09-08-2025: sc Heerenveen - FC Volendam (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

tha boelie
Basisspeler

Re: 09-08-2025, 20:00: sc Heerenveen - FC Volendam

Bericht door tha boelie »

Teleurstellende avond zeg, eigenlijk weer typisch Heerenveen. Heel zuur voor Smans maar snapte de wissel niet helemaal. Linday kwam nu op 10 te spelen wat totaal niet werkte, hadden we niet iets kunnen doen met Trenskow naar 10 en Gurbuz vanaf rechts? Even later kwam Gurbuz op links te spelen maar daar lijkt hij niet te renderen.
Tactisch met Trenskow naar binnen spelen en een linksbenige rechtsback er over heen laten komen werkt natuurlijk ook voor geen meter, had de staf wijzer willen hebben. En het is al maanden bekend dat Braude geschorst is en Hansma krijgt het niet voorelkaar om een 2e rechtsback in de selectie te hebben. Werk aan de winkel voor Hansma en de staf.
Najreb1986
Jeugdspeler

Bericht door Najreb1986 »

Heerenveen rules schreef: 10-08-2025 09:13 Hansma heeft gewoon matig werk geleverd totnutoe, dat werd pijnlijk duidekijk gisteren. Je moet met een linkspoot op rechtsback spelen omdat je geen 2e rechtsback hebt. De opleiding is zo goed bezig volgens sommigen uit de club, maar een tweede RB opleiden lukt niet?
Rivera komt enorm tekort, mede vanwege zijn gebrek aan fysiek. En van Axel Dongen is nog niet fit. Dus het is ook nket gelukt een geschikte LB te halen. Kom je op het middenveld, we hebben 1 creatieve middenvelder, als die uitvalt heb je niks meer over...

Van Overeem is wel een voltreffer, dat is een prima speler.

Nog een minpunt, je kunt in al die weken voorbereiding wel een goede conditie krijgen. Volendam was verder daarin. Veldman had het over hard trainen waardoor de inhoud beter zou worden....Ik zag de laatste 20 min. nogal wat vermoeide spelers.

Een zeer teleurstellend en ook wel verontrustend resultaat tegen een hele matige tegenstander. Als je dit soort potten al niet kan winnen...
Dat van de conditie klopt niet. Je kan wel zeggen: Volendam kan het langer volhouden DUS hebben ze meer conditie maar dat is veel te kort door de bocht. Heerenveen heeft er in het eerste uur veel meer ingestopt dan Volendam. Bij Volendam was het lange ballen snel thuis. Maar bij ons zaten de spelers er vanaf het begin kort op. En dat kost energie.

Ik snap ook niet dat mensen doen alsof Volendam een van de slechtste ploegen is van de ED. Zij zijn vorig jaar kampioen geworden. Heel wat anders dan Telstar en Excelsior. Ze hebben zeer ervaren spitsen met Veerman en Muhren, een paar snelle backs en buitenspelers.
Dit Volendam is echt niet zo slecht, en dat hebben we gisteren gezien.

Tevens hadden we gewoon met 3-0 moeten rusten, zoveel beter waren we. Ballen op de paal. Die Riviera die nog veel te veel voor zichzelf wil gaan met schoten die totaal nooit een goal kunnen opleveren. Hij lijkt een beetje op Pranjic maar in zijn voetbal is hij dat totaal nog niet.

Smans die er maanden uitligt, is het vreemd dat ik nu graag Ihattaren zou willen halen van RKC? Fortuna ligt in pole position, maar bij ons zou hij ook niet misstaan.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Het was gewoon typisch Heerenveen; veel en veel beter maar de tegenstander in leven laten en dan verliezen of gelijkspelen.

Als je alle kansen afmaakt dan is het gewoon 4-0/5-0. Dat is inderdaad ook een gebrek aan kwaliteit maar ook een mentaal dingetje.

Ik was wel echt onder de indruk van ons positiespel. Van Overeem, Smans, Vente, Trenskow en Brouwers vonden elkaar moeiteloos maar niemand die echt de trekker over haalt.

Daarnaast een paar diepteballen die net van de voet afspringen, bal op de paal en een afgekeurde goal. Rivera is een goede speler maar je ziet ook precies waarom het aan rendement ontbreekt.

Er moet nog wel wat bij, wat dat betreft misschien ook goed dat we niet een flinke overwinning boeken, want dat de X factor ontbreekt is wel duidelijk. Het is ook vrezen voor Smans.

Ihattaren zie ik echt heel graag zien komen, dat lijkt me in alles wat toe te voegen en ik denk ook dat het een publieklieveling kan worden.
BWA23
Bankzitter

Bericht door BWA23 »

Dat durft de club vast niet. We halen het liefst ideale schoonzonen.
hm.dr88_2023
Bankzitter

Bericht door hm.dr88_2023 »

De start van de competitie was veelbelovend. In het eerste deel van de eerste helft lijkt het al een gelopen koers te zijn. Middenveld, natuurlijk heel belangrijk leek te doen wat het moest doen. Snel druk zetten op de helft van de tegenstander, supersnel openingsdoelpunt, prima sfeer. En dan toch niet de eerste drie punten. Volendam zag dat ze meer grip kregen en door snelle omschakelingen.
Natuurlijk verschrikkelijk jammer het wegvallen van Smans. Medische testen zullen natuurlijk moeten uitwijzen wat er aan de hand is. Maar alles wijst er op dat dit een langdurige revalidatie zal kosten.

Linday op het middenveld liet zaterdag een andere dynamiek zien. Als je echt de power naar voren wilt vanuit het middenveld, misschien moet je het eens met Braude proberen. Misschien al dan niet wisselend met Linday van positie. Ik heb geen cijfermateriaal die het kan bewijzen maar ik heb het gevoel dat Trenkow/Braude ook lekkerder loopt dan op het moment dat hij niet meespeelt.
Open huis tegen Groningen is komende zaterdag ook weer niet de bedoeling. Maar op het moment dat je de achterste lijn van onze oosterburen onder druk zet door relatief snelle acties, dan liggen daar zeker kansen. Schaakvoetbal en langdurig rondspelen rondom de zestien, liever even niet.

Een 4-3-3 systeem waarbij de vleugelspitsen ook echt een bal kunnen geven in plaats van dat ze een bal komen brengen. Graag!
In denk nog wel eens terug naar Luciano Narsingh die in het seizoen 2011/'12 maar liefst 21 assists op zijn naam kreeg. Ik weet het, andere tijden, andere spelers, maar toch.

Het eerste punt is binnen, de eerste punten zijn verspeeld, er is gescoord en er is tegen gescoord, verschillende nullen zijn inmiddels van de ranglijst.
Die druk is weg. Op naar de wedstrijd tegen Groningen.
Plaats reactie