Of men verwacht dat 1 van de ander 2 alsnog, al dan niet tijdelijk (klaverboer) vertrekt. Dan kan ik deze keuze wel begrijpen. Wel transfervrij natuurlijk, dus maakt het dan wel iets logischer.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Wat worden er een hoop conclusies getrokken uit het aantrekken van Bakker. Er wordt met geen woord gerept over de positie van Klaverboer.
Noppert is aangewezen als 1e doelman en wat daar achter gebeurd is helemaal niet bekend. Klaverboer heeft in de voorbereiding laten zien dat hij er klaar voor is. Ik kan me niet voorstellen dat Bakker komt en Klaverboer direct voorbij is in de pikorde.
Otsje P schreef: ↑06-08-2025 11:21
Wat worden er een hoop conclusies getrokken uit het aantrekken van Bakker. Er wordt met geen woord gerept over de positie van Klaverboer.
Noppert is aangewezen als 1e doelman en wat daar achter gebeurd is helemaal niet bekend. Klaverboer heeft in de voorbereiding laten zien dat hij er klaar voor is. Ik kan me niet voorstellen dat Bakker komt en Klaverboer direct voorbij is in de pikorde.
Bakker zit in de fase van zijn loopbaan dat hij moet willen spelen. Komt van een degradant, goed gedaan daar en maakt dan de stap naar een middenmoter. Dat doe je niet om dan te beginnen als derde doelman, toch?
Dat is denk ik het punt met Klaverboer. Ik vond hem in de voorbereiding in de spelvoortzettingen ontzettend matig tot ronduit slecht. Zijn reflexen zijn ok, maar voor mij is hij op zijn best een toekomstige 1e elftalspeler. Je moet hem de kans geven te ontwikkelen, maar daar heeft hij bij Heerenveen nu ontzettend weinig gelegenheid voor. Een verhuur zou het beste zijn of alsnog een vertrek van Noppert. Hij moet ergens minuten maken, maar dat zie ik hem dit seizoen niet doen bij Heerenveen, door het aantrekken van Bakker.
Peter schreef: ↑06-08-2025 11:43
Dat is denk ik het punt met Klaverboer. Ik vond hem in de voorbereiding in de spelvoortzettingen ontzettend matig tot ronduit slecht.
Wordt Klaverboer niet teveel gehyped ? Heeft 1 officiële wedstrijd gekeept en kreeg rood
Voorbereiding deed hij het prima, maar als het om he echie gaat komt er meer bij kijken
Blijf het vreemde reacties vinden. Dus het was de bedoeling om een 38 jarige, uitgerangeerde keeper te halen die alleen in uiterste nood een keer op goal kon gaan staan?
Wie heeft daar wat aan? Fit, scherp, ervaren en klaar om er direct te staan. Dat hoeft echter helemaal niet te betekenen dat hij boven Klaverboer in de pikorde start.
Er zijn vast recentere voorbeelden, maar ik kan me alleen Van Amersfoort naar Almere City herinneren als een speler die tijdelijk naar de KKD ging. Blijkbaar past het niet in de filosofie van de club of worden reservespelers van Heerenveen door KKD-clubs simpelweg niet op waarde geschat.
Demster schreef: ↑06-08-2025 13:17
Er zijn vast recentere voorbeelden, maar ik kan me alleen Van Amersfoort naar Almere City herinneren als een speler die tijdelijk naar de KKD ging. Blijkbaar past het niet in de filosofie van de club of worden reservespelers van Heerenveen door KKD-clubs simpelweg niet op waarde geschat.
Denk dat Klaverboer gewoon blijft.
Ik las laatst dat het probleem vaak is dat KKD clubs het salaris niet over kunnen nemen, en dat Heerenveen het zich niet kan veroorloven om het salaris door te betalen en tegelijkertijd ook een vervanger moet aantrekken (en betalen).
Meerdere, maar exemplarIsch was de wedstrijd tegen QPR. Bijna alle spelvoortzettingen werden fout verwerkt, kwamen rechtstreeks bij QPR spelers of zorgden ervoor dat eigen spelers in de problemen kwamen. Dat mag niet gebeuren. Daar moet hij op ontwikkeld worden.
Peter schreef: ↑06-08-2025 14:23
Meerdere, maar exemplarIsch was de wedstrijd tegen QPR. Bijna alle spelvoortzettingen werden fout verwerkt, kwamen rechtstreeks bij QPR spelers of zorgden ervoor dat eigen spelers in de problemen kwamen. Dat mag niet gebeuren. Daar moet hij op ontwikkeld worden.
Nou, juist in die wedstrijd vond ik hem best goed in zijn spelhervattingen. Wel één verkeerde bal geloof ik, maar veel comfortabeler dan Noppert.
SuperFrysk schreef: ↑06-08-2025 14:46
Nou, juist in die wedstrijd vond ik hem best goed in zijn spelhervattingen. Wel één verkeerde bal geloof ik, maar veel comfortabeler dan Noppert.
Ik weet niet wat Peter zijn verwachtingen zijn qua meevoetballen maar ook ik vond hem tegen QPR juist vrij aardig trappen. Soms moet je hem onder sruk weg knallen en dan kan er natuurlijk een bal bij de tegenstander ingeleverd worden. Zijn lange trappen waren juist een duidelijk pluspunt in deze wedstrijd.
1x nam hij te veel risico, dat had fout af kunnen lopen maar verder was hij voetballend duidelijk vertrouwder dan Noppert.
Tja, ik heb niet veel spelhervattingen zien die aankwamen, medespelers niet in de problemen brachten of rust brachten als dat nodig was. Qua ballen tegenhouden was het prima voor elkaar. Aan de doelpunten kon hij in principe niet iets doen (2e stond hij misschien iets te ver voor het doel, maar dat had niet iets uitgemaakt). Let wel het is ook niet zo dat je niet mag verwachten dat zo'n jonge keeper al volleerd is. Normaal is dat pas als een keeper een jaar of 25/26 is. Dus ik denk echt wel dat hij een potentiële 1e doelman is, maar nu nog niet.
Ik heb juist in die wedstrijd veel sperhervattingen gezien die wel aankwamen. Stak nog een keer goed iemand weg die direct het middenveld over kon steken
Peter schreef: ↑06-08-2025 14:23
Ik kan me totaal niet vinden in wat je hier zegt. Ik vond Klaverboer tegen QPR juist een zeer rustige indruk maken en voetballend een betere indruk maken dan Andries Noppert.
Dat kan en een rustige uitstraling is ook een pluspunt voor een keeper. Dat goede meevoetballen vond ik wel meevallen, hij deed het gewoon naar behoren. Misschien inderdaad beter dan Noppert, want die daar is daar gewoon minder goed in. Dat je het niet eens bent met mijn analyse is prima. Dat mag ook, maar als je nog een keer naar die wedstrijd kijkt en mijn punten dan meeneemt in je beschouwing zul je niet anders kunnen concluderen dat er wel wat in zit. Misschien horen we nog wel een keer waarom Noppert en niet Klaverboer 1e keeper is zaterdag. De spelhervattingen zijn volgens mij het belangrijkste punt en zoals gezegd is dat ook niet erg, want hij is nog maar 19.