Heerenveen heeft er zin in,bijna compleet en vol vertrouwen. Feyenoord heeft niet zoveel zin in deze wedstrijd, vormdip, en ze missen nogal wat. En ook nog Scandinavisch weer. Dit kan allemaal maar 1 ding betekenen: winst zou je zeggen.
Nou, daardoor neig ik eerder naar pessimisme. Te veel verwachtingen, te veel vertrouwen, dat kan alleen maar een teleurstelling worden.
Reken maar op dat ze bij Feyenoord er ook gebrand op zijn om morgen revanche te nemen. Vooral bij RvP zal dat leven, al zou die dat niet laten merken.
SuperFrysk schreef: ↑10-01-2026 15:42
Nou, daardoor neig ik eerder naar pessimisme. Te veel verwachtingen, te veel vertrouwen, dat kan alleen maar een teleurstelling worden.
Reken maar op dat ze bij Feyenoord er ook gebrand op zijn om morgen revanche te nemen. Vooral bij RvP zal dat leven, al zou die dat niet laten merken.
RvP heeft wat te bewijzen. Heerenveen wil graag de goede reeks voortzetten. Zou een hele leuke wedstrijd op kunnen leveren.
Is er nu nog een kans dat het afgelast wordt ?
Las ergens dat het kan zijn dat de veldverwarming de vorst niet optimaal opgewarmd heeft.
Zo ja klopt dat, of zijn er nog andere opties ?
Feyenoord en de supporters vertrekken ook om +/- 07:00 uur, dus verwacht dat zij ook op tijd geinformeerd willen worden
hhage schreef: ↑10-01-2026 15:35
Heerenveen heeft er zin in,bijna compleet en vol vertrouwen. Feyenoord heeft niet zoveel zin in deze wedstrijd, vormdip, en ze missen nogal wat. En ook nog Scandinavisch weer. Dit kan allemaal maar 1 ding betekenen: winst zou je zeggen.
Dat zijn juist de momenten dat wij weer eens bewijzen dat we geen topclub zijn en hopeloos door het ijs zakken
Ik hoop dat het een hartverwarmende koude dag wordt. Verwachtingen zijn hooggespannen. Dit keer kunnen we niet vanuit een soort underdogpositie verrassen. De druk bij Feijenoord is maximaal. Ik verwacht dat Feijenoord vanaf het begin er vol op klapt. We zullen zien wat het wordt. Maar ik verwacht zeker geen gemakkelijke middag. Het vertrouwen bij veel Feijenoordsupporters is gezakt naar de gevoelstemperatuur waarmee we morgen in het stadion mee te maken gaan krijgen. We zullen het meemaken (hoop ik).
Wat een lul die scheids. Weer affluiten bij een corner in minuut 45:55
En Feyenoord kreeg alles mee en overtreding op Meerveld laat ie doorspelen
Maar we doen zelf ook niet veel goed
Bij de rust was het een drama scheids, maar tweede helft was hij nog erger
Tegen 12 man spelen en toch een dikverdiende 2-2 maken verdient alleen maar complimenten en ook nog bijna de 3-2
Op naar donderdag
Feanfan 1 schreef: ↑11-01-2026 13:20
Die laatste bal was toch gewoon een corner voor ons? Hij gaat via een Feyenoord been uit toch?
Het was een rare wedstrijd. De 2-2 doet vermoeden dat het een kansenfestival was, maar dat was totaal niet zo. De eerste helft kwamen wij er maar niet lekker in. Veel slordigheden en Feyenoord zette ons goed vast. De tweede helft daarentegen hebben wij Feyenoord echt heel knap weten terug te dringen. Zonder tot veel kansen te komen was de gelijkmaker dikverdiend. En oeioei wat was het heerlijk geweest als die van Vente er nog in was gegaan. Maar met de puntendeling kan ik goed leven.
Verder een draak van een scheids en hopen dat Trenskow z'n blessure meevalt! Dat zag er naar uit.
Feanfan 1 schreef: ↑11-01-2026 13:20
Zulke pipo's moet je niet op zulke wedstrijden zetten. Hij was nog wat onder de indruk dat hij een topclub moet fluiten. Wat een grap deze man.
