Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Bericht door Kaz_SCH »

Poke schreef: 09-01-2026 10:24 Hangt van moment van kopen af ;) , munten zijn altijd geldig t/m december het daaropvolgende seizoen maar is dus wel afhankelijk v/h moment van koop. Maar goed, ik vind de periode gebonden munten gewoon een absurd systeem maar dat is slechts mijn bescheiden mening haha.
Dat is niet heel absurd toch? Prijzen gaan met de jaren omhoog. Een €2 munt in je broekzak kun je ook niet jaar na jaar hetzelfde van kopen. Of nu naar een café gaan en zeggen dat je vast voor je verjaardagsfeestje van 2040 100 glazen bier wil afrekenen, dan is het voor de kastelein ook niet verstandig om ja te zeggen.
Poke
Selectiespeler

Bericht door Poke »

Kaz_SCH schreef: 09-01-2026 13:15 Dat is niet heel absurd toch? Prijzen gaan met de jaren omhoog. Een €2 munt in je broekzak kun je ook niet jaar na jaar hetzelfde van kopen. Of nu naar een café gaan en zeggen dat je vast voor je verjaardagsfeestje van 2040 100 glazen bier wil afrekenen, dan is het voor de kastelein ook niet verstandig om ja te zeggen.
Dat is natuurlijk onzin want je koopt toch niet in 1x 100.000 munten? Je koopt gewoon telkens de nodige munten....in de loop der tijd gaat de prijs uiteraard telkens iets omhoog. Eagles is ook niet failliet en daar kan je jaren met je munten doen.
Ik weet althans niet hoe jij het doet maar ik koop telkens voor 30 of €50,- aan munten maar daar doe ik niet eeuwig mee.....de keer als ik weer munten koop kan het zijn dat de prijs omhoog is gegaan idd.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Trevorp
Selectiespeler

Bericht door Trevorp »

En maar weer eens voor minstens 20 euro aan bier over ons heen gekregen. Aanleiding: de scheidsrechter geeft onterecht geen corner. Daarvoor moeten zo'n 20 mede-supporters onder jou, waaronder diverse kinderen, het ontgelden en balen dat je met deze vrieskou onder het bier zit. Droeftoeter.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Poke schreef: 09-01-2026 17:22 Dat is natuurlijk onzin want je koopt toch niet in 1x 100.000 munten? Je koopt gewoon telkens de nodige munten....in de loop der tijd gaat de prijs uiteraard telkens iets omhoog. Eagles is ook niet failliet en daar kan je jaren met je munten doen.
Ik weet althans niet hoe jij het doet maar ik koop telkens voor 30 of €50,- aan munten maar daar doe ik niet eeuwig mee.....de keer als ik weer munten koop kan het zijn dat de prijs omhoog is gegaan idd.
De munten zijn bij ons ook 2 seizoenen geldig, ik vind dat lang zat om ze op te maken. Meningen mogen gelukkig verschillen, maar voor mij blijft het pricipe niet zo vreemd: Als ik nu een glas bier 'koop' in de vorm van een consumptiemunt, waarvan de prijs is afgestemd op de inkoopprijs en overige kosten van dat glas bier. Dan kan ik er niet van uitgaan dat ik tot het einde der tijden voor dat zelfde bedrag een glas bier kan halen, want voor de verkoper zijn in tussentijd de inkoopprijs maar bijvoorbeeld ook de loonkosten flink gestegen. Ik kan nu ook niet naar een autodealer gaan en een auto betalen en zeggen ik kom er over 10 jaar wel eentje uitzoeken.

Als de club dit zou doen, dan is dat puur uit coulance. En daar is op zich best wat voor te zeggen natuurlijk, zo vaak zal het niet voorkomen.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Meer automaten uitrusten met een pin zou geen kwaad kunnen, of de huidige automaten laten wisselen … want dat is best wel oplichterij wanneer je contant betaalt
Het is maar een spelletje
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Het begint wel wat stenen tijdperk te worden dat blauw en die munten.

Heerlijk die nostalgie waar maak je dat nog mee sc Heerenveen!
Alle ballen op Henkie!
AMDJ
Verified
Beheerder

Bericht door AMDJ »

vlqrt schreef: 12-01-2026 09:26 Meer automaten uitrusten met een pin zou geen kwaad kunnen, of de huidige automaten laten wisselen … want dat is best wel oplichterij wanneer je contant betaalt
De oplossing is zo makkelijk, geen gedoe meer met twee wachtrijen, contant geld en een niet wisselende automaat:
AMDJ schreef: 21-12-2025 00:04 Ze kunnen beter gewoon ieder verkooppunt uitrusten met een pinautomaat, heb je dat hele gezeur met die munten ook niet meer. Zag dat ook bij PEC, werkt uitstekend.
In een tijd dat de meeste mensen contant betaalden werkte het prima met de muntjes, maar we mogen nu wel gewoon de stap naar 2026 zetten.
Demster
Selectiespeler

Bericht door Demster »

Ik bezoek nogal wat wedstrijdjes door Europa en bij verschillende clubs heb je speciale hardcopy-kaarten. Zo heeft KAA Gent specifieke consumptiekaarten. Je dient dan thuis of bij speciale punten in het stadion je kaart op te laden en daarmee af te rekenen bij de cateringpunten.
Volgens mij hebben ze in het Gelredome de Gelredomepas. Denk ook dat het mogelijk is om deze functie te koppelen aan seizoen-(of club)kaarten

Dit is dan wel weer nadelig voor sporadische bezoekers...
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Gewoon pinnen, tegenwoordig is contactloos ook heel snel. Daarnaast ben je dan ook voorbereid op betalen met je mobiel bijv.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Als het op alle grote festivals gewoon kan met direct pinnen aan de bar, dan kan het bij een voetbalwedstrijd ook. Desnoods houd je de munten er naast voor mensen die per se cash willen betalen, want dat geeft te veel gedoe aan de bar zelf.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Idd dat met die munten is volkomen achterhaald. Pinnen of betalen met een Heerenveen card of seizoen kaart waar je saldo op kunt zetten. Anders maar eens wat anders dan Blaauw. Denk dat hetzij ook veel omzet scheelt met contact geld munten kopen is 1980.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Heb geen probleem met munten, maar ben blijkbaar één van de weinige
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Ze gaan er niet zo snel iets aan doen, want de club heeft de catering helemaal uitbesteed.

Want niet alleen is het handiger voor supporters maar zorgt het ook voor meer verkoop als alles sneller gaat.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

SuperFrysk schreef: 12-01-2026 21:20 Ze gaan er niet zo snel iets aan doen, want de club heeft de catering helemaal uitbesteed.

Want niet alleen is het handiger voor supporters maar zorgt het ook voor meer verkoop als alles sneller gaat.
Neem aan het meer kost dan oplevert anders was blauw er allang mee begonnen lijkt mij :lol:

Wat vinden we van de menukaart van blauw anno 2026? :angry:

:crying:
Alle ballen op Henkie!
BakCristian
Invaller

Bericht door BakCristian »

Die is toch om te huilen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Plaats reactie