Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Kaz_SCHVerified
- Wereldspeler
Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld
Als we nou gedisciplineerd hadden gezegd: 10% van alle transferwinst gaat in Fonds Nieuw SKW, dan waren we allang klaar geweest om te beginnen.
-
Lipton
- Forumicoon
Als je kijkt naar de (netto)transferinkomsten van de afgelopen 10 of misschien wel 15/20 jaar dan is het eigenlijk schandalig dat de club geen grote vorderingen gemaakt heeft. En dan bedoel ik niet alleen het Trainingscomplex maar ook de club in algemene zin.
Ik snap dat er altijd een enorm tekort is geweest maar toch denk ik dat men jouw idee had kunnen en moeten overnemen. Waarom is er nooit geld aan de kant gezet om te innoveren?
Dat is wellicht ook wel echt de reden dat sc Heerenveen de afgelopen 10 jaar heeft stil gestaan, geen investeringen gedaan om te innoveren en te verbeteren. Een gemiste kans.
-
Abenello
- Wereldspeler
Dan had je we ergens anders miljoenen op moeten bezuinigen en als je dat op het salarisbudget had gedaan dan was je waarschijnlijk ook wel een keer gedegradeerd.
-
Barrybladblazer
- Jeugdspeler
Ik vind een nieuw trainingscomplex van ondergeschikt belang. Investeer dat geld liever in een paar goede spelers.
Dat gelul altijd dat een verouderde accommodatie de ontwikkeling van de spelers in de weg staat, kom op zeg. Je hebt een paar grasvelden nodig, wat ballen en een krachthonk. Het probleem dat er te weinig jeugd doorbreekt zit hem eerder in dingen als mentaliteit, de bereidheid om te slagen, hardheid. Om maar even een voorbeeldje aan te halen: Rivaldo liep vroeger uren naar de training om daar op afgetrapte schoenen tegen een balletje aan te schoppen.
Hier wordt de jeugd met busjes naar de training gebracht, spelen ze ieder seizoen op nieuwe kicksen en worden ze begeleid op school. Als de randzaken maar goed zijn.
Ze moeten terug naar de basis. Gewoon lekker voetballen en de jeugd karakter en (winnaars)mentaliteit bij brengen. Heb je veel meer aan dan een onnodig duur trainingscomplex.
Daarnaast moeten we misschien maar gewoon accepteren dat er een gebrek aan talent rondloopt in (Noord) Nederland. Hoeveel spelers zijn er de afgelopen jaren nou daadwerkelijk doorgebroken? Ik kan me alleen Vlap en Pierie herinneren...zegt wel genoeg denk ik over het niveau in ons koude kikkerlandje.
Dat gelul altijd dat een verouderde accommodatie de ontwikkeling van de spelers in de weg staat, kom op zeg. Je hebt een paar grasvelden nodig, wat ballen en een krachthonk. Het probleem dat er te weinig jeugd doorbreekt zit hem eerder in dingen als mentaliteit, de bereidheid om te slagen, hardheid. Om maar even een voorbeeldje aan te halen: Rivaldo liep vroeger uren naar de training om daar op afgetrapte schoenen tegen een balletje aan te schoppen.
Hier wordt de jeugd met busjes naar de training gebracht, spelen ze ieder seizoen op nieuwe kicksen en worden ze begeleid op school. Als de randzaken maar goed zijn.
Ze moeten terug naar de basis. Gewoon lekker voetballen en de jeugd karakter en (winnaars)mentaliteit bij brengen. Heb je veel meer aan dan een onnodig duur trainingscomplex.
Daarnaast moeten we misschien maar gewoon accepteren dat er een gebrek aan talent rondloopt in (Noord) Nederland. Hoeveel spelers zijn er de afgelopen jaren nou daadwerkelijk doorgebroken? Ik kan me alleen Vlap en Pierie herinneren...zegt wel genoeg denk ik over het niveau in ons koude kikkerlandje.
