Voetbalacademie sc Heerenveen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Bericht door Marça »

Lipton schreef: 04-07-2025 08:28Je ziet het nu ook wel een beetje met Cambuur, die hebben een uitstekende O21 maar durven die jongens eigenlijk niet voor de leeuwen te gooien.
Ik heb dit niet heel scherp gevolgd, maar moet je voorstellen dat Cambuur O21 bijna kampioen werd in de hoogste O21-divisie én zij niet in de Eredivisie spelen maar KKD: en dan nog is dan de stap te groot. Bij ons is die stap van O21 naar Eredivisie aanmerkelijk groter.

Nu lopen er bij ons wel een aantal grotere talenten rond dan bij Cambuur, maar zeker op fysiek vlak is het een enorme stap om te zetten. Gürbüz is daarin wel een uitzondering. Knap hoe die zich op 18-jarige leeftijd al staande houdt.
tha boelie
Basisspeler

Bericht door tha boelie »

Kobus Bruinsma heeft vandaag een driejarig contract getekend. Hij is al 19 jaar, maar heeft nog niet met het eerste meegetraind deze voorbereiding volgens mij. Iemand die meer weet over zijn kwaliteiten? Of lijkt hij voorlopig vooral als opvulling voor Jong/onder-21 team?
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

tha boelie schreef: 08-07-2025 15:31 Kobus Bruinsma heeft vandaag een driejarig contract getekend. Hij is al 19 jaar, maar heeft nog niet met het eerste meegetraind deze voorbereiding volgens mij. Iemand die meer weet over zijn kwaliteiten? Of lijkt hij voorlopig vooral als opvulling voor Jong/onder-21 team?
Erg fijn dat ze deze jongen binnenboord hebben gehouden, ontwikkelt zich goed! Paar weken terug speelde hij met O17 tegen PEC Zwolle: 4-4. Alle vier goals van Bruinsma. Hoorde ook dat andere clubs achter hem aan zaten, maar dat is of niet concreet geworden of door hem afgekapt. Lijkt fysiek ook topvoetbal aan te kunnen, dus zeker eentje om te volgen.
BWA23
Invaller

Bericht door BWA23 »

tha boelie schreef: 08-07-2025 15:31 Kobus Bruinsma heeft vandaag een driejarig contract getekend. Hij is al 19 jaar, maar heeft nog niet met het eerste meegetraind deze voorbereiding volgens mij. Iemand die meer weet over zijn kwaliteiten? Of lijkt hij voorlopig vooral als opvulling voor Jong/onder-21 team?
Hij speelde dit seizoen bij de 017, dus niet 19 dan lijkt me.....
tha boelie
Basisspeler

Inderdaad 17, het is aangepast op de officiele site, stond vanmiddag nog 19-jarige.
Dan heb ik niks gezegd, dan heeft hij zeker de tijd nog.
Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

Timo Zaal transfervrij, het kan snel gaan
Heerenveen fan in Leiden
Abenello
Basisspeler

Bericht door Abenello »

Was door Feyenoord ook echt gehaald voor het O21 team en niet zo zeer omdat ze een groot talent in hem zagen.
Heerenveenjeugd1234
Jeugdspeler

Bericht door Heerenveenjeugd1234 »

CJunior schreef: 28-05-2025 16:19 Jeugdspeler en Marokkaans jeugdinternational Naoufal Abdelwajid verruilt de Akademy (O19) na 1 jaar voor de gezamenlijke jeugdopleiding van Twente/Heracles en gaat in de O21 spelen.
Bron: zijn eigen Instagram
Ik vind dit eigenlijk wel een rare stap. Ik heb ook helemaal niet zo veel gehoord van deze jongen terwijl die 2 jaar in onze opleiding heeft gespeeld en in die periode jeugd international was. Is hij zelf weggegaan of speelde er andere dingen? Misschien dat iemand hier meer over weet. Vind ook dat er opvallend veel jongens dit afgelopen seizoen de opleiding hebben verlaten en naar hogere clubs in de pikorde zijn verhuisd.
Abenello
Basisspeler

Bericht door Abenello »

