Voorbereiding en oefenwedstrijden 2025-2026

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

BWA23
Bankzitter

Re: Voorbereiding en oefenwedstrijden 2025-2026

Bericht door BWA23 »

Sido1920 schreef: 29-06-2025 07:37 Iemand die weet hoe de oefenwedstrijd tegen Steenwijkerland is gegaan? Kan er nergens iets over vinden.
:D :D :D

De club heeft geen glazen bol.....
wilbot
Invaller

Bericht door wilbot »

de tijd gaat snel maar zo snel..?
Sido1920
Jeugdspeler

Bericht door Sido1920 »

Mijn fout, dacht gister te lezen dat de wedstrijd gister middag al was. Vond het al zo vreemd dat er niks over te lezen was 😂
jeewee
Basisspeler

Bericht door jeewee »

For what it’s worth:

Doelpuntenmakers voorbereiding (t/m Steenwijkerland, 29-06)
Dylan Vente: 7
Amir Ismaïl: 7
Maxence Rivera: 3
Denzel Hall: 1
Jermaine Rijssel: 1
Jimmy Martens: 1
Levi Smans: 1
Eser Gürbüz: 1
.-
J.B.
Jeugdspeler

Bericht door J.B. »

rodioncamataru schreef: 28-06-2025 15:13 Deze wist ik inderdaad, maar iets anders: Is een uitregistratie ook nodig voor de wedstrijd tegen QPR?
ik zou het voor de zekerheid maar doen. Kost niks, en ben je zeker van dat je een ticket kunt bemachtigen.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Bericht door badfrisianboy »

SCHPride
Jeugdspeler

Bericht door SCHPride »

Duurt nog lang voor dat club informatie geeft voor de kaartverkoop voor QPR Away.
Alles al ingeboekt, maar vind wel wat lang duren allemaal.

Bj NAC bijv. zijn ze al lang begonnen voor de wedstrijd tegen Norwich (In Norwich) op 2 augustus.
Friezer
Jeugdspeler

Bericht door Friezer »

badfrisianboy schreef: 02-07-2025 19:27
Weet iemand toevallig ook of er een livestream is? Zit aan de andere kant van de wereld op het moment😅
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

SCHPride schreef: 03-07-2025 12:26 Duurt nog lang voor dat club informatie geeft voor de kaartverkoop voor QPR Away.
Alles al ingeboekt, maar vind wel wat lang duren allemaal.

Bj NAC bijv. zijn ze al lang begonnen voor de wedstrijd tegen Norwich (In Norwich) op 2 augustus.
Op de website van sc Heerenveen staat nu informatie met betrekking tot de wedstrijd tegen QPR.

https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/202 ... r-begonnen

Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Het zal wel een Boomer-opmerking zijn ;-).. maar waarom wordt er op twitter door allerlei vage accounts gevraagd hoeveel corners er zijn geweest? Doet mij denken aan match-fixing.
Spijt heb je morgen maar!
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Ebiede schreef: 03-07-2025 20:24 Het zal wel een Boomer-opmerking zijn ;-).. maar waarom wordt er op twitter door allerlei vage accounts gevraagd hoeveel corners er zijn geweest? Doet mij denken aan match-fixing.
Ik vermoed dat er gewed kan worden op het aantal corners in de wedstrijd.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

5 tegendoelpunten tegen een niet indrukwekkende ploeg is wel zorgelijk. Ik zou toch nog eens goed nadenken over de positie van doelman
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Deze wedstrijd viel niet mee. Verdedigend zeer kwetsbaar in de omschakeling en enorm veel moeite met een zeer snelle voorhoede-speler van Almere.

Vijf tegendoelpunten is wel erg veel wat mij betreft

Nu ben ik geen fan van Andries Noppert en dan is het niet eenvoudig om objectief te blijven. Maar wat Noppert vandaag liet zien vond ik behoorlijk beschamend. En sommige blunders werden niet afgestraft door Almere.

Vraag aan, wellicht meer objectieve, mede-supporters wat zij vandaag vonden van het spel van sc Heerenveen en de prestaties van Noppert.

Zorgelijk dat er al een aantal spelers geblesseerd af moesten vandaag. Dat is iets wat we niet kunnen gebruiken in een voorbereiding. Dat wil je iedereen fit hebben en dat een elftal op elkaar ingespeeld kan raken. Maar misschien valt het mee.
Terwispel
Nieuw talent

Bericht door Terwispel »

Noppert zeer zwak bij de 0-1.. beschamend inderdaad.