-
Muertos
- Nieuw talent
Rasmus Ankergren heeft hier onderzoek naar gedaan, "the Goldmine effect":
"Een performance environment should not be designed for comfort, but for hard work"
"Een performance environment should not be designed for comfort, but for hard work"
- Trevorp
- Selectiespeler
Ik kan me hier grotendeels wel in vinden. Het ene kind rijdt zijn hele jeugd op de fat-bike, de andere moet met een gammele fiets in weer en wind naar school. Wie denk je dat er sterker uitkomt, fysiek en mentaal?Barrybladblazer schreef: ↑23-06-2025 21:16 Ik vind een nieuw trainingscomplex van ondergeschikt belang. Investeer dat geld liever in een paar goede spelers.
Tegenslag of weerstand is de beste leerschool voor het ontwikkelen van een winnaarsmentaliteit.
- Trevorp
- Selectiespeler
Daarom was ik het er ook grotendeels mee eens. Die magneet functie heb je inderdaad weldegelijk nodig. Maar je zult een balans moeten vinden tussen het kweken van een winnaarsmentaliteit en het faciliteren van prestatiegericht werken.CJunior schreef: ↑24-06-2025 19:14 In het hedendaagse profvoetbal maken hoogwaardige voorzieningen en faciliteiten wel degelijk het verschil. Wellicht niet óf iemand profvoetballer wordt, maar wel in hoeverre diegene het maximale uit zijn kwaliteiten kan halen. Verschillende onderzoeken tonen namelijk aan dat goede trainingscomplexen en voorzieningen (veelomvattend) bijdragen aan het optimaliseren van prestaties.
Daarnaast moet je niet onderschatten dat 'die jeugd die op de fatbike komt' waar je het over hebt, gewend is aan luxe en professionaliteit. Zo'n trainingscomplex werkt ook als een magneet, want met een verouderd SKW of een topsportcentrum van Corpus (bij de buren in Groningen) werkt dat in het Groningse voordeel waar zij mee kunnen pronken.
Het is natuurlijk belangrijk om een goed elftal neer te zetten, maar om geen aandacht te besteden aan de overige faciliteiten... NEC koopt hun stadion van de gemeente voor 6 miljoen waardoor ze kunnen upgraden en uitbouwen. De concurrentie zit ook niet stil hè.
Het is niet automatisch zo dat als je een dure racefiets aanschaft van 20.000 euri, dat je dan na verloop van tijd ook de snelste zult zijn.
Wat betreft de jeugd op fatbikes: die zijn idd wel gewend aan luxe, maar professionaliteit? Nee, denk ik niet. Meesten zijn immers nog te lui om te trappen.
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
In het verleden waren er genoeg spelers die de faciliteiten zwaar onvoldoende vonden. Dat helpt natuurlijk niet als je nieuwe spelers wilt aantrekken
-
Lipton
- Forumicoon
Afgelopen zaterdag was ik bij O21 te kijken, ik was opzoek naar een wedstrijdformulier en werd door een vriendelijke teammanager naar boven meegenomen voor een printje.
Heel eerlijk ben ik wel geschrokken van de algemene staat. Ik snap dat men iets nieuws wil en daarom geen investeringen doet in de huidige omgeving. Maar man man, de ontvangstruimte is nog het zelfde als 15 jaar terug en het is allemaal oud. De computers en printers zijn ook sterk verouderd en werken amper meer. De uitstraling is gewoon wat treurig, jammer.
De ruimte waar de spelers de beelden van de wedstrijden kunnen kijken is helemaal verouderd, de stoelen die daar staan hadden ook zo bij mijn opa en oma thuis kunnen staan.
Volgens mij zijn de zaken die ik hierboven benoem ook niet perse de duurste en of meest kostbare zaken.
Jammer dat men er voor kiest om stil te staan i.p.v vooruitgang te boeken.
