Transferbeleid (algemeen)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Invaller
Re: Transferbeleid (algemeen)
Een regelrechte schande. Een tijd geleden had Veldman het nog over een artiest en nu zouden ze niks halen. Ik vind het puur wanbeleid en een teken van onkunde. Dan weten wij waar we voor gaan spelen dit seizoen.
-
- Wereldspeler
En Sander de Vries geeft in de andere podcast aan dat er vrijwel zeker een vleugelspeler bij komt. Laten we morgen eerst afwachten alvorens een oordeel te vellen over deze transferzomer.
-
- Wereldspeler
Ene kant teleurgesteld dat ze die artiest niet halen, aan de andere kant wel blij dat ze niet over één nacht ijs gaan en dus voor een huuroptie gaan.
- zweed1
- Wereldspeler
Toch nog een teken van leven van deze hoofdscout. Kan hij nu rustig verder slapen.vincentdelbos schreef: ↑01-09-2025 17:52 Ik kreeg vandaag een mail van Kenneth Zandvliet met 'Bedankt voor de tip!'
-
- Nieuw talent
In principe zeggen ze het al een tijdje, dus een echte teleurstelling kan het niet zijn toch?
-
- Selectiespeler
Zoals ik het begrijp is het plan van vandaag om nog een buitenspeler te huren om vervolgens in de winterstop te shoppen in Scandinavië wanneer daar het seizoen is afgelopen.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Uiteraard moeten we niet gaan kopen/huren om het kopen/huren, maar ik had toch wel verwacht dat er nog wat bij zou komen op de vleugels voorin en op het middenveld. Het wordt nu bij blessures wel erg krapjes - het zou me daarom niet verbazen dat er in oktober er nog (ervaren) iemand bij gaat komen zoals met Jahanbaksh afgelopen seizoen.
- zweed1
- Wereldspeler
Marça schreef: ↑02-09-2025 09:10
Uiteraard moeten we niet gaan kopen/huren om het kopen/huren, maar ik had toch wel verwacht dat er nog wat bij zou komen op de vleugels voorin en op het middenveld. Het wordt nu bij blessures wel erg krapjes - het zou me daarom niet verbazen dat er in oktober er nog (ervaren) iemand bij gaat komen zoals met Jahanbaksh afgelopen seizoen.
Wel zeer creatief een oud speler willen huren. Soms vraag ik mij af hoe er gescout wordt een buitenspeler zoeken wij al 3/4 maanden en dan willen ze op de laatste dag nog een bekende huren.
-
- Beheerder
Het is op zich geen gekke gedachte om naast Van Overeem nog een ervaren rot in je selectie te krijgen. Ervaring mee brengt vanuit Europese wedstrijden, iemand die een wedstrijd kan lezen, weet wat er wordt gevraagd en de selectie op scherp kan zetten.
Daarnaast heb ik liever dat ze geld opzij zetten om die echte talentvolle powerhouse op te vleugel op termijn aan te trekken. Aan de andere kant ben ik het roerend met je eens dat het tekenend is dat ze de gehele transferzomer geen groot talent hebben weten te scouten/strikken.
Aangezien Courtens reeds op de radar stond (en transfervrij) en Rivera uit de koker van Hansma komt.
Daarnaast heb ik liever dat ze geld opzij zetten om die echte talentvolle powerhouse op te vleugel op termijn aan te trekken. Aan de andere kant ben ik het roerend met je eens dat het tekenend is dat ze de gehele transferzomer geen groot talent hebben weten te scouten/strikken.
Aangezien Courtens reeds op de radar stond (en transfervrij) en Rivera uit de koker van Hansma komt.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
In de basis komt het dan neer op de volgende selectie, waarbij een aantal spelers op diverse posities kunnen spelen. Meerveld kan ook op linksbuiten, Petrov ook centraal achterin, Rivera ook op rechts, etc.
1. Noppert (Bakker, Klaverboer)
2. Braude (Egbring)
3. Kersten (Willemsen)
4. Hopland (Bochniewicz)
5. Zagaritis (Petrov)
6. Van Overeem (Isaiah)
8. Brouwers (Linday, Jansen)
10. Meerveld (Courtens)
7. Trenskow (Van Axel Dongen)
9. Vente (Sejk, Ismael)
11. Rivera (Gürbüz)
De zwakte ligt in mijn ogen vooral in de breedte van de selectie. Je mist bijv. een Rivera en een Brouwers en je moet direct noodverbanden gaan leggen. Het is dus echt te hopen dat iedereen fit blijft en we de kansen leren afmaken. Anders kan die reeks van afgelopen vier wedstrijden met vergelijkbare afloop weleens de smaak van dit najaar gaan worden.
