16-08-2025: FC Groningen - sc Heerenveen (2-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

SuperFrysk
Wereldspeler

Re: 16-08-2025, 21:00: FC Groningen - sc Heerenveen

Bericht door SuperFrysk »

Demster schreef: 17-08-2025 11:12 Grappig. De Groningen supporters die ik sinds gister sprak vonden namelijk dat wij 11 prima donna’s op het veld hadden gister t.o.v. de ‘vechters’ van hun. Zij gaven aan dat ze een erg moeizaam seizoen verwachten voor ons en raden iedere club aan om het fysiek te maken.
Weet je wat ik gister gezien heb? Een echt heel matig Groningen. Daar zat echt niets in, de enige reden dat ze 2x scoren is door twee fouten bij ons. Ze hebben vrijwel niets gecreëerd, daar is het nu hosanna maar als daar niets meer gebeurd dan gaan ze het heel zwaar krijgen.

Groningen moet het van die chaos hebben, van het fysieke, de sfeer. Want voor de rest zit er bar weinig in, daarom dat ze het ook doen tegen hun vijanden (Heerenveen en Ajax).

En die vechters van Groningen, dat viel toch ook wel mee? Zijn Blokzijl, Prins, Schreuders, Seuntjens, Van Bergen nou van die strijders?
SuperFrysk
Wereldspeler

Ralt schreef: 17-08-2025 11:15 Laat maar komen, onzin. Ik vond Groningen echt heel slecht voetballen. Die Peersman, wat heeft die in de vakantie gedaan dan? Tennissen ofzo?
Ze lieten Peersman de hele tijd vrij, die vervolgens de bal inleverde. Die was gister enorm slecht.
Demster
Selectiespeler

Bericht door Demster »

Ralt schreef: 17-08-2025 11:15 Laat maar komen, onzin. Ik vond Groningen echt heel slecht voetballen. Die Peersman, wat heeft die in de vakantie gedaan dan? Tennissen ofzo?
Eens. En deel die mening over 11 prima donna’s ook totaal niet. Vond het qua strijd juist redelijk gelijk. Oké, zij zijn fysiek wellicht wat sterker op het middenveld maar is dat een voorwaarde voor een vechter zijn?

Vond de tweede helft ook dat wij vrij gemakkelijk onder hun druk uitkwamen. Alleen je moet jezelf belonen en daar draait het uiteindelijk om.
BWA23
Bankzitter

Bericht door BWA23 »

Demster schreef: 17-08-2025 11:12 Grappig. De Groningen supporters die ik sinds gister sprak vonden namelijk dat wij 11 prima donna’s op het veld hadden gister t.o.v. de ‘vechters’ van hun. Zij gaven aan dat ze een erg moeizaam seizoen verwachten voor ons en raden iedere club aan om het fysiek te maken.
Klopt ja, het eerste half uur was het verschil ontzettend groot qua beleving. Zijn wonnen elk duel. Wij hebben inderdaad weeeeer veel te weinig kerels. Ik was erg te spreken over Sejk, die streed, evenals Zagaritis en Braude. De rest heeft dat niet.
SuperFrysk
Wereldspeler

BWA23 schreef: 17-08-2025 11:27 Klopt ja, het eerste half uur was het verschil ontzettend groot qua beleving. Zijn wonnen elk duel. Wij hebben inderdaad weeeeer veel te weinig kerels. Ik was erg te spreken over Sejk, die streed, evenals Zagaritis en Braude. De rest heeft dat niet.
Ze hebben het halve stadion in de fik gezet en gingen er vol achter staan. Natuurlijk gaat het eerste half uur stormen, Veldman gaf ook aan dat ze het eerste half uur directer wouden spelen. Waarschijnlijk om de ruimtes erachter te benutten. Het is juist goed dat je dan een goal maakt en vervolgens voor lange tijd dat stadion ook stil krijgt.

Die kerels bij Groningen valt wel mee, Peersmans misschien maar die was ontzettend slecht. Die spits is wel zo'n type maar bij hun zijn het ook allemaal jochies.

