Lasse Nordås
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Lasse Nordås
Helemaal officieel is de deal nog niet, maar Nordas traint wel al mee in Spanje. Dus dat is kogeltje rond! Mooi dat ze zo snel hebben kunnen reageren op vertrek van Sejk - dat is een goed signaal.
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Re: Lasse Nordås
Lijkt me een prima vervanger! Weet jij of er een koopoptie is Marca?
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Gaat om huurdeal zonder koopoptie. Logisch ook wel, want zo'n optie zou enigszins in de buurt moeten komen van de 3,5 miljoen euro die Luton een jaartje terug voor hem neer heeft gelegd. En dat kunnen wij niet betalen.SuperFrysk schreef: ↑05-01-2026 11:28 Lijkt me een prima vervanger! Weet jij of er een koopoptie is Marca?
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Hij lijkt me redelijk mislukt in Engeland, zelfs op League One niveau kan hij geen potten breken. Kan me niet voorstellen dat hij ook maar in de buurt gaat komen van die 3,5 miljoen euro.
Maar alsnog een prima en snelle oplossing voor het vertrek van Sejk.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Nu helemaal kogeltje rond! Hij is net als Oyen wedstrijdfit, dus ze zouden zondag al kunnen debuteren als dat nodig is.
- Freezeman
- Superster
-
Poke
- Selectiespeler
Ik lees zo weinig over hem dat ik mij afvraag of ik het dan wel goed gezien heb zondag maar ik moet zeggen dat ik er wel warm van werd. Heb het gevoel dat deze jongen wel eens een hele mooie aanvulling op de selectie is, afwachten uiteraard maar van wat ik zag werd ik wel blij.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
-
Feanfan 1Verified
- Forumicoon
Maakte op zich een prima indruk, maar maakte wel een domme overtreding op Hwang vlak voordat Vente de enorme kans op 3-2 miste
Die had dan zo afgekeurd worden.
Met dank aan Andor Faber in de Sportcast, maar had wel gelijk
Die had dan zo afgekeurd worden.
Met dank aan Andor Faber in de Sportcast, maar had wel gelijk
- Trevorp
- Selectiespeler
Na de eerste paar wedstrijdjes ben ik nog niet overtuigd. Hij oogt groot en sterk, maar in de praktijk lijk dat vies tegen te vallen. Ben benieuwd wat er nog komen gaat, maar ik zie het nog niet.
-
badfrisianboyVerified
- Wereldspeler
Maakte vandaag op mij een uitermate zwakke indruk. Niks goed gedaan vandaag.
Uiteraard is het na een paar invalbeurten te vroeg om een oordeel te vellen, maar op basis van vandaag ben ik in elk geval niet overtuigd van zijn kwaliteiten.
Uiteraard is het na een paar invalbeurten te vroeg om een oordeel te vellen, maar op basis van vandaag ben ik in elk geval niet overtuigd van zijn kwaliteiten.
-
Driemaal is scheepsrecht
- Bankzitter
Eens, nog niet afschrijven, maar dat dit überhaupt 3,5 miljoen waard moet zijn?
-
Superfries1994
- Wereldspeler
Nee, er ging niet veel goed vandaag (maar dat was voordat hij inviel niet anders), maar vond juist wel dat hij wat te weeg bracht. Geldt ook voor de pot tegen Feyenoord. Alleen in die handvol minuten kun je uiteindelijk weinig voor elkaar krijgen. Veldman had hem, gezien de vechtwedstrijd die het was, veel eerder moeten brengen in mijn optiek.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Lasse had aan de rechterkant van het veld op een gegeven moment een hele goede tackle, waarmee hij twee spelers van Groningen op het verkeerde been zette en de bal zo bij Brouwers in de voeten speelde. Dat was een prima moment. Er was ook een duel met Prins waar hij werd afgefloten, maar zich wel even goed in het duel 'zette' en dichtbij een uithaal was.
Ik denk dat hij koppend ook wel het een en ander kan, maar onze voorzetten (bijv. van Willemsen, Van Overeem) waren ook echt van die slappe balletjes die makkelijk te verdedigen zijn. Dan moet de tweede bal toevallig goed vallen, want die voorzetten zijn zo traag dat je er niet tegenaan kunt lopen (zoals bijv. vanaf de zijkant) of doorkoppen want er zit geen snelheid in.
Ik denk dat hij koppend ook wel het een en ander kan, maar onze voorzetten (bijv. van Willemsen, Van Overeem) waren ook echt van die slappe balletjes die makkelijk te verdedigen zijn. Dan moet de tweede bal toevallig goed vallen, want die voorzetten zijn zo traag dat je er niet tegenaan kunt lopen (zoals bijv. vanaf de zijkant) of doorkoppen want er zit geen snelheid in.
