Verlengen seizoenskaart!

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

N01tra
Verified
Nieuw talent

Re: Verlengen seizoenskaart!

Bericht door N01tra »

Poke schreef: 23-07-2025 10:51 Dat zijn cijfers die ik zo niet verwacht had althans, als ik het juist interpreteer dan was 2022 nog goed maar hebben wij in 2023 & 2024 meer verloren dan gewonnen? Ik meende dat de sponsorlijst groeiende was maar als ik het zo zie is het juist al 2 jaar dalend?
Die cijfers gaan niet over het hele seizoen, alleen over periode 1 juli tot 1 oktober.
Dus vooral aflopende contracten die niet (of pas ná 1 oktober) verlengd worden.

Per 1 oktober tot 1 juli komen er dan weer sponsoren bij en zo kan het aantal sponsoren gedurende het jaar tóch groeien.

Spuit11 :mrgreen:
Had de reply van BFB gemist :lol:
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Bericht door badfrisianboy »

Poke schreef: 23-07-2025 10:51 Wanneer je dan nagaan dat wij ooit met, ik meen, zo'n 1200 sponsoren een sponsorstop hebben gekend, dan is er denk ik echt nog wel ruimte om door te groeien wanneer je nu de 600 nog niet aantikt?
De cijfers die ik hier regelmatig plaats betreffen alleen sponsoren die op de website van sc Heerenveen zijn vermeld. Niet voor niks staat er bij elke bijdrage de volgende opmerkingen:

Aantal sponsoren die verbonden zijn aan sc Heerenveen en vermeld worden op de clubsite *

(* Niet alle sponsoren wensen vermeld te worden op de clubsite)

Ongeveer 12,5 procent van de sponsoren wordt niet vermeld op de website van de club. De club heeft al geruime tijd meer dan 600 sponsoren. Op dit moment zal het aantal sponsoren van sc Heerenveen rond de 625 sponsoren zitten.

Over het algemeen vind ik dat ik wel redelijk duidelijk communiceer en overzichtelijke bijdragen heb. Maar wellicht is het voor verbetering vatbaar en dan hoor ik het graag, of het is een kwestie van beter lezen wat er exact staat.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

N01tra schreef: 23-07-2025 11:27 Die cijfers gaan niet over het hele seizoen, alleen over periode 1 juli tot 1 oktober.
Dus vooral aflopende contracten die niet (of pas ná 1 oktober) verlengd worden.

Per 1 oktober tot 1 juli komen er dan weer sponsoren bij en zo kan het aantal sponsoren gedurende het jaar tóch groeien.

Spuit11 :mrgreen:
Had de reply van BFB gemist :lol:
Toch bedankt N01tra voor de extra uitleg. Kan nooit kwaad.
Terwispel
Nieuw talent

Bericht door Terwispel »

Storm in een glas water dit drukmaken :D
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Ik vind je wel heel positief badfrisianboy, volgens mij is er bij sponsoren structureel, of in ieder geval vrij regelmatig, kritiek op de club. Het gaat allemaal wel beter dan de jaren ervoor, maar er is nog veel winst te behalen.
Feanfan24
Jeugdspeler

Bericht door Feanfan24 »

badfrisianboy schreef: 23-07-2025 11:36 De cijfers die ik hier regelmatig plaats betreffen alleen sponsoren die op de website van sc Heerenveen zijn vermeld. Niet voor niks staat er bij elke bijdrage de volgende opmerkingen:

Aantal sponsoren die verbonden zijn aan sc Heerenveen en vermeld worden op de clubsite *

Ongeveer 12,5 procent van de sponsoren wordt niet vermeld op de website van de club. De club heeft al geruime tijd meer dan 600 sponsoren. Op dit moment zal het aantal sponsoren van sc Heerenveen rond de 625 sponsoren zitten.

