Joris van Overeem

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

AMDJ
Verified
Beheerder

Joris van Overeem

Bericht door AMDJ »

Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Re: Joris van Overeem

Bericht door Kaz_SCH »

Lijkt me een hele logische, slimme en verstandige aanwinst. Niet om er ooit zelf geld aan te verdienen, maar om nu te presteren, en om jonge gasten beter te maken. Schaars light zeg maar.
Superfries1996
Wereldspeler

Bericht door Superfries1996 »

Conde lijkt dan definitief afgeschreven. Hoe zou het nieuwe middenveld er uitzien? Schuiven Linday en Brouwers allebei iets naar voren (ten koste van Smans) met van Overeem als meest verdedigende middenvelder?
nou nou
tha boelie
Wereldspeler

Bericht door tha boelie »

Ben benieuwd wat de plannen zijn met Van Overeem. Met zijn staat van dienst zie ik hem hier niet op de bank terecht komen. Aan de andere kant, het duo Linday en Brouwers fungeerde uitstekend en het zou jammer zijn om daar aan te sleutelen. Maar zou ook kunnen dat Brouwers weer op '10'' komt te spelen en Van Overeem op de plek van Brouwers? Condé lijkt zeker nog wel te vertrekken en las ook wel eens dingen over Italiaanse interesse in Van Ee. PSV krijgt deze zomer een aardige zak met geld binnen met het vertrek van o.a. Lang en Tillman. Het zou mij niet verbazen dat ze bij Linday uitkomen.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Speelt een slechte wedstrijd, nu al 3x gevaarlijk balverlies en moet een overtreding maken in de omschakeling maar laat dat na..
Sido1920
Nieuw talent

Bericht door Sido1920 »

Mee eens, speelt erg zwak vandaag. Met zijn hoofd bij andere dingen lijkt het.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Sido1920 schreef: 16-08-2025 22:55 Mee eens, speelt erg zwak vandaag. Met zijn hoofd bij andere dingen lijkt het.
Ook niet zo gek met de kleine op komst.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Sido1920 schreef: 16-08-2025 22:55 Mee eens, speelt erg zwak vandaag. Met zijn hoofd bij andere dingen lijkt het.
Stop dan ook met dat idiote opbouwen. Hij heeft 4 man om zich heen, welke kant moet hij dan op ? Dat hij het beter kan doen klopt wel, maar ze brengen hem ook in moeilijkheden
En dat hij er met zijn hoofd niet bij is snap ik wel, want zijn vrouw is hoogzwanger
Sido1920
Nieuw talent

Bericht door Sido1920 »

Vrieskist schreef: 16-08-2025 22:56 Ook niet zo gek met de kleine op komst.
Enerzijds waar, ben wel van mening dat als je dat niet kan parkeren tijdens de wedstrijd, je beter niet mee kan doen.
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

Toch had hij wel echt wel weer een paar hele sterke ballen waar een goede voorhoede wel wat mee zou kunnen doen.
calincov
Jeugdspeler

Bericht door calincov »

Grossierde in balverlies vandaag, wint geen duels en als hij al eens een duel aangaat, heeft hij veel overtredingen nodig. Beetje een pseudo leider. Hoop niet dat dit daadwerkelijk zijn niveau is, maar ben bang van wel.
SuperFrysk
Wereldspeler

calincov schreef: 24-08-2025 14:28 Grossierde in balverlies vandaag, wint geen duels en als hij al eens een duel aangaat, heeft hij veel overtredingen nodig. Beetje een pseudo leider. Hoop niet dat dit daadwerkelijk zijn niveau is, maar ben bang van wel.
En dan Linday eraf halen, verschrikkelijke keuze.
SuperFrysk
Wereldspeler

Overigens, je moet eens op Van Overeem letten in de omschakeling. Altijd te laat terug, voor iemand op zijn leeftijd mag je wel meer verwachten.
Dat is echt de basis. Onbegrijpelijk dat hij de 90 minuten vol heeft mogen maken en Linday niet.