1. Noppert (Bakker, Klaverboer)
2. Braude (Egbring)
3. Kersten (Willemsen)
4. Hopland (Bochniewicz)
5. Zagaritis (Petrov)
6. Van Overeem (Isaiah)
8. Brouwers (Linday, Jansen)
10. Meerveld (Courtens)
7. Trenskow (Van Axel Dongen)
9. Vente (Sejk, Ismael)
11. Rivera (Gürbüz)
De zwakte ligt in mijn ogen vooral in de breedte van de selectie. Je mist bijv. een Rivera en een Brouwers en je moet direct noodverbanden gaan leggen. Het is dus echt te hopen dat iedereen fit blijft en we de kansen leren afmaken. Anders kan die reeks van afgelopen vier wedstrijden met vergelijkbare afloop weleens de smaak van dit najaar gaan worden.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Ik weet wel dat ze erg kritisch zijn geweest op de spelers die in het verleden zijn gekomen. Jahanbaksh was uiteindelijk wel een toegevoegde waarde (niet per se altijd op het veld) maar een Lasse Schöne en met name Siem de Jong brachten in verhouding veel te weinig. Ervaring is top maar dan wel iemand met een uitstekende mentaliteit zoals een Chery of Amrabat, aan wie we eerder ook zijn gelinkt.
-
- Forumicoon
Wat een scouting hebben wij! Lachwekkend. Ze moeten zich echt schamen.
-
Verified
- Wereldspeler
Ik zit een beetje in dubio. Ik had ook zeker gehoopt op een speler met de x-factor, die hebben we eigenlijk ook wel nodig. Aan de andere kant is er denk ik juist een heel verstandige transferwindow geweest. En alle bord-op-schoot scouts (inclusief mezelf) hier hebben maar aan één ding een nog grotere hekel dan aan geen aankopen, en dat is miskopen. Het is geen computerspelletje. Als je de juiste speler niet kunt halen tegen een prijs die bij ons budget past moet je het niet doen. Zeker niet als het alleen maar is om de achterban koest te houden.
En laten we wel wezen, we staan nu 17e met maar 2 punten uit 4. Maar het was helemaal niet vreemd, onterecht of opvallend geweest als we met 8 punten 5e hadden gestaan (winst tegen Eagles en Volendam, gelijk tegen Groningen en Twente). Het valt absoluut niet onze kant op, maar het seizoen is nog jong. Dus ik zou iedereen wel willen aanraden iets verder te kijken dan alleen teletekst pagina 819.
En laten we wel wezen, we staan nu 17e met maar 2 punten uit 4. Maar het was helemaal niet vreemd, onterecht of opvallend geweest als we met 8 punten 5e hadden gestaan (winst tegen Eagles en Volendam, gelijk tegen Groningen en Twente). Het valt absoluut niet onze kant op, maar het seizoen is nog jong. Dus ik zou iedereen wel willen aanraden iets verder te kijken dan alleen teletekst pagina 819.
-
- Selectiespeler
Mijn gevoel zit momenteel op een tweesprong;
1) Het kwartje gaat goed vallen:
- Je positie op de ranglijst op basis van expected goals is momenteel plek 3;
- Het spel is merendeels verzorgd en resulteert in goede mogelijkheden;
- Een middenveld met Linday-Brouwers-Meerveld is subtopniveau.
- Je bent elke wedstrijd de betere geweest;
2) Het kwartje blijft de huidige kant op vallen:
- De geschiedenis van bijvoorbeeld een Rivera wijst niet uit dat zijn huidige lage moyenne een uitzondering is maar eerder een regel;
- We krijgen nu Feyenoord (U), N.E.C. (T), Utrecht (U). Kans op 0 uit 3 is zeer reëel. Wat doet dat met de stemming op de tribune en met het vertrouwen in de groep?
- Je bank beschikt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een N.E.C., over te weinig kwaliteit om er bij een wissel niet op achteruit te gaan;
- Keeperssaga krijgt een nieuw hoofdstuk.