Over het algemeen vind ik dat ik wel redelijk duidelijk communiceer en overzichtelijke bijdragen heb. Maar wellicht is het voor verbetering vatbaar en dan hoor ik het graag, of het is een kwestie van beter lezen wat er exact staat.
Van mij krijg je de complimenten hoor! erg fijn om het zo overzichtelijk te zien iedere keer
Poke
Invaller

Bericht door Poke »

badfrisianboy schreef: 23-07-2025 11:36 De cijfers die ik hier regelmatig plaats betreffen alleen sponsoren die op de website van sc Heerenveen zijn vermeld. Niet voor niks staat er bij elke bijdrage de volgende opmerkingen:

Tja, dan zal ik wel een beetje dom zijn :shock: :wink:
Ik reageerde idd op de cijfers zoals ik die voor me zag in je overzicht maar fijn dat in al die seizoenen na die periode er dermate veel sponsoren bij komen dat er uiteindelijk telkens weer geplust wordt. Helemaal mooi....

op naar de 650 dan maar en wie weet ooit richting de 700, we gaan het zien, zoals ik aangaf, ik denk dat er echt nog wel de nodige potentie is de vraag is alleen, hoe ga je die in deze tijden nog enthousiast maken voor sponsoring.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Poke schreef: 23-07-2025 17:08 Tja, dan zal ik wel een beetje dom zijn :shock: :wink:
Ik reageerde idd op de cijfers zoals ik die voor me zag in je overzicht maar fijn dat in al die seizoenen na die periode er dermate veel sponsoren bij komen dat er uiteindelijk telkens weer geplust wordt. Helemaal mooi....

op naar de 650 dan maar en wie weet ooit richting de 700, we gaan het zien, zoals ik aangaf, ik denk dat er echt nog wel de nodige potentie is de vraag is alleen, hoe ga je die in deze tijden nog enthousiast maken voor sponsoring.
Ik zou je nu niet direct als dom willen bestempelen. 😉

Als je ziet hoeveel nieuwe sponsoren er jaarlijks toch door sc Heerenveen worden binnengehaald (80 - 100 sponsoren) lijkt het me dat de club juist erg veel bedrijven weet te enthousiasmeren voor sponsoring.

Dat de groei niet met die zelfde aantallen gaat heeft er vooral mee te maken dat er jaarlijks ook behoorlijk veel bedrijven hun sponsorcontract opzeggen.

Als de club er nu eens in zou slagen het aantal vertrekkende sponsoren te halveren en het aantal nieuwe sponsoren op hetzelfde niveau weet te houden dan zou je pas echt serieus met nog grotere stappen verder kunnen groeien.

Wellicht zou je als club nog beter moeten aansluiten bij de behoeften van sponsoren. Sponsorpakketten nog verder optimaliseren zodat er voor elke sponsor wat wils is.

Toch signaleer ik dat er deze zomer, vooralsnog, beduidend minder sponsoren te lijken zijn gestopt als voorgaande jaren. Als dat zo blijft dan maken we dit aankomende seizoen al een mooie stap. Maar het is nog niet 1 oktober dus afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Overigens is die 1200 een mythe. Zoveel sponsoren hebben wij nooit gehad.
Driemaal is scheepsrecht
Nieuw talent

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

En daarnaast moet je ook kijken naar meerdere aspecten denk ik. Bijvoorbeeld, waren er destijds meer bepaalde grote bedrijven in Nederland/Noord Nederland/Friesland actief dan nu, is het een landelijke trend (minder sponsoren dan x aantal jaren geleden) onder BVO’s etc etc.
hhage
Wereldspeler

Bericht door hhage »

Ik weet ook niet wat een sponsorpakket kost. Ik kan me goed voorstellen dat in de jaren 80/90 het nog wel te betalen was voor de plaatselijke ondernemer en dat tegenwoordig een beetje sponsorpakket een stuk moeilijker te behappen is voor de plaatselijke bakker/kapper enz.
Abenello
Basisspeler

Bericht door Abenello »

hhage schreef: 24-07-2025 07:48 Ik weet ook niet wat een sponsorpakket kost. Ik kan me goed voorstellen dat in de jaren 80/90 het nog wel te betalen was voor de plaatselijke ondernemer en dat tegenwoordig een beetje sponsorpakket een stuk moeilijker te behappen is voor de plaatselijke bakker/kapper enz.
Exact! 20 jaar geleden had elk bouwbedrijf (bij wijze van spreken) wel twee seizoenkaarten op de sponsortribune en was daarmee sponsor. Toen de financiële crisis uitbrak, met grote impact op de bouwwereld, vond men het ook wel prima om een paar rijen lager te zitten om een paar duizend euro te besparen. Nu zijn de tarieven waarschijnlijk wat hoger en blijft men lekker op een particuliere stek zitten of is men inmiddels afgehaakt.
CJunior
Bankzitter