O21 lijkt direct al een tegenstander minder te hebben in de competitie. Vitesse O21 kan nu al geen team meer op de been brengen.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Gisteren bij O19 en O21 gekeken. Vooral O19 is m.i een stuk beter dan vorig jaar en heeft een goede eerste stap gezet naar een noodzakelijke promotie. Zij spelen nu wel te laag en dat was duidelijk zichtbaar. Bruinsma, Visbeen en Veltman vielen mij daar positief op.
O21 is een matige ploeg maar wist redelijk gemakkelijk te winnen van ADO, Courtens is m.i echt een speler van de buitencategorie op dat niveau.
Schreuder viel mij ook echt positief op, een keeper die goed kan meevoetballen met beide voeten en is keepend echt uitstekend.
tha boelie
Basisspeler

De grootste talenten stromen vaak direct door van de O19 naar het eerste elftal. Daardoor lijkt mij dat de O21 meestal wat minder sterk is. Het bestaat vaak uit spelers die eigenlijk al te oud zijn om nog de overstap te maken en dus te weinig talent hebben. Afgelopen zomer zijn er ook weer een aantal jongens van de amateurs gehaald, maar dat lijkt vooral bedoeld als opvulling en niet echt met het oog op doorstroming naar het eerste.
Courtens lijkt dus wel een goede aanwinst. Hoe zit het met Jansen, Bouw en Rijssel? Hebben zij nog de potentie om een volwaardig eerste selectie speler te worden?
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Daar ben ik het in grote lijnen wel mee eens, je ziet wel regelmatig dat spelers nog een jaar in O21 spelen en dan de sprong maken.
Je zit nu dat er veel jongens zijn die 20/21 zijn en die gaan natuurlijk de stap nooit meer maken.
Wat dat betreft hebben ze het wel slim gedaan om jongens van lokale amateurclubs te halen ipv afgedankte spelers van andere clubs.

Rijssel bijvoorbeeld, die zie ik bij ons niet meer doorbreken. Ook Ahmed lijkt mij einde verhaal.

Jansen en Bouw hebben zeker aanleg, maar moeten ook nog echt stappen maken.
Muertos
Nieuw talent

Bericht door Muertos »

Volgens mij is Isaiah Ahmed doorgeschoven naar de a-Selectie, om de lege plek van Espen van Ee op te vangen. Afgelopen zaterdag zat hij ook op de bank. Dat lijkt erop dat ze nog vertrouwen in hem hebben.
Abenello
Basisspeler

Bericht door Abenello »

Marça schreef: 29-04-2025 15:24

Zeker voor aanvallende posities zijn dit soort transfers op jonge leeftijd funest voor de jeugdopleiding. Eerder Schaken al en nu dus Macnack, die bezig was aan een uitstekend seizoen. Net een jaartje hier en dan al naar Engeland. Tsja, kun je het hem kwalijk nemen? PSV zat ook achter hem aan, dat heeft hij schijnbaar afgezegd maar waarschijnlijk bieden ze daar nog wel eventjes wat meer...
Ondanks dit bericht zit Macnack volgens alle beschikbare bronnen nog steeds bij Heerenveen, inclusief de teamfoto van het nieuwe seizoen van JO19. Hij zat afgelopen weekend echter niet bij de selectie van JO19 of JO21. Het zou een mooie opsteker zijn als hij behouden kan blijven een ook een contract gaat tekenen.
Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

Abenello schreef: 03-09-2025 09:49 Ondanks dit bericht zit Macnack volgens alle beschikbare bronnen nog steeds bij Heerenveen, inclusief de teamfoto van het nieuwe seizoen van JO19. Hij zat afgelopen weekend echter niet bij de selectie van JO19 of JO21. Het zou een mooie opsteker zijn als hij behouden kan blijven een ook een contract gaat tekenen.
Heb je hem zien spelen? Is dit een jongen met veel potentie?
Heerenveen fan in Leiden
Abenello
Basisspeler

Bericht door Abenello »

Jazz schreef: 03-09-2025 11:09 Heb je hem zien spelen? Is dit een jongen met veel potentie?
Nooit gezien, maar hij scoorde afgelopen halfjaar 12 goals in 10 wedstrijden in de hoogste JO17-competitie.
Muertos
Nieuw talent

Bericht door Muertos »

