24-08-2025: sc Heerenveen - FC Twente (1-2)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Verified
- Forumicoon
Re: 24-08-2025, 12:15: Sc Heerenveen - Fc Twente
Heb niet zoveel moeite met het affluiten van Higler. Ze voetballen 95 minuut van achteruit op en na de 1-2 kunnen ze wel ineens de lange bal spelen. Puur aan onszelf te danken. Of aan de trainer, want die maakte er vanaf minuut 1 al een potje van
-
- Jeugdspeler
Zagaritis is mij vandaag wel positief opgevallen, paar kleine foutjes maar deed veel goed met een lekkere drive. (Braude ook)
Verder nog te kort thuis om zonder emotie een mening te vormen
Verder nog te kort thuis om zonder emotie een mening te vormen

This message is best viewed using something with a screen
-
- Selectiespeler
Poeh, een tegenvallende middag om meerdere redenen:
- Je mist wederom een bak aan kansen om deze wedstrijd naar je hand te zetten.
- De eerste 75 minuten geef je vrij weinig weg, maar een afstandschot die houdbaar leek vliegt er weer in.
- Middenveld vond ik vandaag heel matig, vooral de eerste helft. Heel veel afvallende ballen waren voor Twente.
- Je staat nu 3 wedstrijden op 1 punt, waarbij je gezien de kansverhouding eigenlijk op 9 had kunnen staan
Ik vond Zagaritis inderdaad wel positief, evenals Braude en Meerveld. Die laatste kan echt wel voetballen en draaide een paar keer knap bij zijn man weg. Leuk voor Sejk dat hij scoorde. Vente bracht weinig.
- Je mist wederom een bak aan kansen om deze wedstrijd naar je hand te zetten.
- De eerste 75 minuten geef je vrij weinig weg, maar een afstandschot die houdbaar leek vliegt er weer in.
- Middenveld vond ik vandaag heel matig, vooral de eerste helft. Heel veel afvallende ballen waren voor Twente.
- Je staat nu 3 wedstrijden op 1 punt, waarbij je gezien de kansverhouding eigenlijk op 9 had kunnen staan
Ik vond Zagaritis inderdaad wel positief, evenals Braude en Meerveld. Die laatste kan echt wel voetballen en draaide een paar keer knap bij zijn man weg. Leuk voor Sejk dat hij scoorde. Vente bracht weinig.
-
- Forumicoon
Ons middenveld heeft veel te weinig tempo. Brouwers ook man, zijn tempo ligt zo laag. Prima dat hij er de volgende pot niet bij is. Kan Meerveld op 10.
We blijven te weinig irritante spelers hebben. Twente deed dat wel. Gaan liggen, overtredingen maken. Er alles aan doen om te winnen. Dat mis ik al jaren bij onze spelers. Zo'n van Wolfswinkel is echt een eikel. Als je dan Vente en Trenskow ziet lopen bij ons. Ze doen hun best, maar het alles geven zie ik niet. Als wij die stap niet zetten dan wordt het dik rechterrijtje zo.
We blijven te weinig irritante spelers hebben. Twente deed dat wel. Gaan liggen, overtredingen maken. Er alles aan doen om te winnen. Dat mis ik al jaren bij onze spelers. Zo'n van Wolfswinkel is echt een eikel. Als je dan Vente en Trenskow ziet lopen bij ons. Ze doen hun best, maar het alles geven zie ik niet. Als wij die stap niet zetten dan wordt het dik rechterrijtje zo.
-
- Selectiespeler
Grappig dat mensen Zagaritis goed vonden. Ik denk bij elke balbehandeling dat die voor het eerst deze sport beoefend. Ja, hij gooit er strijd in en knokt voor elke bal maar dat is de absolute basisvoorwaarde voor een profvoetballer.
Pluspunten;
- Meerveld. Wat een voetballer. Na een goede actie mag de bal wel iets sneller door maar dat je dit voor 8 ton binnen hebt gehaald is heerlijk.
- Kersten. Verdedigend weer een puike pot. Ja, heeft z’n zwaktes aan de bal maar staat verdedigend steeds beter.
- Braude. Dragende speler in dit zwalkende elftal
Minpunten;
- Het middenveld. Dit draaide 5 weken geleden al niet en werkt nog steeds niet. Enorme mispeer van Veldman om dan toch te beginnen en na 20 minuten eigenlijk al door te hebben dat het fout was.
