Michel Vlap
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Selectiespeler
Re: Michel Vlap
Twente heeft het bod van Spartak trouwens van tafel geveegd en wil 5 miljoen euro ontvangen voor Vlap. Dat zou ons 225.000 euro opleveren. Samen met de 125.000 euro die Dumfries wellicht nog gaat opleveren is dat toch weer een mooie aanvulling op de 1,5 miljoen die nog te besteden zou zijn.
-
- Basisspeler
Had dit niet verwacht van Michel Vlap. Zo zie je maar weer, geld is een raar ding. Belangrijkste voor ons is dat we een leuk percentage krijgen van het transferbedrag.
-
Verified
- Wereldspeler
Gaat het echt om 12 miljoen netto? Dat heb ik nog niet ergens kunnen zien. Bizarre bedragen natuurlijk.
EDIT: Het lijkt te gaan om 3 seizoenen en 1,5 miljoen netto per jaar. Dus 4,5 miljoen. Bij Twente verdient hij in die periode ongeveer 1,2 miljoen netto. Als hij ergens transfervrij kan tekenen kun je daar vast ergens tussenin uit komen.
Vraag is dus eigenlijk: Laat je fysiek, mentaal en moreel alles voor 3 jaar achter, voor 3,2 miljoen euro. Inclusief je kleine baby.
- hm.dr88_2023
- Bankzitter
Wat mij betreft: compleet Koekoek!!
Mijn inziens, einde (morele) carriere en dan praat ik niet eens over het voetballen alleen.
Welke adviseur hem dit in de maag heeft gesplitst?
Compleet Koekoek!
Mijn inziens, einde (morele) carriere en dan praat ik niet eens over het voetballen alleen.
Welke adviseur hem dit in de maag heeft gesplitst?
Compleet Koekoek!
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Dit is het kort samengevat inderdaad wel; wetende dat je daarna geen financiële zorgen meer hebt. Nu investeren in een toch moeilijke tijd, maar om er daarna des te meer van te kunnen genieten. Zijn kindje is nu nog te klein om alles mee te krijgen, dus wat dat betreft kan ik Michel wel begrijpen. Zo vaak als je kan teruggaan in de vakanties en dan maar zien hoe lang je het volhoudt.
- hm.dr88_2023
- Bankzitter
Als financiële kaders alles bepalend zijn voor zijn keuzes, tja dan meer mogelijkheden om binnen te lopen.Marça schreef: ↑11-07-2025 13:36 Dit is het kort samengevat inderdaad wel; wetende dat je daarna geen financiële zorgen meer hebt. Nu investeren in een toch moeilijke tijd, maar om er daarna des te meer van te kunnen genieten. Zijn kindje is nu nog te klein om alles mee te krijgen, dus wat dat betreft kan ik Michel wel begrijpen. Zo vaak als je kan teruggaan in de vakanties en dan maar zien hoe lang je het volhoudt.
Ik kan hem absoluut niet hierin begrijpen.
-
- Wereldspeler
Welke mogelijkheden? Ik heb ook wel interesse, maar helaas geen mogelijkheid om een grote zak geld op te halen in een dubieus land.hm.dr88_2023 schreef: ↑11-07-2025 14:37 Als financiële kaders alles bepalend zijn voor zijn keuzes, tja dan meer mogelijkheden om binnen te lopen.
Ik kan hem absoluut niet hierin begrijpen.
-
Verified
- Wereldspeler
Maar financiële zorgen zijn nu ook al echt superonwaarschijnlijk voor het gezin Vlap.. daar wringt het. En het gaat er niet alleen om of je kindje het meekrijgt. Het gaat er ook om wat je zelf allemaal mist, maanden, jaren die je nooit meer terug kan krijgen als je kinderen groot zijn. Dat alles voor die rotcenten, terwijl je al vorstelijk verdient. Ik gun het hem van harte dat hij zich bedenkt.Marça schreef: ↑11-07-2025 13:36 Dit is het kort samengevat inderdaad wel; wetende dat je daarna geen financiële zorgen meer hebt. Nu investeren in een toch moeilijke tijd, maar om er daarna des te meer van te kunnen genieten. Zijn kindje is nu nog te klein om alles mee te krijgen, dus wat dat betreft kan ik Michel wel begrijpen. Zo vaak als je kan teruggaan in de vakanties en dan maar zien hoe lang je het volhoudt.
