08-11-2025: Fortuna Sittard - sc Heerenveen (20:00 uur)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
08-11-2025: Fortuna Sittard - sc Heerenveen (20:00 uur)
Na Ajax-uit had ik me eigenlijk al verheugd op een mooi thuisduel komend weekend, maar dat duurt nog bijna drie weken. Eerstvolgende wedstrijd: Fortuna-uit en daarna volgt direct weer een interlandweekend. Eerstvolgende thuisduels is op zondag 23 november tegen AZ.
Maar nu dus eerst Fortuna, dat de afgelopen weken achtereenvolgens van PSV, FC Groningen en Excelsior heeft verloren. De afgelopen jaren lukt het ons maar weinig om daar te winnen. Laatste keer was in het coronaseizoen en scoorden Henk eerman, Batista Meier en Joey Veerman. Daarna werd het 2-0, 2-0, 3-3 en 3-0 voor Fortuna.
Maar nu dus eerst Fortuna, dat de afgelopen weken achtereenvolgens van PSV, FC Groningen en Excelsior heeft verloren. De afgelopen jaren lukt het ons maar weinig om daar te winnen. Laatste keer was in het coronaseizoen en scoorden Henk eerman, Batista Meier en Joey Veerman. Daarna werd het 2-0, 2-0, 3-3 en 3-0 voor Fortuna.
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Re: 08-11-2025: Fortuna Sittard - sc Heerenveen (20:00 uur)
Zij in een slechte reeks, wij in een goede reeks. Dat kan maar 1 ding betekenen: 0 punten.
-
Poke
- Invaller
Geef toe?, wij hadden ook gedacht om puntendokter te spelen voor Ajax en dat is uiteindelijk ook niet gebeurt. Het wordt wel een flinke uitdaging, zeker ook omdat Fortuna veel fysieke strijd brengt en daar gaan wij, voor mijn gevoel althans, doorgaans niet goed op maar ik laat mij wederom heel graag verrassenSuperFrysk schreef: ↑03-11-2025 15:15 Zij in een slechte reeks, wij in een goede reeks. Dat kan maar 1 ding betekenen: 0 punten.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Zeker waar. Maar op de een of andere manier denk ik niet dat Fortuna ons ligt, precies om de redenen die jij aangeeft.Poke schreef: ↑03-11-2025 16:48 Geef toe?, wij hadden ook gedacht om puntendokter te spelen voor Ajax en dat is uiteindelijk ook niet gebeurt. Het wordt wel een flinke uitdaging, zeker ook omdat Fortuna veel fysieke strijd brengt en daar gaan wij, voor mijn gevoel althans, doorgaans niet goed op maar ik laat mij wederom heel graag verrassen![]()
-
vlqrt
- Superster
Net de sportcast geluisterd met GJ Verbeek en die kwam wel met een mooie theorie om 4-4-2 te spelen.
Sejk en Vente in de spits en Trenskow zakt een linie op een middenveld met Linday, Brouwers en van Overeem.
Slachtoffer is in dat geval Rivera, maar die is niet heel effectief en dan kunnen Sejk en Vente oorlog maken in de spits.
Valt wat voor te zeggen, we scoren weinig door aanvoer van de flanken, dus dan kun je het proberen met 2 echte spitsen.
Nadeel is wel dat er niet op getraind is en er dus geen automatismen etc. zijn
Sejk en Vente in de spits en Trenskow zakt een linie op een middenveld met Linday, Brouwers en van Overeem.
Slachtoffer is in dat geval Rivera, maar die is niet heel effectief en dan kunnen Sejk en Vente oorlog maken in de spits.
Valt wat voor te zeggen, we scoren weinig door aanvoer van de flanken, dus dan kun je het proberen met 2 echte spitsen.
Het is maar een spelletje
-
Abenello
- Basisspeler
Daarnaast slachtoffer je dan Meerveld. Je kan ook wat minder aanpassingen doen en Vente hangend op de linksbuiten neerzetten. Verbeek maakte ook de vergelijking met Samaras - Huntelaar, waarbij spits Samaras ook vaak vanaf links speelde.
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Ik vond het vooral een heel onsamenhangend verhaal en sowieso een hele slechte podcastaflevering.vlqrt schreef: ↑04-11-2025 12:54 Net de sportcast geluisterd met GJ Verbeek en die kwam wel met een mooie theorie om 4-4-2 te spelen.
En ik vond Verbeek ook overdreven negatief.
We spelen ontzettend leuk voetbal in 7 van de 10 wedstrijden, waarom dat omgooien?
Ik snap dat Sejk in vorm is en je daar misschien een plekje voor moet inruilen. Maar om het hele systeem om te gooien is overdreven. Juist het spelplan, de 4-3-3 met hoog druk, werkt zo goed. Het gaat mis in de wisselingen tijdens de wedstrijd.
Met een beetje mazzel en minder domme fouten, had je zomaar 6 punten meer gehad en stond je in de subtop. Hadden we het dan ook over het systeem gehad?
Als je nog een echt goede linksbuiten had, een Sahraoui of Ejuke, dan hebben we een geweldig elftal.
