Sfeervak

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Trevorp
Selectiespeler

Re: Sfeervak

Bericht door Trevorp »

Ik ben erg benieuwd naar het draagvlak in het nieuwe sta gedeelte. Wat mij heeft verbaasd is dat ik geen enquête of vragenlijst heb hoeven beantwoorden. Nu zijn wij hier (bijna) allemaal stevig fanatiek en voorstanders, maar er zitten daar supporters misschien al wel 30 jaar op hun plekje, inclusief persoonlijk naambordje op hun stoel :D

Dan is het wel handig om vooraf het draagvlak te onderzoeken en/of draagvlak te creëren. Misschien heb ik dit volledig gemist hoor, maar van wat ik om mij heen merkte wist niemand ergens het fijne van.
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

Trevorp schreef: 28-01-2026 16:40 Ik ben erg benieuwd naar het draagvlak in het nieuwe sta gedeelte. Wat mij heeft verbaasd is dat ik geen enquête of vragenlijst heb hoeven beantwoorden. Nu zijn wij hier (bijna) allemaal stevig fanatiek en voorstanders, maar er zitten daar supporters misschien al wel 30 jaar op hun plekje, inclusief persoonlijk naambordje op hun stoel :D

Dan is het wel handig om vooraf het draagvlak te onderzoeken en/of draagvlak te creëren. Misschien heb ik dit volledig gemist hoor, maar van wat ik om mij heen merkte wist niemand ergens het fijne van.
Precies dit, vind het nogal wat. Maar goed, er zijn blijkbaar genoeg mensen die willen staan. Ik hoop dat ik het fout heb gezien en toch kan blijven zitten.

Ik heb trouwens dan wel weer een uitnodiging gehad voor de informatieavond, rest van de mails krijg ik nooit. Heel vervelend.
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Het draagvlak wordt toch bewezen door de wachtlijst?
Trevorp
Selectiespeler

Bericht door Trevorp »

Het lijkt me voor de hand liggend dat ik het heb over het draagvlak van de zittende mensen die al jaren hun seizoenkaart verlengen en al jaren trouwe supporters zijn van de club. Dat is toch heel wat anders dan de wachtlijst van mensen die graag willen staan.
diepFries
Wereldspeler

Bericht door diepFries »

Trevorp schreef: 28-01-2026 22:33 Het lijkt me voor de hand liggend dat ik het heb over het draagvlak van de zittende mensen die al jaren hun seizoenkaart verlengen en al jaren trouwe supporters zijn van de club. Dat is toch heel wat anders dan de wachtlijst van mensen die graag willen staan.
Eens. Er is vorig jaar juni een interessepeiling geweest, maar daarna is het eigenlijk stil gebleven. En word je in principe nu geconfronteerd met een voldongen feit. Dat wringt.

Wat ik daarnaast nog mis is enige vorm van meedenken met de groep die pal náást het uitgebreide stavak komt te zitten (niet geheel toevallig hoor ik daar met broers en vader zelf ook bij). Met 1-2 stoelen tussen 'ons' en het 'nieuwe' stavak, zijn we gewoon de zichtlijn op het strafschopgebied grotendeels kwijt. Even los nog van de overige 'overlast' die het stavak op deze korte afstand geeft. In de Veelgestelde vragen wordt er niets over genoemd, ja, je mag (als jouw zitplaats niet vervalt door de komst van het stavak) in de zomer op eigen gelegenheid een andere plekje gaan zoeken. Mwoah, daar vind ik wel wat van als je het als club echt zo simpel en hard wilt spelen. Maar goed, ik heb de club gemaild en er zal ongetwijfeld een dezer dagen wel een antwoord komen. We wachten het af.

