Ondertussen bij andere profclubs...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
vlqrt
Superster

Re: Ondertussen bij andere profclubs...

Bericht door vlqrt »

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/az-on ... e4ecd711d3

Het is natuurlijk een roddelsite pur sang, maar er is wel een bron, mocht AZ echt dit soort bedragen binnenhengelen dan zijn ze mooi op weg om straks structureel top 4 te gaan spelen. Echt knap hoe ze de jeugdopleiding vorm hebben gegeven
Het is maar een spelletje
Abenello
Wereldspeler

Bericht door Abenello »

vlqrt schreef: 28-12-2025 20:02 https://www.voetbalzone.nl/nieuws/az-on ... e4ecd711d3

Het is natuurlijk een roddelsite pur sang, maar er is wel een bron, mocht AZ echt dit soort bedragen binnenhengelen dan zijn ze mooi op weg om straks structureel top 4 te gaan spelen. Echt knap hoe ze de jeugdopleiding vorm hebben gegeven
Heel knap inderdaad, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat AZ 60 miljoen laat liggen. Leuk talent, maar hij moet ook nog echt wat stappen maken en heeft blinkt in de Eredivisie of Conference League nog niet uit.

Affelay, Aissati, Depay, Maher. Allemaal megatalenten in Nederland die nooit echt de internationale top hebben gehaald.
hm.dr88_2023
Invaller

Bericht door hm.dr88_2023 »

In een tijd dat geld geen waarde meer heeft bij sommige partijen, maakt het geen verschil of je voor iets een gewoon bedrag betaalt, het dubbele of het tienvoudige. Het (kunnen) kopen en de mogelijkheid hebben om dit soort transacties aan te gaan is belangrijker voor deze partijen dan het schuiven van geld. Een voetballer, een eiland, een netwerk van satelieten, een voetbalteam, een bonus van 1000 miljard. Koekoek!!
Waardeloos geld, we gaan het nog erger meemaken en in vrees dat we niet zo lang meer hoeven te wachten.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Toen hij met AZ bij ons bezoek kwam maakte hij op mij geen uitblinkende indruk
Het is ook allemaal de media die al die spelers op hypen.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Feanfan 1 schreef: 28-12-2025 23:27 Toen hij met AZ bij ons bezoek kwam maakte hij op mij geen uitblinkende indruk
Het is ook allemaal de media die al die spelers op hypen.
Dat ben ik wel een beetje met je eens maar het gaat natuurlijk vooral om potentie. Zijn basisvaardigheden zijn echt heel goed.

Geweldige scanner en bijna niet onder druk te krijgen, hij vind wel een goede uitweg. Het ziet er allemaal wel gelikt uit maar ik heb weinig inzicht in het rendement.

Qua goals en assists is er op dit moment nog niks bijzonders. En statistieken qua linies overslaan in de passing enz. heb ik niet voor handen. Hij staat ook nog niet bekend als geweldige balafpakker en overige defensieve statistieken heb ik ook niet.

Het ziet er allemaal gelikt uit maar op dit moment vind ook ik het wat te veel hype. Voor alle veren die hij in zijn reet krijgt, vind ik het middenveld van AZ zonder Clasie niet erg overtuigend.
wilbot
Invaller

Bericht door wilbot »

Otsje P schreef: 29-12-2025 10:40 Dat ben ik wel een beetje met je eens maar het gaat natuurlijk vooral om potentie. Zijn basisvaardigheden zijn echt heel goed.

Geweldige scanner en bijna niet onder druk te krijgen, hij vind wel een goede uitweg. Het ziet er allemaal wel gelikt uit maar ik heb weinig inzicht in het rendement.

Qua goals en assists is er op dit moment nog niks bijzonders. En statistieken qua linies overslaan in de passing enz. heb ik niet voor handen. Hij staat ook nog niet bekend als geweldige balafpakker en overige defensieve statistieken heb ik ook niet.