Voor de rest houdt de verdediging ook niet over, hopen op beterschap tegen Telstar in de Westereen.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Willemsen viel me ook niet mee. Zeer zwak optreden en op basis van deze wedstrijd zeker geen basisspeler.
BWA23
Bankzitter

Bericht door BWA23 »

Willemsen en Hopland is geen hard centrale duo. 1 van de 2 CV'ers moet sterk zijn in de mandekking. Dat zijn deze beide niet.

Wie waren de beteren en wie de minderen dan badfrisianboy wat jou betreft?
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

BWA23 schreef: 03-07-2025 22:41 Willemsen en Hopland is geen hard centrale duo. 1 van de 2 CV'ers moet sterk zijn in de mandekking. Dat zijn deze beide niet.

Wie waren de beteren en wie de minderen dan badfrisianboy wat jou betreft?
Ik vond het middenveld het eerste gedeelte van de wedstrijd niet goed staan. Met name bij balverlies en in de omschakeling leek het positioneel nergens op. Dat gold eigenlijk voor alle drie middenvelders Brouwers, van Overeem en Jansen. Waarbij wel opviel dat Kai Jansen echt moeite had met het hogere niveau dan hij normaal gewend is. Vente en Trenskow vond ik 'vlak' spelen. Rivera kon mij van de voorhoede-spelers nog het beste bekoren. Echt tegenvallend vond ik Hall, ook al deed hij kort mee, en Willemsen. Wat mij betreft was Noppert de slechtste op het veld.

Na het wisselen bevielen Zagaritis, Smans en Linday mij wel.

In balbezit vond ik het spel nog wel redelijk, maar het (positie)spel zonder bal en bij balverlies was ondermaats. Zoals al een aantal seizoenen bij sc Heerenveen hebben we moeite met ploegen die zich terugtrekken op eigen helft en zijn we vaak te slordig in balbezit. Juist tegen dat soort tegenstanders moet de passing goed zijn en moet je niet onnodig balverlies lijden in de opbouw. Daarin zag ik echter ten opzichte van vorig seizoen in deze wedstrijd geen verbetering.

Als we verder in de voorbereiding zijn en de sterkste spelers zullen gaan spelen hoop ik dat daar nog wel verbetering in komt. Gezien het vlotte handelen op de transfermarkt krijg je als supporter wellicht de neiging wat te enthousiast te worden. Voor mij vandaag wel een wedstrijd waarna je weer met beide beentjes op de grond staat en ziet dat er ook nog wel het nodige werk aan de winkel is.

Maar gezien het feit dat er ook nog veel jeugdspelers meespelen wat mij betreft ook zeker geen reden tot paniek.
BWA23
Bankzitter

Bericht door BWA23 »

Dank voor het verslag...
Het is leuk en aardig als je jeugdspelers laat meedoen, maar dan moeten ze wel het niveau hebben. Het viel zondag ook al op dat Jansen niet kon aanhaken....

Een voorbereiding is er ook voor om te zien wat niet werkt, als je er 5 tegen krijgt tegen een KKD club (wat een afgang) dan heb je veel leermomenten. Dus ze kunnen aan de slag.
Baggerraartje
Wereldspeler

Bericht door Baggerraartje »

Wat mij wel weer opviel; was het grote verschil van aan de bal of zonder bal. Aan de bal ziet het er leuk uit, maar als ze bal niet hebben, is het zo statisch. Dat verschil is, zoveel jaren al, veel te groot. Er moet veel meer dynamiek in het elftal als ze de bal niet hebben.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

Ik kijk net de samenvatting, maar ik schrik wel even om eerlijk te zijn. Je komt snel op achterstand, waarbij opvalt dat Noppert al buiten de 16 staat met nog verdedigers actief betrokken bij het spel. Bij de 0-2 wordt duidelijk dat Willemsen heel veel snelheid tekort komt. Hij loopt bovendien technisch heel inefficient en moet de atletiekbaan op. De omschakeling van Almere wordt sowieso heel matig verdedigd. Dan kom je zelfs op 0-3 (!) kort in de 2e periode.

Via een overtreding op de keeper kom je heel gelukkig op 1-3. Dan via een terechte strafschop mee, die in eerste instantie wordt gestopt, wordt het 2-3. Linday nog met een goede dribbel en goal. De 3-5 ingeleid door een pass door de as die niet gecontroleerd kan worden.

Kortom die samenvatting zag er redelijk dramatisch uit. Rivera vind ik overigens wel een lichtpuntje, maar dus alleen op basis van deze samenvatting.
Demster
Selectiespeler

Bericht door Demster »

Het vertrouwen dat een eerste keeper moet uitstralen, ontbreekt momenteel te vaak bij Andries. Zijn inschattingen bij het uitkomen zijn al langer een zwakke plek, bijvoorbeeld Quick Boys in de beker en ook weer gisteren. Natuurlijk heeft hij meer goodwill omdat hij hier uit de omgeving komt maar elke andere keeper die dit niveau laat zien stond al maanden op Transferroom.