En we hebben eindelijk concurrentie op bepaalde plekken:
- Keepers
- Centrale verdedigers
- Centrale middenvelders
- Spitsen
Ik dwaal een beetje af, maar ik vind dat de kwaliteit veel beter verdeeld is in de selectie dan afgelopen jaren. Daar moesten we het vooral doen met 1/2 goede spelers, nu vind ik dat we kwaliteit beter verdeeld is zonder dat er echt één speler bovenuit steekt.
Waar ik het wel mee eens was bij Verbeek, is dat Linday moet spelen. Het word helaas tijd dat Brouwers zijn plekje gaat verliezen, want Linday kan voetballend veel meer mee.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Wat mij betreft is er ook weinig reden om de tactiek aan te passen, zeker omdat je met de huidige tactiek zeven duels op rij al ongeslagen bent. Dat is al een behoorlijke prestatie. Natuurlijk kunnen er dingen beter, maar ik vraag me af of het er juist niet minder op gaat worden als je het gaat omzetten naar 4-4-2.
Wat Rivera betreft vind ik juist dat hij weer een betere fase kent, nadat hij tegen NAC uit de wedstrijd werd gespeeld door de fysiek sterke Valerius. En je hebt Gürbüz achter de hand. Ik zie beiden niet in een 4-4-2 formatie uitblinken.
Wat Rivera betreft vind ik juist dat hij weer een betere fase kent, nadat hij tegen NAC uit de wedstrijd werd gespeeld door de fysiek sterke Valerius. En je hebt Gürbüz achter de hand. Ik zie beiden niet in een 4-4-2 formatie uitblinken.
-
vlqrt
- Superster
Je hebt gelijk dat GJ wel met een zwart witte zonnebril kijkt waardoor maar weinig goed is. Toch is zijn mening niet heel anders dan de algemene tendens hier op het forum.SuperFrysk schreef: ↑04-11-2025 13:43 Ik vond het vooral een heel onsamenhangend verhaal en sowieso een hele slechte podcastaflevering.
En ik vond Verbeek ook overdreven negatief.
We spelen ontzettend leuk voetbal in 7 van de 10 wedstrijden, waarom dat omgooien?
Ik snap dat Sejk in vorm is en je daar misschien een plekje voor moet inruilen. Maar om het hele systeem om te gooien is overdreven. Juist het spelplan, de 4-3-3 met hoog druk, werkt zo goed. Het gaat mis in de wisselingen tijdens de wedstrijd.
Met een beetje mazzel en minder domme fouten, had je zomaar 6 punten meer gehad en stond je in de subtop. Hadden we het dan ook over het systeem gehad?
Als je nog een echt goede linksbuiten had, een Sahraoui of Ejuke, dan hebben we een geweldig elftal.
En we hebben eindelijk concurrentie op bepaalde plekken:
- Keepers
- Centrale verdedigers
- Centrale middenvelders
- Spitsen
Ik dwaal een beetje af, maar ik vind dat de kwaliteit veel beter verdeeld is in de selectie dan afgelopen jaren. Daar moesten we het vooral doen met 1/2 goede spelers, nu vind ik dat we kwaliteit beter verdeeld is zonder dat er echt één speler bovenuit steekt.
Waar ik het wel mee eens was bij Verbeek, is dat Linday moet spelen. Het word helaas tijd dat Brouwers zijn plekje gaat verliezen, want Linday kan voetballend veel meer mee.
Ik zeg niet direct omzetten, maar een tweede systeem achter de hand hebben is niet erg. Plus tegen Ajax waren we ook niet goed hoor, tegenhouden lukte nog wel, maar aanvallend was het best pover.
Het is maar een spelletje
-
JouckeVerified
- Wereldspeler
Aanvallend was het pover omdat onze creatieve, aanvallende middenvelder niet kon spelen en de coach te laf was om Brouwers te verschuiven.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Volgens mij had Brouwers tegen Ajax vooral de rol om de aanvalsopbouw van Ajax te verstoren - en dat is erg goed gelukt. Brouwers heeft daarvoor flink wat meters afgelegd en in mijn ogen heeft hij daarvoor ook meer loopvermogen dan Linday. Brouwers komt ook iedere wedstrijd wel 1-2 keer in scoringspositie en heeft ook een prima schot. Technisch gezien is het de laatste tijd ondermaats, dat is wel opvallend.
-
JouckeVerified
- Wereldspeler
Dan moet juist Brouwers dieper staan om te verstoren, en dan hou je Linday naadt Overeem.
-
fuotbalgek
- Superster
In stugheid en duels ga je het niet winnen van Fortune. Dus moet je beter gaan voetballen. Joris terug naast Maas, Linday op het midden er bij, Meerveld terug en twee buitenspelers die binnen en buitenom gevaar maken.
Logischerwijs gaat Sejk er dus weer uit, en blijft hij een goede sub. Die moet je ook hebben.
Logischerwijs gaat Sejk er dus weer uit, en blijft hij een goede sub. Die moet je ook hebben.
-
Otsje PVerified
- Forumicoon
Eens. Ik zou het wiel nu ook niet opnieuw gaan uitvinden. Voetballend zou je de betere ploeg moeten zijn, dus daar vol op inzetten aub.fuotbalgek schreef: ↑06-11-2025 00:22 In stugheid en duels ga je het niet winnen van Fortune. Dus moet je beter gaan voetballen. Joris terug naast Maas, Linday op het midden er bij, Meerveld terug en twee buitenspelers die binnen en buitenom gevaar maken.