Op basis van de 2e helft hadden we meer verdiend. Feyenoord was bedroevend slecht, dat hadden we af moeten straffen.
Van dit matige Feyenoord hadden we gewoon moeten winnen en het zat er de 2e helft ook wel in.
Maar met een scheidsrechter als 12e man voor de Rotterdammers valt het niet mee.
Ieder twijfel geval was in voordeel van Feyenoord.
En dan het tijdrekken van de keeper, die stond al 5 á 6 seconden met de bal in zijn handen en dan pas begon de scheids zichtbaar te tellen en bij de laatste seconde legt die Wellenreuther de bal demonstratief op de grond, gewoon gek aanstekerij en de scheids tolereerde het allemaal.
Maar ondanks alles toch wel blij met een punt.
Ben het er wel mee eens dat we hadden moeten winnen, vooral die kans van Vente is zuur. Los van dat die hem af kan leggen, schiet een goede spits hem erin. Ik vond Vente sowieso erg matig vandaag. Rivera viel ook heel slecht in.
Dat Feyenoord stelde niets voor, amper wat gecreeerd. Er viel echt wat te halen.
Wel lekker dat we eindelijk eens uit een corner scoren.
Weer thuis en lekker opgewarmd na een hete douche.
Wat begon het toch best aangenaam in het stadion. Gevoelsmatig weinig wind en toch nog een lekker zonnetje.
We begonnen sterk en hadden Feyenoord goed onder druk zonder echt grote kansen. Plotseling staat het dan zo 0-1 voor Feyenoord en vond ik ze ook groeien in de wedstrijd. Gelukkig maakte Luuk een knappe goal en dan toch een domper met die goal van Steyn. Niet sterk van Bakker wat mij betreft en ik vond hem überhaupt geen sterke wedstrijd keepen, hij kwam onrustig over.
Tweede helft waren wij echt stukken beter maar toch niet echt grote kansen. Toch had ik constant het gevoel dat we gingen scoren.
Gelukkig was daar onze grote vriend vAD. Heerlijk geraakt en wat een ontlading! Vervolgens telde ik de 3-2 al van Vente maar helaas.
Desondanks met een tevreden gevoel op de fiets ook al was ik ijskoud geworden.
Willemsen, Kersten, Linday en v. Overeem wat mij betreft de besten vandaag. Invalbeurt van Nordas beviel me ook wel!
Man o man wat had ik er na 55 minuten weinig vertrouwen in, we hebben wel moeite om gevaarlijk te worden.
Het middenveld en de verdediging stonden prima, prima hoe Kersten en Maas het tegen Ueda hebben gedaan en ook Braude, van Overeem en Lindsay deden het meer dan behoorlijk. Braude en Zagaritis waren volgens mij deze wedstrijd wat minder.
Meerveld vindt ik gewoon geen linksbuiten, het voelt een beetje alsof hij daar staat omdat Lindsay dan kan spelen. Zie ook de assist op Brouwers waar hij heel even op 10 komt te staan. Ik hoop dat Trenskow niet te erg geblesseerd is want de klik tussen Rivera (lastige wedstrijd voor hem) en Braude is er nog niet.
Vente vindt ik lastig, is door zijn vieze meters echt een meerwaarde … maar hij speelt meer als extra middenvelder dan als echte afmaker.
Invallers vindt ik lastig om wat van te zeggen, daarvoor stonden ze er eigenlijk te kort in en was de wedstrijd te veel een laatste slotoffensief geworden. Wel heel blij dat Veltman het aandurft om echt offensief te wisselen en dat het nog wordt beloond ook is extra zoet.
Van Persie wordt een steeds volwassener coach, vorig jaar ging hij er overal nog vol op de aanval in en dit was toch een behoudend Feyenoord. Wanneer je ziet wie ze missen hadden we stiekem wel wat meer uit de wedstrijd mogen halen, toch zijn ook de 2e en 3e keuze bij Feyenoord nog steeds potentiële basisspelers bij ons.
Al met al blij dat ik geweest ben, al duurde het wel erg lang totdat die 2 ijsklonten aan mijn benen eindelijk voeten werden en uiteindelijk ook mijn tenen weer gevoel hadden. Scheidsrechter was drama, maar langzaamaan begin ik te denken dat het aan mij ligt, want ik vindt elke scheids bijna een pannenkoek.