Als het aan mij ligt dan halen we een eerste keeper en proberen we, met pijn in het hart, Andries te laten gaan en Klaverboer 2e keeper maken.
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

Demster schreef: 04-07-2025 08:31
Als het aan mij ligt dan halen we een eerste keeper en proberen we, met pijn in het hart, Andries te laten gaan en Klaverboer 2e keeper maken.
Ik, als een van de grotere Andries fans :D, ga ook langzaam in deze richting denken helaas.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

We hebben nog een maand te gaan in de voorbereiding maar tussen de regels door kun je bij het verslag van de LC wel lezen dat het voor Levi Smans een lastig seizoen kan gaan worden. Met de komst van de ervaren Van Overeem en de waard die zowel Linday als Brouwers heeft in dit team, kun je het middenveld wel al uittekenen.

Voorin blijft het nog lastig inschatten hoe goed Rivera nu is (kan hij op Eredivisie-niveau aanhaken?), maar ook een Trenskow is in mijn ogen nog niet onomstreden. Ik begrijp goed dat ze een type als Marko Farji willen halen, die heeft kwaliteiten om iemand uit te spelen, zowel van de linkerkant als ook op 10. Gürbüz zal zijn speeltijd ook zeker krijgen (diamantje!) en van Al-Saed verwacht ik zelf niet heel veel meer eerlijk gezegd. Centraal voorin is Vente de onbetwiste spits. Op de flanken is er keuze, maar de vraag is of ze het verschil kunnen maken.

Achterin zijn er weinig wijzigingen geweest, dat zit in de basis ook wel goed. Zagaritis lijkt een versterking. Het zou mooi zijn als Hall en Braude nog vertrekken, zodat we wat meer budget/ruimte krijgen om te investeren in een nieuwe rechtsback en een keeper om te concurreren met Noppert. Eerlijk gezegd zie ik ze niet Klaverboer voor de leeuwen gooien - dat blijft een risico en blijkbaar is hij nog niet aanmerkelijk beter dan Noppert.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Bij deze een link naar de samenvatting van de wedstrijd tegen Almere City op het YouTube kanaal van sc Heerenveen.

Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Demster schreef: 04-07-2025 08:31 Het vertrouwen dat een eerste keeper moet uitstralen, ontbreekt momenteel te vaak bij Andries. Zijn inschattingen bij het uitkomen zijn al langer een zwakke plek, bijvoorbeeld Quick Boys in de beker en ook weer gisteren. Natuurlijk heeft hij meer goodwill omdat hij hier uit de omgeving komt maar elke andere keeper die dit niveau laat zien stond al maanden op Transferroom.

We proberen Andries al een jaar te laten gaan, maar geen club die hem wil hebben. Deze situatie is wel zuur voor Klaverboer, als Noppert het goed doet dan wordt hij tweede keeper achter Noppert en als Noppert het slecht doet dan komt er nóg een goede keeper bij.
tha boelie
Basisspeler

Bericht door tha boelie »

De club heeft duidelijk ingezet op spelers met meer (Eredivisie) ervaring. Een goede zaak, meer spelers die weten wat er gevraagd wordt. Maar als je dan Noppert weer ziet schutteren dan snap ik het niet dat ze op die positie niet doorselecteren. Noppert is een brok van onrust en zal je weer een hoop doelpunten kosten op deze manier. Op dit moment zou ik zelfs Klaverboer eerste keeper maken. Hoop dat de club dat ook inziet en dat er op deze positie nog wat gaat gebeuren.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Hoe was Rivera? Ik lees positieve verhalen over hem, maar als ik dan de samenvatting zie dan schiet hij één keer bij een grote kans heel wild recht op de keeper.
jeewee
Basisspeler

Bericht door jeewee »

Doelpuntenmakers voorbereiding (t/m Almere, 04-07)

Dylan Vente: 8 (+1)
Amir Ismaïl: 7
Maxence Rivera: 4 (+1)
Denzel Hall: 1
Jermaine Rijssel: 2 (+1)
Jimmy Martens: 1
Levi Smans: 1
Eser Gürbüz: 1
Marcus Linday: 1 (+1)
.-
BaukeP22
Jeugdspeler

Bericht door BaukeP22 »

Denken jullie dat er nog een goede verdediger gehaald gaat/moet worden? of gaan we dit met trainen en de terugkeer van Pavel willen oplossen?
This message is best viewed using something with a screen
Plaats reactie