30-08-2025: Sc Heerenveen - Go Ahead Eagles
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Invaller
Re: 30-08-2025: Sc Heerenveen - Go Ahead Eagles
Nu wordt er geroepen dat Vente wel kan scoren..
.Hij heeft er 1x 13 gemaakt bij PEC maar verder weinig en wat hij totnutoe laat zien is heel slecht. Hij staat er vaak niet en hoe hij druk zet. Wat een slappe spits man. Hij komt niet alleen op besprekingen te laat.
.Hij heeft er 1x 13 gemaakt bij PEC maar verder weinig en wat hij totnutoe laat zien is heel slecht. Hij staat er vaak niet en hoe hij druk zet. Wat een slappe spits man. Hij komt niet alleen op besprekingen te laat.
-
Verified
- Forumicoon
Die ene kopbal in eerste helft deed hij niet zoveel verkeerd. Was gewoon een prima redding
Maar dit is inderdaad niet de spits die we voor miljoenen gaan verkopen, ook door zijn leeftijd waar nog weinig rek in zit
Maar dit is inderdaad niet de spits die we voor miljoenen gaan verkopen, ook door zijn leeftijd waar nog weinig rek in zit
-
- Forumicoon
Wel de slechtste voorhoede ooit naar mijn idee. En dat is wel knap na vorig jaar. En dan loopt die van Axel Dongen steeds warm. Waarom niet invallen?
-
Verified
- Forumicoon
Laatste 15 minuten was countervoetbal. Dan heb je meer aan snelheid (Axel Dongen) dan aan Seijk
-
- Selectiespeler
Het leven van een Heerenveensupporter gaat niet over rozen, wat heet. Ik merk dat ik the day after nog steeds bloedchagrijnig ben.
Zo bij de koffie zat ik eens terug te denken aan eerdere seizoenen dat we zo beroerd startten, en dan komt meteen het seizoen 2002/2003 bij me op. Wat ik mij daar nog van herinner is dat we pas eind oktober ons eerste Eredivisieduel wonnen en ook toen een op papier aardige selectie leken te hebben, maar dat het simpelweg niet liep. De nederlagen volgenden elkaar in rap tempo op en zelfs Foppe kwam toen onder vuur te liggen. De ommekeer begon toen met de thuiszege op National Boekarest in de Uefa Cup, wat meteen ook een steunbetuiging was voor Foppe. Door het bewaren van rust en de kop koel te houden kwamen we toen uit dat enorme wak.
Dat moet nu ook het devies zijn. Ik hoop nog steeds vurig op een goede vleugelspeler erbij, maar verder moeten we het met deze selectie doen. Niet in paniek raken is belangrijk nu. Maar dat gezegd hebbende realiseer ik mij meteen dat we hierin enorm beproefd gaan worden de komende 3 duels. Het enige dat wij als supporters kunnen doen is steunen/supporten en onze kop koel houden. Dan moet het tij toch eens keren zou je zo zeggen.
Zo bij de koffie zat ik eens terug te denken aan eerdere seizoenen dat we zo beroerd startten, en dan komt meteen het seizoen 2002/2003 bij me op. Wat ik mij daar nog van herinner is dat we pas eind oktober ons eerste Eredivisieduel wonnen en ook toen een op papier aardige selectie leken te hebben, maar dat het simpelweg niet liep. De nederlagen volgenden elkaar in rap tempo op en zelfs Foppe kwam toen onder vuur te liggen. De ommekeer begon toen met de thuiszege op National Boekarest in de Uefa Cup, wat meteen ook een steunbetuiging was voor Foppe. Door het bewaren van rust en de kop koel te houden kwamen we toen uit dat enorme wak.
Dat moet nu ook het devies zijn. Ik hoop nog steeds vurig op een goede vleugelspeler erbij, maar verder moeten we het met deze selectie doen. Niet in paniek raken is belangrijk nu. Maar dat gezegd hebbende realiseer ik mij meteen dat we hierin enorm beproefd gaan worden de komende 3 duels. Het enige dat wij als supporters kunnen doen is steunen/supporten en onze kop koel houden. Dan moet het tij toch eens keren zou je zo zeggen.