- De 0-1 was, volgens mij, toch weer houdbaar. Voor de rest prima gekeept.
- De corners. Repeterend verhaal maar na de eerste corner was ik alweer gek.
Verder moet je, wederom, de kansen afmaken. Niemand had raar opgekeken van 9 punten. Dat je wel de kansen creëert zou opluchtend moeten werken. Tenzij ze dus nooit echt gaan vallen, en daar neig ik meer naar.
Pluspunten;
- Meerveld. Wat een voetballer. Na een goede actie mag de bal wel iets sneller door maar dat je dit voor 8 ton binnen hebt gehaald is heerlijk.
- Kersten. Verdedigend weer een puike pot. Ja, heeft z’n zwaktes aan de bal maar staat verdedigend steeds beter.
- Braude. Dragende speler in dit zwalkende elftal
Minpunten;
- Het middenveld. Dit draaide 5 weken geleden al niet en werkt nog steeds niet. Enorme mispeer van Veldman om dan toch te beginnen en na 20 minuten eigenlijk al door te hebben dat het fout was.
- De 0-1 was, volgens mij, toch weer houdbaar. Voor de rest prima gekeept.
- De corners. Repeterend verhaal maar na de eerste corner was ik alweer gek.
Verder moet je, wederom, de kansen afmaken. Niemand had raar opgekeken van 9 punten. Dat je wel de kansen creëert zou opluchtend moeten werken. Tenzij ze dus nooit echt gaan vallen, en daar neig ik meer naar.
-
- Superster
Nou, die fles azijn is ook weer leeg … heb me behoorlijk zitten verbijten op de tribune.
We krijgen kansen en weten echt alles om zeep te helpen, dan scoort Twente makkelijk en weet je eigenlijk al hoe laat het is.
Voor mij is na drie wedstrijden hetzelfde liedje het glas dit keer wel halfleeg … wanneer de goals niet binnen nu en 2 wedstrijden komen dan sta je onderaan en wordt het lastig terugkomen.
Goed: Braude, Zagiritis en Kersten (inderdaad Breuer vibes)
Wisselen: Hopland, van Overeem, Vente en Noppert.
Brouwers kan wel de vermoorde onschuld spelen maar 2 volledig onnodige gele kaarten. Laat zich opnaaien en dan dupeer je de ploeg.
Higler is een lul en het was hands.
We krijgen kansen en weten echt alles om zeep te helpen, dan scoort Twente makkelijk en weet je eigenlijk al hoe laat het is.
Voor mij is na drie wedstrijden hetzelfde liedje het glas dit keer wel halfleeg … wanneer de goals niet binnen nu en 2 wedstrijden komen dan sta je onderaan en wordt het lastig terugkomen.
Brouwers kan wel de vermoorde onschuld spelen maar 2 volledig onnodige gele kaarten. Laat zich opnaaien en dan dupeer je de ploeg.
Het is maar een spelletje
-
- Wereldspeler
Wat ik me dus afvraag, sinds wanneer en waarom komt Kersten steeds aan de bal in de opbouw?
Is Hopland daar niet beter in en Kersten juist een mannetjesputter?
-
- Selectiespeler
Dat is het probleem als je maar één type Brouwers hebt. Dan is hij ook de enige die steeds bij de scheids staat. Van de overige 10 hoef je dat gedrag niet te verwachten. Al vind ik dat Brouwers z’n energie ook in z’n eigen spel vandaag had mogen stoppen.vlqrt schreef: ↑24-08-2025 16:23 Nou, die fles azijn is ook weer leeg … heb me behoorlijk zitten verbijten op de tribune.
-
- Selectiespeler
Eens. Ik vind het sowieso lastig, want Hopland staat nu ook altijd met z’n rug naar Zagaritis gedraaid en altijd richting Kersten/Braude.SuperFrysk schreef: ↑24-08-2025 16:25 Wat ik me dus afvraag, sinds wanneer en waarom komt Kersten steeds aan de bal in de opbouw?
Is Hopland daar niet beter in en Kersten juist een mannetjesputter?
-
- Wereldspeler
Met je eens, maar het helpt ook niet dat we nooit op voorsprong staan in het laatste kwartier.Heerenveen rules schreef: ↑24-08-2025 16:11 We blijven te weinig irritante spelers hebben. Twente deed dat wel. Gaan liggen, overtredingen maken. Er alles aan doen om te winnen. Dat mis ik al jaren bij onze spelers. Zo'n van Wolfswinkel is echt een eikel.
