Ik vind het de vraag ook wel waard, maar denk dat we van een antwoord ontvreemd bliijven gezien hij dan toe zou geven zelf gefaald hebben op de 2 voorgaande seizoenen. En dus eigenlijk stiekem ook wel wat eerder afscheid had willen nemen van KvW, want na Exelsior-thuis 23/24 was het voor een groot deel allemaal al duidelijk dat het niks was en zou worden. (Hoe spijtig ook)SuperFrysk schreef: ↑23-09-2024 14:23 Eens hoor, maar ook dat wist je van te voren. Van Wonderen had, toen hij in verband werd gebracht met Heerenveen, al de naam "Minister van Defensie". Dan is dat inderdaad een behoorlijke mispeer geweest, ik ben wel benieuwd naar wat Ferry daarover te zeggen heeft.
Podcasts over sc Heerenveen
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Nieuw talent
Re: Podcasts over sc Heerenveen
Tot een volgende keer.
-
- Nieuw talent
Ik vind het de vraag ook wel waard, maar denk dat we van een antwoord ontvreemd bliijven gezien hij dan toe zou geven zelf gefaald hebben op de 2 voorgaande seizoenen. En dus eigenlijk stiekem ook wel wat eerder afscheid had willen nemen van KvW, want na Exelsior-thuis 23/24 was het voor een groot deel allemaal al duidelijk dat het niks was en zou worden. (Hoe spijtig ook)SuperFrysk schreef: ↑23-09-2024 14:23 Eens hoor, maar ook dat wist je van te voren. Van Wonderen had, toen hij in verband werd gebracht met Heerenveen, al de naam "Minister van Defensie". Dan is dat inderdaad een behoorlijke mispeer geweest, ik ben wel benieuwd naar wat Ferry daarover te zeggen heeft.
Tot een volgende keer.
-
- Wereldspeler
Dat was ook het moment om afscheid te nemen, want daarna is het alleen korte tijd met een makkelijk programma goed gegaan. En ik ben het met je eens, Ferry gaat nooit zeggen dat hij een fout heeft gemaakt met KvW maar ben wel benieuwd naar zijn reactie.Rokkenjager schreef: ↑23-09-2024 14:45 Ik vind het de vraag ook wel waard, maar denk dat we van een antwoord ontvreemd bliijven gezien hij dan toe zou geven zelf gefaald hebben op de 2 voorgaande seizoenen. En dus eigenlijk stiekem ook wel wat eerder afscheid had willen nemen van KvW, want na Exelsior-thuis 23/24 was het voor een groot deel allemaal al duidelijk dat het niks was en zou worden. (Hoe spijtig ook)
-
Verified
- Wereldspeler
Beleid is toch ook van koers wisselen bij nieuwe inzichten of kansen? Je moet niet halsstarrigheid verwarren met beleid. Ja, sloopbeleid. Van Wonderen is een mispeer gebleken, maar leek qua mens goed te passen en heeft met GAE het maximale uit een behoorlijk matige selectie gehaald. Gezien de financiële positie, de zwakte van de selectie en misschien angst voor het ergste is voor KvW gekozen als 'zekerheidje' tegen degradatie. Blijkbaar is er nu bij Ferry dusdanig veel vertrouwen in de selectie, in Van Persie en in de wens van de fans dat hij het toch aandurft. Het is een radicaal andere koers, dat ben ik met je eens, maar dat kan ook júist getuigen van beleid en inzicht.
-
- Nieuw talent
Over het beleid/inzicht ben ik inderdaad zeer tevreden op dit moment, maar de selectie die er nu staat was bij lange na nog niet compleet toen Van Persie aangesteld dus nee aandurven wil ik het niet noemen. Eerder een radicaal andere koers die ons inderdaad veel mooie dingen kan brengen, dus denk dat dit achteraf gezien ook wel 2 jaar terug had gekund maar misschien dat er toen geen juiste trainer beschikbaar was.Kaz_SCH schreef: ↑23-09-2024 14:48 Beleid is toch ook van koers wisselen bij nieuwe inzichten of kansen? Je moet niet halsstarrigheid verwarren met beleid. Ja, sloopbeleid. Van Wonderen is een mispeer gebleken, maar leek qua mens goed te passen en heeft met GAE het maximale uit een behoorlijk matige selectie gehaald. Gezien de financiële positie, de zwakte van de selectie en misschien angst voor het ergste is voor KvW gekozen als 'zekerheidje' tegen degradatie. Blijkbaar is er nu bij Ferry dusdanig veel vertrouwen in de selectie, in Van Persie en in de wens van de fans dat hij het toch aandurft. Het is een radicaal andere koers, dat ben ik met je eens, maar dat kan ook júist getuigen van beleid en inzicht.
