Dylan Vente

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
vlqrt
Superster

Dylan Vente

Bericht door vlqrt »

Het is maar een spelletje
Otsje P
Verified
Forumicoon

Re: Dylan Vente

Bericht door Otsje P »

Hoppa, ze kunnen in rap tempo afgestreept worden. Ik kan wel wennen aan deze doortastende manier van handelen.

Welkom Dylan.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

In het begin van zijn carrière bij Feyenoord en RKC vond ik het een slappe spits en van alles precies niets. Deed het qua cijfers fantastisch bij Roda en na een minder jaar bij Hibernian, op papier ook weer een goed jaar bij Zwolle. Ik hoop op een veel beter meevoetballende spits dan we de afgelopen jaren hebben gehad. Ik vond Mark Uth 10 jaar geleden (alweer...) echt een klasbak.
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

Ben erg benieuwd hoe hij er een hele wedstrijd uitziet qua voetbal. Maar heb er op een of andere manier wel een goed gevoel bij. Zo krijg je toch wel weer zin in de eerste oefenpotjes.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

1 miljoen is een koopje, en ik had m’n bedenkingen, omdat ik dacht dat Nico gewoon een veel betere afmaker is. Maar ik ben toch even in de Eredivisie-data van allebei gedoken:
- Vente scoorde 1 goal per 194 minuten, Nico deed dat iets sneller: 1 goal per 159 minuten
- Vente maakte 13 goals terwijl zijn xG op 8,8 lag → dus hij scoorde ruim boven verwachting
- Nico scoorde ook boven verwachting: 8 goals bij een xG van 6,7
- Allebei scoorden ze 3 penalty’s, alle drie raak (100% dus)
- Vente is tweebenig (5 goals met links, 8 met rechts), Nico scoorde alleen met rechts
- Vente is efficiënter: hij scoort 28% van zijn schoten, Nico 22%
- Nico miste meer grote kansen: 7 tegenover 4 bij Vente
- Nico legde iets meer kansen klaar per minuut (xA), maar Vente gaf meer key passes per wedstrijd (0,7 om 0,3)
- Vente is veel meer betrokken in het spel: 28,6 balcontacten en 13 passes per wedstrijd, tegenover 16,5 en 5,8 bij Nico
- Vente wint ook meer duels: gemiddeld 4,1 per wedstrijd, Nico 2,7
- In de lucht is Vente sterker: hij wint gemiddeld 2,4 kopduels per wedstrijd, Nico 1,1

Als je het zo bekijkt, scoort Vente eigenlijk op bijna alles beter. Behalve op goals per minuut.

Twee dingen vallen voor mij echt op. Ten eerste: zijn tweebenigheid. Nico moest vaak nog naar rechts draaien, en dan was z’n balbehandeling soms net niet snel genoeg. Vente kan met beide benen afwerken, wat hem minder voorspelbaar maakt en vaker direct in scoringspositie brengt.

En wat ook opvalt: Vente wint veel meer duels, vooral in de lucht. Misschien liggen de ballen op hem beter, maar feit blijft dat je onder druk de bal makkelijker bij hem kwijt kunt. Ook door de lucht.

Kleine nuance: in de beker scoort Nicoalescue ook goed. En z’n goal tegen AZ in de play-offs zit niet in deze cijfers. Reken je die wel mee, dan ligt z’n gemiddelde op 1 goal per 126 minuten, tegenover 1 per 187 bij Vente.
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

'Het zijn maar amateurs', maar ik word wel blij van de beelden van Vente hoor
Plaats reactie