Het ziet er misschien niet zo uit maar spelers als Trenskow, Van Overeem en Rivera hebben zich kapot gewerkt. Net als de rest trouwens.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Haha, ironisch dat uitgerekend zij voorspellen dat wij in de problemen gaan komen. Ik zou andere adviseurs kiezen dan een paar nep-Friezen, Demster :wink:
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

BWA23 schreef: 17-08-2025 11:27 Klopt ja, het eerste half uur was het verschil ontzettend groot qua beleving. Zijn wonnen elk duel. Wij hebben inderdaad weeeeer veel te weinig kerels. Ik was erg te spreken over Sejk, die streed, evenals Zagaritis en Braude. De rest heeft dat niet.
Met Brouwers erbij heb je dan al minimaal de helft van je elftal die dat heeft. Aan 11 Peersmannen heb je ook niets BWA. Het gaat om de gezonde mix.

Zij zaten er goed op en hadden wij het daardoor niet goed voor elkaar in de eerste helft, zonder grote kansen weg te geven. En hadden we zelf een extra goal moeten maken. Tweede helft speel je ze soms aardig weg. En dat zonder een aantal belangrijke spelers.

De wissels maken je helaas ook niet beter, die conclusie kunnen we nu wel trekken. Van Ee (heeft het niveau niet) en Gurbuz (komt wel maar jong) maken je zwakker op dit moment. Die linksbuiten en Meerveld zijn belangrijke toevoegingen maar gaan ons vast geen windeieren leggen.
Demster
Selectiespeler

Bericht door Demster »

Superfries1994 schreef: 17-08-2025 11:37 Haha, ironisch dat uitgerekend zij voorspellen dat wij in de problemen gaan komen. Ik zou andere adviseurs kiezen dan een paar nep-Friezen, Demster :wink:
Haha, zit wat in. Helaas toch een beetje de prijs die je betaalt als je in die contreien woont en louter Z-Siders in je vriendengroep hebt. Dan krijg je nogal eens een ietwat gekleurd meninkje voor je kiezen. Ach, houdt het ook levendig. Waarschijnlijk lachen wij op 17-01 weer.:wink:
hm.dr88_2023
Bankzitter

Bericht door hm.dr88_2023 »

Een mooie wedstrijd voor de neutrale toeschouwer. Fuck you ik ben niet neutraal. Het begrip neutrale toeschouwer is me toch al wat vreemd. Neutraal naar een wedstrijd kijken. Dan kun je beter gaan vissen. Dat zegt mij ook niets. In ieder geval. Voetballend op bepaalde momenten best goed. Hard werkend. Voor de tweede keer in deze competitie het gevoel: hier had meer ingezeten. Beleving in Groningen is heftig. Dat merk je aan alles. De overwinning van gisteren kalmeert de situatie daar voor de komende vijf wedstrijden. Toch knap gedaan van die spelers. Nu die vreemde keerper even niet meer op doel staat, is het bijna een fatsoenlijk elftal :) ik chargeer natuur. Heerenveen heeft wat betreft meer mogelijkheden door wat met mensen te gaan schuiven dan in het verleden. Maar sommige spelers zijn toch wel heel belangrijk. Het wegvallen van Brouwers is een dingetje. Tegen kwalitatief betere ploegen zul je er moeten staan met je middenveld.

Wordt volgende week wel weer een verhaal tegen Twente. Ook een team dat een behoorlijke valse start lijkt te maken. In ieder geval. Knappe prestatie van de Groningers. Wil toch niet ruilen. Al veel vaker aangegeven dat daar niet duidelijk is wie daar echt de baas is. Gezien de hoeveelheid vuurwerk die daar naar binnen is gesmokkeld, of is gedoogd. Probleempje lijkt me. Tenzij je dit niet als een probleem ziet. Maar dan heb je volgens mij pas echt een probleem.

Eén uit 2.... op naar de drie punten van volgende week. Zou mooi zijn.
SuperFrysk
Wereldspeler

Re: 16-08-2025: FC Groningen - sc Heerenveen (2-1)

Vandaag heb ik nog even de Groningen podcast teruggeluisterd maar de tendens is best unaniem daar:
FC Groningen heeft mazzel gehad dat ze gewonnen hebben, Heerenveen was beter en had veel meer (grote) kansen maar maakte die niet af.

We hadden verdiend om te winnen, vergelijk dat nog eens met vorig jaar tegen FC Groningen toen we bijna niets creëerden.
Plaats reactie