt wil.

Reacties: piraatje101@hotmail.com
Ik zal er over nadenken.... :P :wink:
Graaijax Hamsterdam!!
Booijstra
Wereldspeler

Bericht door Booijstra »

Ik heb hem wel maar mijn vader nog niet.
Raarrrrrrrr!

UK
Het versturen van enkele duizenden seizoenskaarten is ook niet gebeurd in een termijn van 1 week. Is gewoon een kwestie van geduld.[/code]
Gurbe
Invaller
Contacteer:

Bericht door Gurbe »

Is het nog steeds zo dat wanneer je je aanmeld bij Nieuw Noord je automatisch in vak 10 een seizoenkaart kan krijgen.

Heb namelijk nog een kennis die niet op de wachtlijst o.i.d. staat maar volgend jaar wel graag in vak 10 zou willen plaats nemen. Meende te hebben gelezen dat je als lid van Nieuw Noord wordt je dan meteen een seizoenkaart voor vak 10 kunt krijgen.

Graag reactie als iemand zeker weet hoe dit zit.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Ja dit is mogelijk. Maar het is nog steeds zo dat je die vragen beter rechtstreeks aan NN kan vragen. Heb je zeker het goede antwoord. info@nieuwnoord.org
Jurruh
Basisspeler

Bericht door Jurruh »

En de seizoenskaarten van mij en m'n broertje zijn binnen! Nu wachten op de laatste..
michel
Wereldspeler

Bericht door michel »

30+ wat is de tussenstand? :blbl:
Heerenveen: superbia ex septentrio
Riemer
Selectiespeler

Bericht door Riemer »

Poenkt schreef: Ik zal er over nadenken.... :P :wink:
Verstand komt met de jaren :wink:
Jos in de basis
Poenkt
Superster
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Riemer schreef: Verstand komt met de jaren :wink:
Ik hoop het voor je!!! :P
Graaijax Hamsterdam!!
HUNTELAAR
Basisspeler

Bericht door HUNTELAAR »

Laatste Tussenstand / Eindstand van het VAK??! :wink: :stan: :stan: :stan:
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

HUNTELAAR schreef:Laatste Tussenstand / Eindstand van het VAK??! :wink: :stan: :stan: :stan:
Tussenstand zat rond de 700 meende ik.
HUNTELAAR
Basisspeler

Bericht door HUNTELAAR »

Ik heb laastst met iemand gesproken en die had het over 683?
Of bedoel je dat met ongeveer 700 :upto:

GROETEN!
sch4life
Bankzitter

Bericht door sch4life »

ik heb hem inmiddels ook binnen, maar de eerste thuiswedstrijd mis ik meteen i.v.m. vakantie beetje jammer maar er zijn nog genoeg wedstrijden gelukkig .. :mrgreen:
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Tussenstand inmiddels boven de 700!
''Pippi'' Nilsson
Invaller

Bericht door ''Pippi'' Nilsson »

Misschien gezeur.. maar ik wou vragen of iemand hier misschien weet hoelang het ong. kan duren nadat je t geld hebt overgemaakt,hoelang t dan duurt dat je je seizoenskaart thuis krijgt.. Ik heb me namelijk met een vriend van me..(GeorGios Samaras 20) ingescheven voor vak 10..of zijn hier nog wel genoeg plekken vrij..

BVD!
Liever een mooie onliner, dan een moeilijk verhaal!
GeorGios Samaras 20
Invaller

Bericht door GeorGios Samaras 20 »

Jah idd waar blijft die van ons..? :P

Iedereen al vet blij dat hij/zij de kaart binnen heeft.. Nu wij nog:P
* Viva Garcia !
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Verwacht nadat het geld is afgeschreven toch minimaal een week of 4, zeker als je aan de late kant bent. Het bedrijf dat de kaarten maakt, maakt ze van alle clubs in Nederland, dus nabestellingen zullen wel iets langer duren dan de 'normale'.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Verwacht nadat het geld is afgeschreven toch minimaal een week of 4, zeker als je aan de late kant bent.
Aanname! :x