Tot een volgende keer.
-
- Wereldspeler
Is de selectie van nu zoveel beter of überhaupt beter dan die van KvW? Dan waag ik wel te betwijfelen hoor. Qua mens paste hij bij Heerenveen, maar qua voetbal absoluut niet. Ik denk ook niet dat het een koerswijziging is, maar meer een fout van Ferry. Ook het spreken met Kruys en Steijn bevestigd juist het beeld dat er geen duidelijke koers is/was. Ik ben daarom wel benieuwd naar de gedachte achter dat alles.Kaz_SCH schreef: ↑23-09-2024 14:48 Beleid is toch ook van koers wisselen bij nieuwe inzichten of kansen? Je moet niet halsstarrigheid verwarren met beleid. Ja, sloopbeleid. Van Wonderen is een mispeer gebleken, maar leek qua mens goed te passen en heeft met GAE het maximale uit een behoorlijk matige selectie gehaald. Gezien de financiële positie, de zwakte van de selectie en misschien angst voor het ergste is voor KvW gekozen als 'zekerheidje' tegen degradatie. Blijkbaar is er nu bij Ferry dusdanig veel vertrouwen in de selectie, in Van Persie en in de wens van de fans dat hij het toch aandurft. Het is een radicaal andere koers, dat ben ik met je eens, maar dat kan ook júist getuigen van beleid en inzicht.
Ik vind overigens dat KvW helemaal niet het maximale uit GAE heeft gehaald, want zijn vervanger deed het beter met frivoler voetbal.
- Mackan68
- Forumicoon
Een goede vraag voor It Petear. Wie zal het zeggen. Misschien hadden/hebben ze een bepaald idee over de kwaliteiten van onze selectie en wilden ze in eerste instantie met een trainer in zee gaan die niet bijna blind op de aanval speelt. En misschien heeft van Persie juist wel kwaliteiten gezien en mogelijkheden om spelers nog beter te maken gekoppeld aan een aanvallende speelstijl. Dat is toch ook wat er vanuit de club al jaren naar buiten wordt gebracht. Supporters laten genieten van verzorgd aanvallend voetbal. Helaas is dat er de laatste jaren maar weinig uitgekomen. Aangezien ze twee keer een gesprek met Steijn gehad hebben acht ik het niet onmogelijk dat ze met hem vrij ver in de onderhandelingen waren. En toen kwam van Persie zich zelf melden bij onze club.SuperFrysk schreef: ↑23-09-2024 13:58 Dat zal, maar alsnog heeft het toch weinig met beleid te maken?
Dat je van Van Wonderen naar Van Persie overgaat, dat zijn gewoon twee tegenpolen in vrijwel alles.
RvP, het waren 10 .... maanden
-
- Invaller
Vraag heb ik hier ook gehoord
-
- Wereldspeler
Respect voor jullie dat jullie mijn vraag durfden voor te leggen en er kritisch op doorvroegen. Dat verdient zeker een compliment.
-
- Wereldspeler
Hoe weet je dat Van Persie na twee serieuze gesprekken met Steijn zichzelf kwam melden?
Ik vind het erg lastig om vanaf ons perspectief te bepalen of de strategie die Ferry aanhield deze zomer in de zoektocht naar een nieuwe trainer een goede is of niet. Dat je twee keer een gesprek met iemand hebt, betekent natuurlijk helemaal niet dat je daar al vrij ver mee was in de onderhandelingen. Als de eerste afspraak een kennismaking is, dan kan de tweede net zo goed uiteindelijk de bevestiging zijn geweest dat dit niet de trainer voor Heerenveen is. Wellicht heeft Ferry eerst eens proberen de markt de verkennen, iets wat ik me ook wel zou kunnen voorstellen. En daarom met een flink aantal opties om tafel is gegaan. Het is natuurlijk ook niet zo dat de trainers die in aanmerking komen om bij ons aan de slag zich verdringen voor de poorten van het ALS.
