sc Heerenveen haalt met Rivera gewenste vleugelaanvaller binnen
20 juni 2025 13:30
Maxence Rivera is de nieuwste aanwinst van sc Heerenveen. De 23-jarige linksbuiten komt over van USL Dunkerque, dat uitkomt op het tweede niveau in Frankrijk. In het Abe Lenstra stadion tekent hij een contract voor 3 jaar, met een optie voor nog een jaar.
Persfoto
Rivera doorliep de jeugdopleiding van AS Saint-Étienne en debuteerde op 8 januari 2020, in het bekertoernooi tegen Paris Saint-Germain. In totaal speelde hij veertig wedstrijden namens Les Verts. Vorig seizoen maakte hij transfervrij de overstap naar USL Dunkerque. Met de Ligue 2-ploeg haalde hij de halve finale van de Franse beker. In totaal speelde hij 35 wedstrijden, waarin hij goed was voor vier doelpunten en twee assists.
"Rivera is een beweeglijke aanvaller, met een goede techniek, die op beide vleugels uit de voeten kan", vertelt technisch manager Johan Hansma. "We zijn blij dat hij heeft gekozen voor de ambities van Sportclub Heerenveen, om hier de volgende stap in zijn ontwikkeling en carrière te zetten."
Maxence Rivera
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Maxence Rivera
Bienvenue, Maxence!
-
- Nieuw talent
Re: Maxence Rivera
Ah de Franse Pranjic?!
Ik kan er nog totaal geen oordeel over hebben, maar 600K vind ik het een acceptabele gok. Let’s see!

Ik kan er nog totaal geen oordeel over hebben, maar 600K vind ik het een acceptabele gok. Let’s see!
-
Verified
- Forumicoon
Johan Hansma probeert de verwachtingen laag te houden las ik al.
Een kruising tussen Sahraoui en Zeneli....
De dribbel van Sahraoui en de diepgang van Arber. Nou, daar sta ik wel voor open moet ik zeggen. We gaan het zien!
Een kruising tussen Sahraoui en Zeneli....

De dribbel van Sahraoui en de diepgang van Arber. Nou, daar sta ik wel voor open moet ik zeggen. We gaan het zien!
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Er mislukt wel eens wat, maar er lukt ook van alles. Als je niks probeert (Trenskow) zal er sowieso niet lukken.
Ik vond dat hij een prima wedstrijd had tegen de Grieken vandaag.
Ik vond dat hij een prima wedstrijd had tegen de Grieken vandaag.
-
- Nieuw talent
Precies dit, een verademing ten opzichte van bijvoorbeeld Nunnely. Laat die jongen maar wat proberen, zal vaak genoeg iets fout gaat, maar creatief is het wél.
-
- Selectiespeler
Eens! Ik zie veel overeenkomsten met Rajiv van la Parra, op de huidskleur na. Ook linksvoor, ook uit de Franse competitie, ook een nektapijtje, ook rap, ook een leuke actie maar ook behoorlijk inefficiënt
-
Verified
- Wereldspeler
Wat ook niet onvermeld mag blijven, wat mij betreft, is dat hij ook niet te beroerd is meters te maken en mee te verdedigen. Op een gegeven moment stond hij op de rechtsachter-positie in het strafschopgebied bij de achterlijn een gevaarlijke aanval van Olympiakos onschadelijk te maken terwijl de verdedigers toen niet in de buurt waren.
-
Verified
- Forumicoon
Ik heb genoten van deze speler, durf, werkethos en creatief. Goed gevonden.. ik vind hem total niet vergelijkbaar met van la parra.. die was flegamtiek dat is Rivera totaal niet.
Spijt heb je morgen maar!
-
- Wereldspeler
Het is wel hoopgevend, maar ik hoop niet dat dit het dan is. Een paar leuke acties per wedstrijd, want er moet ook rendement komen.
Dus voorzichtig positief, maar nog niet helemaal overtuigd.
- Mackan68
- Forumicoon
Hij heeft tegen een goede tegenstander exact gedaan wat hij de supporters in zijn kennismakingsinterview beloofd heeft. Dribbels, passeeracties en goed meeverdedigen. Hij zal inderdaad nog iets meer boven zichzelf uit moeten steken wil hij bij goals betrokken zijn. Tegen clubs van wat lager niveau lukte dat wel.SuperFrysk schreef: ↑02-08-2025 20:51 Het is wel hoopgevend, maar ik hoop niet dat dit het dan is. Een paar leuke acties per wedstrijd, want er moet ook rendement komen.
RvP, het waren 10 .... maanden
-
- Jeugdspeler
Ik hoop een beetje dat hij scoort en dan wat meer vertrouwen in z'n schieten krijgt.. het is wat slapjes nog
This message is best viewed using something with a screen
-
- Wereldspeler
Speelt gewoon prima, veel dreiging en lekker in de combinatie
-
Verified
- Forumicoon
Rendement qua scoren is alleen hopeloos. Toch niet onbelangrijk voor een aanvaller
-
- Wereldspeler
-
Verified
- Forumicoon
-
- Selectiespeler
Maxence des Montagnes, vrij vertaald. Veel blaffen, 0x bijten.
-
- Wereldspeler
Hielp bij Sebaoui in ieder geval niet vorig jaar. Die is na een beginfase met goed spel en goede kansen die hij niet afmaakte, alleen maar minder gaan spelen.
-
- Wereldspeler
Je snapt in ieder geval wel waarom hij is gehaald/gescout. Oogt als een frivole speler met een leuke actie en dreiging. Als de effectiviteit kan worden ontwikkeld, heb je er een goede aan.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Hij schiet voor mijn gevoel vaker voorlangs of over dan recht in de handen van de keeper. Dat mag inderdaad wel wat scherper, want hij komt vaak genoeg in die positie om uit te halen. Dat doet hij ook regelmatig door een individuele actie, dus wat dat betreft valt het zeker niet tegen. Fysiek gezien kwam hij tegen Groningen (Marco Rente) wel duidelijk tekort, waardoor we snel de bal weer kwijtraakten.
-
Neymar Verified
- Wereldspeler
Ik denk dat hij belangrijk wordt voor ons dit seizoen. We kunnen niet zeggen dat hij geen rendement heeft na 2 wedstrijden.
-
- Selectiespeler
Wat versta jij onder rendement? Ik goals en (voor)assists. En daarvan heeft hij er tot dusver 0. Ik zie vooral veel acties die uitmonden in een bal hoog over, voorlangs of in de handen van de keeper. Hopelijk verrast hij nog, maar ik ben bang dat we uiteindelijk gaan oordelen dat zijn gebrek aan rendement ons een boel (doel)punten heeft gekost.
-
Neymar Verified
- Wereldspeler
Mijn punt is dat het na twee wedstrijden te vroeg is om te oordelen.jorro schreef: ↑18-08-2025 15:06 Wat versta jij onder rendement? Ik goals en (voor)assists. En daarvan heeft hij er tot dusver 0. Ik zie vooral veel acties die uitmonden in een bal hoog over, voorlangs of in de handen van de keeper. Hopelijk verrast hij nog, maar ik ben bang dat we uiteindelijk gaan oordelen dat zijn gebrek aan rendement ons een boel (doel)punten heeft gekost.
-
- Forumicoon
Het is typisch een veel blaffen, niet bijten speler.....Moet wel snel gaan komen anders wordt het wat sneu om te zien.
-
Verified
- Forumicoon
Altijd bijzonder hoe mensen verschillende dingen zien (waarbij ik zeker niet zeg dat ik gelijk heb) Ik vond Rivera samen met Kersten er bovenuit stekken afgelopen zaterdag.
Spijt heb je morgen maar!
-
- Wereldspeler
Aan de andere kant van het veld hebben we zo’n speler (Trenskow) en daar is ook van alles mis mee als je het forum erop naslaat. Wat willen we precies?jorro schreef: ↑18-08-2025 15:06 Wat versta jij onder rendement? Ik goals en (voor)assists. En daarvan heeft hij er tot dusver 0. Ik zie vooral veel acties die uitmonden in een bal hoog over, voorlangs of in de handen van de keeper. Hopelijk verrast hij nog, maar ik ben bang dat we uiteindelijk gaan oordelen dat zijn gebrek aan rendement ons een boel (doel)punten heeft gekost.
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
De voorhoede van een CL ploegSuperfries1994 schreef: ↑18-08-2025 19:20 Aan de andere kant van het veld hebben we zo’n speler (Trenskow) en daar is ook van alles mis mee als je het forum erop naslaat. Wat willen we precies?