Het zijn allemaal open deuren die ik hierboven intrap maar goed. Tijd zal het gaan uitwijzen.
1) Het kwartje gaat goed vallen:
- Je positie op de ranglijst op basis van expected goals is momenteel plek 3;
- Het spel is merendeels verzorgd en resulteert in goede mogelijkheden;
- Een middenveld met Linday-Brouwers-Meerveld is subtopniveau.
- Je bent elke wedstrijd de betere geweest;
2) Het kwartje blijft de huidige kant op vallen:
- De geschiedenis van bijvoorbeeld een Rivera wijst niet uit dat zijn huidige lage moyenne een uitzondering is maar eerder een regel;
- We krijgen nu Feyenoord (U), N.E.C. (T), Utrecht (U). Kans op 0 uit 3 is zeer reëel. Wat doet dat met de stemming op de tribune en met het vertrouwen in de groep?
- Je bank beschikt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een N.E.C., over te weinig kwaliteit om er bij een wissel niet op achteruit te gaan;
- Keeperssaga krijgt een nieuw hoofdstuk.
Het zijn allemaal open deuren die ik hierboven intrap maar goed. Tijd zal het gaan uitwijzen.
-
- Bankzitter
Ik ben nooit echt bezig geweest met die transfermarkt. Maar kan iemand mij vertellen waarom er nu niks gebeurt? Je hebt toch als club wel een lijst met spelers die je graag zou willen? Lukt nummer 1 niet dan schakel je door etc.
-
- Forumicoon
Als jij als club constateert dat je voorhoede te licht is en te weinig scoort, dan heb je de verplichting om nieuwe spelers te halen. En nu vragen ze om problemen. Rivera werkt hard maar komt verder tekort, Trenskow voegt heel weinig toe en Vente is geen doelpuntenmaker. Dus wij gaan het op deze manier heel lastig krijgen. Daar handelt de club niet naar en dat vind ik echt schandalig.
-
Verified
- Forumicoon
Niemand wil onze spelers, want ze zijn niet goed genoeg voor een stap hogerop
En nieuwe spelers zullen niet komen, want alle posities zijn dubbel bezet, maar aantal zijn niet goed genoeg. Maar als ze weer een nieuwe halen dan is het een signaal naar de speler die ze deze zomer gekocht hebben, dat die niet goed genoeg is
-
- Nieuw talent
Smans raakt geblesseerd en de club handelt zéér adequaat door een Meerveld te halen voor rond 7 ton. Als je de geruchten mag geloven, kon hij ook naar FC Twente. Het plan wat Heerenveen met het heeft, overtuigde hem om voor Heerenveen te kiezen. Het aantrekken van Meerveld, dat gaat ten koste van het budget voor de buitenspeler. Als je in de laatste dagen van de transfermarkt nog een speler van de buitencategorie wil halen, die ook nog scorend vermogen, snelheid, diepgang heeft én de X-factor bezit? Dan betaal je de absolute hoofdprijs. Dan kun je beter een half jaar wachten.Heerenveen rules schreef: ↑02-09-2025 11:30 Als jij als club constateert dat je voorhoede te licht is en te weinig scoort, dan heb je de verplichting om nieuwe spelers te halen. En nu vragen ze om problemen. Rivera werkt hard maar komt verder tekort, Trenskow voegt heel weinig toe en Vente is geen doelpuntenmaker. Dus wij gaan het op deze manier heel lastig krijgen. Daar handelt de club niet naar en dat vind ik echt schandalig.
-
- Wereldspeler
Ik kan volgen dat je kiest om te wachten en te investeren in de winter in een (Scandinavische) buitenspeler, die dan het best op te pikken zijn. Linday en Sahraoui zijn goede voorbeelden daarvan. Echter: Je moet wel zorgen dat de kwaliteit van de selectie in de tussentijd op peil is. Dat zou dan met huren kunnen. Dat er kwaliteit op de vleugel bij moet, is ook evident. Als je dat nalaat, heb je dat niet goed opgelost.Muertos schreef: ↑02-09-2025 11:58 Smans raakt geblesseerd en de club handelt zéér adequaat door een Meerveld te halen voor rond 7 ton. Als je de geruchten mag geloven, kon hij ook naar FC Twente. Het plan wat Heerenveen met het heeft, overtuigde hem om voor Heerenveen te kiezen. Het aantrekken van Meerveld, dat gaat ten koste van het budget voor de buitenspeler. Als je in de laatste dagen van de transfermarkt nog een speler van de buitencategorie wil halen, die ook nog scorend vermogen, snelheid, diepgang heeft én de X-factor bezit? Dan betaal je de absolute hoofdprijs. Dan kun je beter een half jaar wachten.