-
- Superster
Heb je een punt, maar beide malen staat hij niet gewoon bij de scheids.
Eerste kaart moet je slimmer zijn en op de grond gaan liggen met een acute tijdelijke beenbreuk.
Tweede kaart kun je wel naar de scheids, maar laat gewoon die over de top handgebaren en dat agressieve toontje achterwege.
Hij is wel aanvoerder en hoort gewoon een dragende speler te zijn.
-
- Wereldspeler
Ik vind dat wel één van de problemen. Het helpt ook niet dat het middenveld nooit in beweging is en ook weinig aanspeelbaar. Ze helpen elkaar wat dat betreft niet en dan is het ook lastig om vooruit te spelen. Ik vind wat dat betreft dat Hopland en Kersten elkaar op deze manier niet versterken.
Kersten speelt goed, ook al tegen Groningen, en in de opbouw zit er wel ontwikkeling in. Maar het is ook niet zo dat hij met een splijtende pass het middenveld bereikt.
Wil ik wel gezegd hebben dat we (de verdediging) vandaag prima onder de druk van Twente uitspeelden, maar het middenveld was bijna niet aanspeelbaar.
-
- Wereldspeler
Het is harstikke dom, maar dit is wel waar ik van hou. Brouwers is oprecht boos en teleurgesteld, kan zich niet beheersen. Dat is toch iets wat je als supporter ook voelt? Brouwers is een vuurvreter, puur en daardoor verliest hij soms zijn shit. Net zoals we ooit Joey van den Berg hadden.
Daar heb ik veel meer mee dan met alle respect een Van Overeem. Bij Brouwers heb ik altijd het idee dat hij het een eer vind om voor onze club te spelen, aanvoerder te zijn en daardoor alles wil geven. Het zal nooit je beste voetballer zijn (hopelijk), maar misschien door het totaalplaatje wel de belangrijkste.
-
- Invaller
Tja in de 85ste minuut expected goals 2,75 voor Heerenveen en 0,90 voor Twente.
Het moet toch een keer goed gaan vallen, maar misschien moeten we ook wat meer het geluk gaan zoeken.
Het moet toch een keer goed gaan vallen, maar misschien moeten we ook wat meer het geluk gaan zoeken.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
-
Verified
- Wereldspeler
Wederom een teleurstellend resultaat tegen wederom een matige tegenstander. Wat heeft FC Twente aan kwaliteit ingeleverd zeg. Maar terug naar onze eigen ploeg waarbij het aankoopbeleid wat mij betreft ook wel vraagtekens mag oproepen. Op zich geen slechte spelers gehaald, maar als geheel mist het overtuiging en scorend vermogen. De laatste jaren krijgen we te vaak te horen dat we een 'grijze muis' zijn en eigenlijk is dat precies wat ik bij deze selectie als gevoel krijg. Stuk voor stuk geen slechte voetballers, maar de oorlog gaan we er niet mee winnen.
Onze ideale schoonzonen hebben wel degelijk inzet en lopen de kantjes er zeker niet af, maar echte killers zijn het ook niet en zeker niet voor de goal. Dat geldt dan voor de goal van de tegenstander, maar ook voor onze eigen goal als het gaat om het voorkomen van doelpunten. Achterin krijgen tegenstanders teveel ruimte om te schieten doordat onze verdedigers te vaak achteruit blijven lopen en te vaak op twee meter staan te verdedigen in plaats van er kort op te zitten. Daar waarin het verleden Noppert nog wel eens weergaloze reddingen had, gebeurd het nu te vaak dat wellicht houdbare ballen ook niet meer tegen gehouden worden.
Onze trainer maakt het er niet beter op door vandaag te beginnen met een verkeerde basisopstelling. Meerveld is geen linksbuiten en hoort op 10 te spelen. Maar doordat Meerveld op linksvoor komt te spelen, werd Rivera naar rechtsvoor verplaatst. Gevolg van dit alles is dat zowel de linkerkant als de rechterkant beide niet liepen en Zagaritis en Braude de eerste helft onzichtbaar bleven. Een middenveld met van Overeem, Brouwers en Linday lijkt niet te werken, al hielp het niet dat Linday vandaag echt zeer matig speelde en Brouwers bijna de gehele wedstrijd gefrustreerd op het veld liep. In de rust herstelde Veldman zijn fout en was de opstelling veel logischer en dat kwam het voetbal ten goede.