- Trevorp
- Invaller
Ik moet wel complimenten geven aan Nieuw Noord, die de hele wedstrijd blijven steunen. Nu ben ik meer iemand die daar wat meer moeite mee heeft, vooral na zo'n verschrikkelijk snelle tegengoal. Het chagrijn schiet er dan gelijk in en ik zit, moet ik eerlijk toegegeven. En dan zie ik de eerste helft spelers simpele fouten maken die ik (wellicht iets gechargeerd) bij de 1e klasse amateurs nauwelijks zie.
-
- Nieuw talent
In het seizoen 2023/2024 stonden we na 10 speelrondes op 6 punten. En na 34 wedstrijden op 37. Hier hou ik me maar aan vast.jorro schreef: ↑31-08-2025 11:32 Het leven van een Heerenveensupporter gaat niet over rozen, wat heet. Ik merk dat ik the day after nog steeds bloedchagrijnig ben.
-
Verified
- Forumicoon
In het seizoen 2011-2012 hadden we na 4 wedstrijden ook 2 punten. Toen eindigden we 5e met 64 punten
-
- Wereldspeler
Waarom in de zestien gaan hangen?
Rivera en Trenskow waren kapot, waarom niet frisse energie en in de omschakeling wat doen. Wij kunnen helemaal geen voorsprong verdedigen.
Ik was chagrijnig na Volendam, Groningen en Twente. Maar dit was wel echt een doffe dreun.
2-2 trouwens wel terechte afspiegeling, op minuut 45-75 na gewoon een slechte wedstrijd van onze kant. En het zit ook niet mee, 2/3 geweldige reddingen van die keeper van hun. Maar je had ook zo 0-2 achter kunnen staan bij rust.
Positieve punten: Hopland, Zaga, Meerveld, Linday
Trenskow toch weer een goede goal.
Rivera en Trenskow waren kapot, waarom niet frisse energie en in de omschakeling wat doen. Wij kunnen helemaal geen voorsprong verdedigen.
Ik was chagrijnig na Volendam, Groningen en Twente. Maar dit was wel echt een doffe dreun.
2-2 trouwens wel terechte afspiegeling, op minuut 45-75 na gewoon een slechte wedstrijd van onze kant. En het zit ook niet mee, 2/3 geweldige reddingen van die keeper van hun. Maar je had ook zo 0-2 achter kunnen staan bij rust.
Positieve punten: Hopland, Zaga, Meerveld, Linday
-
- Bankzitter
Begreep het wisselbeleid ook niet echt eerlijk gezegd. Als je door hebt dat de 3-1 een hele moeilijke missie word gooi je de laatste 10 minuten toch de boel dicht met een extra verdediger. Kan Veldman wel zeggen dat hij zich heeft lopen irriteren aan het keepen van Noppert maar die heeft juist in die fase van de wedstrijd een paar knappe reddingen gehad.
Ik ben het eens met de uitspraak dat Noppert wel klaar is. Aan de andere kant word hij nu geslachtofferd terwijl voorin weer kansen worden gemist en achterin vooral in de laatste fase van de wedstrijd GAE heel makkelijk langs onze centrale verdediging kwam. Maar goed, Noppert kost je punten en dat is nu wel mooi geweest. Persoonlijk ben ik toch ook meer fan van Sejk, irritante spits die ook echt wil vechten.
Ik ben het eens met de uitspraak dat Noppert wel klaar is. Aan de andere kant word hij nu geslachtofferd terwijl voorin weer kansen worden gemist en achterin vooral in de laatste fase van de wedstrijd GAE heel makkelijk langs onze centrale verdediging kwam. Maar goed, Noppert kost je punten en dat is nu wel mooi geweest. Persoonlijk ben ik toch ook meer fan van Sejk, irritante spits die ook echt wil vechten.
