Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Louis'02
Jeugdspeler

Re: Transferbeleid (algemeen)

Bericht door Louis'02 »

Nog een weekje voordat de markt sluit. Benieuwd met wat ze gaan komen!
BWA23
Invaller

Bericht door BWA23 »

Dat zijn hele verontrustende berichten! Rivera, Vente en Trenskow staan na 3 wedstrijden op 1 goal. Als dat zich voortzet dan kom je rond de 13 goals uit. Ze nemen de club en de supporters niet serieus als ze geen basisspeler gaan halen. Dat moet!
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

BWA23 schreef: 25-08-2025 17:21Rivera, Vente en Trenskow staan na 3 wedstrijden op 1 goal. Als dat zich voortzet dan kom je rond de 13 goals uit.
Hele bijzondere en simplistische manier van redeneren. Waarom zouden die drie niet meer goals en assists moeten kunnen maken? Eens dat er een extra kwaliteitsspeler bij moet, maar in ieder geval Vente en Trenskow hebben aangetoond goals te kunnen maken.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Meerveld moet je in principe op de '10' posteren. Bij Willem II speelde hij daar veel beter en ook in ons systeem is er dringend behoefte aan creativiteit (iemand die de openingen vindt in de 16 en kan schieten van buiten de 16). Samen met een Trenskow in een vrije rol op de rechtsbuiten en een voetballende Vente heb je het dan voorin prima voor elkaar qua positie- en combinatiespel.
Rivera is de man met de actie op de linksbuiten (hetzelfde als Gürbüz). Vandaar dat ik de behoefte aan een 'vleugelflitser' op de rechtsbuiten wel kan begrijpen. Wanneer Van Axel-Dongen wedstrijdfit is, heb je mijns inziens de aanval wel compleet. Wat dat betreft is een talentvolle, jonge rechteraanvaller een luxe (en voor de toekomst).
Ik denk oprecht dat, wanneer we in een wedstrijd minimaal 2 scoren, het ijs is gebroken en we een mooi aantal goals gaan zien.
Tegen Volendam, Twente en Groningen speelden we meer dan 1 helft echt sterk en creëerden we meer dan een handvol kansen (meer dan onze tegenstanders). Het killerinstinct moet nog worden gevonden. Denk bijv. aan de kans van Brouwers (wilde afleggen op Vente ipv zelf de lange hoek zoeken of het verkeerd stappen van Vente op die voorzet in de 5e minuut van Rivera-V. Overeem) Ik denk dat het er echt in zit en het er in de komende 2 wedstrijden uitkomt.
Wat betreft verdediging zijn we er op vooruitgegaan met het behoud van Braude en Zaga voor Köhlert. Het middenveld is sterker geworden met de komst van V. Overeen + Meerveld. Het is dat Hopland (normaal je beste verdediger) een behoorlijke terugval heeft tov vorig seizoen. Dat is ongelukkig.
Ik ben oprecht tevreden met het huidige transferbeleid. Er staat in mijn ogen een veel betere selectie dan de afgelopen jaren. Wat dat betreft is het nog even geduld bewaren; dat is moeilijk na 2 tegenvallende thuiswedstrijden qua resultaat.
BWA23
Invaller

Bericht door BWA23 »

Superfries1994 schreef: 26-08-2025 08:55 Hele bijzondere en simplistische manier van redeneren. Waarom zouden die drie niet meer goals en assists moeten kunnen maken? Eens dat er een extra kwaliteitsspeler bij moet, maar in ieder geval Vente en Trenskow hebben aangetoond goals te kunnen maken.
Ik ben van de feiten en de cijfers, niet van wat als de kansen erin waren gegaan. Onze voorhoede scoort weinig (in het verleden deze spelers ook al) en weinig duidt erop dat dat anders zal worden. Rivera is totaal niet effectief en Vente komt weinig in positie.
Abenello
Basisspeler

Bericht door Abenello »

BWA23 schreef: 26-08-2025 12:13 Ik ben van de feiten en de cijfers, niet van wat als de kansen erin waren gegaan. Onze voorhoede scoort weinig (in het verleden deze spelers ook al) en weinig duidt erop dat dat anders zal worden. Rivera is totaal niet effectief en Vente komt weinig in positie.
Vente scoorde in zijn eentje al 13 in het afgelopen seizoen, Trenskow 6 en Rivera 3. Dat zijn er flink meer dan onze aanval van vorig seizoen. Daarnaast kun je prestaties drie wedstrijden niet met goed fatsoen extrapoleren naar de rest van het seizoen. Dan zouden we maar 11,3333 punten halen en zouden Heracles en Excelsior op 0 punten blijven steken.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