Bericht door CJunior »

Erg benieuwd of we voor de start van het seizoen nog een update krijgen. M.u.v. de vakken 22, 23, 24 & 25 (naast het uitvak) is de onderste 'ring' nagenoeg uitverkocht om nog een seizoenskaart voor aan te schaffen via de website.
Poke
Invaller

Bericht door Poke »

CJunior schreef: 28-07-2025 15:44 Erg benieuwd of we voor de start van het seizoen nog een update krijgen. M.u.v. de vakken 22, 23, 24 & 25 (naast het uitvak) is de onderste 'ring' nagenoeg uitverkocht om nog een seizoenskaart voor aan te schaffen via de website.
Dat klinkt positief. Helemaal omdat er geen kortingen zijn vergeven en de prijzen ook nog eens verhoogd zijn moet dat toch aardig wat extra in kas gebracht hebben :wink:
Poke
Invaller

Bericht door Poke »

pes5 schreef: 23-07-2025 20:43 Overigens is die 1200 een mythe. Zoveel sponsoren hebben wij nooit gehad.
Dit leek mij ook altijd al wel hoog, zeer omdat het stadion toen niet eens zo groot was als nu maar het is wel een getal dat telkens benoemd is. Wel benieuwd hoeveel het er dan wel zijn geweest.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

CJunior schreef: 28-07-2025 15:44 Erg benieuwd of we voor de start van het seizoen nog een update krijgen. M.u.v. de vakken 22, 23, 24 & 25 (naast het uitvak) is de onderste 'ring' nagenoeg uitverkocht om nog een seizoenskaart voor aan te schaffen via de website.
Dit komt omdat de losse kaartverkoop voor de wedstrijd tegen FC Volendam al ruim een week los is. Dus alle plekken die zijn verkocht voor de eerste competitiewedstrijd tegen FC Volendam verdwijnen dan ook als mogelijkheid om een seizoenkaart voor aan te schaffen.

Vergelijk de kaartverkoop voor de wedstrijd tegen FC Volendam maar eens met de verkoop voor een seizoen. De vrije plekken komen exact overeen.
sidodejong
Nieuw talent

Bericht door sidodejong »

waarom hebben we een nieuwe seizoenskaart gekregen, de oude was nog tm 2026 geldig, en helaas ook met dezelfde foto.
CJunior
Bankzitter

Bericht door CJunior »

badfrisianboy schreef: 28-07-2025 15:57 Dit komt omdat de losse kaartverkoop voor de wedstrijd tegen FC Volendam al ruim een week los is. Dus alle plekken die zijn verkocht voor de eerste competitiewedstrijd tegen FC Volendam verdwijnen dan ook als mogelijkheid om een seizoenkaart voor aan te schaffen.

Vergelijk de kaartverkoop voor de wedstrijd tegen FC Volendam maar eens met de verkoop voor een seizoen. De vrije plekken komen exact overeen.
My bad :roll: Desondanks nog steeds benieuwd naar het aantal verkochte seizoenskaarten!
Abenello
Basisspeler

Bericht door Abenello »

Als we de afgelopen maand een vergelijkbare groei doormaken als vorig seizoen, dan zouden we op zo’n 14.900 zitten.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

sidodejong schreef: 28-07-2025 16:04 waarom hebben we een nieuwe seizoenskaart gekregen, de oude was nog tm 2026 geldig, en helaas ook met dezelfde foto.
Alleen de mensen die zijn verplaatst en de mensen uit het stavak hebben een nieuwe seizoenkaart ontvangen. (En uiteraard de nieuwe seizoenkaarthouders). De overige mensen hebben geen nieuwe seizoenkaart ontvangen.