-
Verified
- Forumicoon
Let je op Robin Veldman.... Het is niet verboden om de lange bal te spelen.schreef:Fortuna Sittard heeft de NEC-code aardig gekraakt vanmiddag, met liefst 50 lange ballen. Dat is het hoogste aantal voor een Eredivisie-ploeg in anderhalf jaar. De drie goals (inclusief de aanval in aanloop naar de strafschop) vielen allemaal na een lange bal richting de hoeken
Breng je de keeper en de rest van het elftal ook niet in de problemen
-
- Superster
Hopland geeft weer dom de corner weg waar de 0-1 uit komt. Heeft sinds zijn vormdip eind vorig seizoen geen foutloze wedstrijd meer gespeeld. Denk dat het voor de stabiliteit goed is eens een tijdje met Petrov te spelen.SuperFrysk schreef: ↑31-08-2025 12:29 Positieve punten: Hopland, Zaga, Meerveld, Linday
Dan maar iets minder opbouwen en iets directer voetbal. Als we de kansen niet afmaken hebben we defensieve stabiliteit nodig. En dat brengt Hopland niet.
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Niet voor het eerst kunnen ze de bal de laatste 10 minuten helemaal niet meer in de ploeg houden. Ook had ik het idee dat er een paar frisse benen in hadden gemoeten.
- hm.dr88_2023
- Bankzitter
Het meeste is hierboven wel gezegd. Je merkt de kwetsbaarheid van een jong team. Complimenten voor NN (en misschien ook wel de anderen in het ALS). Gewoon keihard blijven ondersteunen.
Misschien ik de komende wedstrijden zo nu en dan gewoon eens 'lelijk' en 'luizig' wat punten gaan pakken. Het hoeft niet altijd even mooi te zijn. Voor de vierde keer in dit seizoen een groot deel van de wedstrijd gedacht dat het wel goed zou komen.
Misschien ik de komende wedstrijden zo nu en dan gewoon eens 'lelijk' en 'luizig' wat punten gaan pakken. Het hoeft niet altijd even mooi te zijn. Voor de vierde keer in dit seizoen een groot deel van de wedstrijd gedacht dat het wel goed zou komen.
-
- Wereldspeler
Dus elke weggeven corner is meteen een kut wedstrijd?fuotbalgek schreef: ↑31-08-2025 22:53 Hopland geeft weer dom de corner weg waar de 0-1 uit komt. Heeft sinds zijn vormdip eind vorig seizoen geen foutloze wedstrijd meer gespeeld. Denk dat het voor de stabiliteit goed is eens een tijdje met Petrov te spelen.
Dan maar iets minder opbouwen en iets directer voetbal. Als we de kansen niet afmaken hebben we defensieve stabiliteit nodig. En dat brengt Hopland niet.
Ik vond hem heel behoorlijk spelen en geen grote fouten zoals in de afgelopen wedstrijden.
En ze spelen al vrij direct, het is echt niet zo dat we eindeloos aan het opbouwen zijn. Je kan alleen niet de hele tijd lange ballen spelen met een kleine spits als Vente.
-
- Superster
Het is een opeenstapeling van foute bij Hopland, zoals ik al aangaf. Blij dat je tevreden bent met "hij maakte geen grote fouten".
Vrij direct is niet opbouwen op je eigen achterlijn. Iets wat je sowieso niet moet proberen met Noppert en Kersten daar in de buurt.
Vrij direct is niet opbouwen op je eigen achterlijn. Iets wat je sowieso niet moet proberen met Noppert en Kersten daar in de buurt.
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Volgens mij ging het opbouwen van achteruit toch juist wel goed? Op deze manier heb je op het middenveld en voorin weer meer ruimte. Ik snap dat het soms wat spannend is, maar het gaat veel beter dan vorig jaar.
Alle lange ballen naar voren waren we sowieso kwijt, want die twee centraal van Go Ahead waren een kop groter en een stuk breder dan Vente.
Alle lange ballen naar voren waren we sowieso kwijt, want die twee centraal van Go Ahead waren een kop groter en een stuk breder dan Vente.
-
- Wereldspeler
Als Hopland geen fouten maakt, progressief in de passing is en niet zijn man continu laat lopen, dan speelt hij een prima wedstrijd ja.fuotbalgek schreef: ↑01-09-2025 09:23 Het is een opeenstapeling van foute bij Hopland, zoals ik al aangaf. Blij dat je tevreden bent met "hij maakte geen grote fouten".