BWA23 schreef: 26-08-2025 12:13 Ik ben van de feiten en de cijfers, niet van wat als de kansen erin waren gegaan. Onze voorhoede scoort weinig (in het verleden deze spelers ook al) en weinig duidt erop dat dat anders zal worden. Rivera is totaal niet effectief en Vente komt weinig in positie.
Van de feiten en cijfers. En wel Trenskow/Nico iedere week afbranden. Laat me niet lachen.
BWA23
Invaller

Bericht door BWA23 »

Waarom zat Trenskow op de bank denk je zondag? Jij vindt iedereen maar een goeie speler.... 1 uit 3 is het feit.
SuperFrysk
Wereldspeler

BWA23 schreef: 26-08-2025 16:21 Waarom zat Trenskow op de bank denk je zondag? Jij vindt iedereen maar een goeie speler.... 1 uit 3 is het feit.
Aangezien jij van de feiten en cijfers bent, en Trenskow vorige week scoorde, moet jij jezelf dat ook afgevraagd hebben zondag toen je de opstelling zag.
BWA23
Invaller

Bericht door BWA23 »

Man, man, word jij niet simpel van jezelf......? Trenskow tikt er ook weer eens een in, verder doet hij niks.
Joucke
Verified
Wereldspeler

Bericht door Joucke »

Zou wel fijn zijn als het hier iets minder op de man gespeeld zou worden. Meningen verschillen, prima, maar soms gaat het wel wat ver.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Ze zoeken al de hele zomer naar een buitenspeler en zijn lang bij die Noor blijven hangen met een ongunstige prijs/kwaliteit. Is wel dringend een goede buitenspeler nodig. Jammer dat Slory naar Go Ahead is gegaan was echt iets voor ons geweest. Tijd wordt nu wel erg krap.
SuperFrysk
Wereldspeler

SuperFrysk schreef: 25-08-2025 13:40 Als je Omroep Abe moet geloven, dan willen ze nog een snelle buitenspeler halen die bij een 1-0 voorsprong in de omschakeling gevaarlijk kan worden. Daaruit kun je opmaken dat Rivera en Trenskow voorlopig basisspelers blijven.

Dat is al een ander profiel dan een paar weken geleden, toen er juist werd gesproken over een artiest met de X-factor.

Je kunt het op twee manieren interpreteren:

- Rivera ontwikkelt zich dusdanig dat ze denken dat zijn rendement binnenkort omhoog gaat.
- Ze kunnen geen geschikte artiest voor de juiste prijs vinden.

Opvallend is ook dat Van Axel-Dongen juist in het profiel van een snelle buitenspeler past. Je proeft in de woorden van Sanders dat de blik toch meer gericht is op een goedkope of transfervrije optie.

Ik denk dus dat ze geen geschikte speler hebben gevonden en daarom voor weinig geld een extra wapen willen toevoegen.
LC meldt nu dat we geen Saharoui of Ejuke meer hoeven te verwachten:
- Heerenveen veronderstelt dat Trenskow de potentie heeft om richting de dubbele productiecijfers te gaan. Dat Rivera meer scoort dan zijn drie treffers vorig seizoen in Frankrijk. En dat Meerveld productiever wordt dan zijn vier goals voor Willem II. Vente wordt als een zekerheid gezien voor 10 tot 15 doelpunten.

- Het liefst wil de club nu een vleugelaanvaller huren, met snelheid en diepgang als voornaamste wapens, om in de winterstop alsnog te investeren. Deze speler kan dan een halfjaar acclimatiseren en moet er in de zomer van 2026 staan.

- Heerenveen wilde Mayckel Lahdo huren van AZ. Hij vertrok echter naar Nantes. Jaden Slory wordt ook als een interessante huuroptie gezien, al zijn de laatste berichten dat hij van trainer Robin van Persie niet mag vertrekken bij Feyenoord.

- Natuurlijk wil Heerenveen het liefst een parel aan de selectie toevoegen, zoals Ejuke en Sahraoui, die een paar jaar geleden vanuit Noorwegen naar Heerenveen kwamen. Maar tegenwoordig verkopen ook Scandinavische clubs hun talenten voor miljoenen.