-
- Wereldspeler
En wat als hij morgen zijn enkel breekt? Dan is het in één klap voorbij. Volgend jaar loopt zijn contract af en misschien staat er dan niemand meer voor hem in de rij. Zo werkt de voetballerij.Kaz_SCH schreef: ↑11-07-2025 15:37 Maar financiële zorgen zijn nu ook al echt superonwaarschijnlijk voor het gezin Vlap.. daar wringt het. En het gaat er niet alleen om of je kindje het meekrijgt. Het gaat er ook om wat je zelf allemaal mist, maanden, jaren die je nooit meer terug kan krijgen als je kinderen groot zijn. Dat alles voor die rotcenten, terwijl je al vorstelijk verdient. Ik gun het hem van harte dat hij zich bedenkt.
En je doet alsof zijn leven stopt als hij naar Rusland gaat, terwijl zijn kind gewoon mee kan. Moskou is een moderne, levendige stad. Het is heus niet zo dat daar elke dag de bommen om je oren vliegen.
Sterker nog: dit is misschien wel het beste wat hij voor zijn kind kan doen. Een financiële klapper maken, zodat zijn gezin nooit iets tekortkomt. Zodat zijn kind later een vliegende start heeft of zelfs helemaal niet meer hoeft te werken.
Ik zei het gister al; Het is heel makkelijk roepen en oordelen, maar niemand van jullie komt ooit in zo'n positie. Dan is het lekker makkelijk om te zeggen wat jij in zo'n positie zou doen.
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Hij kan ook gewoon een baan zoeken na zijn carriere, denk dat de meesten dat hier op het forum ook moeten tot hun pensioen. Maar als ik zo zijn salaris lees dat hij bij Twente verdient, dan zal hij ook wel met een part-time baantje toe kunnen.SuperFrysk schreef: ↑11-07-2025 17:59 En wat als hij morgen zijn enkel breekt? Dan is het in één klap voorbij. Volgend jaar loopt zijn contract af en misschien staat er dan niemand meer voor hem in de rij. Zo werkt de voetballerij.
En je doet alsof zijn leven stopt als hij naar Rusland gaat, terwijl zijn kind gewoon mee kan. Moskou is een moderne, levendige stad. Het is heus niet zo dat daar elke dag de bommen om je oren vliegen.
Sterker nog: dit is misschien wel het beste wat hij voor zijn kind kan doen. Een financiële klapper maken, zodat zijn gezin nooit iets tekortkomt. Zodat zijn kind later een vliegende start heeft of zelfs helemaal niet meer hoeft te werken.
Ik zei het gister al; Het is heel makkelijk roepen en oordelen, maar niemand van jullie komt ooit in zo'n positie. Dan is het lekker makkelijk om te zeggen wat jij in zo'n positie zou doen.
Het argument dat wij niet in zo'n positie zouden komen vind ik persoonlijk kul. Uit principe zou ik nu voor geen goud naar Rusland, Israel of de VS gaan. Principes kosten je soms wellicht geld, maar dan heb je tenminste je eigenwaarde.
We zijn als Europa in principe "in oorlog" met Rusland via Oekraine, en dan gaat een voetballer daar lekker wat centjes ophalen. Daar vind ik wel wat van. Nou is er nog niks officieel, maar ik hoop dat hij hier vanaf ziet. Het was mooi om hem te zien bij de heldenwedstrijd, maar iemand die vies geld uit Rusland haalt hoeft wat mij betreft (lees: mijn mening) niet weer een uitnodiging te krijgen.
- Trevorp
- Invaller
Het hele land heeft moeite met het opvangen van vluchtelingen uit Oekraïne. Dat kost ons met zijn allen miljarden euros, waardoor wij het gemiddeld gezien slechter hebben dan voorheen. We zullen enorm moeten bezuinigen om dit allemaal te kunnen bekostigen. En mijnheer Vlap zou dan gewoon even naar het land van de Agressor vertrekken voor zijn eigen gewin.
Helemaal met Vrieskist eens, voor mij is hij in dat geval held af.
-
Verified
- Wereldspeler
SuperFrysk schreef: ↑11-07-2025 17:59 En wat als hij morgen zijn enkel breekt? Dan is het in één klap voorbij. Volgend jaar loopt zijn contract af en misschien staat er dan niemand meer voor hem in de rij. Zo werkt de voetballerij.
Als hij een carrière beëindigende blessure oploopt zal hij werk moeten zoeken op een gegeven moment. Net als alle andere mensen, daar is toch niks mis mee?
Over het algemeen gaan vrouw en kind niet mee naar Rusland, ze kunnen daar niks of weinig doen. Niet omdat ik denk dat het onveilig is in Moskou hoor, dat loopt wel los.
