28-09-2025: FC Utrecht - SC Heerenveen (2-2)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Jeugdspeler
Re: 28-09-2025: FC Utrecht - SC Heerenveen
Ik ga inderdaad even een tourtje om met de brommer. want bij de 2-2 heb ik weer even het hele ABC afgevloekt.
In ieder geval wel positief en mooi voetbal gezien. Hoop op meer Rivera+Vente=Goals
In ieder geval wel positief en mooi voetbal gezien. Hoop op meer Rivera+Vente=Goals
-
- Bankzitter
-
- Wereldspeler
Nee hoor, niet blij en tevreden. We zien perspectief, natuurlijk moet je zulke wedstrijden over de streep trekken. Tuurlijk is het een fout van Klaverboer. Tuurlijk verdedigen we te wisselend en hebben we amper nog iets in de tegenstoot op het veld staan. En natuurlijk heb ik flink zitten vloeken toen die goal viel.
Maar we spelen misschien wel het beste positiespel van de afgelopen 10 jaar.
Niet incidenteel, tegen FC Twente, FC Utrecht, FC Groningen, FC Volendam (misschien zit het in de FC-club), Go Ahead Eagles en ook tegen Feyenoord speelden we de tweede helft heel behoorlijk. Het probleem zit hem in de trekker over halen, gelukkig doen we dat vandaag wel.
Ik vind echt dat we heel makkelijk voorbijgaan aan hoe makkelijk we combineren. Nu krijgen we een serie tegen Excelsior, Telstar en NAC, die gaat bepalend zijn. Maar als je zo het hele seizoen blijft voetballen, dan krijgen we gewoon een heel leuk seizoen.
-
- Superster
Nee, natuurlijk niet tevreden en blij … maar gezien de omstandigheden en de mogelijkheden is dit nu eenmaal wat er mogelijk is. Klaverboer maakt een dure fout, anders had de poging van Veldman om de bus te parkeren nog gewerkt ook en hadden we hier allemaal halleluja gedaan om die wissels.
Het is maar een spelletje
-
- Invaller
Re: 28-09-2025: FC Utrecht - SC Heerenveen (2-2)
Mooi laten staan deze opstelling. Gaat steeds beter.
-
- Superster
Zou het trouwens conditie zijn dat je op het allerlaatste moment in de winkel penarie komt? Want dit is geen pech meer, hier is meer aan de hand
Het is maar een spelletje
-
- Selectiespeler
Totaalplaatje denk ik. Onze basisploeg is in orde, maar de wissels maken ons niet sterker. Verder spelen wij een spelletje dat veel intensiteit vraagt. Dan is het na 80 minuten wel een beetje op.
-
- Invaller
Is onze spits eindelijk los (te snel geoordeeld), breekt het wisselbeleid van de TS ons op. We hielden geen bal meer vast omdat Linday eraf werd gehaald, Meerveld van het middenceld werd gehaald en een rechtsback op rechtsvoor werd gezet. Wat bezielde Veldman?
Het lijkt iets conditioneels te worden, die tegengoals op het einde. Trainen dus op inhoud en niet een elftal doodwissleen.
Het spel zag er wel weer aardig uit. Dit hadden er 3 moeten zijn.
Het lijkt iets conditioneels te worden, die tegengoals op het einde. Trainen dus op inhoud en niet een elftal doodwissleen.
Het spel zag er wel weer aardig uit. Dit hadden er 3 moeten zijn.
-
- Invaller
-
- Basisspeler
Je kunt op twee manieren wedstrijden nabeschouwen:
1. Het spelverloop. De amusementswaarde, het aantal gecreëerde kansen, het combinatiespel, de xG voor de liefhebbers. Hierin scoren we in de meeste wedstrijden goed.
