Ondertussen in Leeuwarden...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Thinkman
Wereldspeler

Re: Ondertussen in Leeuwarden...

Bericht door Thinkman »

SuperFrysk schreef: 19-07-2025 12:51 Nu ken ik beide heren niet, maar die Brink komt toch veel beter en oprechter over dan Kooi. Of ligt dat aan mij?
Goed en oprecht, dat is bij cambuur slecht.

Daarom willen ze hem daar dus ook allemaal wegjagen!!!
Alleen zijn geld willen ze graag houden. :erm:
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Brink maakt best goede punten, maar dat het allemaal zo in het publiekelijke gaat en op de man dat verbaast mij wel een beetje.
Maar ergens ook niet omdat hij op X altijd emotioneel betrokken is. Ook maakt hij daar regelmatig opmerkingen over Henk de Jong.

Ergens heeft hij wel gelijk, de schulden zijn hoog opgelopen en er zijn ook andere manieren om het probleem op te lossen.

Dat Kooi 6% rente vraagt is volgens mij best schappelijk, en ik denk ook dat hij dit vraagt omdat er dan een bepaalde vorm van druk is om de lening te moeten aflossen. Stel hij had 0% gevraagd dan zou Cambuur die lening nooit (extra) willen aflossen.

Cambuur blijft een beetje een RTL Boulevard club. In dat opzicht gaat het de laatste jaren beter bij sc Heerenveen.
N01tra
Verified
Nieuw talent

Bericht door N01tra »

Lipton schreef: 21-07-2025 18:10 Dat Kooi 6% rente vraagt is volgens mij best schappelijk, en ik denk ook dat hij dit vraagt omdat er dan een bepaalde vorm van druk is om de lening te moeten aflossen. Stel hij had 0% gevraagd dan zou Cambuur die lening nooit (extra) willen aflossen.
Die 6% is wat wettelijk minimaal gevraagd moest worden.
Driemaal is scheepsrecht
Nieuw talent

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

Een andere vraag; hoe staan zij er eigenlijk voor qua transferbudget/kwaliteit selectie etc? Met vanuit de Eredivisie RKC, Almere en Willem II in de KKD, gaat het opnieuw dringen worden, samen met een ADO, Dordrecht (Emmen, Graafschap, Roda?) etc.

En hebben ze alles rond het nieuwe stadion bijvoorbeeld begroot op het halen van de Eredivisie in een x aantal jaar?
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Ik denk dat Willem II en Almere weer gelijk bovenin mee gaan doen. RKC heeft structureel minder te besteden dan die twee en kan zomaar eens een seizoen in de middenmoot eindigen. Daarnaast zie ik ADO wel meedoen om de eerste twee plekken, alhoewel het daar erg onrustig is. Dordrecht leunt erg op de huurlingen van Feyenoord, krijgen ze weer vier goede spelers dan doen ze mee in de subtop en anders kan het zomaar weer rechterrijtje worden.

Topteams:

Willem II
Almere City
ADO Den Haag

Subtoppers:

Cambuur
De Graafschap
RKC
Emmen
Roda JC
Muertos
Nieuw talent

Bericht door Muertos »

Bij ADO rommelt het uiteraard weer. Die zou ik eerder bij de subtoppers scharen komend seizoen.
Emmen lijkt dit jaar te gaan bouwen, die konden weleens een lastig jaar tegemoet gaan.
hhage
Wereldspeler

Bericht door hhage »

Roda jc heeft zich ook al aardig versterkt, op dit moment hebben ze Joel Zwarts op proef, prima KKD voetballer en Roda jc lijkt dus nog niet klaar op de transfermarkt. Postema naar Emmen,die scoorde voor Groningen in de KKD veel doelpunten. Misschien dat clubs als Den Bosch en Helmond sport stappen maken en gaan voor een plek in de nacompetitie. RKC verwacht ik ook niet dat die om directe promotie meedoen. Willem 2 en Almere torenhoog de twee favorieten voor promotie. Als ik de selectie van Cambuur zo zie is dat wat smal veel jeugdspelers tot nu toe. Daar moet nog wat gebeuren willen ze meedoen om promotie
N01tra
Verified
Nieuw talent

Bericht door N01tra »

Driemaal is scheepsrecht schreef: 22-07-2025 11:32 Een andere vraag; hoe staan zij er eigenlijk voor qua transferbudget/kwaliteit selectie etc? Met vanuit de Eredivisie RKC, Almere en Willem II in de KKD, gaat het opnieuw dringen worden, samen met een ADO, Dordrecht (Emmen, Graafschap, Roda?) etc.