Wat de reden is dat mensen in het stavak een nieuwe seizoenkaart hebben ontvangen durf ik niet te zeggen. Wellicht heeft dit te maken met de uitbreiding van het stavak per volgend jaar.
igo
Invaller

Bericht door igo »

De kaart van het sta-vak heeft nu aan de binnenkant een paars vlak. Zo is het voor de stewards sneller te zien of je het sta-vak in mag. Ook tijdens de wedstrijd wordt er regelmatig gecontroleerd, dit zal dan sneller gaan.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

sidodejong schreef: 28-07-2025 16:04 waarom hebben we een nieuwe seizoenskaart gekregen, de oude was nog tm 2026 geldig, en helaas ook met dezelfde foto.
Ik heb geen nieuwe gekregen …
Het is maar een spelletje
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

vlqrt schreef: 29-07-2025 12:47 Ik heb geen nieuwe gekregen …
Dat kan kloppen. Afhankelijk van of je bent verplaatst en of je in het sta-vak staat of niet. Ik zit op de Foppe de Haan tribune en heb ook geen nieuwe seizoenkaart gekregen.

Waar zit of sta je vlqrt?
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Foppe de Haan tribune
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

vlqrt schreef: 29-07-2025 14:28 Foppe de Haan tribune
Dan krijg jij, tenzij je verplaatst bent, inderdaad geen nieuwe seizoenkaart.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Update sponsorlijst:

Aantal sponsoren die verbonden zijn aan sc Heerenveen en vermeld worden op de clubsite* :
29-07-2025: 551
(10 Business Partners, 4 Partners, 3 Beloften en 42 Co-Sponsors)

Nieuwe sponsoren vermeld in het sponsoroverzicht sinds 22-07-2025:
- Lekker Parkeren uit Amsterdam (Co-Sponsor)
- Pasa uit Emmeloord (Luxe seizoenkaarthouder)
- PLUS Supermarkten uit Utrecht (Co-Sponsor)

Sponsoren verdwenen uit het sponsoroverzicht sinds 22-07-2025:
- Geen

Sponsoren die hun sponsorpakket hebben gewijzigd sinds 22-07-2025:

Upgrade:
- Dsgn Projects uit Leeuwarden (Van OSSH naar Co-Sponsor)
- KKFH Méér dan kozijnen uit Heerenveen (Van Belofte naar Partner)
- Schokker Producties uit Jonkersland (Van OSSH naar Co-Sponsor)
- Wezenberg Transport uit IJsselmuiden (Van OSSH naar Co-Sponsor)

Downgrade:
- Geen

Feanfan24
Jeugdspeler

Bericht door Feanfan24 »

Als je bij jouw tickets kijkt in de Heerenveen omgeving, dan zie je bij jouw seizoenskaarten ook staan dat je jouw kaart aan kan bieden op de exchange. Dat betekent dus dat Heerenveen ook eindelijk in gaat voeren wat bijna elke eredivisieclub vorig seizoen al had. Je kunt dan je kaart aanbieden tegen een bepaalde prijs zodat andere Heerenveen fans op jouw plek kunnen zitten als je een keer niet kan.
Ik heb hier vorig seizoen een rapport over geschreven en opgestuurd naar Heerenveen, blij dat ze (wss niet door mij) dit door hebben. Wel raar dat dit niet gecommuniceerd wordt.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Ik snap dat het kan, technisch zal het geen uitdaging meer zijn ... toch heb ik liever dat men de kaart dan maar gunt aan een vriend/vriendin, oom/tante, neefje of nichtje.

Reden is dat je dan weet wie er komt te zitten en je doet aan werving doordat iemand (gratis of voor een doos merci) naar een wedstrijd kan.
Straks gaan die kaarten naar de zwarte markt en komt er god weet wie naast je te zitten (bijvoorbeeld zoals tegen Feyenoord, AZ, Ajax of andere risico wedstrijden.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Dat kan nog steeds lijkt me.. ik kan hem toch gewoon aan iemand anders geven? ben niet verplicht exchange te gebruiken.
Spijt heb je morgen maar!
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Klopt, al zou je een heel seizoen besluiten op ESPN te kijken en niet te komen, dat is gewoon mogelijk. Toch zal het voor mensen verleidelijk zijn om voor wat geld te gaan ipv de kaart weg te geven.
Plaats reactie