Als je antwoord op je vraag wilt hebben Pippi Nilson neem dan ff contact op met de welbekende afdeling kaartverkoop van sc Heerenveen. Zij hebben al jou gegevens en kunnen je meestal gelijk helpen.[/list]
Pride of the north
Bankzitter

Bericht door Pride of the north »

Ik heb de seizoenkaart gisteren binnen gekregen. Over 2 weken eindelijk sfeer in abelenstra stadion!!!!!!!!
I love SCH -4-ever
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Pride of the north schreef:Ik heb de seizoenkaart gisteren binnen gekregen. Over 2 weken eindelijk sfeer in abelenstra stadion!!!!!!!!
Je hebt je zelf wel heel erg hoog. :D
Anti anti. :)
Poenkt
Superster
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Pride of the north schreef:Ik heb de seizoenkaart gisteren binnen gekregen. Over 2 weken eindelijk sfeer in abelenstra stadion!!!!!!!!
Dat moet vast je eerste wedstrijd worden. :P :P
27-07-2005 :: Meer dan klapvee
Door Femke Nales

HENGELO - Zwaaivlaggen, confetti, fakkels. Wat is er mooier dan een stadion vol sfeer? De veiligheidsmaatregelen en het negatieve imago dat hardnekkig kleeft aan de term ‘voetbalsupporter’ maken het er niet makkelijker op. Ultras Magazine gaat een handje helpen. ‘Voetbal is emotie, dat moet men accepteren.’

Je leeft als voetbalsupporter en zo ga je ook dood. Het ultieme laatste eerbetoon is een fakkelactie, bij jouw club, in jouw stadion. ‘Tot de sterren toegetreden, houd je boven ons de wacht en ben jij soms de reden van hun groen-wit licht bij nacht?’ Die tekst schreven Groningen-supporters op een spandoek ter nagedachtenis aan twee overleden supporters.

Het was een indrukwekkende sfeeractie. Maar die kwam er niet zonder slag of stoot, want brandende fakkels in een supportersvak, daar zijn ze in de voetbalstadions niet blij mee. Wat kan er eigenlijk nog wel in een tijd dat gestrooid wordt met stadionverboden en boetes voor het aansteken van een fakkel? De maatregelen worden scherper, sfeeracties moeilijker. Wie een spandoek wil meenemen dat bevestigd is aan twee plastic pvc-buizen, kan wel inpakken. Slagwapens - ook pvc-buizen - zijn nu eenmaal niet toegestaan: veiligheid voor alles.

Hans en Jasper, twee van de vier redactieleden van het nieuwe Ultras Magazine, hopen dat het negatieve beeld rond voetbalsupporters door het tijdschrift wordt bijgesteld. Ze zien de laatste jaren een hele positieve tendens in de voetbalstadions. ‘De sfeer in stadions is alleen maar toegenomen en de negatieve incidenten zijn op de vingers van één hand te tellen’, vindt Hans. De media zoomen echter nog steeds in op de negatieve gebeurtenissen. Volgens de twee voetballiefhebbers, wordt op die manier de KNVB, de publieke opinie en ook de overheid beïnvloed, waardoor steeds meer maatregelen genomen worden die het bezoeken van een voetbalwedstrijd er niet leuker op maken.

Vanuit Twente is daarom het initiatief genomen een tijdschrift te beginnen over sfeeracties in Nederlandse voetbalstadions. Het idee is komen overwaaien uit het buitenland, waar veel voorbeelden zijn van dit soort landelijke magazines. ‘In Nederland bestond dit nog niet, we zijn de eerste die dit doen, in dat opzicht zijn we uniek.’

