Poke schreef: ↑23-07-2025 17:08
Tja, dan zal ik wel een beetje dom zijn
Ik reageerde idd op de cijfers zoals ik die voor me zag in je overzicht maar fijn dat in al die seizoenen na die periode er dermate veel sponsoren bij komen dat er uiteindelijk telkens weer geplust wordt. Helemaal mooi....
op naar de 650 dan maar en wie weet ooit richting de 700, we gaan het zien, zoals ik aangaf, ik denk dat er echt nog wel de nodige potentie is de vraag is alleen, hoe ga je die in deze tijden nog enthousiast maken voor sponsoring.
Ik zou je nu niet direct als dom willen bestempelen.
Als je ziet hoeveel nieuwe sponsoren er jaarlijks toch door sc Heerenveen worden binnengehaald (80 - 100 sponsoren) lijkt het me dat de club juist erg veel bedrijven weet te enthousiasmeren voor sponsoring.
Dat de groei niet met die zelfde aantallen gaat heeft er vooral mee te maken dat er jaarlijks ook behoorlijk veel bedrijven hun sponsorcontract opzeggen.
Als de club er nu eens in zou slagen het aantal vertrekkende sponsoren te halveren en het aantal nieuwe sponsoren op hetzelfde niveau weet te houden dan zou je pas echt serieus met nog grotere stappen verder kunnen groeien.
Wellicht zou je als club nog beter moeten aansluiten bij de behoeften van sponsoren. Sponsorpakketten nog verder optimaliseren zodat er voor elke sponsor wat wils is.
Toch signaleer ik dat er deze zomer, vooralsnog, beduidend minder sponsoren te lijken zijn gestopt als voorgaande jaren. Als dat zo blijft dan maken we dit aankomende seizoen al een mooie stap. Maar het is nog niet 1 oktober dus afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.