Toch wel teleurstellend, ze hele zomer over een X-factor speler gesproken om vervolgens een speler te huren.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

zweed1 schreef: 27-08-2025 12:29 Ze zoeken al de hele zomer naar een buitenspeler en zijn lang bij die Noor blijven hangen met een ongunstige prijs/kwaliteit. Is wel dringend een goede buitenspeler nodig. Jammer dat Slory naar Go Ahead is gegaan was echt iets voor ons geweest. Tijd wordt nu wel erg krap.
Slory gaat niet meer naar GA Eagles
Van Persie wil hem voorlopig bij Feyenoord houden
Driemaal is scheepsrecht
Nieuw talent

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

Teleurstellend dat ze nu een beetje terug krabbelen van eerdere uitspraken. Je hebt toch al die van Ajax gehuurd, wat was daar het idee achter dan?

En wat had je met de kennis van nu trouwens een multifunctionele middenvelder/aanvaller als van Amersfoort nog goed kunnen gebruiken. Productief was hij wel.

Hopelijk wil hij tzt weer terug naar Nederland.
ThiagoAlcantara
Selectiespeler

Bericht door ThiagoAlcantara »

Ik vond het stuk in de LC nogal verwijtend en weinig zelfreflecterend overkomen van de club. Het is makkelijk wijzen naar namen als Orjasaeter en Broholm.

Laatstgenoemde hebben ze jaren geleden niet opgepakt, omdat ze liever voor een meer bewezen (lees: oudere en dus “gewichtige”) speler wilden gaan. Ze haalden toen Trenskow. Vervolgens verlengde Broholm zijn contract (dat nog maar één jaar liep) en speelde daarna de pannen van het dak, om uiteindelijk voor 7 miljoen naar Lille te vertrekken.

Wat ik ermee wil zeggen: als club moet je ook durven de grotere groeimogelijkheden (potentie) van een jonge speler in een vroeg stadium te erkennen, en door te pakken zolang ze nog haalbaar zijn.

Met Orjasaeter was het hetzelfde verhaal. Als je je gaat verschuilen achter te hoge transfersommen, dan moet je beseffen dat je destijds 7,5 ton had moeten betalen toen hij nog op het tweede niveau van Noorwegen speelde – zoals Sarpsborg dat wél deed, en zoals de club zelf deed bij Hopland. (Want toen ook communiceerde de club: Hopland lange termijn investering hoef je niet veel van te verwachten. Hij bewees het tegendeel)

De club spreekt in de media over het belang van X-factor spelers. Maar als ik het zo lees, hebben ze simpelweg de markt niet goed genoeg in kaart gebracht of gescout om voor dat bedrag een potentiële X-factor speler te halen. Nu verschuilen ze zich achter zogenaamd te hoge bedragen. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze vooral polsen bij spelers die – zoals Farji – al meer gevestigd zijn en daardoor simpelweg te duur.

Hoe dan ook, volgens mij ligt de scouting in algemene zin al jaren onder vuur, zeker met onze huidige hoofdscout. Van creativiteit hoeven we dan ook niet veel te verwachten (idem dito bij Rivera, vanuit de lijst van Hansma).
Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

ThiagoAlcantara schreef: 27-08-2025 15:51 Ik vond het stuk in de LC nogal verwijtend en weinig zelfreflecterend overkomen van de club. Het is makkelijk wijzen naar namen als Orjasaeter en Broholm.
^^
Hier het artikel

SC Heerenveen heeft geld, maar een nieuwe Ejuke of Sahraoui hoeven de supporters niet te verwachten. Dit is waarom
SC Heerenveen incasseert vooralsnog elke wedstrijd een onnodige tegentreffer en scoort zelf moeizaam. Zie hier de twee primaire verklaringen voor de teleurstellende seizoensstart, met slechts één punt uit drie competitieduels. De clubleiding, technisch manager Johan Hansma voorop, heeft nog een paar dagen om de selectie met doelpunten te injecteren. Heerenveen wil zoals bekend een extra vleugelaanvaller. Veldman sprak na afloop van het duel met FC Twente over ,,een buitenkans”.

Heerenveen had deze transferperiode ongeveer 1,5 miljoen euro gereserveerd voor aankopen. Een aanzienlijk deel van dat bedrag is nog beschikbaar. Voor Ion Nicolaescu, die werd verkocht voor 1,3 miljoen euro, kwamen Dylan Vente en Maxence Rivera. De komst van Vaselios Zagaritis (5 ton) kun je wegstrepen tegen de verkoop van Amara Condé.