Als het qua aankopen hier bij blijft en we als club niet in staat zijn nog kwaliteit binnen te halen voorin, dan zou het gevoelsmatig wel eens een zeer zwaar seizoen kunnen gaan worden. Als resultaten namelijk uitblijven en we in de onderste regionen van de ranglijst terecht komen, dan gaan ook andere zaken meespelen. Vertrouwen verdwijnt en je loopt het risico tegen jezelf te gaan voetballen. De druk zal elke week verder toenemen en vaak heb je het geluk dan ook niet mee. Is Hansma in staat om scorend vermogen te halen? Vorig seizoen is gebleken dat hij daar bij Almere City vorig seizoen in elk geval niet in is geslaagd.
Ik ben er de persoon niet naar om direct te negatief te worden en uiteraard moet je dit elftal ook tijd geven. maar op de één of andere manier heb ik echt een heel slecht voorgevoel bij dit seizoen. Geen slechte spelers, maar samen als elftal niet goed genoeg om resultaat te halen. Twijfels of Vente wel past in onze manier van spelen en of hij bij ons wel gaat scoren. Drie zeer matige tegenstanders gehad en drie keer een teleurstellend resultaat. Tel daar de matige voorbereiding bij op en wellicht moet je dan concluderen dat we als sc Heerenveen zelf ook maar zeer matig elftal hebben.
Maar wat hoop ik dat mijn voorgevoel totaal onjuist is. Hopelijk bewijzen de spelers komende zaterdag mijn ongelijk in de thuiswedstrijd tegen Go Ahead Eagles.
Onze ideale schoonzonen hebben wel degelijk inzet en lopen de kantjes er zeker niet af, maar echte killers zijn het ook niet en zeker niet voor de goal. Dat geldt dan voor de goal van de tegenstander, maar ook voor onze eigen goal als het gaat om het voorkomen van doelpunten. Achterin krijgen tegenstanders teveel ruimte om te schieten doordat onze verdedigers te vaak achteruit blijven lopen en te vaak op twee meter staan te verdedigen in plaats van er kort op te zitten. Daar waarin het verleden Noppert nog wel eens weergaloze reddingen had, gebeurd het nu te vaak dat wellicht houdbare ballen ook niet meer tegen gehouden worden.
Onze trainer maakt het er niet beter op door vandaag te beginnen met een verkeerde basisopstelling. Meerveld is geen linksbuiten en hoort op 10 te spelen. Maar doordat Meerveld op linksvoor komt te spelen, werd Rivera naar rechtsvoor verplaatst. Gevolg van dit alles is dat zowel de linkerkant als de rechterkant beide niet liepen en Zagaritis en Braude de eerste helft onzichtbaar bleven. Een middenveld met van Overeem, Brouwers en Linday lijkt niet te werken, al hielp het niet dat Linday vandaag echt zeer matig speelde en Brouwers bijna de gehele wedstrijd gefrustreerd op het veld liep. In de rust herstelde Veldman zijn fout en was de opstelling veel logischer en dat kwam het voetbal ten goede.
Als het qua aankopen hier bij blijft en we als club niet in staat zijn nog kwaliteit binnen te halen voorin, dan zou het gevoelsmatig wel eens een zeer zwaar seizoen kunnen gaan worden. Als resultaten namelijk uitblijven en we in de onderste regionen van de ranglijst terecht komen, dan gaan ook andere zaken meespelen. Vertrouwen verdwijnt en je loopt het risico tegen jezelf te gaan voetballen. De druk zal elke week verder toenemen en vaak heb je het geluk dan ook niet mee. Is Hansma in staat om scorend vermogen te halen? Vorig seizoen is gebleken dat hij daar bij Almere City vorig seizoen in elk geval niet in is geslaagd.
Ik ben er de persoon niet naar om direct te negatief te worden en uiteraard moet je dit elftal ook tijd geven. maar op de één of andere manier heb ik echt een heel slecht voorgevoel bij dit seizoen. Geen slechte spelers, maar samen als elftal niet goed genoeg om resultaat te halen. Twijfels of Vente wel past in onze manier van spelen en of hij bij ons wel gaat scoren. Drie zeer matige tegenstanders gehad en drie keer een teleurstellend resultaat. Tel daar de matige voorbereiding bij op en wellicht moet je dan concluderen dat we als sc Heerenveen zelf ook maar zeer matig elftal hebben.
