Eens met je, maar ze zijn ook weer erg laat nog 5 dagen. Ze kijken teveel in Noorwegen een veel zwakkere competitie dan Zweden en ook Denemarken.
Transferbeleid (algemeen)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- zweed1
- Wereldspeler
Re: Transferbeleid (algemeen)
-
- Selectiespeler
Ik zou echt wel eens willen weten wat de huidige staat van de scouting is en wat hun visie is. Als Heerenveen hebben we nog steeds een goede naam volgens mij in de Scandinavische landen, maar dan moet je wel weten welke talenten er rondlopen. Ik zag wel eens wat vacatures voorbij komen voor vrijwillige video scouts, maar hoe dat allemaal in het totale plaatje past geen idee.
En misschien hebben ze die Lind wel gepolst, maar is hij niet haalbaar oid.
En misschien hebben ze die Lind wel gepolst, maar is hij niet haalbaar oid.
-
- Wereldspeler
Denemarken is vaak al niet meer betaalbaar, maar dat weet jij denk ik beter.
- zweed1
- Wereldspeler
SuperFrysk schreef: ↑29-08-2025 09:38 Denemarken is vaak al niet meer betaalbaar, maar dat weet jij denk ik beter.
Klopt daar zitten veel scouts van Duitse clubs. Maar als je goed kijkt naar jonge spelers dan kun je nog wel slagen slaan. Zo is Lind vanuit Denemarken naar Zweden gegaan zie je meer. Ze moeten veel meer scouten in Zweden in de categorie 17-19 jaar daarboven idd onbetaalbaar. Wie voor ons in Zweden zit weet ik ook niet. Ik ben niet zo onder de indruk van onze huidige scouting. Toch vreemd dat de de hele zomer zoekt naar een linksbuiten ? Nu heb je nog steeds niets zal wrl iets huren worden dan.
-
Verified
- Beheerder
Voor mij gevoel hebben ze teveel gewed op die Farji uit Noorwegen (die er nu geen pepernoot meer van bakt trouwens) en zitten ze nu met de gebakken peren.
Heerenveen fan in Leiden
-
- Wereldspeler
Zou het ook kunnen dat de scouting gewoon nog niet op orde is en ze daarom geen gokken nemen op basis van die rapporten? Dat ze eerst de scouting opnieuw willen inrichten.
Alle spelers op Rivera na waren al enigszins bekend.
-
- Invaller
misschien worden we nog verrast met iets uit de hoge hoed?
van Ee weg?
van Ee weg?
-
- Invaller
Misschien moeten ze het dan door onze geweldige hoofdjeugdscout laten doen allemaal:lol: Die ziet het wel allemaal volgens hemzelf.SuperFrysk schreef: ↑29-08-2025 14:00 Zou het ook kunnen dat de scouting gewoon nog niet op orde is en ze daarom geen gokken nemen op basis van die rapporten? Dat ze eerst de scouting opnieuw willen inrichten.
- Crash
- Superster
Zonder dollen, die Kevin Zandvliet kan er geen reet van. Hij zit hier sinds 2023 en in die tussentijd heeft hij niets weten te presteren wat de gemiddelde supporter van sc Heerenveen ook niet had kunnen verzinnen. De club staat er momenteel best aardig op, ondanks dat vervelende puntenverlies tot nu toe. Maar het echte probleem rust in de scouting. Dat is echt een zorgenkindje en nu er onlangs met Zandvliet is verlengd is dat het ook nog wel even. Zegt ook veel over het voetbalverstand van onze Algemene directeur overigens. Die had op het technisch vlak ook niet zoveel te zoeken bleek wel.
-
- Superster
Daar ben ik het wel mee eens, gezien veel van het scoutingswerk ook nog eens wordt gedaan door zaakwaarnemers die spelers te pas en te onpas overal aanbieden. Daarom zie je ook dat clubs die in dezelfde vijver vissen ook vaak gelinkt worden aan dezelfde spelers.
Schijnt ook dat Sahraoui bijvoorbeeld door zijn zaakwaarnemers bij verschillende clubs is aangeboden, je zou nog kunnen beargumenteren dat het controleren of een speler wel goed genoeg is zijn taak is … maar dat zou wel een erg passief scoutingsbeleid zijn.
Ik denk dat van Overeem, Vente en Meerveld hun zaakwaarnemer contact op hebben laten nemen en dat Rivera nog van een lijstje komt wat Hansma mee heeft genomen uit Almere. Zagiritis en Bakker hebben zelf contact met Hansma opgenomen of in ieder geval was er geen scout nodig om de kwaliteit in te schatten.