-
- Forumicoon
Buitenspelers die een man kunnen passeren en assists geven.Superfries1994 schreef: ↑18-08-2025 19:20 Aan de andere kant van het veld hebben we zo’n speler (Trenskow) en daar is ook van alles mis mee als je het forum erop naslaat. Wat willen we precies?
-
- Selectiespeler
Los van het feit dat hij moeilijk een man passeert (wat af en toe best irritant is) zorgt Trenskow wel voor doelpunten en assists. Dan heb je al sneller een voldoende in mijn optiek. Uiteraard hoop ik ook dat Rivera mijn ongelijk gaat bewijzen, maar ik snap gewoon niet dat je zo'n belabberd schot hebt als je op dit niveau wil acteren. Dan vraag ik mij af in hoeverre dat nog spectaculair gaat verbeteren nu hij al 23 is.Superfries1994 schreef: ↑18-08-2025 19:20 Aan de andere kant van het veld hebben we zo’n speler (Trenskow) en daar is ook van alles mis mee als je het forum erop naslaat. Wat willen we precies?
-
- Wereldspeler
Ben wel benieuwd naar anderen;
Rivera kwam twee keer op een vergelijkbare manier naar binnen en schoot naar de verre hoek. Tegen Olympiakos en FC Groningen. Een heerlijke actie maar net een half metertje naast.
Dan denk ik dus: die gaan er vanzelf een keer in. Maar jullie denken dus dat "dit het is"?
Rivera kwam twee keer op een vergelijkbare manier naar binnen en schoot naar de verre hoek. Tegen Olympiakos en FC Groningen. Een heerlijke actie maar net een half metertje naast.
Dan denk ik dus: die gaan er vanzelf een keer in. Maar jullie denken dus dat "dit het is"?
-
Verified
- Forumicoon
Zal ook wel eens goed gaan inderdaad, maar hoeveel goals maakt Rivera dit seizoen denk je ? En hoeveel maken Vente en Trenskow, Brouwers, Meerveld en de overige (wissel)spelers ?
Ik kom niet hoger uit dan 40 en elke wedstrijd krijgen we wel een tegengoal. Op welke plek eindig je dan ongeveer ?
En dat is niet negatief denken, dat is realistisch
Ik kom niet hoger uit dan 40 en elke wedstrijd krijgen we wel een tegengoal. Op welke plek eindig je dan ongeveer ?
En dat is niet negatief denken, dat is realistisch