Maar wat hoop ik dat mijn voorgevoel totaal onjuist is. Hopelijk bewijzen de spelers komende zaterdag mijn ongelijk in de thuiswedstrijd tegen Go Ahead Eagles.
-
- Superster
Toch is het raar, als je kijkt naar de basis van vorig jaar en de basis van dit jaar zijn er 4 spelers weg:
Köhlert, Sebaoui, Nico en Jahanbaks
Je zou zeggen dat we dit jaar keurige vervangers hebben met Zagiritis, Rivera, Vente en Trenskow.
Toch loopt dit jaar het middenveld van geen kant terwijl (nou ja Smans blessure) daar geen dragende spelers zijn vertrokken.
Köhlert, Sebaoui, Nico en Jahanbaks
Je zou zeggen dat we dit jaar keurige vervangers hebben met Zagiritis, Rivera, Vente en Trenskow.
Toch loopt dit jaar het middenveld van geen kant terwijl (nou ja Smans blessure) daar geen dragende spelers zijn vertrokken.
-
- Invaller
Rivera is een hele matige speler. Die heeft het niveau niet. In de tweede Franse divisie scoorde hij al amper en hij is fysiek enorm onder de maat. Je hoeft als verdediger je lichaam er maar in te zetten en hij is weg.
Hansma moet echt nog aan de bak. We scoren zo 1 goal per wedstrijd....Dan degradeer je.
Hansma moet echt nog aan de bak. We scoren zo 1 goal per wedstrijd....Dan degradeer je.
- Eric
- Superster
Amen. Het voetbal is soms echt niet slecht, maar het gehalte ideale schoonzonen is weer eens enorm. Bij een matige tegenstander wordt het snel galeryplay en bij een goal tegen gaan de koppies omlaag. Brouwers en Lindsday waren echt heel, heel matig vandaag en ook de buitenspelers gaven zeikbal op zeikbal. Ik vraag mij af of Veldman de ervaring heeft om hier wat van te maken.
- Trevorp
- Invaller
Je verliest zo'n wedstrijd vooral omdat we weer de regel van 3 hanteren bij de eigen 16: de tegenstander altijd 3 meter ruimte geven en 3 seconden de tijd. Dat is voor mij de grootse ergernis momenteel. Dat zijn toch gewoon standaard voetbalprincipes waarop je kunt trainen, op dit niveau helemaal.
-
- Basisspeler
Denk vooral dat iets te weinig ervaring naast Veldman zit. Veldman heeft denk ik echt wel de potentie om hier een goede hoofdtrainer te worden maar had er graag wel een ervaren man naast gehad. Brugge en die andere gozer lopen nog niet heel lang mee.
-
- Basisspeler
Wat een negativiteit joh! Je bent grote delen van de wedstrijd gewoon beter dan Twente en had net als tegen Volendam en Groningen gewoon kunnen en misschien wel moeten winnen. Als een paar momentjes anders uitpakken had je nu 7 punten gehad en was het hier hosanna geweest. En nu kan Veldman er niks van en begint dat gezeur over ideale schoonzonen weer.
-
Verified
- Forumicoon
Inderdaad. Het was niet geweldig maar je bent wel de hele wedstrijd beter dan Twente. Ik vind niet dat onze spelers slim zijn.. Rivera z'n tegenstander pakt al binnen 10 minuten geel. Dan moet je de bal zo snel mogelijk bij hem brengen want die tegenstander kan niet zo veel meer. Maar vervolgens breien we veel te lang om. Ik mis het directe spel..
Verder wordt ik ook schijt en schijtziek van de opbouwen in de 16. Speel die bal lang en begin daar maar te voetballen.
Verder Makialie.. wat een drama.. Van Wolfswinkel overtreding op overtreding zonder een kaart. Niet dat we door hem hebben verloren maar bijna alles is discutabel wat hij doet.
Verder wordt ik ook schijt en schijtziek van de opbouwen in de 16. Speel die bal lang en begin daar maar te voetballen.
Verder Makialie.. wat een drama.. Van Wolfswinkel overtreding op overtreding zonder een kaart. Niet dat we door hem hebben verloren maar bijna alles is discutabel wat hij doet.