Zo, dat lucht op.
Demster
Selectiespeler

Bericht door Demster »

Lijkt wel of die lekker in de luwte aan het afbouwen is. Verlost van een bestaan uit Israël en een kindje erbij. Die zal de focus daar hebben liggen.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

SuperFrysk schreef: 24-08-2025 14:30 En dan Linday eraf halen, verschrikkelijke keuze.
Linday was dramatisch slecht.
BWA23
Invaller

Bericht door BWA23 »

SuperFrysk schreef: 24-08-2025 14:30 En dan Linday eraf halen, verschrikkelijke keuze.
Nee, die speelde lekker.....Wat was hij wederom ontzettend matig. Een terechte wissel!
SuperFrysk
Wereldspeler

fuotbalgek schreef: 25-08-2025 00:36 Linday was dramatisch slecht.
Zo veel minder dan Brouwers en Van Overeem?
Ik vind Linday in potentie de beste middenvelder, maar niet hoog op het veld
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ik begrijp heel goed dat ze er een type-Van Overeem bij wilden hebben omdat het vorig seizoen in sommige wedstrijden verdedigend wel erg instabiel was. Maar dat gaat dus nu wel ten koste van Linday, die vorig jaar juist een van de uitblinkers was. Tsja, misschien is het wat kortzichtig maar dan zie ik liever Linday met Brouwers (als die weer terug is van schorsing) een centraal blok vormen op het middenveld en Meerveld daar voor..
DSCH
Wereldspeler

Bericht door DSCH »

Van Overeem had je eigenlijk helemaal niet hoeven halen. Met Linday, Brouwers en Smans had je al een goede basis. Ik heb nu het gevoel dat er wat onrust heerst, Veldman kan dat weghalen door duidelijke keuzes te maken en 1 iemand op de bank te zetten plus de spelers op hun natuurlijke positie, daar begint het sowieso mee.
wilbot
Invaller

Bericht door wilbot »

Van Overeem had je eigenlijk helemaal niet hoeven halen.
misschien raakt er ook nog wel eens iemand geblesseerd?
DSCH
Wereldspeler

Bericht door DSCH »

wilbot schreef: 25-08-2025 21:51 Van Overeem had je eigenlijk helemaal niet hoeven halen.
misschien raakt er ook nog wel eens iemand geblesseerd?
Klopt, dat kan. Maar het probleem nu is dat je 4 middenvelders hebt die je eigenlijk allemaal wil laten spelen. Gevolg is dat Veldman gaat schuiven en/of het middenveld niet complementair aan elkaar is. Het is natuurlijk mooi die concurrentie, maar dat pakt tot nu toe niet echt lekker uit. Veldman moet duidelijkheid verschaffen en een moeilijke keuze maken, een luxe, maar niet persé één die wij ons kunnen permitteren. Een ander type middenvelder of een buitenspeler, daar hebben/hadden we meer baat bij.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

Dat is aan Veldman. Hij moet duidelijk hebben dat Brouwers, Van Ee, Lindsay en Van Overeem voor de 6-8 concurreren, en Smans, Meerveld en Trenskow voor de tien. Dat moet inherent zijn aan wat je verwacht van spelers op de genoemde posities.

De schorsing van Brouwers zou wel eens slecht voor hem kunnen uitpakken. Lindsay en Van Overeem met daarvoor Meerveld zou wel eens het middenveld kunnen zijn dat we de komende tijd gaan zien.
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Marça schreef: 25-08-2025 10:35 Ik begrijp heel goed dat ze er een type-Van Overeem bij wilden hebben omdat het vorig seizoen in sommige wedstrijden verdedigend wel erg instabiel was. Maar dat gaat dus nu wel ten koste van Linday, die vorig jaar juist een van de uitblinkers was. Tsja, misschien is het wat kortzichtig maar dan zie ik liever Linday met Brouwers (als die weer terug is van schorsing) een centraal blok vormen op het middenveld en Meerveld daar voor..
Helemaal mee eens. Linday is op zn best in een soort Frenkie rol voor de defensie. Daar mooi de passlijnen eruithalen, afvallende ballen oppikken en spelverdelen. Ging vorig jaar heel goed met Brouwers naast zich en Smans daarvoor.
SuperFrysk
Wereldspeler

Ik ga weer kritisch op hem zijn. Hij speelt veel te veel verstoppertje en te veel balverlies om nummer 8 te kunnen spelen.

In de opbouw is hij vaker niet dan wel aanspeelbaar. Staat hij vaak al tegen de spits of nummer 10 aan. Soms zakt hij uit en heeft hij een mooie steekbal of een gord duel. Maar ik keek in de rust naar zijn stats en daar schrok ik wel van. Een geslaagde passingspercentage lager dan 70%.

Dat is in de tweede helft iets beter geworden;
Succesvolle passes 34/47 (72%)
Succesvolle lange passes 1/4 (25%)
Gewonnen luchtduels 1/3 (33%)
Gewonnen veldduels 2/6 (33%)

Ga dat maar eens vergelijken met Linday.