Heel eerlijk ben ik wel geschrokken van de algemene staat. Ik snap dat men iets nieuws wil en daarom geen investeringen doet in de huidige omgeving. Maar man man, de ontvangstruimte is nog het zelfde als 15 jaar terug en het is allemaal oud. De computers en printers zijn ook sterk verouderd en werken amper meer. De uitstraling is gewoon wat treurig, jammer.
De ruimte waar de spelers de beelden van de wedstrijden kunnen kijken is helemaal verouderd, de stoelen die daar staan hadden ook zo bij mijn opa en oma thuis kunnen staan.
Volgens mij zijn de zaken die ik hierboven benoem ook niet perse de duurste en of meest kostbare zaken.
Jammer dat men er voor kiest om stil te staan i.p.v vooruitgang te boeken.
-
vlqrt
- Superster
Ik ben altijd een beetje in dubio in hoeverre dat soort zaken je echt beter laten voetballen.
Natuurlijk is voetbal een sport met 2 kanten en wanneer je met topfaciliteiten werkt doet dat mentaal ook wat met je.
Echter fysiek en speltechnisch heeft de printer en de stoel weinig te doen met je prestaties op het veld.
Als laatste snap ik ook dat ouders die kunnen kiezen tussen 2 clubs en eentje is oude meuk en de andere is een fantastische faciliteit dat ze kiezen voor de club die waardering voor de jeugd heeft.
Natuurlijk is voetbal een sport met 2 kanten en wanneer je met topfaciliteiten werkt doet dat mentaal ook wat met je.
Echter fysiek en speltechnisch heeft de printer en de stoel weinig te doen met je prestaties op het veld.
Als laatste snap ik ook dat ouders die kunnen kiezen tussen 2 clubs en eentje is oude meuk en de andere is een fantastische faciliteit dat ze kiezen voor de club die waardering voor de jeugd heeft.
Het is maar een spelletje
-
Kaz_SCHVerified
- Wereldspeler
Kom op zeg, nieuwe spullen betekent niet direct pamperen/overbodige luxe. Het is gewoon echt oude rotzooi op SKW, het straalt niks uit. Soort decor voor een Jiskefetsketch. Je wil gewoon goede spullen hebben, als de club niks investeert om het beste uit een (jeugd)speler te halen, wat straalt dat dan uit naar die (jeugd)speler? Het hoeft niet luxe te zijn, het mag zelfs spartaans zijn, maar het moet wel technisch in goede staat zijn. Met moderne technieken, moderne middelen. Het romantische geleuter dat ze maar gewoon hard moeten werken is echt zo'n dooddoener.
-
vlqrt
- Superster
Volgens mij snap je me verkeerd, ik zeg niet dat ze niet moeten investeren. Alleen ik denk dat het meer is dan nieuwe spullen.
Het is maar een spelletje
-
Muertos
- Nieuw talent
Ik ken een verhaal van een jeugdspeler van een amateurclub, 11 jaar: Hij mocht op proef komen bij 2 BVO's. Hij en zijn familie zijn fan van club A.
Bij club A komt ie aan, meldt zich, krijgt een hesje met een rugnummer en wordt naar kleedkamer 2 gewezen. Hij mag zich daar gaan omkleden. Tussen jongens die hij niet kent.
Bij club B komt ie aan, wordt met zijn voornaam hartelijk ontvangen en mag iemand me die met hem meeloopt naar zijn trainer. Die begroet hem ook enthousiast en iemand loopt mee naar de kleedkamer waar hij voorgesteld wordt aan de andere spelers.
Bij club A was hij een nummer zoveel die een proeftraining kwam afwerken. Bij club B was de ontvangst veel persoonlijker.
Dan maakt de oude meuk echt niet meer uit.
Keuze viel op club B.
-
Kaz_SCHVerified
- Wereldspeler
Dat begrijp ik, maar ik vind het een valse tegenstelling. Het is helemaal niet het een of het ander, het sluit elkaar niet uit. Als je wat wil moet je op alle vlakken het maximale er uit halen, ook in voorzieningen. Maar bij veel mensen heerst er een soort gevoel dat het dan om gouden douchekranen gaat, en voor iedere jeugdspeler een privémasseur. Maar het gaat om hele basale dingen die nu echt gewoon hopeloos verouderd zijn. Komt nog bij dat je geen enkele indruk maakt op jonge spelers die ook naar Groningen, Utrecht, Twente of AZ kunnen.