En misschien moet je eens wat beter opletten, want ze wisselen de opbouw af met directe ballen . Geen lange ballen op Vente, want die zijn kansloos. Maar naar de vleugels of in de ruimte achter de verdediging. Er wordt veel sneller een schakel over geslagen als onder RvP.
En zoals Vrieskist al aangeeft gaat die opbouw vaak goed, zoals het hele seizoen al. We kunnen geen lange bal spelen met kleine Vente en dan ook nog een middenveld wat te veel duels verliest.
-
Verified
- Forumicoon
Je kan de tweede/afvallende bal ook winnen. Ze moeten opbouwen wanneer het kan en niet in dat 5 meter gebied gaan knoeien
En kan me trouwens niet herinneren dat we ooit een goal hebben gemaakt vanuit de opbouw
En kan me trouwens niet herinneren dat we ooit een goal hebben gemaakt vanuit de opbouw
-
- Wereldspeler
Dan zou ik de 2-1 van Trenskow nog even terugkijken, die begint namelijk bij Noppert.
Oké, er zit ergens een voetje tussen van iemand van Go Ahead. Maar ineens liggen er ruimtes door het instappen van Go Ahead. Echt een hele goede goal.
-
- Superster
Dat vind jij. Ik zeg dat met Hopland zoals hij nu speelt altijd 2-3 moeten maken om een wedstrijd te kunnen winnen. Aangezien we een probleem hebben met kansen afmaken zou het goed zijn om een andere keuze te maken achterin.SuperFrysk schreef: ↑01-09-2025 10:30 Als Hopland geen fouten maakt, progressief in de passing is en niet zijn man continu laat lopen, dan speelt hij een prima wedstrijd ja.
-
- Wereldspeler
Misschien kun je dan beter Braude eraf halen, want die is afgelopen weken al twee keer direct betrokken bij een tegengoal. Laat bij de 2-2 helemaal zijn man lopen.fuotbalgek schreef: ↑01-09-2025 13:44 Dat vind jij. Ik zeg dat met Hopland zoals hij nu speelt altijd 2-3 moeten maken om een wedstrijd te kunnen winnen. Aangezien we een probleem hebben met kansen afmaken zou het goed zijn om een andere keuze te maken achterin.
Maar dan telt dat argument ineens niet meer. Kersten laat Milan Smit zo even een bal uit de lucht aannemen in de zestien en op goal schieten.
En ik weet niet wat de afspraken staan, maar Zagaritis staat bij de 2-2 tegenover twee van Go Ahead. Terwijl Kersten, Petrov en Van Overeem in het centrum bij niemand staan.
Hopland speelde een prima wedstrijd gister en heeft weinig invloed gehad op dit resultaat.
-
- Superster
Weet iemand hoe het nu is met de persoon die onwel van zuid werd gehaald op een brancard?
Het is maar een spelletje
-
- Jeugdspeler
Ik begreep van 1 van de ambassadeurs dat het om een epileptische aanval ging bij iemand die het nog niet eerder had mee gemaakt. Dus naar omstandigheden goed.
This message is best viewed using something with a screen
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Voor de liefhebbers/verzamelaars, er kan weer geboden worden op wedstrijdshirts van duel tegen Go Ahead Eagles: https://www.matchwornshirt.com/nl/event ... ead-eagles
Het is me trouwens niet duidelijk wat het goede doel is achter deze actie. Meestal was het iets maatschappelijks of de jeugdopleiding, maar daar wordt nu niets meer over gezegd.
Het is me trouwens niet duidelijk wat het goede doel is achter deze actie. Meestal was het iets maatschappelijks of de jeugdopleiding, maar daar wordt nu niets meer over gezegd.
-
- Superster
Lijkt me een top idee, een shirt kopen om voor eeuwig aan de gelijkmaker in blessuretijd te worden herinnerd ... al moet ik eerlijk bekennen dat ik het idee van een shirt kopen wat tijdens een wedstrijd is gedragen wel leuk vindt.
Het is maar een spelletje
-
- Nieuw talent
En dan te beseffen dat die van Noppert op dit moment een bod van 220 euro heeft.

-
- Selectiespeler