Feijenoord speelde het spelletje in de eerste helft wel handig. Compact, defensief en snel uitkomend als die situatie zich voordeed. Onze spelers gingen zeker in de tweede helft met een bewonderingswaardige inzet het veld in en Feijenoord werd het spelen zeer moeilijk gemaakt. Eigenlijk wel bijzonder dat je met zo weinig punten toch nog op de tweede plek kunt staan. Ik vrees voor de Rotterdammers dat dit nog wel eens een heel moeilijke tweede helft van het seizoen kan worden. Misschien ook wel niet, als Ajax het referentiekader blijft voor Rotterdam-zuid. Collectiviteit, collectiviteit en nog eens collectiviteit. Dit i.c.m. maximale inzet biedt voor Heerenveen echt heel veel kansen.
Ben nieuwsgierig hoe dit zondag tegen onze oosterburen eruit komt te zien. We hebben nog iets goed te maken. Herrinnerd die wedstrijd in augustus.
Nee niet dat vuurwerk, niet dat twee keer moeten staken. Zitten we niet op te wachten. Onderschatting zou echt dom zijn. Ik stel voor dat we dat niet zijn. Zeker niet tegen Groningen. Kunnen we ons niet permiteren.
Nog een compliment voor de grasmat vanmiddag. Dit zag er echt perfect uit!
Even wat anders, hadden we geen penalty moeten krijgen toen Vente aan zowel zijn hand, als aan zijn shirt naar beneden getrokken werd? Het leek weer alsof er totaal niet naar gekeken werd.
Waarom wordt er zo'n middelmatige arbiter op deze wedstrijd gezet? Was een drama. Is hier al genoeg over gezegd, maar begrijp niet dat er door de KNVB niet een ander kaliber scheids wordt neergezet.
Verder waren we vandaag niet goed, Feyenoord gelukkig ook niet. Slordig van twee kanten maar het initiatief lag bij ons. Laf counterend Feyenoord met RvP die bij 0-1 een Luuk Brouwers doet, alsof ie de Champions League had gewonnen.
De as met het centrale duo en Overeem Lindau stond goed. Zijkanten waren matig vandaag. Vente onmachtig. Had zijn wedstrijd goed kunnen maken door die laatste val terug te trekken. Had het feestje van AvD compleet gemaakt.
Verder hopen dat Klaverboer snel weer fit is. Dit is ook maar een koekenbakker.
Sido1920 schreef: ↑11-01-2026 22:07
Even wat anders, hadden we geen penalty moeten krijgen toen Vente aan zowel zijn hand, als aan zijn shirt naar beneden getrokken werd? Het leek weer alsof er totaal niet naar gekeken werd.
Dit moment heb ik helemaal gemist. Rond welke minuut was dit?
henkjan101 schreef: ↑12-01-2026 09:18
Dit moment heb ik helemaal gemist. Rond welke minuut was dit?
Was ergens midden in de tweede helft, leek mij ook wel wat overdreven trek werk maar moet ook zeggen dat het ver van mijn plek gebeurde.
Zag het ook niet terug in de samenvatting van de NOS.
Sido1920 schreef: ↑11-01-2026 22:07
Als de scheidsrechter de rest van de wedstrijd wel een beetje schappelijk had gefloten had ik de keuze om door te voetballen wel gesnapt. Maar wat een lul met vingers zeg... vorig jaar vond ik de arbitrage in Nederland al van een belabberd niveau, dat zetten ze gewoon door. Belachelijk.
In de liveuitzending werd het wel behandeld. Hij werd vastgehouden, maar wel heel licht. Was een hele lelijke goedkope penalty geweest, maar er zijn vast scheidsrechters die hem geven.
Kaz_SCH schreef: ↑12-01-2026 10:05
In de liveuitzending werd het wel behandeld. Hij werd vastgehouden, maar wel heel licht. Was een hele lelijke goedkope penalty geweest, maar er zijn vast scheidsrechters die hem geven.
En de keuzes van de scheidsrechter in het algemeen deze wedstrijd? De corners etc?