Ik ben overigens absoluut voor een uitbreiding van het stavak hoor. Het is sfeerverhogend, etc., etc. In de aanpak die de club nu kiest, lijken echter enkele wenselijke tussenstappen en 'geraakte' groepen te worden overgeslagen. Hopelijk pakken ze dat nog tijdig op.
In case of doubt, make it sound convincing
Abenello
Wereldspeler

Bericht door Abenello »

Ik ben hier vrij hard in. Je koopt een kaart voor één seizoen en dit geeft je geen enkel recht op de jaren daarna. Als je hier allerlei inspraakavonden en stemmingen over gaat houden dan ben je weer twee jaar verder. Ik vind dat de club met een peiling, een informatieavond en alle medewerking voor een nieuwe plek eigenlijk al veel doet om aan de 'gedupeerden' tegemoet te komen.
diepFries
Wereldspeler

Bericht door diepFries »

Dat komt op mij toch wel vrij kil over. Dan kan je ook wel stoppen met het inspelen op het "1 grote familie", 'ús thús', etc. En als je het op die manier per seizoen bekijkt, dan zou ik zeggen dat je seizoenkaarthouders ook geen 'eerste recht' meer moet geven om 'hun' plekje terug te kopen. Iedereen maar weer vanaf nul laten beginnen. Zo'n aanpak pluk je op lange termijn geen vruchten van.
In case of doubt, make it sound convincing
Trevorp
Selectiespeler

Bericht door Trevorp »

diepFries schreef: 29-01-2026 16:02 Dat komt op mij toch wel vrij kil over. Dan kan je ook wel stoppen met het inspelen op het "1 grote familie", 'ús thús', etc. En als je het op die manier per seizoen bekijkt, dan zou ik zeggen dat je seizoenkaarthouders ook geen 'eerste recht' meer moet geven om 'hun' plekje terug te kopen. Iedereen maar weer vanaf nul laten beginnen. Zo'n aanpak pluk je op lange termijn geen vruchten van.

Zo zie ik dat ook, het is totaal niet des Heerenveens om dit zo hard en kil te spelen.
Driemaal is scheepsrecht
Bankzitter

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

Dit is toch sowieso een hard en kil besluit? Ik zie niet in hoe je dit als club zijnde anders/beter had moeten regelen (en ze zullen vast gekeken hebben na de learnings van de vorige uitbreiding van het vak 10(?) jaar geleden?). Je hebt altijd verliezers in dit geval die je simpelweg niet exact dezelfde stoel als voorheen kunt gaan aanbieden.

Begrijp me niet verkeerd; echt super lullig voor de medesupporters die het treft, alleen anders krijg je zo’n grote verandering er nooit doorheen.

Het enige waar ik wel kritisch op ben zijn inderdaad de gevallen zoals DiepFries die nu tussen wal en schip raken omdat het vak opeens vlak naast hun komt. Dát had wel anders gemoeten.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Anyway we kunnen er lang bij stil staan en hjir sit ik we moeten door als club heeft nieuwe aanwas keihard nodig en die krijgen wij.

Meer dan genoeg alternatieven worden er aangboden en kan mij niet voorstellen de club kennende ze niet in gesprek gaan. Emoties zijn logisch maar we moeten kijken naar het grotere geheel dan het individueel.
Alle ballen op Henkie!
Currahee
Wereldspeler

Bericht door Currahee »

Ikzelf zit op het gedeelte wat over gaat in stavak. Hoewel ik voor het uitbreiden van het stavak is het wel jammer dat ik moet verhuizen. Met degene waar ik altijd ga vind ik heus wel weer een plek maar het zijn ook de supporters die om je heen zitten en waar je een band mee opgebouwd hebt. Deze zie je eens in de 2 weken en dat al vele jaren.

De communicatie vanuit de club is wel iets waar ze wat aan kunnen doen. Veel mails komen bij mij in ieder geval in de spam. Waarschijnlijk ook de reden dat ik de uitnodiging voor de informatie avond gemist heb. Het kromme is dat niet alle mails van de club in de spam komen. Dit zal vast met mijn instellingen te maken hebben maar ook met hoe de club de mails verstuurd
Plaats reactie