-
Kaz_SCHVerified
- Wereldspeler
En bij een situatie waarin de ontvangst bij Club A en club B hetzelfde was geweest dan? Niemand beweert dat faciliteiten de enige factor zijn bij het maken van een keuze. Maar het is wel onderdeel van het hele pakket. Bij ons moet de sfeer en de service wel héél goed zijn, want op de faciliteiten en topsportambiance scoren we alvast geen punten. Het is een optelstom.Muertos schreef: ↑03-10-2025 10:53 Ik ken een verhaal van een jeugdspeler van een amateurclub, 11 jaar: Hij mocht op proef komen bij 2 BVO's. Hij en zijn familie zijn fan van club A.
Bij club A komt ie aan, meldt zich, krijgt een hesje met een rugnummer en wordt naar kleedkamer 2 gewezen. Hij mag zich daar gaan omkleden. Tussen jongens die hij niet kent.
Bij club B komt ie aan, wordt met zijn voornaam hartelijk ontvangen en mag iemand me die met hem meeloopt naar zijn trainer. Die begroet hem ook enthousiast en iemand loopt mee naar de kleedkamer waar hij voorgesteld wordt aan de andere spelers.
Bij club A was hij een nummer zoveel die een proeftraining kwam afwerken. Bij club B was de ontvangst veel persoonlijker.
Dan maakt de oude meuk echt niet meer uit.
Keuze viel op club B.
-
SuperFrysk
- Wereldspeler
Alles moet gewoon kloppen. Persoonlijke begeleiding maar ook moderne faciliteiten.
Dat is ook een voorwaarde die je van onze club mag verwachten, waarop de club mag verwachten dat de jeugdspelers keihard werken om hun best te doen.
Dat is ook een voorwaarde die je van onze club mag verwachten, waarop de club mag verwachten dat de jeugdspelers keihard werken om hun best te doen.
-
xander Verified
- Superster
Twente streeft ons voorbij met een nieuw complex van 25 miljoen.
Stand van zaken skoaterwald?
Stand van zaken skoaterwald?
Alle ballen op Henkie!
-
Abenello
- Wereldspeler
Volgens mij zou Ferry dit najaar in gesprek met de gemeente voor een nieuwe locatie.
-
Abenello
- Wereldspeler
Dat nieuwe complex van Twente blijkt alleen voor het eerste mannen- en vrouwenteam te zijn. De jeugd blijft in Hengelo spelen. Wat je dan met 6 velden moet vraag ik me wel af.
-
JazzVerified
- Beheerder
Wat hadden ze voorogen? Grond rondom Hepkema's Bos?SC Heerenveen is nog altijd op zoek naar een nieuwe trainingslocatie. De club uit Friesland zette eerst in op een uitbreiding van Skoatterwâld, maar dat idee is al even van de baan.
Ferry de Haan gaf maandag in de Sportcast van Omrop Fryslân een update over de zoektocht. "Het loopt nog steeds, maar het wordt niet de locatie die we voor ogen hadden. We kijken wat verder", vertelt de algemeen directeur van SC Heerenveen. "Dat ligt nu op tafel en daar zullen we binnenkort met de gemeente over praten. We willen wel in de gemeente Heerenveen blijven."
Sportcomplex SKW voldoet niet meer aan de wensen van SC Heerenveen. "Het is sterk verouderd. Het complex an sich is hartstikke mooi, maar het gebouw en de kleedfaciliteiten is niet wat we uit willen dragen", legt De Haan uit. "We praten er met de gemeente over. We hebben een gebouw en minimaal zes velden nodig. Daar wordt goed over gesproken, maar we gaat niet in mei al de eerste palen in de grond slaan."
Heerenveen fan in Leiden