Abenello schreef: 03-09-2025 09:49 Ondanks dit bericht zit Macnack volgens alle beschikbare bronnen nog steeds bij Heerenveen, inclusief de teamfoto van het nieuwe seizoen van JO19. Hij zat afgelopen weekend echter niet bij de selectie van JO19 of JO21. Het zou een mooie opsteker zijn als hij behouden kan blijven een ook een contract gaat tekenen.
Ik zie hem ook niet op de site van Feyenoord staan, bij de jeugdselecties.
jeewee
Basisspeler

Bericht door jeewee »

In de voetbal.nl app staat hij 'gewoon' bij onze JO19. Is dus bij de KNVB ook bij ons ingeschreven
.-
BWA23
Invaller

Bericht door BWA23 »

Abenello schreef: 03-09-2025 11:50 Nooit gezien, maar hij scoorde afgelopen halfjaar 12 goals in 10 wedstrijden in de hoogste JO17-competitie.
Hij hoort in de 019, als hij zo goed was dan zat hij wel bij de 021. Echt goede spelers slaan dan de 019 wel over. Hij is groot en sterk, maar technisch is het wat minder.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Echt goede spelers komen niet in de O21 maar maken de stap van de O19 naar de selectie.
Spijt heb je morgen maar!
Abenello
Basisspeler

Bericht door Abenello »

Ik weet eigenlijk niet eens hoe oud hij is, jullie wel? Het is nergens terug te vinden.

Het verschilt natuurlijk per persoon hoe iemand zich ontwikkeld, de één is er op 17/18-jarige leeftijd klaar voor en de ander heeft een langere aanloop nodig. Michel Vlap was al bijna 20,5 jaar toen hij pas echt speeltijd kreeg in het eerste. Daarvoor was hij slechts 4 keer ingevallen.
wilbot
Invaller

Bericht door wilbot »

nu we niet ruim in de spelers zitten, laat de jeugd maar doorstromen. wie weet pakt het goed uit.
BWA23
Invaller

Bericht door BWA23 »

Ebiede schreef: 04-09-2025 10:43 Echt goede spelers komen niet in de O21 maar maken de stap van de O19 naar de selectie.
Daar heb jij een punt. Dat is waar ja. Als je in 021 zit, dan is de kans heel klein dat je het redt.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ben naar aanleiding van de discussie hierboven even statistieken gedoken. Hieronder staan de debutanten uit de eigen jeugd (of die nog niet profdebuut elders hebben gemaakt, zoals Van Ee) en hun leeftijd waarop ze debuteerden. Vanaf januari 2020 tot nu.

Kai Jansen, 17 jaar 11 maanden 11 dagen
Eser Gürbüz, 17 jaar 10 maanden 26 dagen
Isaiah Ahmed, 18 jaar 08 maanden 03 dagen
Dimitris Rallis, 19 jaar 04 maanden 16 dagen
Amir Ismaïl, 19 jaar 05 maanden 25 dagen
Espen van Ee, 20 jaar 01 maand 28 dagen
Melle Witteveen, 20 jaar 01 maand 27 dagen
Oliver Braude, 19 jaar 05 maanden 30 dagen
Jan Bekkema, 27 jaar 01 maand 19 dagen
Timo Zaal, 18 jaar 02 maanden 01 dag
Trustin van 't Loo, 17 jaar 08 maanden 11 dagen
Djenahro Nunumete, 19 jaar 07 maanden 01 dag
Couhaib Driouech, 18 jaar 04 maanden 26 dagen
Rami Al Hajj, 18 jaar 04 maanden 01 dag

De gemiddelde leeftijd is 19,0 jaar bij het debuut en dan heb ik Jan Bekkema even niet meegerekend. :wink: Dus in het algemeen kun je inderdaad stellen dat de grootste talenten inderdaad al doorstromen voordat ze de overstap kunnen maken naar O21.

Van Ee en Witteveen zijn met 20 jaar al een uitzondering - en op basis hiervan kun je ook terecht stellen dat als spelers op hun 21e nog niet zijn doorgebroken, ze beter elders voor hun kans kunnen gaan.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Waar staan eigenlijk het speelschema's en uitslagen van de jeugdelftallen?
Op de clubsite is het niet terug te vinden.
PowerRuben
Jeugdspeler

Bericht door PowerRuben »

App van voetbal.nl staat alles in, weet alleen niet of je daar in kan als je zelf geen KNVB Lid bent. Uitslagen komen vaak ook wel op het Akademy account op Instagram en Facebook.
Plaats reactie