Het laatste wat ik trouwens voor mijn kinderen zou willen is dat ze nooit een dag in hun leven voor iets hoeven te werken. Dat zijn vaak niet de leukste persoonlijkheden zal ik maar zeggen.
Maar jij jouw mening, ik de mijne. Ik denk dat we gewoon wat anders naar de wereld kijken en wat we normaal vinden, en dat is prima!
-
- Wereldspeler
-
- Selectiespeler
Trevorp schreef: ↑11-07-2025 21:40 Het hele land heeft moeite met het opvangen van vluchtelingen uit Oekraïne. Dat kost ons met zijn allen miljarden euros, waardoor wij het gemiddeld gezien slechter hebben dan voorheen. We zullen enorm moeten bezuinigen om dit allemaal te kunnen bekostigen. En mijnheer Vlap zou dan gewoon even naar het land van de Agressor vertrekken voor zijn eigen gewin.
Beter kon ik het niet verwoorden!
- hm.dr88_2023
- Bankzitter
Zou jij de kans grijpen als je die kans kreeg?SuperFrysk schreef: ↑11-07-2025 14:44 Welke mogelijkheden? Ik heb ook wel interesse, maar helaas geen mogelijkheid om een grote zak geld op te halen in een dubieus land.
Waar ligt bij jou een grens?
Bij de hoogte van het bedrag?
Hoe dubieus moet een land zijn om hier niet mee in zee te gaan?
-
- Superster
Heb geen moeite met de opvang van Oekraïners, normaliter boeit het me ook geen bal waar je voetbalt, de zandbak, Hongarije, Bali of China … het is me om het even.
Maar ook voor mij is Rusland een no-go, ik zou er ook grote moeite mee hebben wanneer we nu een speler van de Russische selectie aantrekken. Hoewel niet direct zijn we er toch mee in oorlog.
Maar ook voor mij is Rusland een no-go, ik zou er ook grote moeite mee hebben wanneer we nu een speler van de Russische selectie aantrekken. Hoewel niet direct zijn we er toch mee in oorlog.
Het is maar een spelletje
-
- Wereldspeler
Zeker, zou ik die kans grijpen.hm.dr88_2023 schreef: ↑13-07-2025 22:09 Zou jij de kans grijpen als je die kans kreeg?
Waar ligt bij jou een grens?
Bij de hoogte van het bedrag?
Hoe dubieus moet een land zijn om hier niet mee in zee te gaan?
De grens is om het even;
Is het land veilig? Oekraïne zou ik nu niet heen gaan, Israël waarschijnlijk ook niet.
Als het land bewezen genocide zou plegen zou ik er niet heen gaan. Rusland is absoluut geen fraai land, maar dat zijn landen als Saudi-Arabië, Qatar, VS, China, Oekraïne en Israël ook niet. Toch is de verontwaardiging een stuk minder aanwezig als je daar naar toe vertrekt als voetballer.
- Trevorp
- Invaller
Genocide is dus jouw grens? Wat als een natie, zeg 80% van de bevolking van een ander land uitmoord, puur om imperialistisch of economisch moverende redenen? Is dat geen reden om niet voor eigen gewin naar dat land te vertrekken?SuperFrysk schreef: ↑14-07-2025 11:19 Zeker, zou ik die kans grijpen.
De grens is om het even;
Is het land veilig? Oekraïne zou ik nu niet heen gaan, Israël waarschijnlijk ook niet.
Als het land bewezen genocide zou plegen zou ik er niet heen gaan. Rusland is absoluut geen fraai land, maar dat zijn landen als Saudi-Arabië, Qatar, VS, China, Oekraïne en Israël ook niet. Toch is de verontwaardiging een stuk minder aanwezig als je daar naar toe vertrekt als voetballer.
-- just asking --
-
- Wereldspeler
Goede vraag. Genocide is inderdaad een harde grens, maar ik geef je gelijk dat ook andere vormen van (eenzijdig) massaal geweld moreel zwaar wegen. Wat mij vooral stoort, is de selectieve verontwaardiging. Er zijn genoeg landen waar nauwelijks verontwaardiging over is. Nico ging terug naar Israël, daar hoor je weinig over. Veel spelers kiezen voor Saudi-Arabië of de VS, en ook dat levert zelden ophef op.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar dan wordt het een politieke discussie en daar blijf ik liever een beetje buiten.
Maar ik blijf erbij: als je zo’n kans krijgt, moet je die gewoon grijpen, al is het alleen al om je gezin een zekere toekomst te geven. Mensen mogen dat veroordelen, maar dan hoop ik wél dat er ook wat kritischer gekeken wordt naar andere landen, niet alleen naar Rusland.
