Hij heeft er misschien rekening mee gehouden dat dat zo geweest zou kunnen zijn. Maar op dat moment had Veldman zijn keus voor een eerste keeper natuurlijk nog niet bekend gemaakt. Iets zegt me dat het moment dat de keus op Andries is gevallen ook te maken heeft met een mogelijke reactie op belangstelling voor hem, in dit geval Antalyaspor. Hij weet wat hij hier verdient. Hij weet dat hij door het merendeel van de supporters gesteund wordt en hij speelt uiteraard bij 'zijn' club. Nu als uitesproken eerste keeper. Ik kan me voorstellen dat hij denkt 'laten we het toch nog maar eens gaan proberen'. Het kwartje kan 2 kanten opvallen immers.BakCristian schreef: ↑05-08-2025 10:04 Na de wedstrijd een dikke knuffel en toen wou van Ee, Noppert naar voren duwen, maar Noppert wou dat niet.
Hoeft verder niets te betekenen natuurlijk, maar op dat moment dacht ik ook dat hij misschien zijn laatste wedstrijd had gespeeld.
Andries Noppert
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- Mackan68
- Forumicoon
Re: Andries Noppert
RvP, het waren 10 .... maanden
-
- Wereldspeler
Laten we dan ook massaal achter hem gaan staan en hem steunen. Ook als hij een fout maakt. Marca zei het eerder al, zijn tweede seizoenshelft was best prima. Als hij definitief de eerste doelman is, dan verdient hij ook de volledige support.
Het sentiment kan na een paar geweldige reddingen ook zo weer omslaan.
-
- Jeugdspeler
Helemaal mee eens, steun is alleen maar goed voor z'n vertrouwen en dus voor de clubSuperFrysk schreef: ↑06-08-2025 16:23 Laten we dan ook massaal achter hem gaan staan en hem steunen. Ook als hij een fout maakt. Marca zei het eerder al, zijn tweede seizoenshelft was best prima. Als hij definitief de eerste doelman is, dan verdient hij ook de volledige support.

This message is best viewed using something with a screen
-
- Selectiespeler
Dat vind ik niet meer dan vanzelfsprekend. En bij ons gebeurt dat gelukkig ook altijd wel. Vervolgens is het aan Andries zelf om waar te maken dat hij onze eerste doelman is. Zwakke optredens/veel geblunder kost iedere doelman de kop, zo werkt het nu eenmaal. Maar op voorhand daar al van uitgaan is niet eerlijk naar hem toe.SuperFrysk schreef: ↑06-08-2025 16:23 Laten we dan ook massaal achter hem gaan staan en hem steunen. Ook als hij een fout maakt. Marca zei het eerder al, zijn tweede seizoenshelft was best prima. Als hij definitief de eerste doelman is, dan verdient hij ook de volledige support.
-
- Wereldspeler
Zeker, het was ook geen kritiek. Maar iets zegt mij dat Noppert nog wel eens weer kan opbloeien als alles op de juiste plek valt. Lijkt me echt een gevoelsmens, dus die moet dat goede gevoel weer vinden. Laten we daar dan voor zorgen.jorro schreef: ↑06-08-2025 17:09 Dat vind ik niet meer dan vanzelfsprekend. En bij ons gebeurt dat gelukkig ook altijd wel. Vervolgens is het aan Andries zelf om waar te maken dat hij onze eerste doelman is. Zwakke optredens/veel geblunder kost iedere doelman de kop, zo werkt het nu eenmaal. Maar op voorhand daar al van uitgaan is niet eerlijk naar hem toe.
-
Verified
- Wereldspeler
Het is natuurlijk wel zo dat Andries zijn zwakke punten heeft (het bespelen van de ruimte tussen hem en de verdedigers). Maar… we hebben toch een gediplomeerd keeperstrainer én een gediplomeerd hoofdtrainer in dienst. Zij zouden hem dit moeten kunnen bijbrengen. Andries is geen nitwit, ik vind het eerder de trainers aan te rekenen als hij dit na dit seizoen niet kan.