-
Sido1920
- Nieuw talent
Zit niet bij de selectie vanavond, is hij geblesseerd?
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
LC:
Zorgelijk. Sander kennende baseert hij zich niet alleen op zijn spaarzame minuten of afwezigheid.De lange Noor, gehuurd van Luton Town, is nu een maand bij Heerenveen maar heeft nog geen moment kunnen overtuigen.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Ja, inderdaad. Viel me in de podcast ook al op dat Sander daarin al vrij stellig was. Nu moesten we Sejk min of meer van de hand doen en moest er een vervanger komen, maar het lijkt er vooralsnog op dat we er minder op zijn geworden wat reservespits betreft.
Gisteren had Sejk trouwens ook niet kunnen spelen omdat hij nog herstellende is van een operatie, dus wat dat betreft had dat niet veel uitgemaakt.
Gisteren had Sejk trouwens ook niet kunnen spelen omdat hij nog herstellende is van een operatie, dus wat dat betreft had dat niet veel uitgemaakt.
-
EbiedeVerified
- Forumicoon
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Los van zijn goals een aanspeelpunt, technisch begaafd en werkt zich het ongeluk.
-
Driemaal is scheepsrecht
- Bankzitter
Laat hem nu maar een paar wedstrijden staan (los van het feit of Vente wel/niet weer fit is). Was de 2de helft een prima kapstok.
-
jorro
- Selectiespeler
Voetballend houdt het niet over bij hem, vooral niet de eerste helft. Maar als je dan in de tweede helft twee keer scoort en ballen goed vasthoudt, dan heb je het gewoon keurig gedaan.
-
Superfries1994
- Wereldspeler
Vind hem de hele tijd al een prima kapstok, ook de vorige wedstrijden. Toch wel erg prettig dat lange ballen een keer geen balverlies zijn, dat is voor mijn gevoel sowieso lang geleden (wellicht was Sejk weer de eerste spits op dat vlak). Fijn ook dat hij die twee ballen er goed in schiet.
-
Demster
- Selectiespeler
Kan mij erg bekoren. Een spits waar je de bal aan kwijt kan, de bal vasthoudt en verder speelt. Ook nog 2 goals erbij.
Mooi laten staan.
Mooi laten staan.
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Inderdaad, nu kan je hem ook een keer lang geven en doorvoetballen. Dat deden ze in het begin ook een aantal keer.Superfries1994 schreef: ↑11-02-2026 21:09 Vind hem de hele tijd al een prima kapstok, ook de vorige wedstrijden. Toch wel erg prettig dat lange ballen een keer geen balverlies zijn, dat is voor mijn gevoel sowieso lang geleden (wellicht was Sejk weer de eerste spits op dat vlak). Fijn ook dat hij die twee ballen er goed in schiet.
Dan is het voor GAE ook lastig want zet je druk of niet. Dan gaan ze bij GAE ook twijfelen waardoor je ook makkelijker onder hun druk uit voetballen.
Ik had ook het idee dat Linday en Meerveld meer ruimte hadden omdat Nordas die twee verdedigers bezig hield en vrij hoog stond.
-
Alfred
- Superster
Nordås badass!
-
Feanfan 1Verified
- Forumicoon
Tweelingbroer van Mitchell tw Vrede
-
torivak
- Jeugdspeler
Zie hem ook steeds beter invallen, vooral die tweede helft geeft echt vertrouwen voor de komende wedstrijden

- Superfries1996
- Wereldspeler
Een zwaluw maakt nog geen zomer maar ik zou hem lekker laten staan. Goed aanspeelpunt in de spits (zorgt ook voor minder druk op de rest van het team) en staat op de goede plek bij kansen. Vente maar even op de bank.
nou nou
-
Kaz_SCHVerified
- Wereldspeler
Het is wel heel opportunistisch, maar ik begrijp het ook wel. Vente heeft een tijd niet gescoord, en Nordas nu wel 2x in één wedstrijd. Maar in principe is Vente in vrijwel alles beter. Vente had ook al wekenlang geen fatsoenlijke bal gehad om een keer tegenaan te lopen.
-
davp Verified
- Wereldspeler
Ik heb Vente niet vaak positie zien kiezen zoals Nordas deed bij die tweede goal.Kaz_SCH schreef: ↑12-02-2026 11:26 Het is wel heel opportunistisch, maar ik begrijp het ook wel. Vente heeft een tijd niet gescoord, en Nordas nu wel 2x in één wedstrijd. Maar in principe is Vente in vrijwel alles beter. Vente had ook al wekenlang geen fatsoenlijke bal gehad om een keer tegenaan te lopen.