Voor de aankoop van Ringo Meerveld gaf Heerenveen meer uit dan de gezamenlijke verkopen van de overbodige Danilo Al-Saed en Denzel Hall. Meerveld wordt echter gezien als een speler die dit elftal direct sterker maakt. Zijn gelimiteerde transfersom bij Willem II werd pas onlangs bekend, waarop Heerenveen snel schakelde en Meerveld overtuigde. Het bedrag is vooralsnog onbekend, maar Heerenveen ziet Meerveld als een koopje.

Hand op de knip
Heerenveen heeft, kortom, nog budget voor een extra vleugelaanvaller. Maar een nieuwe Chidera Ejuke of Osame Sahraoui, ofwel een grote aankoop die op termijn miljoenen kan opleveren? Die komt niet. Heerenveen houdt vermoedelijk de hand zelfs op de knip. Dat heeft een paar oorzaken. Natuurlijk wil Heerenveen het liefst een parel aan de selectie toevoegen, zoals Ejuke en Sahraoui, die een paar jaar geleden vanuit Noorwegen naar Heerenveen kwamen. Maar tegenwoordig verkopen ook Scandinavische clubs hun talenten voor miljoenen.

Neem Sondre Ørjasæter, die zondag namens FC Twente zijn debuut maakte in het Abe Lenstra-stadion. Hij was ook bij Heerenveen bekend. Ørjasæter noteerde dit seizoen voor Sarpsborg twee doelpunten en drie assists in veertien duels. Niet bepaald indrukwekkende cijfers, maar toch betaalde Twente ruim 5 miljoen euro voor de 21-jarige Noor. Zijn landgenoot Marius Broholm (20) ging voor 7 miljoen van Rosenborg naar Lille.

Huurconstructie
Heerenveen wilde Mayckel Lahdo huren van AZ. Hij vertrok echter naar Nantes. Jaden Slory wordt ook als een interessante huuroptie gezien, al zijn de laatste berichten dat hij van trainer Robin van Persie niet mag vertrekken bij Feyenoord. Slory noteerde vorig seizoen bij FC Dordrecht twaalf doelpunten en tien assists. Maar goed, dat zijn vergelijkbare cijfers met die van Ilias Sebaoui, twee jaar geleden bij Dordrecht. Hij was echter geen succes in het Abe Lenstra-stadion. De vraag is dan ook of Slory een garantie is voor doelpunten en assists, los van de vraag of een huurdeal überhaupt mogelijk is.

Komt bij dat Heerenveen met de vleugels in principe dubbel bezet heeft, al kun je daar met Meerveld over discussiëren. Hij speelde vorig seizoen bij Willem II weliswaar als linksbuiten, maar voetbalt het liefst als aanvallende middenvelder. Maar Jacob Trenskow, Eser Gürbüz, Maxence Rivera en dus Meerveld? Stuk voor stuk jonge voetballers met meerjarige contracten, waaraan Heerenveen in de toekomst wil verdienen. Heerenveen wil hun ontwikkeling en dus kapitaalwaarde niet blokkeren.

Ontwikkeling
Ontwikkeling is een woord dat vaak valt op de burelen van het Abe Lenstra-stadion. Heerenveen veronderstelt dat Trenskow de potentie heeft om richting de dubbele productiecijfers te gaan. Dat Rivera meer scoort dan zijn drie treffers vorig seizoen in Frankrijk. En dat Meerveld productiever wordt dan zijn vier goals voor Willem II. Vente wordt als een zekerheid gezien voor 10 tot 15 doelpunten.

Ten slotte heeft Heerenveen ook Amourricho van Axel Dongen achter de hand. Hij wordt met een prestatiecontract gehuurd van Ajax: hoe meer wedstrijden Van Axel Dongen speelt, hoe hoger de huursom wordt voor Heerenveen. Van Axel Dongen (20) kampte de voorbije jaren met veel blessures, maar is inmiddels bijna wedstrijdfit.

Zie hier de optelsom waarom Heerenveen het beschikbare budget normaal gesproken achter de hand houdt. Het liefst wil de club nu een vleugelaanvaller huren, met snelheid en diepgang als voornaamste wapens, om in de winterstop alsnog te investeren. Deze speler kan dan een halfjaar acclimatiseren en moet er in de zomer van 2026 staan.
Heerenveen fan in Leiden
BWA23
Invaller

Bericht door BWA23 »

Wat een verstandige mensen lopen er bij onze club! Niet best is het........Nul ambitie dus
SuperFrysk
Wereldspeler

Inderdaad kwalijk, weken met termen als de X factor gooien en daarna de keutel intrekken als Farji te duur blijkt te zijn. Tenminste, zo komt het wel over.

