Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
vlqrt
Superster

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Bericht door vlqrt »

xander schreef: 14-06-2025 07:51 Hoe langer we wachten hoe duurder het wordt. Alweer een verloren week bij de club en geen paal de grond in.
Wanneer je de weken aftelt dan wordt het wel erg lang.
Het is zomer, de club is aan het scouten en ambtenaren gaan bijna op vakantie. Ik verwacht op zijn vroegst echt nieuws rond oktober. Realistisch … pfff dat zou dan ergens in ‘26 zijn.
Het is maar een spelletje
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Bericht door badfrisianboy »

xander schreef: 14-06-2025 07:51 Hoe langer we wachten hoe duurder het wordt. Alweer een verloren week bij de club en geen paal de grond in.
Ik weet niet exact wat je verwachtingen zijn. Maar zolang sc Heerenveen geen geld heeft, en er geen financiering is voor een nieuw trainingscomplex, gaat er geen enkele paal de grond in.

Bovendien zijn de uitgewerkte plannen en tekeningen inmiddels niet meer van toepassing. Deze waren gemaakt op basis van een trainingscomplex ten noorden van het huidige Skoatterwâld. Inmiddels is echter duidelijk dat de plannen op deze locatie niet meer doorgang zullen vinden.

Er zal dus eerst een nieuwe locatie gevonden moeten worden. Vervolgens dienen er nieuwe plannen en tekeningen gemaakt te worden voor de nieuwe locatie (al zou je bepaalde zaken uit de oude plannen en tekeningen over kunnen nemen) en uiteraard moet er ook dan gezorgd moeten worden voor financiering.

En alles zal daarvoor ook nog door een gemeenteraad moeten, bestemmingsplannen eventueel moeten worden aangepast. De eerstkomende jaren verwacht ik dan ook geen verandering van de huidige situatie.
Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

^^

Ik vind dat zo'n dooddoener. Waarom zou de club in de toekomst wel opeens geld hebben? Met een paar Ejuke's en Sarr's ga je gewoon geen nieuw SKW bouwen.

De club moet OF openstaan voor geld van buitenaf, OF de gemeente moet iets in gang zetten. Beide het liefste... Maar beide gaat niet gebeuren, dus gaat er niks gebeuren. Al 10 jaar niks.
Heerenveen fan in Leiden
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

De gemeente heeft zijn nek al uitgestoken door een lap grond dat voor woningbouw was om te zetten naar een bestemming voor voetbalvelden, daardoor zakte de grondprijs fors. Vervolgens kreeg de sc het financieel niet rond om daar iets te bouwen.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Als we nou gedisciplineerd hadden gezegd: 10% van alle transferwinst gaat in Fonds Nieuw SKW, dan waren we allang klaar geweest om te beginnen.
Plaats reactie