Zou Sejk dan een product zijn uit de scouting?
Schijnt ook dat Sahraoui bijvoorbeeld door zijn zaakwaarnemers bij verschillende clubs is aangeboden, je zou nog kunnen beargumenteren dat het controleren of een speler wel goed genoeg is zijn taak is … maar dat zou wel een erg passief scoutingsbeleid zijn.
Ik denk dat van Overeem, Vente en Meerveld hun zaakwaarnemer contact op hebben laten nemen en dat Rivera nog van een lijstje komt wat Hansma mee heeft genomen uit Almere. Zagiritis en Bakker hebben zelf contact met Hansma opgenomen of in ieder geval was er geen scout nodig om de kwaliteit in te schatten.
Het is maar een spelletje
-
- Basisspeler
De hoofdtaak van de scouting is om te kijken of iemand goed genoeg is. Ik denk dat de club wel honderden spelers per jaar krijgt aangeboden, van amateurs tot spelers die we niet eens kunnen betalen. Het is aan de scouting om te kijken welke kwaliteiten ze hebben, onafhankelijk van hoe het eerste contact tot stand komt.vlqrt schreef: ↑30-08-2025 08:29 Daar ben ik het wel mee eens, gezien veel van het scoutingswerk ook nog eens wordt gedaan door zaakwaarnemers die spelers te pas en te onpas overal aanbieden. Daarom zie je ook dat clubs die in dezelfde vijver vissen ook vaak gelinkt worden aan dezelfde spelers.
Ik verwacht dat Zandvliet bezig is aan zijn laatste contractjaar. Hansma heeft zijn eigen netwerk en ideeën en er is al behoorlijk wat kritiek op Zandvliet geweest.
- zweed1
- Wereldspeler
De kunst van scouting is juist dat je spelers in kaart brengt voordat ze door zaakwaarnemers worden aangeboden want dan is er teveel concurrentie.
Even dat voorbeeld van Viktor Lind de veel scorende en assist gevende linksbuiten van 22 jaar van Bromma. Daar zit nu Hammerby achteraan die zeggen gewoon dat het zijn laatste stap is in Zweden, Die zien zoiets en verkopen hem straks door met miljoenen winst. Hij wel zelf echter liever direct naar het buitenland.
https://www.transfermarkt.nl/victor-lin ... ler/590835
Even dat voorbeeld van Viktor Lind de veel scorende en assist gevende linksbuiten van 22 jaar van Bromma. Daar zit nu Hammerby achteraan die zeggen gewoon dat het zijn laatste stap is in Zweden, Die zien zoiets en verkopen hem straks door met miljoenen winst. Hij wel zelf echter liever direct naar het buitenland.
-
Verified
- Forumicoon
Ze moeten Jesse Bal van ADO Den Haag in de gaten houden
Heeft deze zomer een contract getekend, dus nu overnemen is helaas geen optie
Lange centrumspits
Heeft deze zomer een contract getekend, dus nu overnemen is helaas geen optie
Lange centrumspits
-
- Basisspeler
Klopt, maar hoe weten wij dat dat niet het geval is? Door de Sarr miljoenen moest en kon er snel gehandeld worden. Ik betwijfel dat er geen scoutingsrapport van hem was.
- zweed1
- Wereldspeler
Het valt op dat ze er zo lang over doen om een goede buitenspeler te halen. Dit terwijl er een aardig bedrag beschikbaar is. Bij een vertrek van een speler is het handig redelijk snel een lijst met haalbare opties te hebben. Zoiets regel je in een scouting netwerk en niet via zaakwaarnemers.
-
- Superster
Ik heb altijd gedacht dat de hoofdtaak van scouting is om spelers te vinden die wachten om ontdekt te worden, zoals ‘meesterscout’ Piet de Visser van PSV. Als het simpelweg videopresentaties bekijken is die je door zaakwaarnemers worden opgestuurd dan is het vak wel verwatert t.o.v. van pakweg 15 jaar geleden. Vroegah ging Riemer nog mee om Alves te bekijken, mogelijk ook wel omdat ze de wedstrijden nergens intergraal konden meekijken.Abenello schreef: ↑30-08-2025 09:05 De hoofdtaak van de scouting is om te kijken of iemand goed genoeg is. Ik denk dat de club wel honderden spelers per jaar krijgt aangeboden, van amateurs tot spelers die we niet eens kunnen betalen. Het is aan de scouting om te kijken welke kwaliteiten ze hebben, onafhankelijk van hoe het eerste contact tot stand komt.
