28-09-2025: FC Utrecht - SC Heerenveen (2-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Terwispel
Nieuw talent

28-09-2025: FC Utrecht - SC Heerenveen (2-2)

Bericht door Terwispel »

Na een mooie thuisoverwinning op NEC mogen we weer naar FC Utrecht, wat zou het mooi zijn als we hier net zoals onze oosterburen de punten mee terug nemen en hiermee ook het uitsyndroom weten te breken.. En dan het liefst met dezelfde passie en beleving als afgelopen weekend.
hhage
Wereldspeler

Re: 28-09-2025: FC Utrecht - SC Heerenveen

Bericht door hhage »

Utrecht speelt Donderdag een Europese wedstrijd, meestal hebben ploegen die Europees spelen het weekend erna vaak puntverlies. Kunnen we daar winnen staan we nog maar een puntje achter Utrecht
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Utrecht is niet in de beste vorm, daarbij inderdaad die europese wedstrijd, is er zomaar wat te halen. Wij hebben alleen moeite met scoren en Utrecht heeft er nog maar 5 tegen gehad.
Abenello
Basisspeler

Bericht door Abenello »

Jans laat zijn beste 9 man 90 minuten staan. Ik zie wel kansen zondag.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Ik vond Utrecht sterk spelen tegen Lyon. Een gelijkspel was zeker verdiend geweest. Jammer voor het NLse voetbal en Utrecht. Ik had hun zeker de punten gegund. Hopelijk heeft het vele afjagen hun veel energie gekost (ze legden er ontzettend veel energie in). Verder viel op dat ze een zeer beweeglijk en energiek team hebben met 2 ervaren, maar statische cv's. Haller wint al z'n kopduels, maar vond ik verder niet overtuigen. Rodriguez, Vesterlund, Vd Hoorn (verdedigend), El Karouani en Zechiël zijn de sterkhouders van dit elftal. Met name de eerste 2 vond ik erg sterk spelen.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Denk dat Haller zondag op de bank begint
Verder is Utrecht ontzettend sterk met vrije trappen en corners
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Erg benieuwd naar de opstelling van zondag. Laat Veldman het staan of kiest hij weer gewoon voor een centrale verdediger in het hart van de defensie? En wat betekent dat voor het middenveld?

We zijn in ieder geval verre van kansloos. Van Axel Dongen is er niet bij door een kleine blessure, dat gaat alweer lekker, terwijl we wel mogelijk wat ruimte kunnen krijgen tegen een op papier betere tegenstander die thuis speelt. Utrecht heeft een Europees programma gehad. Een goede kans om onze lijn door te trekken en definitief de aansluiting met de andere ploegen te vinden.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Als hij Meerveld maar van de flanken houd en ‘gewoon’ Linday en Meerveld op het middenveld zet. Dan is mij het om het eve ln of van Overeem of Brouwers op de bank zit.
Het is maar een spelletje
hm.dr88_2023
Invaller

Bericht door hm.dr88_2023 »

Een zeer interessante wedstrijd. Utrecht na het Europese verhaal, weer niet lekker, en een teleurstellend aantal in de competitie in één keer niet de grote kanshebber lijkt te zijn?
Heerenveen, vorige week onverwacht vanuit verschillende linies verrassend acterend en presterent. Op dit moment durf ik mij niet aan een voorspelling te wagen. In het verleden Utrecht vaak als een vervelende tegenstander die behoorlijk erin kleunde, nu misschien vertrouwen missend?

Een mooi uitresultaat is iets wat ik Heerenveen nu wel een keer gun. Over zes uur weten we meer.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Die Meerveld kan leuk voetballen, maar heeft geen overzicht
Hij had na 10 minuten Rivera alleen voor de keeper moeten zetten
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

1-1 textbook loopactie van een spits, prima kopgoal, mooie assist van Rivera
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Feanfan 1 schreef: 28-09-2025 15:05 Die Meerveld kan leuk voetballen, maar heeft geen overzicht
Hij had na 10 minuten Rivera alleen voor de keeper moeten zetten
Heeft een uitstekend overzicht maar dit keer zag hij het net te laat.

Omdat je 1x het moment over het hoofd ziet betekent niet dat je direct geen overzicht hebt.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

2 verdedigers voor een middenvelder en een aanvaller … we gaan counteren gok ik
tha boelie
Basisspeler

Bericht door tha boelie »

Niet heel handig van Klaverboer. Maar zonder deze fout hadden we hem ook wel tegen gekregen met die waardeloze verdedigende wissels van Veldman.
Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

Zo zonde dit, je geeft 2 belangrijkse punten weg...
Heerenveen fan in Leiden
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

Laat dit een duidelijke les zijn voor Klaverboer... tjonge jonge...
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

Ongelooflijk. Deze -2 punten zijn Klaverboer zwaar aan te rekenen. Daarnaast Veldman, man man man. Wat bezielt trainers toch altijd om te denken dat je met verdedigende wissels op het eind wel even een stempel op de wedstrijd kunt drukken.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Aan de andere kant zeuren we ook als hij het laat staan en we een een goal tegen krijgen.
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

Trevorp schreef: 28-09-2025 16:25 Ongelooflijk. Deze -2 punten zijn Klaverboer zwaar aan te rekenen. Daarnaast Veldman, man man man. Wat bezielt trainers toch altijd om te denken dat je met verdedigende wissels op het eind wel even een stempel op de wedstrijd kunt drukken.
Zou wel graag het idee achter de wissels willen weten, waarom ging Linday eraf?
Neymar
Verified
Wereldspeler

Bericht door Neymar »