En hebben ze alles rond het nieuwe stadion bijvoorbeeld begroot op het halen van de Eredivisie in een x aantal jaar?
Volgens mij was er voorzichtig gehoopt op promotie vorig seizoen, dus nog een jaar KKD heeft impact op de inkomsten en dus op de selectie.
En hoe groter de impact op de selectie, hoe groter de kans op weer een jaar KKD, etc etc.

Ze hebben nu 3 belangrijke (basis) spelers verkocht voor zo'n €2,7 miljoen en de linksback (ook basis) is weg (einde huur).
Om dat op te vangen is er nog niet heel veel bijzonders voor terug gekomen.
Van die €2,7 miljoen gaat er nog een deel af (afdrachten aan de speler, zaakwaarnemer en tussenpersonen) en van wat er overblijft gaat er nog eens 25% (zal een €600k zijn) naar het spelersfonds. Blijft er van de verkopen "slechts" een €2 miljoen over (give or take). En dan gaat er volgens mij ook nog een deel naar het stadion of naar aflossing van de leningen.
Dus ja, wat blijft er over; miljoentje of anderhalf?

Overigens was het spelersbudget was afgelopen seizoen om en nabij de €3,2 miljoen en zal dit jaar eerder minder dan meer zijn.
hhage
Wereldspeler

Bericht door hhage »

N01tra schreef: 22-07-2025 15:19 Volgens mij was er voorzichtig gehoopt op promotie vorig seizoen, dus nog een jaar KKD heeft impact op de inkomsten en dus op de selectie.
En hoe groter de impact op de selectie, hoe groter de kans op weer een jaar KKD, etc etc.

Ze hebben nu 3 belangrijke (basis) spelers verkocht voor zo'n €2,7 miljoen en de linksback (ook basis) is weg (einde huur).
Om dat op te vangen is er nog niet heel veel bijzonders voor terug gekomen.
Van die €2,7 miljoen gaat er nog een deel af (afdrachten aan de speler, zaakwaarnemer en tussenpersonen) en van wat er overblijft gaat er nog eens 25% (zal een €600k zijn) naar het spelersfonds. Blijft er van de verkopen "slechts" een €2 miljoen over (give or take). En dan gaat er volgens mij ook nog een deel naar het stadion of naar aflossing van de leningen.
Dus ja, wat blijft er over; miljoentje of anderhalf?

Overigens was het spelersbudget was afgelopen seizoen om en nabij de €3,2 miljoen en zal dit jaar eerder minder dan meer zijn.
Sjostrand hebben ze 4,5 ton voor betaald komt een rechtbank van Den Bosch die daar nog een lang contract heeft, zal ook moet worden afgekocht. Binder had ook nog een contract, dus zoveel blijft er niet over.
N01tra
Verified
Nieuw talent

Bericht door N01tra »

hhage schreef: 22-07-2025 19:55 Sjostrand hebben ze 4,5 ton voor betaald komt een rechtbank van Den Bosch die daar nog een lang contract heeft, zal ook moet worden afgekocht. Binder had ook nog een contract, dus zoveel blijft er niet over.
Binder was transfervrij.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Ergens denk ik dat Cambuur er wel eens beter voor kan staan dan vorig jaar, vooral Amofa is denk ik een versterking doe ze goed kunnen gebruiken. Mulders is een prima vervanger van Mercera, Pauwels was talentvol maar zeker niet bepalend, afwachten hoe Sjostrand het gaat doen, Berkhout zou normaal gesproken een betere speler moeten zijn dan van Mullen, Binder zou het ook beter moeten doen dan bijvoorbeeld een Afolabi.

Balk gaat waarschijnlijk ook nog weg, dat blijft ook wel opvallend dat ze hem niet in de spits willen zetten. Daar scoorde hij ontzettend veel, met 17 goals was hij toch wel (opvallend) belangrijk.

Financieel is het voor Cambuur natuurlijk wel heel mooi dat ze zoveel weten te vangen voor spelers. Ze hadden nog nooit een speler voor meer dan een miljoen verkocht.

Ik weet dat veel inkomsten naar voren gehaald zijn, bijvoorbeeld de naam van het stadion maar ook zijn er veel Skyboxen voor 2 tot 3 jaar vooruit betaald. In dat opzicht gaat het verhuizen naar het nieuwe stadion de komende jaren nog wel drukken op het financiële resultaat van de club.
Al denk ik wel dat Cambuur een veel aantrekkelijkere club is geworden door het nieuwe stadion.
Plaats reactie