-
- Bankzitter
Ik heb Noppert, van der Hart en Bakker even op een rijtje gezet obv 23/24 + 24/25 (er zitten wel wat verschillen per seizoen ook tussen, maar bespaar jullie dat plaatje om het simpel te houden):
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Wereldspeler
Ik ben het ermee eens dat een trainer het verschil kan maken, maar de hand van een trainer reikt ook maar tot zo ver. De trainingen kunnen nog zo duidelijk, creatief en geweldig zijn, dan nog ben je afhankelijk van het talent en de inzet van een speler. Anders zou immers bijna iedereen een topper worden, maar zo werkt het niet helaas. Bovendien, kijkend naar Noppert zijn carrière en prestaties van afgelopen seizoen, zie ik hem meer als een one season wonder, dan als een zeer getalenteerde keeper die nog veel bij te brengen is.Joucke schreef: ↑06-08-2025 20:04 Het is natuurlijk wel zo dat Andries zijn zwakke punten heeft (het bespelen van de ruimte tussen hem en de verdedigers). Maar… we hebben toch een gediplomeerd keeperstrainer én een gediplomeerd hoofdtrainer in dienst. Zij zouden hem dit moeten kunnen bijbrengen. Andries is geen nitwit, ik vind het eerder de trainers aan te rekenen als hij dit na dit seizoen niet kan.
-
Verified
- Wereldspeler
Als het gaat om talent en kunnen keepen, ben ik het helemaal met je eens. Dat kan een trainer ontwikkelen, maar het moet er in de basis al zijn.DSCH schreef: ↑06-08-2025 20:37 Ik ben het ermee eens dat een trainer het verschil kan maken, maar de hand van een trainer reikt ook maar tot zo ver. De trainingen kunnen nog zo duidelijk, creatief en geweldig zijn, dan nog ben je afhankelijk van het talent en de inzet van een speler. Anders zou immers bijna iedereen een topper worden, maar zo werkt het niet helaas. Bovendien, kijkend naar Noppert zijn carrière en prestaties van afgelopen seizoen, zie ik hem meer als een one season wonder, dan als een zeer getalenteerde keeper die nog veel bij te brengen is.
Als het gaat om inzicht en inschatten, juist dat kan een trainer beïnvloeden, in mijn ogen.
-
- Wereldspeler
Ik denk juist dat je het inzicht al moet hebben en dat daar een trainer verder mee kan werken. Maar laten we uiteraard hopen dat het de technische staf gaat lukken om Noppert op niveau te krijgen. Wellicht dat een flinke dosis zelfvertrouwen al kan helpen en dat we dan allemaal weer kunnen genieten van een Noppert in topvorm. Al betwijfel ik het ten zeerste
-
Verified
- Wereldspeler
Leuk overzichtje! Het is qua speelstijl, hoeveelheid te verrichten werk etc. niet helemaal te vergelijken maar het valt me niet tegen.Zwart Schoeisel schreef: ↑06-08-2025 20:28 Ik heb Noppert, van der Hart en Bakker even op een rijtje gezet obv 23/24 + 24/25 (er zitten wel wat verschillen per seizoen ook tussen, maar bespaar jullie dat plaatje om het simpel te houden):
Screenshot 2025-08-06 131114.png
-
- Superster
Dus onze beide keepers van vorig jaar en het jaar ervoor hebben 0 penalty’s tegen gehouden? Dat is echt weinig gezien we er regelmatig een tegen krijgen.Zwart Schoeisel schreef: ↑06-08-2025 20:28 Ik heb Noppert, van der Hart en Bakker even op een rijtje gezet obv 23/24 + 24/25 (er zitten wel wat verschillen per seizoen ook tussen, maar bespaar jullie dat plaatje om het simpel te houden):
Screenshot 2025-08-06 131114.png
Het is maar een spelletje
-
- Bankzitter
Op basis van de stats van FotMob (passing stats komen van Whoscorerd) wel inderdaad. Ik kan ook niet direct een gestopte penalty voor de geest halen.