Ik ben wel blij dat ze het geld niet zomaar weggooien maar teleurstellend is het wel. Je kan wel vraagtekens stellen bij de scouting, alle aankopen hebben een link met Nederland op Rivera na.
SuperFrysk
Wereldspeler

Toen Sarr vetrok hadden ze de lijstjes op wel orde, want ik geloof binnen een paar dagen stonden Karlsbakk en Sahraoui op de stoep.
Abenello
Basisspeler

Bericht door Abenello »

Met een volle portomonnee is het ook makkelijker shoppen. Als ik me niet vergis kostten ze samen 4 miljoen.
SuperFrysk
Wereldspeler

Abenello schreef: 27-08-2025 21:15 Met een volle portomonnee is het ook makkelijker shoppen. Als ik me niet vergis kostten ze samen 4 miljoen.
Sahraoui kostte 1,5-2 miljoen.
Dat hebben ze nu ook in de portemonnee, neemt niet weg dat het in theorie altijd makkelijker klinkt natuurlijk.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

SuperFrysk schreef: 27-08-2025 21:05 Toen Sarr vetrok hadden ze de lijstjes op wel orde, want ik geloof binnen een paar dagen stonden Karlsbakk en Sahraoui op de stoep.
De achtergrond kan ook zijn dat zowel Nico als Karsbakk niet de groeibriljantjes zijn geworden die men had gehoopt en dat ze daarom nu voorzichtiger zijn?
Het is maar een spelletje
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Ik zou nog eens kijken naar Viktor Lind de Deense linksbuiten van Bromna
SuperFrysk
Wereldspeler

vlqrt schreef: 27-08-2025 21:42 De achtergrond kan ook zijn dat zowel Nico als Karsbakk niet de groeibriljantjes zijn geworden die men had gehoopt en dat ze daarom nu voorzichtiger zijn?
Dat zou kunnen maar ze spraken over iemand met de X factor. Dus ze zijn wel bereid om daar in te investeren.
vincentdelbos
Selectiespeler

Bericht door vincentdelbos »

zweed1 schreef: 27-08-2025 22:27 Ik zou nog eens kijken naar Viktor Lind de Deense linksbuiten van Bromna
Die legt aardige statistieken voor en is 22. Lijkt me op dat oog een goede speler. De beste man zelf natuurlijk niet zien spelen.
Getipt bij de scouting?
Abenello
Basisspeler

Bericht door Abenello »

Driouech zou in principe in het gewenste profiel passen. Is snel en heeft diepte in zijn spel en kan ook als rechtsbuiten spelen. Mag op dit moment nog niet weg bij PSV, maar wellicht veranderd dat als Babadi geen club kan vinden en/of Hwang (spits van Wolves die ook als buitenspeler kan spelen) nog komt. De buitenposities blijven dan driedubbelbezet met Perisic, Bajrakterevic, Van Bommel, Man, Saibari en Babadi/Hwang.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Enige wat ik me bij Driouech kan voorstellen is dat of (a) zijn salaris veel te hoog ligt om (deels) over te nemen en (b) dat ze bij de club vinden dat een Driouech niet de ontwikkeling van andere buitenspelers in de weg moet staan. In het laatste geval kiezen ze dan wellicht voor een talent die zich nog niet echt bewezen heeft op hoogste niveau en meer als invaller gebruikt kan gaan worden.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

vincentdelbos schreef: 28-08-2025 08:17 Die legt aardige statistieken voor en is 22. Lijkt me op dat oog een goede speler. De beste man zelf natuurlijk niet zien spelen.
Getipt bij de scouting?

Ik snap de scouting in Zweden niet. Petter Hanson is trainer in de Allsvenskan bij Sirius die kunnen ze toch ook meer betrekken. Ik hoef toch niet de scouting te informeren. Dit soort spelers die jong, talentvol en goede statistieken hebben moeten ze toch gewoon kennen.

Hij duikt straks ergens op en speelt de pannen van het dak, veel beter dan die Farji.
BWA23
Invaller

Bericht door BWA23 »

Aangezien het de club blijkbaar niet lukt een vleugelaanvaller te strikken, moet je ze maar wel even helpen. De scouting ligt blijkbaat aardig op zn gat. Nog een paar dagen, als het ze niet lukt, dan is dat echt wel heel slecht gedaan.
Plaats reactie