Spijt heb je morgen maar!
-
Verified
- Forumicoon
Dat idiote opbouwen roep ik al jaren. Ben er echt helemaal klaar mee. Maar is nog iets waar ik me enorm aan erger. Dat zijn de korte corners. In de eerste minuut krijgen we een corner, die nemen we kort. Bal wordt teruggekaatst en buitenspel. En dan in de 97e minuut klagen dat Higler te vroeg affluit. Ze moeten zelf eerst maar eens in de spiegel kijken wat er allemaal misgaat.Ebiede schreef: ↑24-08-2025 20:30 Verder wordt ik ook schijt en schijtziek van de opbouwen in de 16. Speel die bal lang en begin daar maar te voetballen.
Ik vond Higler (geen Makkelie) overigens niet eens zo slecht fluiten
-
- Wereldspeler
Zo lekker makkelijk lullen. Lange bal op kleine Vente (tov Propper) en dan doorvoetballen. Ze voetballen gewoon prima, ook onder de druk uit van Twente. Zo creëer je ook ruimte op andere plekken op het veld.Feanfan 1 schreef: ↑24-08-2025 20:42 Dat idiote opbouwen roep ik al jaren. Ben er echt helemaal klaar mee. Maar is nog iets waar ik me enorm aan erger. Dat zijn de korte corners. In de eerste minuut krijgen we een corner, die nemen we kort. Bal wordt teruggekaatst en buitenspel. En dan in de 97e minuut klagen dat Higler te vroeg affluit. Ze moeten zelf eerst maar eens in de spiegel kijken wat er allemaal misgaat.
Ik vond Higler (geen Makkelie) overigens niet eens zo slecht fluiten
En dat buitenspel is gewoon lullig want het was wel direct gevaarlijk. Ook echt typisch Heerenveen publiek, ze proberen te voetballen en nieuwe spelhervattingen en dan moet dat na twee wedstrijden gelijk weer afgeschoten worden.
En dat je Higler niet zo slecht vond, zegt eigenlijk wel veel. Want die was heel slecht.
Je kan van alles opmerken, maar er is maar één probleem; goals maken. Het spel is gewoon goed, veel beter dan Twente, Groningen en Volendam.
-
- Selectiespeler
Dit, het moet veel directer en het tempo omhoog. Nu zijn ze continu zoekende naar de vrije man op het middenveld en dat gaat zo traag. Ook het hervatten van het spel, beetje opbouwen rond de 16. Zodra je in balbezit komt, snel naar voren, veld breed en de flanken vinden.Ebiede schreef: ↑24-08-2025 20:30 Inderdaad. Het was niet geweldig maar je bent wel de hele wedstrijd beter dan Twente. Ik vind niet dat onze spelers slim zijn.. Rivera z'n tegenstander pakt al binnen 10 minuten geel. Dan moet je de bal zo snel mogelijk bij hem brengen want die tegenstander kan niet zo veel meer. Maar vervolgens breien we veel te lang om. Ik mis het directe spel..
-
- Wereldspeler
Zo’n onzin dat Rivera fysiek niet goed genoeg zou zijn. Er zijn zoveel buitenspelers zonder een goede fysiek, daarom zijn ze vaak ook buitenspeler en geen centrale verdedigers.BWA23 schreef: ↑24-08-2025 18:07 Rivera is een hele matige speler. Die heeft het niveau niet. In de tweede Franse divisie scoorde hij al amper en hij is fysiek enorm onder de maat. Je hoeft als verdediger je lichaam er maar in te zetten en hij is weg.
Hansma probeert zo’n speler die nog net onder de radar zit op dat moment op te pikken, en niet als hij in de tweede divisie al 10 keer weet te scoren.
Rivera doet het in fases heel aardig. Geef anders dat soort spelers eens een keertje de tijd. Over 10 wedstrijden kunnen we over zo’n speler meer zeggen.
-
- Wereldspeler
Ach, als de spelers er een paar maken ipv ongelooflijk missen, heeft natuurlijk niemand het over eventueel traag opbouwen. Volgens mij kom je op voldoende kansen en ja, er zal vast wat aan te merken zijn op het spel. Maar je creëert simpelweg voldoende grote kansen om deze wedstrijd te winnen.vincentdelbos schreef: ↑24-08-2025 23:01 Dit, het moet veel directer en het tempo omhoog. Nu zijn ze continu zoekende naar de vrije man op het middenveld en dat gaat zo traag. Ook het hervatten van het spel, beetje opbouwen rond de 16. Zodra je in balbezit komt, snel naar voren, veld breed en de flanken vinden.