-
Verified
- Beheerder
-
- Wereldspeler
Pakte nog wel een goede bal die hij knap uit de hoek tikte, maar kost inderdaad teveel punten en geeft de rest van de ploeg geen vertrouwen. Tijd voor Bakker, die eigenlijk al eerder in de voorbereiding had moeten komen, dan hadden we dit gestuntel en deze onrust niet gehad.
-
- Bankzitter
- zweed1
- Wereldspeler
Iedereen maak wel eens een fout. Maar dit was erg slecht op een matig schot ver buiten de 16 meter. Zijn voetenwerk is gewoon niet goed stond veel te breed op de voeten. Vind hem sympathiek heeft veel kansen gehad maar maakt gewoon veel te veel fouten. Ik zeg Bakker op de goal en daarachter Klaverboer. Wellicht Noppert transfervrij laten gaan.DSCH schreef: ↑17-08-2025 09:15 Pakte nog wel een goede bal die hij knap uit de hoek tikte, maar kost inderdaad teveel punten en geeft de rest van de ploeg geen vertrouwen. Tijd voor Bakker, die eigenlijk al eerder in de voorbereiding had moeten komen, dan hadden we dit gestuntel en deze onrust niet gehad.
-
- Selectiespeler
Werkelijk bizar hoeveel krediet hij heeft bij een deel van het publiek. Heette hij Andreev Noppertikov dan had die allang met z’n koffers op de stoep gestaan. 2 jaar geleden was het klaar. Vorig jaar was het zeker klaar. Nu is het absoluut klaar.
Alleen Veldman heeft gister na de wedstrijd al aangegeven niet te wisselen. Dus wachten op de volgende ketser. Ach, hij is zo lekker nuchter en Fries! Is ten slotte ook maar een spelletje.
Alleen Veldman heeft gister na de wedstrijd al aangegeven niet te wisselen. Dus wachten op de volgende ketser. Ach, hij is zo lekker nuchter en Fries! Is ten slotte ook maar een spelletje.
-
- Wereldspeler
Bakker zal zijn fouten ook wel gaan maken, net als iedere andere keeper en speler. Het gaat mij er echter meer om dat Noppert al sinds zijn blessure na het WK regelmatig negatieve hoofdrollen heeft vertolkt of op zijn minst voor veel twijfelachtige momenten heeft gezorgd. Bovendien ligt hij nu onder een vergrootglas en daar lijkt hij veel moeite mee te hebben. De sfeer rondom hem is gewoon niet goed, zorgt voor onrust en keepersoaps zoals vorig seizoen. Ook dit seizoen begint het daar weer op te lijken en dat gaat ten koste van prestaties en bovenal punten. Voor alle partijen lijkt het mij beter dat hij vertrekt, dat zal voor iedereen rust geven, maar zal vooral voor de club rust geven. Interesse zal er echter niet veel zijn, dus dan is de reservebank de enige andere optie tot zijn contract afloopt.
-
Verified
- Beheerder
Hij is momenteel wel beter dan Noppert ja, dat durf ik wel te zeggen. Ongelooflijk hoeveel goodwill Noppert nog heeft, speelt al 2 jaar als een natte krant.
Heerenveen fan in Leiden
-
- Jeugdspeler
Noppert oogt ook nog steeds alsof hij niet lekker in z'n vel zit, onrustig plukken aan z'n handschoenen beetje droevige blik.. gun hem 't beste en dat is misschien nu even niet keepen bij ons?
This message is best viewed using something with a screen
-
davp Verified
- Wereldspeler
Hij ziet er inderdaad doodongelukkig uit. Zit mentaal niet goed heb ik het idee. Heel jammer. Denk dat we met Bakker op doel meer stabiliteit krijgen.
-
- Basisspeler
Voor Noppert zelf en de club het beste om ergens (in het buitenland) een nieuwe start te maken. Er is een bepaalde druk ontstaan waar hij niet meer bovenop komt.
-
Verified
- Wereldspeler
Zou mooi zijn als hij op den duur in bijvoorbeeld Indonesië kan gaan voetballen en daar nog een “grootheid” kan worden. Ik gun het hem wel, jammer dat hij na het WK geen leuke stap heeft kunnen maken. Zoveel voor ons als Andries.
Voel je niet te klein om groot te denken!!