- hm.dr88_2023
- Invaller
In de sportcast van afgelopen maandag op Omrop Fryslân, liet Tieme Klompe weer eens zien dat praten over voetbal best wel interessant kan zijn. Bijzonder knap de wijze waarop hij de wedstrijd tegen Groningen analyseerde. Wat mij betreft absoluut voor herhaling vatbaar.
- Mackan68
- Forumicoon
https://www.voetbalzone.nl/nieuws/seunt ... ies/431831 Ik heb het voor bijna 100% ergens anders gelezen, gehoord of gezien, maar hier in ieder geval een bron van tenminste 2 gesprekken met Steijn. Als je na een oriënterend gesprek nog een 2e gesprek hebt dan is de status al verder dan oriënterend. Ik heb niet gezegd dat het serieuze gesprekken waren, alleen dat de indruk werd gewekt dat ze al verder waren in onderhandelingen. Hier https://www.omropfryslan.nl/fy/fideo/FN ... heerenveen over dat van Persie zich zelf bij onze club meldde. Hij hoefde zich inderdaad niet te verdringen, maar hij is dus kennelijk niet door de club gevraagd maar heeft zich aangeboden.Superfries1994 schreef: ↑24-09-2024 19:43 Hoe weet je dat Van Persie na twee serieuze gesprekken met Steijn zichzelf kwam melden?
Ik vind het erg lastig om vanaf ons perspectief te bepalen of de strategie die Ferry aanhield deze zomer in de zoektocht naar een nieuwe trainer een goede is of niet. Dat je twee keer een gesprek met iemand hebt, betekent natuurlijk helemaal niet dat je daar al vrij ver mee was in de onderhandelingen. Als de eerste afspraak een kennismaking is, dan kan de tweede net zo goed uiteindelijk de bevestiging zijn geweest dat dit niet de trainer voor Heerenveen is. Wellicht heeft Ferry eerst eens proberen de markt de verkennen, iets wat ik me ook wel zou kunnen voorstellen. En daarom met een flink aantal opties om tafel is gegaan. Het is natuurlijk ook niet zo dat de trainers die in aanmerking komen om bij ons aan de slag zich verdringen voor de poorten van het ALS.
-
- Wereldspeler
En zo fijn om naar te luisteren. Hij legt het inderdaad op een rustige maar duidelijke toon uithm.dr88_2023 schreef: ↑24-09-2024 22:28 In de sportcast van afgelopen maandag op Omrop Fryslân, liet Tieme Klompe weer eens zien dat praten over voetbal best wel interessant kan zijn. Bijzonder knap de wijze waarop hij de wedstrijd tegen Groningen analyseerde. Wat mij betreft absoluut voor herhaling vatbaar.
-
- Wereldspeler
Ferry geeft inderdaad hier aan dat er EEN gesprek is geweest met Steijn. Door het journaille is inderdaad de indruk gewekt dat het serieuzer was (onderhandelingen is trouwens alweer verder dan dat), maar dat lees ik niet hier door Ferry. Jij stelt dat ze ver waren met Steijn en toen opeens Robin om de hoek kwam kijken en ze daar weer achteraan zijn gegaan: Dat maak ik hier niet uit op en is echt je eigen interpretatie.Mackan68 schreef: ↑24-09-2024 22:29 https://www.voetbalzone.nl/nieuws/seunt ... ies/431831 Ik heb het voor bijna 100% ergens anders gelezen, gehoord of gezien, maar hier in ieder geval een bron van tenminste 2 gesprekken met Steijn. Als je na een oriënterend gesprek nog een 2e gesprek hebt dan is de status al verder dan oriënterend. Ik heb niet gezegd dat het serieuze gesprekken waren, alleen dat de indruk werd gewekt dat ze al verder waren in onderhandelingen. Hier https://www.omropfryslan.nl/fy/fideo/FN ... heerenveen over dat van Persie zich zelf bij onze club meldde. Hij hoefde zich inderdaad niet te verdringen, maar hij is dus kennelijk niet door de club gevraagd maar heeft zich aangeboden.
