Vuurwerk in stadions

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Sido1920
Nieuw talent

Re: Vuurwerk in stadions

Bericht door Sido1920 »

badfrisianboy schreef: 22-08-2025 14:25 Dat komt omdat er mensen zijn die onverantwoord omgaan met vuurwerk. Niet de verantwoordelijkheid bij iets of iemand anders neerleggen.

Als je in een grote menigte vuurwerk gebruikt neem je bewust het risico dat er iets mis kan gaan en eventueel mensen kunt verwonden. Vuurwerk is nu eenmaal nooit 100% veilig, zeker niet in grote menigtes.
Technisch gezien is een rookbom of een fakkel geen vuurwerk, maar een noodsignaal. Dit is dan ook gewoon legaal in Nederland en overal, gedurende het hele jaar verkrijgbaar. Omdat het in het stadion verboden wordt gaat men er onverantwoord mee om om een stadionverbod te voorkomen. Als je het (bij vlagen) toestaat in het stadion neem je dit risico weg. Is mijn inziens de enige oplossing om ongelukken uit te bannen, want aangezien het makkelijk verkrijgbaar is zal het altijd blijven gebeuren. Als het niet legaal mag, dan worden er wel andere manieren gevonden. (Maskers, bivak mutsen, onder doeken, etc). Legaliseren die bende en voorkom ellende. 😁
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Nog mensen uit het Nieuw Noord vak die van mening zijn veranderd na vanmiddag?
Zag heerlijke rook onder het doek vandaan komen, moet lekker geweest zijn.
Anti anti. :)
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

Leuk, maar ik ben toch altijd blij dat die rommel niet mijn kant op komt. Het blauwe snot komt uit je neus.

Maar ik gun het een ieder hoor, no worries.
Demster
Selectiespeler

Bericht door Demster »

Joucke schreef: 20-08-2025 18:41 Simpel. Spandoeken, vlaggen, sfeeracties met patronen op de tribune, maar vooral de steun van de supporters. Vocaal, mentaal, meelevend.
Dus de actie van Noord van afgelopen zondag was in jouw ogen fraaier?
Joucke
Verified
Wereldspeler

Bericht door Joucke »

Ik heb daar wel van genoten ja. Jammer van de rookpotten wel, meerdere mensen om me heen (op zuid) moeite met ademhaling zien hebben.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Joucke schreef: 26-08-2025 11:53 Ik heb daar wel van genoten ja. Jammer van de rookpotten wel, meerdere mensen om me heen (op zuid) moeite met ademhaling zien hebben.
Op Zuid? Last van een rookpot 125 meter verderop? Dat gaat er bij mij niet in hoor. Dat moeten dan mensen zijn die al met een zuurstoftankje op de rug naar het stadion schuifelen.

Niet dat ik voorstander ben, of dat ik vind dat het gedoogd moet worden, want het mag gewoon niet. Klaar.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Kaz_SCH schreef: 26-08-2025 13:55 Op Zuid? Last van een rookpot 125 meter verderop? Dat gaat er bij mij niet in hoor. Dat moeten dan mensen zijn die al met een zuurstoftankje op de rug naar het stadion schuifelen.

Niet dat ik voorstander ben, of dat ik vind dat het gedoogd moet worden, want het mag gewoon niet. Klaar.
Ik zit op zuid, die lucht komt ook onze kant op hoor. En er zitten daar inderdaad ook mensen die wat kwetsbaarder zijn inderdaad.
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Kaz_SCH schreef: 26-08-2025 13:55 Op Zuid? Last van een rookpot 125 meter verderop? Dat gaat er bij mij niet in hoor. Dat moeten dan mensen zijn die al met een zuurstoftankje op de rug naar het stadion schuifelen.
En toch is het zo, rook kwam redelijk verdund over Zuid heen maar stonk als de pest en is echt niet prettig om in te ademen.
Ik heb daar serieus moeite mee en nee ik draag geen zuurstof tankje.
Heb ook altijd moeite met mensen die roken en zeggen "ik blaas de rook toch omhoog, kan je nooit last van hebben".
Was het maar zo eenvoudig.
Anti anti. :)
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Ik zit zelf ook op Zuid, ik heb het niet eens gemerkt. Er stond ook een westenwindje, dus het meeste is richting de A32 gedreven.
Sido1920
Nieuw talent

Bericht door Sido1920 »

Kaz_SCH schreef: 27-08-2025 09:22 Ik zit zelf ook op Zuid, ik heb het niet eens gemerkt. Er stond ook een westenwindje, dus het meeste is richting de A32 gedreven.
Sommige mensen kunnen goed overdrijven en hebben altijd wel ergens last van, anderen zijn wat makkelijker en merken er niks van. 👍
Plaats reactie