Echt vreemd is het niet, dat het magazine nu pas van de grond komt. De zogenaamde Tifo-cultuur, zoals de sfeeracties in de voetbaltempels genoemd worden, staat in Nederland nog in de kinderschoenen. Ajax, Feyenoord, Twente en enkele andere clubs hebben inmiddels wel hun eigen fanzine, maar dat is een blaadje van de clubaanhang.

Dat het landelijke initiatief nu uit Twente komt is dan ook niet zo gek. FC Twente was één van de eerste clubs, waar die cultuur doorbrak en is nog steeds een voorloper als het om sfeeracties gaat. Bij de wedstrijd Twente tegen PSV in 1993 werd een zogenaamde choreo-actie gehouden, waarbij vellen papier samen de clubkleuren van FC Twente voorstelden. Het was ook de eerste keer dat de vlag Ultras Vak P werd gehesen in het Diekman-stadion in Enschede.

Ultras, daar gaat het tijdschrift over. Het is de naam die een Franse journalist eind jaren vijftig gaf aan fanatieke supportersgroepen in Italië. Nu is het een internationale geuzennaam die trots en steun symboliseert voor de club, de stad en de streek. En het gedrag mag best intimiderend zijn. ‘De tegenstander moet het gevoel hebben dat er niets te halen valt en dat ze al met 1-0 achterstaan als ze het veld betreden. De supporters van tegenstanders doen eigenlijk hetzelfde en zo ontstaan tifo-battles tussen verschillende clubs.

Groningen-Twente, Twente- Ajax, Ajax-Feyenoord, Groningen en Heerenveen’, zijn volgens de twee Tukkers goede voorbeelden van die onderlinge strijd. Dit seizoen komt daar ongetwijfeld nog een tifo-battle bij: FC Twente-Heracles. De verwachtingen zijn hooggespannen. In Almelo zit ook een Ultra-groepering, Brigata Tifosi Extreme, die flink aan de weg timmert als het om sfeeracties gaat. ‘Wat sfeeracties betreft is Heracles absoluut een aanwinst voor de eredivisie.’

Jasper weet dat de term voetbalsupporter een extreem negatieve lading heeft. Laat staan dat je jezelf Ultra noemt, dat is voor veel mensen synoniem aan hooligan . ‘Als je zegt dat je ook alle uitwedstrijden bezoekt, dan denken ze meteen het ergste.’ Maar het zijn vooral de echte supporters, benadrukt hij, die zich in een verplichte buscombi naar een uitwedstrijd laten vervoeren. Die busreis heeft namelijk meer weg van een militaire operatie, voor een hooligan valt daar dus weinig eer te halen.

Een groep Ultras verslaat zijn tegenstander op ludiekere wijze. Waarbij het strijdtoneel het voetbalstadion is en de wapens slechts bestaan uit werplinten, confetti, spandoeken en de decibellen die de supporters met hun gezang produceren. Aan die sfeer, die door Ultra-groeperingen wordt gemaakt, zouden de KNVB en de clubs juist moeten meewerken. ‘Wat is er nu mooier voor een speler om tegen een decor van bengaals vuur, choreo-acties, zwaaivlaggen en duizenden uitzinnige voetbalsupporters het veld te betreden? Elke voetballer wil spelen in zo'n ambiance en zal het uiterste geven voor zijn club en de kleuren waarin hij speelt’, daar zijn Hans en Jasper van overtuigd.

‘De KNVB probeert echter te veel wedstrijden te laten plaatsvinden in de ambiance van een theatervoorstelling of een gezapig toneelstuk, waarin het publiek alleen mag optreden als tribunevulling of klapvee. Het liefst zien ze dat de hardwerkende supporter veel geld betaalt voor een kaartje en dat men negentig minuten lang op zijn plaats blijft zitten en vooral zijn mond houdt. Voetbal is emotie en passie en dat moet men accepteren. Voetbal is een volkssport. Van het volk dus en zonder dit volk heeft voetbal geen toekomst.’

Bron: TC Tubantia, zaterdag 24 juli 2005
Graaijax Hamsterdam!!
Plaats reactie