Het ziet er allemaal gelikt uit maar op dit moment vind ook ik het wat te veel hype. Voor alle veren die hij in zijn reet krijgt, vind ik het middenveld van AZ zonder Clasie niet erg overtuigend.

ben ik helemaal met jou eens , alleen er hangt wel een behoorlijke prijs aan zijn shirt. en das geen voordelig prijsje, alhoewel ik alles boven de normale prijzen in nederland te veel vindt.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

NEC is ons nog niet structureel voorbij op de ranglijst (even kijkende naar TV-ranglijst) maar met dit soort investeringen is dat wel een kwestie van tijd. Dan kunnen wij het zelf sportief/financieel goed op orde hebben, maar tegen suikerooms als Boekhoorn en Van Seumeren is het lastig opboksen.

Ook die Japanners die NEC en ook Sparta halen; hartstikke leuke spelers maar voor ons onbetaalbaar met hun salaris van minimaal zes ton.
Abenello
Wereldspeler

Bericht door Abenello »

Marça schreef: 08-01-2026 09:14 Ook die Japanners die NEC en ook Sparta halen; hartstikke leuke spelers maar voor ons onbetaalbaar met hun salaris van minimaal zes ton.
Klopt niet. Voor spelers die voor hun 21e gekomen zijn hoeft de eerste drie jaar maar 75% van het gemiddelde Eredivisie salaris betaald te worden. Zo kan Kodai Sano momenteel in theorie voor minder dan 3 ton op de loonlijst staan.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Abenello schreef: 08-01-2026 10:02 Klopt niet. Voor spelers die voor hun 21e gekomen zijn hoeft de eerste drie jaar maar 75% van het gemiddelde Eredivisie salaris betaald te worden. Zo kan Kodai Sano momenteel in theorie voor minder dan 3 ton op de loonlijst staan.
Zodra ze 20 jaar (en ouder) zijn moeten ze toch 150% van gemiddelde Eredivisiesalaris gaan verdienen? Dat is de huidige wetgeving. Zoiets staat los van de contractduur en/of de leeftijd wanneer ze hun contract hebben getekend?
Abenello
Wereldspeler

Bericht door Abenello »

De werkvergunning voor een niet-EU-speler geldt in principe drie jaar. Clubs die een speler van bijvoorbeeld 20 jaar vastleggen, profiteren tijdelijk van het lagere salariscriterium voor jongere spelers. "Als je een speler van 20 jaar vastlegt vlak voor zijn 21e, dan zou een speler tot zijn 24e tegen het lage EU-tarief van 304.420 euro kunnen voetballen."
https://www.twenteinsite.nl/fc-twente-n ... eu-spelers
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Thanks, duidelijk! Was ik niet van op de hoogte. Heb voor het gemak hier de belangrijkste quotes gezet voor de rest om te lezen:
Slimme timing en strikte regels
De werkvergunning voor een niet-EU-speler geldt in principe drie jaar. Clubs die een speler van bijvoorbeeld 20 jaar vastleggen, profiteren tijdelijk van het lagere salariscriterium voor jongere spelers. "Als je een speler van 20 jaar vastlegt vlak voor zijn 21e, dan zou een speler tot zijn 24e tegen het lage EU-tarief van 304.420 euro kunnen voetballen." Maar clubs moeten alert blijven, want als een niet-EU-speler wordt verhuurd en terugkeert, dan moet er een nieuwe werkvergunning worden aangevraagd. Is de speler dan 21 jaar of ouder, dan moet de werkgever alsnog het volledige salaris betalen.

Voor kleinere clubs is het halen van dure niet-EU-spelers nauwelijks haalbaar. "De top6 kan ze betalen en anders moet je gewoon een hele rijke sponsor hebben zoals Marcel Boekhoorn bij NEC. Anders past het nooit in de begroting van een relatief kleine club. Het is alleen weggelegd voor de top van de Eredivisie."
Plaats reactie