Ondertussen bij andere profclubs...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
jorro
Selectiespeler

Re: Ondertussen bij andere profclubs...

Bericht door jorro »

vlqrt schreef: 23-10-2025 12:27 Het zou inderdaad fantastisch zijn om weer Europees te spelen … maar ik verwacht het de komende 3-6 jaar niet tenzij er een paar extreem goede transfers langskomen.
Of dat ene seizoen dat per ongeluk alles meezit, zoals GAE heeft mogen ervaren. Dromen mag hè 😉
Driemaal is scheepsrecht
Nieuw talent

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

Als je dan nu GAE aan het kijken bent, heb je nog meer zin in weer eens een Europees avondje. Genieten!
hm.dr88_2023
Invaller

Bericht door hm.dr88_2023 »

Zonder iemand het stigma op te willen plakken, viel het gedrag van Wouter Goes weer op. Europees, tegen Bratislava en zondag tegen Sparta.
Eerder als gezegd dat soms gedragingen van personen opvallend zijn. Of dit nou in de genen zit of of dit mede bepaald wordt door de omstandigheden waarin men is opgroeid. Beide zijn van invloed.

We kunnen natuurlijk de speler verwijten dat hij 'bijzonder' gedrag vertoont. AZ heeft al een tijdje de complimenten gekregen voor hun jeugdopleiding. Diezelfde jeugdopleiding die toch niet helemaal fris was (en dat zwak uitgedrukt). Hoe ver wil je gaan? Succes ten koste van....
Blijft voor mij de vraag: waar ligt de morele ondergrens? De speler zelf lijkt van het padje. In mijn ogen moet AZ ervoor zorgen dat deze jongen eerst zeer professionele begeleiding krijgt voordat hij ooit weer tegen een bal mag schoppen. Ik ben geen deskundige. Maar ik vrees dat dit een zwaar traject voor hem gaat worden.

En ik denk dat AZ zeer goed moet uitzoeken wat hun verantwoordelijkheid is geweest in deze ontwikkeling.

Natuurlijk kunnen we zo iemand hele 'kapot'fluiten als AZ op bezoek komt. Lijkt me niet dat dit de situatie beter maakt.
Triest, triest, heel erg triest.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Helaas, Heitinga is ontslagen
Het ging zo goed daar. Geen beter vermaak dan leedvermaak in Amsterdam
jorro
Selectiespeler

Bericht door jorro »

Feanfan 1 schreef: 06-11-2025 17:44 Helaas, Heitinga is ontslagen
Ach, wij hebben enigszins van de malaise daar kunnen profiteren, en dat is het belangrijkste.
AMDJ
Verified
Beheerder

Bericht door AMDJ »

Feanfan 1 schreef: 06-11-2025 17:44 Helaas, Heitinga is ontslagen
Ik heb liever dat we 3 topclubs hebben die goed presteren en tegelijk onze kansen op weer een Europees avontuur vergroten. Het is balen dat er in cruciale (coefficienten) seizoenen altijd 1-2 topclubs niet leveren in Europa.
hm.dr88_2023
Invaller

Bericht door hm.dr88_2023 »

nos.nl schreef:Ron Jans reageerde gisteravond bijzonder fel op een vraag over het ontslag van John Heitinga bij Ajax. De trainer van FC Utrecht nam het na de Europa Leaguewedstrijd tegen FC Porto (1-1) voor zijn collega op. Woedend: "Hoe men met ons trainers omgaat, dat moet nou eens een keer stoppen!"
Zelf kan ik het wel waarderen Jans aangeeft dat wat hem betreft er morele grenzen zijn aan (sport)verslaggeving. Dat Heitinga niet de successen heeft gehaald bij Ajax die men daar graag zou zien is duidelijk. Dat je als trainer van Ajax een ander platform hebt dan bij andere clubs, geen discussie nodig. Maar om te gaan met teleurstellingen, het blijft lastig.

Ajax als werkgever, kijk eens in de spiegel. Wat heb je gedaan direct en indirect op de problemen op te lossen. Het lijkt daar een permanente machtsstrijd van 'mannetjes'. Spreek eens met één mond en sta meer voor je mensen.
Wij als supporters. Helaas lijken we steeds meer ons te gedragen als consumenten. Wij hebben ervoor betaald en wij hebben recht op.... succes.
Dit consumentengedrag is doodeng en zie je overal in de maatschappij sterker worden. En als dat wat je krijgt niet naar wens is, retourafzender.
Het gemak waarmee dat gebeurd is m.i. eng en niet gewenst. Niet bij een webshop, niet bij een overheidsinstelling, niet bij een voetbalclub. Natuurlijk mag je aangeven dat sommige dingen niet naar wens gaan. Maar het spoor van stront dat sommigen achterlaten is niet fris. Helaas zijn de sociale media (het woordje 'sociale' is wel zo'n karikatuur van zichzelf) tools die de eigen bubbel versterkt.

Op het moment dat de journalistiek zich vermengt met entertainment, dan zal het zich moeten afvragen: "wat ben ik"? Journalist of iemand die het volk wil vermaken. De mix ervan gaat vaak echt niet samen en is zeker niet voor een ieder weggelegd.

En de telegraaf en talpha, ach ja, die....
Plaats reactie