Amourricho van Axel Dongen
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Verified
- Wereldspeler
Amourricho van Axel Dongen
Amourricho van Axel Dongen wordt een jaar gehuurd van Ajax.
-
Verified
- Wereldspeler
-
Verified
- Wereldspeler
Re: Amourricho van Axel Dongen
In de tekst op de website van sc Heerenveen staat het volgende citaat van Johan Hansma:
“We zijn blij dat we een voor sc Heerenveen goede deal hebben kunnen sluiten, die zowel nu als met het oog op de toekomst goed is voor alle partijen. Ook zijn we Ajax dankbaar voor de medewerking bij deze tijdelijke overgang.”
Ik weet niet exact hoe ik dit moet lezen, maar het zou in mijn optiek wel eens zo kunnen zijn dat bij een mogelijke verkoop van Amourricho van Axel Dongen in de toekomst ook sc Heerenveen mee profiteert. Wellicht is er een soort Botman-constructie afgesproken met Ajax. Beide partijen hebben ervaring met deze constructie en ik vermoed dat het van beide kanten destijds wel is bevallen.
“We zijn blij dat we een voor sc Heerenveen goede deal hebben kunnen sluiten, die zowel nu als met het oog op de toekomst goed is voor alle partijen. Ook zijn we Ajax dankbaar voor de medewerking bij deze tijdelijke overgang.”
Ik weet niet exact hoe ik dit moet lezen, maar het zou in mijn optiek wel eens zo kunnen zijn dat bij een mogelijke verkoop van Amourricho van Axel Dongen in de toekomst ook sc Heerenveen mee profiteert. Wellicht is er een soort Botman-constructie afgesproken met Ajax. Beide partijen hebben ervaring met deze constructie en ik vermoed dat het van beide kanten destijds wel is bevallen.
-
- Superster
Hoop wel dat wij het salaris niet overnemen van ruim 8 ton per jaar.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... erdam.html
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... erdam.html
Het is maar een spelletje
-
- Basisspeler
Ik had ergens gelezen dat het een prestatiedeal wordt, dus hoe meer hij speelt hoe meer we betalen. Maar daar zal wel een maximum van 4 ton aan zitten vermoed ik.
-
- Basisspeler
Mits fit een mooie aanvulling op onze selectie, biedt meer variatie in het aanvalsspel. Een snelle jongen met diepte, ideaal om in te brengen in het laatste halfuur met een 1-0 of 2-0 voorsprong, of in uitwedstrijden. Onze meeste aanvallers komen toch echt het liefst in de bal.
-
- Wereldspeler
Het was een toptalent uit een top jeugdopleiding. De vraag is krijg je hem fit en aan de praat. Zo ja, dan gaan we er veel plezier aan beleven. Zo nee, dan is het een mislukt project. Ik denk dat je gezien de potentie van deze jongen de gok moet wagen.
-
- Wereldspeler
Is hij al bijna wedstrijdfit? Volgens mij was in eerste instantie Volendam-thuis het doel toch?
-
- Wereldspeler
Hij heeft niet mee gedaan in oefenwedstrijden toch? Lijkt me sterk dat hij nu opeens wedstrijdfit zou zijn voor deze wedstrijd. Volgens mij was juist het idee dat het veel langer zou duren.
-
- Wereldspeler
Was wel benieuwd of hij bijvoorbeeld bijna minuten kon gaan maken, maar daar hoeven we dus de eerste weken niet op te rekenen?
-
- Superster
Vandaag voor het eerst aan het werk gezien, technisch begaafd maar hij lijkt niet erg snel op de eerste meters.
Wanneer hij nog aan zijn explosiviteit werkt hebben we er een handenbinder bij in de selectie
Wanneer hij nog aan zijn explosiviteit werkt hebben we er een handenbinder bij in de selectie
Het is maar een spelletje
-
- Wereldspeler
Hij wil in ieder geval graag naar voren spelen. Ik vond het fijn om te zien dat hij koos voor de actie in plaats van het balletje terug, wat misschien veiliger zou zijn. Zijn lef kan ik wel waarderen. Het terug verdedigen vind ik echter nog wel een dingetje. Oogt nog niet fit, dat is wel jammer, want je ziet dat hij wel een goede voetballer is.
- Trevorp
- Invaller
Ik vond het best een risico vandaag eigenlijk. Die laatste 10 minuten wil je liever niet iemand die zichzelf spaart, en dat leek wel een beetje het geval met Amourricho. Maar het lijkt me wel een verdraaid lastige speler om te verdedigen, dus prima om er bij te hebben.
-
- Beheerder
Heerlijke speler om in je team te hebben die op den duur ongetwijfeld een basisplek gaat opeisen. Voor zo'n speler kom je naar het stadion. Hij zoekt continu z'n man op en heeft zoveel techniek en zelfvertrouwen dat hij z'n man uitspeelt. Je ziet aan alles dat hij qua potentie één van de beste vleugelspelers van de Eredivisie is. Wanneer hij meer speeltijd en meer blessurevrij kan spelen, zal hij al snel 2 verdedigers opeisen wat je veel meer ruimte op het middenveld en voorin gaat geven.
Wat jammer was (maar wellicht afgesproken en dus in lijn met z'n blessureherstel) dat hij nauwelijks meeverdedigt. Dat maakt je wel weer kwetsbaar in het positioneren en met name bij balverlies. Tevens jammer dat hij die kans niet afmaakte; dat was goed voor z'n zelfvertrouwen geweest.
Verder vond ik hem juist wel erg snel; je ziet dat hij nog een beetje inhoudt. Deze jongen gaat er wel komen!
Wat jammer was (maar wellicht afgesproken en dus in lijn met z'n blessureherstel) dat hij nauwelijks meeverdedigt. Dat maakt je wel weer kwetsbaar in het positioneren en met name bij balverlies. Tevens jammer dat hij die kans niet afmaakte; dat was goed voor z'n zelfvertrouwen geweest.
Verder vond ik hem juist wel erg snel; je ziet dat hij nog een beetje inhoudt. Deze jongen gaat er wel komen!
-
- Wereldspeler
Hij viel wel echt heel goed in, toch?
Ik vond echt dat de kwaliteit eraf droop, alleen meeverdedigend deed hij niets.
Hij had gelijk 2/3 acties waarvan je direct de kwaliteit van iemand ziet. Ik werd er wel enthousiast van
Ik vond echt dat de kwaliteit eraf droop, alleen meeverdedigend deed hij niets.
Hij had gelijk 2/3 acties waarvan je direct de kwaliteit van iemand ziet. Ik werd er wel enthousiast van
-
- Wereldspeler
Ik vond hem ook een goede indruk maken. Kan heel kort en explosief wegdraaien en durft de verdediger op te zoeken. Hij kon bij zijn eerste acties alleen afgestopt worden door een overtreding. Ik kan me niet voorstellen dat hij niet fit is, dit is voornamelijk zijn bouw. Hij doet mij wat dat betreft wel aan Steven Bergwijn denken of in een verder verleden El Ghanassy.
-
- Wereldspeler
Poeh, zeg dat wel. Zeker in de fase waarin we toen zaten. En in de counter leek hij wat op de rem te trappen en niet voluit te gaan.
Helaas wel voor dit weekend een spierblessure. Ik hoop van harte dat dat hem voor de rest van het seizoen een beetje bespaard blijft (en ons ook), want anders kom je er dan nooit lekker in.