Ik zou de volgende wedstrijd nog verdedigender wisselen. Werkt tot nu toe goed voor ons.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Hoeveel punten gaan we nog weggeven in de extra tijd?
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Trevorp schreef: 28-09-2025 16:25 Ongelooflijk. Deze -2 punten zijn Klaverboer zwaar aan te rekenen. Daarnaast Veldman, man man man. Wat bezielt trainers toch altijd om te denken dat je met verdedigende wissels op het eind wel even een stempel op de wedstrijd kunt drukken.
Klaverboer gaat meer punten kosten, dat is nu eenmaal iets wat een jonge speler doet … over de grens gaan op momenten dat het niet handig is. Van Persie deed niet aan verdedigend wisselen, was niet goed Veldman doet het wel en het is ook niet goed. Wanneer je die voorsprong niet vasthoud is het sowieso fout, terwijl de goal ook voor de wissels al in de lucht hing
Demster
Selectiespeler

Bericht door Demster »

Heel opmerkelijk wisselbeleid vandaag. Ja, de opties zijn zeer beperkt maar wat er gedaan werd kon ik niet begrijpen.

Ik zie Van Overeem en Brouwers (die sowieso vrijwel alles inleverde) vanaf de 70ste minuut met de handen op de knieën staan. Waarom dan Linday eraf en hen laten staan?
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

Vrieskist schreef: 28-09-2025 16:26 Aan de andere kant zeuren we ook als hij het laat staan en we een een goal tegen krijgen.
Je kan wel wisselen, maar niet zo, of zo extreem. Op deze manier veroorzaak je automatisch dat je onder druk komt te staan bij je eigen strafschopgebied. Trainersfout wat mij betreft.
jorro
Selectiespeler

Bericht door jorro »

Als we een bredere bank hadden dan kun je ook anders wisselen. Dat is nu echt behelpen geblazen, en dat zien we op dit soort momenten.
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

vlqrt schreef: 28-09-2025 16:31 Klaverboer gaat meer punten kosten, dat is nu eenmaal iets wat een jonge speler doet … over de grens gaan op momenten dat het niet handig is. Van Persie deed niet aan verdedigend wisselen, was niet goed Veldman doet het wel en het is ook niet goed. Wanneer je die voorsprong niet vasthoud is het sowieso fout, terwijl de goal ook voor de wissels al in de lucht hing
Wat betreft Klaverboer..eens, en daarop mag hij worden afgerekend.

Wat Veldman betreft, er is een verschil tussen verdedigend wisselen en je complete systeem/elftal over de kop gooien.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Ik snap de kritiek op de wissels, maar vertel mij even; Wie had hij dan moeten brengen?
Hij heeft geen aanvallers op de bank, op Sejk na. Die hij al bracht. De enige is jeugdspeler Rijssel.
Daarnaast de middenvelders: Jansen, Bouw, Isaiah en Courtens.

Hij wilde via de omschakeling iets creëren met Sejk, Egbring en Vente, maar Vente liep al op zijn laatste benen.

En ik snap ook de kritiek op Klaverboer, het is een fout, maar we stoppen zelf ook met voetballen. En je weet dat Utrecht nog gaat drukken. Toen die 2-1 gescoord werd, wist ik al dat we nog eentje zouden tegenkrijgen. Dat is ook geen schande bij Utrecht uit. De manier waarop is gewoon kut.

Ik zal wel weer voor mister positivo uitgemaakt worden, maar dit is een gelijkspel met perspectief:
- We hebben een spits die scoort
- Het middenveld stond weer als een huis
- We kunnen Utrecht onze wil opleggen in hun eigen huis
- Het uitsyndroom, zover die er nog was kunnen we wel afschieten
- We voetballen opnieuw heel goed
- Rivera wordt met de week beter
- Willemsen / Van Overeem is een ijzersterk duo achterin
- Van Overeem ontpopt zich tot een soort leider
- Vooraf teken je voor dit resultaat
- NEC thuis, Utrecht uit; 4 punten
jorro
Selectiespeler

Bericht door jorro »

SuperFrysk schreef: 28-09-2025 16:39 Ik zal wel weer voor mister positivo uitgemaakt worden, maar dit is een gelijkspel met perspectief:
Nee hoor, ik ben het hiermee eens. Als wij de boel wat fit houden (dat is het grootste risico nu) dan maak ik mij geen zorgen en kan het nog steeds een leuk seizoen worden.
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

SuperFrysk schreef: 28-09-2025 16:39 Ik snap de kritiek op de wissels, maar vertel mij even; Wie had hij dan moeten brengen?
Hij heeft geen aanvallers op de bank, op Sejk na. Die hij al bracht. De enige is jeugdspeler Rijssel.
Daarnaast de middenvelders: Jansen, Bouw, Isaiah en Courtens.

Hij wilde via de omschakeling iets creëren met Sejk, Egbring en Vente, maar Vente liep al op zijn laatste benen.

En ik snap ook de kritiek op Klaverboer, het is een fout, maar we stoppen zelf ook met voetballen. En je weet dat Utrecht nog gaat drukken. Toen die 2-1 gescoord werd, wist ik al dat we nog eentje zouden tegenkrijgen. Dat is ook geen schande bij Utrecht uit. De manier waarop is gewoon kut.

Ik zal wel weer voor mister positivo uitgemaakt worden, maar dit is een gelijkspel met perspectief:
Ja dat vind ik inderdaad mister positivo. Ik heb hiervan echt de tering in. Je bent gewoon de betere ploeg en je had hier gewoon 3 punten mee naar huis moeten nemen. Kom op zeg.
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

Maar goed, blijkbaar is iedereen blij en tevreden, ook mooi. Ik ga even afkoelen.
Plaats reactie