Ik verwacht dat Zandvliet bezig is aan zijn laatste contractjaar. Hansma heeft zijn eigen netwerk en ideeën en er is al behoorlijk wat kritiek op Zandvliet geweest.
Het is maar een spelletje
-
- Invaller
In principe draait alles toch om data tegenwoordig, wat er niet bij gehouden wordt van de spelers is soms abnormaal.
je krijgt nog net niet zijn bankrekening.
je krijgt nog net niet zijn bankrekening.
-
- Basisspeler
Ik denk dat ze eerst de pijlen vol op Farji gericht hadden. Daarna zijn ze op een gegeven moment van gedachte veranderd, waarom zal Hansma binnenkort wel ergens uit de doeken doen lijkt me.zweed1 schreef: ↑30-08-2025 14:23 Het valt op dat ze er zo lang over doen om een goede buitenspeler te halen. Dit terwijl er een aardig bedrag beschikbaar is. Bij een vertrek van een speler is het handig redelijk snel een lijst met haalbare opties te hebben. Zoiets regel je in een scouting netwerk en niet via zaakwaarnemers.
- zweed1
- Wereldspeler
Volgens mij omdat hij omdat hij totaal uit vorm is en dan nog 2 miljoen aftikken. Nee ze hebben teveel op 1 paard gewed ze hadddn veel sneller moeten doorschakelen.
- zweed1
- Wereldspeler
Heeft er dit werkend 2 gemaakt tegen Elfsborg, ik zou een poging wagen. Staat al op 9 goals in Zweden bij een matige ploeg.zweed1 schreef: ↑30-08-2025 12:51 De kunst van scouting is juist dat je spelers in kaart brengt voordat ze door zaakwaarnemers worden aangeboden want dan is er teveel concurrentie.
-
- Selectiespeler
Helemaal eens. Vandaag ook even een berichtje naar de club gestuurd na jouw tip. Even vlug wat beelden bekeken, maar wel een energieke speler met een actie en een schot.
- zweed1
- Wereldspeler
Top van je, tijdje terug ook gedaan.vincentdelbos schreef: ↑31-08-2025 22:40 Helemaal eens. Vandaag ook even een berichtje naar de club gestuurd na jouw tip. Even vlug wat beelden bekeken, maar wel een energieke speler met een actie en een schot.
-
- Forumicoon
-
- Basisspeler
Benieuwd of er nog wat gaat komen. Zo laat in de window kom je meestal niet bij je eerste, tweede of derde keuze uit.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Dat ze Van Ee laten gaan kan ik goed begrijpen. Kwam gratis binnen en nu verkocht voor 3 ton. Maar nu heb je feitelijk vier goede middenvelders en daar achter enkel talenten. Ik zie Trenskow zelf niet als een 10, daarvoor komt hij fysiek tekort - om hetzelfde loop- en sleurwerk te kunnen verrichten als Smans en nu Meerveld doet.
Gisteren ontbrak Brouwers vanwege een schorsing en heb je Jansen, Ahmed en Courtens op de bank. Dat vind ik wel heel erg schamel. Geldt nu ook voor de voorhoede trouwens, daar moet echt nog wel wat bij. Nu kon je Gürbüz nog inbrengen maar dat is het dan ook qua opties. Erop gokken dat Van Axel Dongen topfit gaat worden vind ik te risicovol.
Gisteren ontbrak Brouwers vanwege een schorsing en heb je Jansen, Ahmed en Courtens op de bank. Dat vind ik wel heel erg schamel. Geldt nu ook voor de voorhoede trouwens, daar moet echt nog wel wat bij. Nu kon je Gürbüz nog inbrengen maar dat is het dan ook qua opties. Erop gokken dat Van Axel Dongen topfit gaat worden vind ik te risicovol.
-
- Selectiespeler
-
- Invaller
Haha, en vervolgens halen ze niemand omdat ze niet kunnen scouten.
-
- Nieuw talent
-
- Basisspeler
Roelof de Vries zei in de Sportcast dat de kans klein is dat er überhaupt nog iets gebeuren gaat. Hij mocht natuurlijk weer niet uitpraten van Arjen de Boer om dat verder toe te lichten.
-
- Basisspeler