-
- Wereldspeler
Trenskow voegt doelpunten toe, waar hier altijd om gevraagd wordt. En Vente is natuurlijk wel een bewezen doelpuntenmaker (hoe veel duidelijker wil je hebben na vorig jaar), maar in deze vier wedstrijden nog niet.Heerenveen rules schreef: ↑02-09-2025 11:30 Als jij als club constateert dat je voorhoede te licht is en te weinig scoort, dan heb je de verplichting om nieuwe spelers te halen. En nu vragen ze om problemen. Rivera werkt hard maar komt verder tekort, Trenskow voegt heel weinig toe en Vente is geen doelpuntenmaker. Dus wij gaan het op deze manier heel lastig krijgen. Daar handelt de club niet naar en dat vind ik echt schandalig.
Dat er een kwalitatieve buitenspeler bij moet, ben ik wel met je eens.
-
- Forumicoon
Meerveld is ook geen doelpuntenmaker. Het is weer knap van de club dat ze een voorhoede samenstellen wat weinig scoort. Vorig jaar ook al. Wat een scouting hebben wij..... Komen ze met Driouech, orgineel. En dan nu lekker wachten tot de winter. Hoeveel punten zouden we dan hebben? We kunnen niet eens winnen van Twente (verder alles verloren), Volendam en Eagles. Het is 5 voor 12, Twente en Groningen dachten ook niet te kunnen degraderen.Muertos schreef: ↑02-09-2025 11:58 Smans raakt geblesseerd en de club handelt zéér adequaat door een Meerveld te halen voor rond 7 ton. Als je de geruchten mag geloven, kon hij ook naar FC Twente. Het plan wat Heerenveen met het heeft, overtuigde hem om voor Heerenveen te kiezen. Het aantrekken van Meerveld, dat gaat ten koste van het budget voor de buitenspeler. Als je in de laatste dagen van de transfermarkt nog een speler van de buitencategorie wil halen, die ook nog scorend vermogen, snelheid, diepgang heeft én de X-factor bezit? Dan betaal je de absolute hoofdprijs. Dan kun je beter een half jaar wachten.
-
- Wereldspeler
Het blijft gissen, maar wat er gekomen is:
- Van Overeem, oud Eredivisie speler
- Vente, vorig jaar actief in Eredivisie
- Nordin bakker, vorig jaar actief in Eredivisie
- Zagaritis, vorig jaar actief in Eredivisie
- Meerveld, vorig jaar actief in Eredivisie
- Egbring, vorig jaar actief in de KKD
- Van Axel-Dongen, vorig jaar actief in de KKD
- Maas Willmensen, vorig jaar actief in de KKD
Daarnaast zijn gekomen:
- Rivera, uit de koker van Hansma
- Sejk, was twee jaar geleden actief in de KKD
Daaruit krijg je de indruk dat er 0 spelers uit de scouting zijn gekomen, even heel plat gezegd. Geen spannende namen of onbekende spelers uit Scandinavië. Ze gingen voor Farji, maar die bleek te duur t.o.v. zijn kwaliteiten.
Het lijkt er dus sterk op dat de technische leiding weinig vertrouwen heeft in de scouting op dit moment. Ik vermoed dus dat ze deze periode gebruikt hebben om wat meer Nederlandse ervaring toe te voegen maar ook bewezen krachten voor de Eredivisie te halen die in principe niet gescout hoefden te worden.
Dit is allemaal gebaseerd op aannames, maar het zou wel veel verklaren. Misschien dat ze nu de scouting opnieuw in gaan richten.
-
- Nieuw talent
Wat een verschrikkelijk dramatische reactie.
"Als het proces goed is, komen de resultaten vanzelf". Beetje geduld, het is geen Football Manager.
-
- Wereldspeler
Twente had een uitgewoonde selectie en had geen middelen om vervangers te halen.Heerenveen rules schreef: ↑02-09-2025 12:09 Het is 5 voor 12, Twente en Groningen dachten ook niet te kunnen degraderen.