Ik zou het ontzettend logisch vinden dat Ferry vooral eerst alle mogelijkheden gaat verkennen, ook van trainers die op het eerste gezicht minder bij Heerenveen passen. Lijkt mij alleen maar gezond.
- Mackan68
- Forumicoon
Het enige wat ik stelde was dat ze, en dat is inderdaad een aanname, al ver waren met Steijn. Toegegeven, ik had beter verder kunnen schrijven want zoals ik al zei heb ik behalve nu op voetbalzone ook elders gehoord, gezien of gelezen dat er sowieso een tweede gesprek is geweest, dus verder dan een eerste oriënterend gesprek (waar overigens in Wolvega 'de weg naar Europees voetbal' óók al is besproken, hoe oriënterend en in een aftastende beginfase is het dan nog?) Hoe en wat precies, ik ben er niet bij geweest, maar Robin heeft zelf verklaard zich bij onze club gemeld te hebben, daar vroeg je naar. Of de Haan daar toen maar weer achteraan is gegaan zijn jouw woorden en niet de mijne. Het is een discussie over het aftasten van trainers met compleet verschillende ideeën over voetbal. Ik krijg een beetje het gevoel dat je denkt dat ik daar een oordeel over heb, maar dat is niet zo. Ik ben blij dat van Persie de stap en de gok heeft genomen. Ik ken de man niet maar had en heb niet echt een goed gevoel bij de naam Steijn.Superfries1994 schreef: ↑25-09-2024 10:26 Ferry geeft inderdaad hier aan dat er EEN gesprek is geweest met Steijn. Door het journaille is inderdaad de indruk gewekt dat het serieuzer was (onderhandelingen is trouwens alweer verder dan dat), maar dat lees ik niet hier door Ferry. Jij stelt dat ze ver waren met Steijn en toen opeens Robin om de hoek kwam kijken en ze daar weer achteraan zijn gegaan: Dat maak ik hier niet uit op en is echt je eigen interpretatie.
Ik zou het ontzettend logisch vinden dat Ferry vooral eerst alle mogelijkheden gaat verkennen, ook van trainers die op het eerste gezicht minder bij Heerenveen passen. Lijkt mij alleen maar gezond.
-
- Basisspeler
Jan Vlap keert niet meer terug bij Omroep Abe na het kruisverhoor over zoonlief Michel. Zijn houdbaarheidsdatum was ook wel zo'n beetje verstreken. Vanaf nu wordt er gerouleerd met Henrico Drost, Gerald Sibon en ik meen Geert Arend Roorda, met af en toe een interview tussendoor.
-
- Nieuw talent
Wordt het niet minder van, ook wat inhoudelijker op deze manier.
-
- Wereldspeler
Ik vind het wel jammer, Vlap kreeg veel kritiek en hij praatte Sander wel naar de mond af en toe. Maar ik mocht hem wel en ik vind het jammer dat het zo eindigen moet.
Er was ook niet zoveel mis met die podcast over Michel.
Ik ben benieuwd of El Karouani hetzelfde over hem heen gaat krijgen.
Er was ook niet zoveel mis met die podcast over Michel.
Ik ben benieuwd of El Karouani hetzelfde over hem heen gaat krijgen.
-
- Basisspeler
Zat ik ook al over na te denken. Michel kreeg de hele wereld over zich heen en over El Karouani worden alleen de droge feiten gemeld.SuperFrysk schreef: ↑29-08-2025 09:40 Ik ben benieuwd of El Karouani hetzelfde over hem heen gaat krijgen.
-
- Selectiespeler
Voor mij geldt voor beiden het zelfde; een onbegrijpelijke en verwerpelijke keuze.
Toch kan ik mij inbeelden dat de beeldvorming anders is. Een Friese jongen uit een nuchtere familie t.o.v. een jongen met een migratieachtergrond. Hoe verkeerd die gedachtegang ook is.
Toch kan ik mij inbeelden dat de beeldvorming anders is. Een Friese jongen uit een nuchtere familie t.o.v. een jongen met een migratieachtergrond. Hoe verkeerd die gedachtegang ook is.