Het is een leuke speler maar hij blinkt niet uit in duelkracht, passing of loopvermogen. Hij doet af en toe wat leuks maar is geen dragende speler en neemt geen verantwoordelijkheid.
SuperFrysk
Wereldspeler

Linday:
Succesvolle passes 43/46 (93%)
Succesvolle lange passes 1/1 (100%)
Gewonnen veldduels 8/13 (62%)
Gewonnen tackles 3/6 (50%)

Wereld van verschil en natuurlijk is het één wedstrijd.

Maar ik zie bij Van Overeem een patroon en ook de reden van het winnen van te weinig duels op het middenveld. Verliest te veel duels en daarnaast op cruciale momenten in de opbouw niet aanspeelbaar waardoor het stroef loopt.

Ik heb nog wel eens een afwijkende mening, dus ben erg benieuwd hoe jullie naar hem kijken.
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

SuperFrysk schreef: 31-08-2025 12:46 Linday:
Succesvolle passes 43/46 (93%)
Succesvolle lange passes 1/1 (100%)
Gewonnen veldduels 8/13 (62%)
Gewonnen tackles 3/6 (50%)

Wereld van verschil en natuurlijk is het één wedstrijd.

Maar ik zie bij Van Overeem een patroon en ook de reden van het winnen van te weinig duels op het middenveld. Verliest te veel duels en daarnaast op cruciale momenten in de opbouw niet aanspeelbaar waardoor het stroef loopt.

Ik heb nog wel eens een afwijkende mening, dus ben erg benieuwd hoe jullie naar hem kijken.
Vond hem vorige wedstrijden in ieder geval beter dan gisteren. Viel inderdaad amper op en wat hij deed mislukte nogal vaak. Linday was daarentegen echt lekker bezig, heb ik de hele wedstrijd alleen maar hard zien werken.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Ik snap dat het gisteren zo liep en dat hij speelde t.o.v van Ee.

Voor de rest kan ik me prima in je verhaal vinden, al speelde hij wel een leuke 2e helft. Daar was niet bijzonder veel op aan te merken. Van de drie die gisteren op het middenveld stonden was hij mijns inziens wel de minste
Het is maar een spelletje
SuperFrysk
Wereldspeler

Ralt schreef: 31-08-2025 12:55 Vond hem vorige wedstrijden in ieder geval beter dan gisteren. Viel inderdaad amper op en wat hij deed mislukte nogal vaak. Linday was daarentegen echt lekker bezig, heb ik de hele wedstrijd alleen maar hard zien werken.
Ik vond hetzelfde al tegen FC Twente, toen lag het probleem ook bij het middenveld. Toen werd Linday terecht geslachtofferd en ging het beter, want Brouwers kwam laag spelen.

Voor een ervaren speler van 31 heeft hij veel balverlies (kijk zijn stats van dit seizoen maar na) en verliest hij te veel duels. Komt nog bij dat bij in de opbouw vaak afwezig is waardoor het allemaal stroef loopt.

Van alle middenvelders het meeste balverlies, minste gewonnen duels en gevoelsmatig de minste kilometers. Waarom staat hij dan in de basis, vraag ik me dan af.

Brouwers en ook Linday zijn op alle drie vlakken beter, naar mijn mening.
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

SuperFrysk schreef: 31-08-2025 13:02 Ik vond hetzelfde al tegen FC Twente, toen lag het probleem ook bij het middenveld. Toen werd Linday terecht geslachtofferd en ging het beter, want Brouwers kwam laag spelen.

Voor een ervaren speler van 31 heeft hij veel balverlies (kijk zijn stats van dit seizoen maar na) en verliest hij te veel duels. Komt nog bij dat bij in de opbouw vaak afwezig is waardoor het allemaal stroef loopt.

Van alle middenvelders het meeste balverlies, minste gewonnen duels en gevoelsmatig de minste kilometers. Waarom staat hij dan in de basis, vraag ik me dan af.

Brouwers en ook Linday zijn op alle drie vlakken beter, naar mijn mening.
Hij is dan ook net vader geworden toch? Niet dat het een excuus is maar het zou wel kunnen meespelen, korte nachten en alle stress die daar bij komt kijken.

Middenveld met Brouwers Linday & Meerveld dan maar.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Van Overeem maakt een goede indruk als CV, een betere indruk op mij dan op het middenveld in ieder geval. Heel bijzonder, maar zou het maar wel gewoon zo laten. Zeker tegen de mindere tegenstanders van de komende weken. Het voetbal van achteruit kunnen we dan ontzettend goed gebruiken, net als de punten overigens.
Plaats reactie