Groningen had veel te weinig kwaliteit gehaald en speelden ook echt slecht.
Wij hebben juist dit jaar doorgeselecteerd. Tuurlijk is het zorgelijk, maar we spelen gewoon goed.
Het sentiment wat jullie hier creëren werkt alleen maar averechts, je moet zulke druk bij spelers weghouden.
-
- Bankzitter
Helder. Ergens hoop ik toch nog op een versterking deze transferperiode.SuperFrysk schreef: ↑02-09-2025 12:13 Het blijft gissen, maar wat er gekomen is:
- Van Overeem, oud Eredivisie speler
- Vente, vorig jaar actief in Eredivisie
- Nordin bakker, vorig jaar actief in Eredivisie
- Zagaritis, vorig jaar actief in Eredivisie
- Meerveld, vorig jaar actief in Eredivisie
- Egbring, vorig jaar actief in de KKD
- Van Axel-Dongen, vorig jaar actief in de KKD
- Maas Willmensen, vorig jaar actief in de KKD
Daarnaast zijn gekomen:
- Rivera, uit de koker van Hansma
- Sejk, was twee jaar geleden actief in de KKD
Daaruit krijg je de indruk dat er 0 spelers uit de scouting zijn gekomen, even heel plat gezegd. Geen spannende namen of onbekende spelers uit Scandinavië. Ze gingen voor Farji, maar die bleek te duur t.o.v. zijn kwaliteiten.
Het lijkt er dus sterk op dat de technische leiding weinig vertrouwen heeft in de scouting op dit moment. Ik vermoed dus dat ze deze periode gebruikt hebben om wat meer Nederlandse ervaring toe te voegen maar ook bewezen krachten voor de Eredivisie te halen die in principe niet gescout hoefden te worden.
Dit is allemaal gebaseerd op aannames, maar het zou wel veel verklaren. Misschien dat ze nu de scouting opnieuw in gaan richten.
-
Verified
- Wereldspeler
Ach ja en als we dan wel een jaar vooral spelers uit het buitenland halen hoor je hier weer: Kijk eens wat dichter bij huis! Haal niet van die gokjes! Kijk hoe club X het doet met Nederlandse jongens uit de KKD! Het is sowieso nooit goed.
Als we iets meer geluk hadden gehad de eerste 4 wedstrijden waren we nu hardop aan het dromen van Europees voetbal, met precies dezelfde selectie.
Als we iets meer geluk hadden gehad de eerste 4 wedstrijden waren we nu hardop aan het dromen van Europees voetbal, met precies dezelfde selectie.
-
- Nieuw talent
Mag ik deze toevoegen: "Maar weer eentje huren, waarom niet gelijk investeren! Geld hoort op het veld te staan!!1!"
-
- Invaller
Ik heb even gekeken naar de transfers deze zomer uit Noorwegen en Zweden. Als je kijkt naar spelers die voor een transfersom weg zijn gegaan en wellicht wat hadden kunnen toevoegen, dan zijn deze spelers momenteel ook gewoon te duur voor ons. Dus de roep om Scandinavië snap ik vanuit het verleden, maar die is niet zo realistisch meer voor onze huidige (financiële) situatie:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Verified
- Beheerder
Bij Arrhov even een nulletje weghalen bij de transfersomZwart Schoeisel schreef: ↑02-09-2025 14:17 Ik heb even gekeken naar de transfers deze zomer uit Noorwegen en Zweden. Als je kijkt naar spelers die voor een transfersom weg zijn gegaan en wellicht wat hadden kunnen toevoegen, dan zijn deze spelers momenteel ook gewoon te duur voor ons. Dus de roep om Scandinavië snap ik vanuit het verleden, maar die is niet zo realistisch meer voor onze huidige (financiële) situatie:
Screenshot 2025-09-02 141513.png

Heerenveen fan in Leiden
-
Verified
- Forumicoon
Aldus Sander de Vries op Twitterschreef: Geen nieuwe vleugelaanvaller meer voor SC Heerenveen. Club wilde zich geruime tijd op deze positie versterken, maar is daar niet in geslaagd.
Heerenveen is klaar op de transfermarkt. Later vandaag de nodige beschouwingen.