Dat Rusland geen fraai land is, laat dat duidelijk zijn.
- Frisian Viking
- Superster
De VS wordt hier even op één hoop gegooid met Saoedi Arabië, Qatar en China. Werkelijk. In China zitten honderdduizenden moslims opgesloten, vrouwen gesteriliseerd en noem maar op. Nog nooit 'n een wanklank aan het adres van voetballers aldaar. Rusland is ook niet mijn cup of tea, maar de selectieve verontwaardiging is niet van de lucht natuurlijk. Musk boycotten en dan in een Chinese auto gaan rijden, dat werk...
Als ik Vlap was zou ik nooit in zo'n land gaan voetballen. Evenals dat het schandalig is dat stervoetballers met hun daden de regimes in landen als China, Saoedi Arabië en meer van dat soort landen legitimeren.
Als ik Vlap was zou ik nooit in zo'n land gaan voetballen. Evenals dat het schandalig is dat stervoetballers met hun daden de regimes in landen als China, Saoedi Arabië en meer van dat soort landen legitimeren.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
- Trevorp
- Invaller
De beruchte 'heropvoedingskampen' voor Oeigoeren. Tja het is een lastig materie, zo blijkt maar weer uit de hele, overigens keurige, discussie die we nu voeren in notabene een sc Heeerenveen Forum.Frisian Viking schreef: ↑14-07-2025 12:25 De VS wordt hier even op één hoop gegooid met Saoedi Arabië, Qatar en China. Werkelijk. In China zitten honderdduizenden moslims opgesloten, vrouwen gesteriliseerd en noem maar op. Nog nooit 'n een wanklank aan het adres van voetballers aldaar. Rusland is ook niet mijn cup of tea, maar de selectieve verontwaardiging is niet van de lucht natuurlijk. Musk boycotten en dan in een Chinese auto gaan rijden, dat werk...
Ik heb net even de Omroep Abe beluisterd, waar dit onderwerp ter sprake komt. Dan merk je hoe Jan Vlap met dit hele verhaal worstelt en zelfs van de socials is vertrokken nu. Volgens eigen zeggen slapeloze nachten heeft hij er van, en dat geloof ik graag.
Soms gaan er op plekken deuren open, die andere deuren sluiten. En dan moet je jezelf afvragen hoe belangrijk het voor je is wat er achter die gesloten deuren zit. Wellicht gaan die voor altijd op slot.
-
Verified
- Forumicoon
Goeie teksten Trevorp. Overigens mijn complimenten voor Sander de Vries die zich niet met een kluitje in het riet liet sturen. Hij had het na 5 minuten over een andere boeg kunnen gooien om de goede sfeer te bewaren en de ongemakkelijkheid weg te nemen maar Sander is journalist genoeg om door te zetten. Jan Vlap zal hem dat niet in dank afnemen maar wat mij betreft: Hulde.
Michel en Jan moeten grote jongens zijn. Moraliteit en geweten zijn niet te koop. De Russen verdienen het niet om je kunsten aan hun te vertonen. Grow a pair of balls en zeg dat je niet te koop bent. Slap gedoe.
Michel en Jan moeten grote jongens zijn. Moraliteit en geweten zijn niet te koop. De Russen verdienen het niet om je kunsten aan hun te vertonen. Grow a pair of balls en zeg dat je niet te koop bent. Slap gedoe.
- Frisian Viking
- Superster
Iemand het stuk van VI over Vlap paraat?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
- Trevorp
- Invaller
Tnx. Over Sander .. ik vond exact dat wat jij aangeeft. Ik moet ook toegeven dat ik mijn eerdere mening over Sander aan het bijstellen ben.Otsje P schreef: ↑14-07-2025 22:08 Goeie teksten Trevorp. Overigens mijn complimenten voor Sander de Vries die zich niet met een kluitje in het riet liet sturen. Hij had het na 5 minuten over een andere boeg kunnen gooien om de goede sfeer te bewaren en de ongemakkelijkheid weg te nemen maar Sander is journalist genoeg om door te zetten. Jan Vlap zal hem dat niet in dank afnemen maar wat mij betreft: Hulde.
-
- Wereldspeler
Sander deed het inderdaad goed, die laat zich niet zo afschepen. Ik had ook het idee dat ze het van te voren niet echt doorgesproken hadden, want Vlap begon al gauw over dat het een podcast over Heerenveen is. Wat best ironisch is, want zijn zoon en de huishoudbeurs komen regelmatig uitgebreid voorbij.