- paparazzi
- Superster
Ik ben het volkomen met Superfrysk eens.
Er staat hier gewoon een goed combinerend team wat knap onder de hoge druk van Twente uit wist te spelen. Die tukkers mogen hun handjes dichtknijpen dat ze hier drie punten weg hebben gesleept. Evenals Groningen vorige week.
De eerste wedstrijd tegen Volendam had je overigens ook moeten winnen.
Het moet soms ook net even meezitten.
Dat alles te hebben overzien kun je eigenlijk alleen nog maar concluderen dat er nog meer op de afwerking getraind moet worden. Die goals gaan echt wel komen!
Als we nu eens beginnen tegen Go Ahead en goed scherp zijn voor de goal, dan sta je na 4 wedstrijden op 4 punten. Dat klinkt al weer iets beter. En daarna uitbouwen.
No worry's, komt goed.
Er staat hier gewoon een goed combinerend team wat knap onder de hoge druk van Twente uit wist te spelen. Die tukkers mogen hun handjes dichtknijpen dat ze hier drie punten weg hebben gesleept. Evenals Groningen vorige week.
De eerste wedstrijd tegen Volendam had je overigens ook moeten winnen.
Het moet soms ook net even meezitten.
Dat alles te hebben overzien kun je eigenlijk alleen nog maar concluderen dat er nog meer op de afwerking getraind moet worden. Die goals gaan echt wel komen!
Als we nu eens beginnen tegen Go Ahead en goed scherp zijn voor de goal, dan sta je na 4 wedstrijden op 4 punten. Dat klinkt al weer iets beter. En daarna uitbouwen.
No worry's, komt goed.
Miereneukert!
-
- Invaller
Haha, echt komisch het optimisme. Groningen en Twente hebben 3 punten, gepakt tegen ons. En waren beide heel matig. Zwolle wint van Twente. En wij creeeren wat kansen en zijn al tevreden. We hebben een hele matige voorhoede en wij gaan het zo heel moeilijk krijgen . Ook omdat wij weer te weinig strijders hebben.
-
- Nieuw talent
Ik ga deels mee in het optimisme en houd hoop. Het is niet slecht (en je had zo kunnen, zelfs moeten winnen de afgelopen wedstrijden), en al helemaal niet zo slecht als periodes die we de afgelopen seizoenen hebben gekend. Maar je moet er 'gewoon' een meer maken dan de tegenstander, anders pak je geen punten. We hebben in de seizoenen onder van Wonderen meerdere periodes gehad waarin we een behoorlijk aantal wedstrijden achter elkaar niet wonnen. Ik hou me maar een beetje vast dat we deze periode nu wellicht aan het begin van het seizoen gaan hebben.
Maar daar zit voor mij ook direct de angst. De kans bestaat dat we over een drietal wedstrijden nog steeds op 1 punt staan. En dan moet je in de achtervolging en dan gaat sentiment ook een rol spelen. Iets wat ik op een of andere manier hier al proef na de eerste wedstrijd tegen Volendam, maar gisteren in het stadion ook bij de supporters. Het was een stuk stiller en negatiever, als wat ik de afgelopen seizoenen heb ervaren. Ik hoop niet dat het negatieve plaats gaat maken voor hetgeen we hebben opgebouwd met elkaar de afgelopen jaren, want dan kunnen we het wel eens heel lastig gaan krijgen.
Maar daar zit voor mij ook direct de angst. De kans bestaat dat we over een drietal wedstrijden nog steeds op 1 punt staan. En dan moet je in de achtervolging en dan gaat sentiment ook een rol spelen. Iets wat ik op een of andere manier hier al proef na de eerste wedstrijd tegen Volendam, maar gisteren in het stadion ook bij de supporters. Het was een stuk stiller en negatiever, als wat ik de afgelopen seizoenen heb ervaren. Ik hoop niet dat het negatieve plaats gaat maken voor hetgeen we hebben opgebouwd met elkaar de afgelopen jaren, want dan kunnen we het wel eens heel lastig gaan krijgen.