-
- Wereldspeler
Zo dacht ik inderdaad ook, op de een of andere manier word het voor iemand met een migratieachtergrond sneller geaccepteerd.
Maar als je het plat slaat zijn ze beide geboren in Nederland en zouden ze gelijke behandeling moeten krijgen. Ik vond ook dat Vlap wel heel veel over zich heen kreeg.
-
Verified
- Forumicoon
Mannen van Omrop Abe.. de podcast is super op vrijdag!
een “kritisch” puntje.. dat muziekje/jingeltje tussen door….

een “kritisch” puntje.. dat muziekje/jingeltje tussen door….
Spijt heb je morgen maar!
-
Verified
- Forumicoon
Er is natuurlijk niet gecommuniceerd dat dit de reden is maar het lijkt er wel op. Als er een andere reden was dan zou dit wel gecommuniceerd zijn, denk ik.
Ik zou het toch bijzonder jammer vinden dat dit tot een breuk tussen de mannen zou leiden. Of het beter is voor de podcast laat ik in het midden, daar gaat het niet om. Het was een ongemakkelijke podcast over een ongemakkelijk onderwerp tussen mensen met wellicht een verschillende mening. Daar kunnen 2 volwassen mannen toch vervolgens weer overheen stappen, kom op zeg.
-
Verified
- Wereldspeler
-
- Invaller
-
Verified
- Forumicoon
-
- Wereldspeler
Ik luisterde naar de Sportcast, waar het ging over het racisme-incident en de oerwoudgeluiden afgelopen vrijdag bij Cambuur.
Roelof de Vries zei daarbij dat dit overal gebeurt, ook bij SC Heerenveen. Nu krijg ik zelf niet alles mee in het stadion, maar ik kan me niet herinneren dat er in de afgelopen 15 à 20 jaar een speler racistisch is bejegend in ons stadion, of dat er oerwoudgeluiden zijn gemaakt. Hooguit misschien door een enkel individu dat verder niemand hoort. Maar zulke incidenten zijn bij ons toch niet bekend?
Roelof de Vries zei daarbij dat dit overal gebeurt, ook bij SC Heerenveen. Nu krijg ik zelf niet alles mee in het stadion, maar ik kan me niet herinneren dat er in de afgelopen 15 à 20 jaar een speler racistisch is bejegend in ons stadion, of dat er oerwoudgeluiden zijn gemaakt. Hooguit misschien door een enkel individu dat verder niemand hoort. Maar zulke incidenten zijn bij ons toch niet bekend?
-
- Nieuw talent
Gelukkig hebben ze nu een vast item 'Rectificaties' in de Sportcast. Hup Roelof, je weet wat je te doen staat!
-
AMDJ Verified
- Beheerder
Hij doelt denk ik meer op het feit dat racisme diepgeworteld zit in de samenleving en daarom bij iedere club zou kunnen voorkomen, maar bij Heerenveen zijn er voor zover ik weet geen concrete incidenten / spreekkoren geweest. De mate waarin het nu bij Cambuur (en eerder bijv Den Bosch en MVV) voor is gekomen heb ik nog nooit bij ons in het stadion zien gebeuren.SuperFrysk schreef: ↑09-09-2025 11:35 Ik luisterde naar de Sportcast, waar het ging over het racisme-incident en de oerwoudgeluiden afgelopen vrijdag bij Cambuur.
-
- Wereldspeler
Dan vind ik het wel gevaarlijk om zo maar even een rijtje clubs te noemen, waaronder Heerenveen. Past ook niet bij Roelof, want normaliter is hij feitelijk.AMDJ schreef: ↑10-09-2025 11:23 Hij doelt denk ik meer op het feit dat racisme diepgeworteld zit in de samenleving en daarom bij iedere club zou kunnen voorkomen, maar bij Heerenveen zijn er voor zover ik weet geen concrete incidenten / spreekkoren geweest. De mate waarin het nu bij Cambuur (en eerder bijv Den Bosch en MVV) voor is gekomen heb ik nog nooit bij ons in het stadion zien gebeuren.
Je zet zo wel even supporters van een club weg als een racisten, terwijl daar nog nooit sprake van is geweest. Dat vind ik best kwalijk.