2. De uitslag. Scorebordjournalistiek, maar wel de manier waarop de punten worden verdeeld. Valt de gelijkmaker net niet, zoals vorige werk, dan heeft niemand het over strijders, best genoch-mentaliteit of winnaarsmentaliteit. Valt ie wel dan wordt er een zondebok gezocht. Dat hadden ook best Petrov(?) of Brouwers kunnen zijn die lucht aan het dekken waren.
Volgende week tegen Excelsior is er weer zo’n ‘cruciale’ thuiswedstrijd zoals we die vorig seizoen vaak hadden. Win je, dan ben je niet ver verwijderd van plek 9 en tank je weer wat zelfvertrouwen. Verlies je of speel je gelijk, dan blijf je in het drijfzand van de onderste regionen zitten.
1. Het spelverloop. De amusementswaarde, het aantal gecreëerde kansen, het combinatiespel, de xG voor de liefhebbers. Hierin scoren we in de meeste wedstrijden goed.
2. De uitslag. Scorebordjournalistiek, maar wel de manier waarop de punten worden verdeeld. Valt de gelijkmaker net niet, zoals vorige werk, dan heeft niemand het over strijders, best genoch-mentaliteit of winnaarsmentaliteit. Valt ie wel dan wordt er een zondebok gezocht. Dat hadden ook best Petrov(?) of Brouwers kunnen zijn die lucht aan het dekken waren.
Volgende week tegen Excelsior is er weer zo’n ‘cruciale’ thuiswedstrijd zoals we die vorig seizoen vaak hadden. Win je, dan ben je niet ver verwijderd van plek 9 en tank je weer wat zelfvertrouwen. Verlies je of speel je gelijk, dan blijf je in het drijfzand van de onderste regionen zitten.
-
- Wereldspeler
Win je tegen Excelsior kun je,als de andere uitslagen goed vallen een reuzesprong maken naar plek 10.
- hm.dr88_2023
- Invaller
Mooi voetbal en nauwelijks punten. In echt alle wedstrijden van Heerenveen van dit seizoen heb ik dit gevoel gehad.
Snelle omschakeling en hier en daar individuele kwaliteit zou toch meer op moeten leveren. Dus even niet.
Hopelijk betekent dit niet dat sommige spelers straks menen het voortouw te moeten nemen om "zelf" beslissend voor het elftal te moeten zijn.
Een aantal zou dat zo nu en dan misschien wel even in zich kunnen hebben. Natuurlijk is een individuele actie vaak bepalend voor verschil.
Maar Heerenveen kan zich niet permitteren om niet als collectief te spelen.
Ik kreeg soms de indruk dat Rivera bewust even buiten het spel werd gelaten door sommigen omdat zijn rendement bij het naar binnen komen minimaal was. Zijn assist vandaag was perfect. Breed houden, bal voor en voor de verandering zo nu en dan een actie naar binnen wat mij betreft.
De afgelopen weken teveel mislukte acties gezien, veel handelingen maar de laatste ging vaak fout.
Een team met potentie. Maar dat is niet voldoende.
Snelle omschakeling en hier en daar individuele kwaliteit zou toch meer op moeten leveren. Dus even niet.
Hopelijk betekent dit niet dat sommige spelers straks menen het voortouw te moeten nemen om "zelf" beslissend voor het elftal te moeten zijn.
Een aantal zou dat zo nu en dan misschien wel even in zich kunnen hebben. Natuurlijk is een individuele actie vaak bepalend voor verschil.
Maar Heerenveen kan zich niet permitteren om niet als collectief te spelen.
Ik kreeg soms de indruk dat Rivera bewust even buiten het spel werd gelaten door sommigen omdat zijn rendement bij het naar binnen komen minimaal was. Zijn assist vandaag was perfect. Breed houden, bal voor en voor de verandering zo nu en dan een actie naar binnen wat mij betreft.
De afgelopen weken teveel mislukte acties gezien, veel handelingen maar de laatste ging vaak fout.
Een team met potentie. Maar dat is niet voldoende.