Levi Smans

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Zwart Schoeisel
Bankzitter

Re: Levi Smans

Bericht door Zwart Schoeisel »

Komende week schuift hij aan Radio Camataru, eens kijken wat hij zelf denkt over een plekje op de vleugel!
Zwart Schoeisel
Bankzitter

Bericht door Zwart Schoeisel »

CJunior
Nieuw talent

Bericht door CJunior »

Levi Smans heeft geen plannen om deze zomer al te vertrekken. Een middenveld met Linday, Brouwers en Smans is dus realistisch.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler

Bericht door Wolliepoly »

CJunior schreef: 23-05-2025 11:20 Levi Smans heeft geen plannen om deze zomer al te vertrekken. Een middenveld met Linday, Brouwers en Smans is dus realistisch.
Nuance, hij zegt “Ik denk dat ik volgens seizoen bij sc Heerenveen speel” helemaal uitsluiten dat hij nergens heen gaat doet hij ook niet.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Hij heeft een mooi debuutjaar gehad in de Eredivisie, maar nog zeker niet goed genoeg voor FC Twente. Wat mij betreft zijn Linday en Brouwers op het middenveld ook minder omstreden dan Smans. Die moet echt nog wel strijden voor zijn plek en vooral effectiever worden voor de goal, maar wellicht ook qua assists. Maar dat weet hij zelf ook, dus ik ben erg benieuwd hoe hij het volgend seizoen (bij ons) gaat doen!
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Wolliepoly schreef: 23-05-2025 12:25 Nuance, hij zegt “Ik denk dat ik volgens seizoen bij sc Heerenveen speel” helemaal uitsluiten dat hij nergens heen gaat doet hij ook niet.
Helemaal uitsluiten kan ook nooit natuurlijk.

Bij Smans zag je ook wel dat het seizoen net even te lang duurde. Net na de winterstop vond ik 'm een mooie ontwikkeling doormaken (o.a. tegen NAC), tegen het einde zakte het dus weer in. Maar hij zal van te voren niet gedacht hebben bijna elke wedstrijd mee te kunnen doen in zijn eerste seizoen in de Eredivisie, dus dat is natuurlijk een enorme winst. Hij gaat het volgend jaar vast en zeker alleen maar beter doen.
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Je hebt op dit moment feitelijk geen echte concurrent voor hem. Je zou ook al een speler moeten hebben die hem kan opvolgen/vervangen. Een talent die zijn minuten kan maken als het minder met hem gaat. Hij moet echt nog een stap maken als hij naar een grotere club wil. Mis af en toe ook gewoon gogme om het spel te lezen. Ik las dat hij teveel met de bal loopt en dat ik denk ik ook zo.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Dit was het eerste seizoen van Smans, je zag bij Sem Steijn ook dat die een jaar nodig had om aan het niveau te wennen. Volgend jaar kan zomaar een goed jaar van hem worden.

In het begin van het seizoen leek die ook wel veel frisser en ontwikkelde die zich veel meer. Mooi uitrusten en volgend seizoen knallen.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

SuperFrysk schreef: 25-05-2025 09:40 Dit was het eerste seizoen van Smans, je zag bij Sem Steijn ook dat die een jaar nodig had om aan het niveau te wennen. Volgend jaar kan zomaar een goed jaar van hem worden.

In het begin van het seizoen leek die ook wel veel frisser en ontwikkelde die zich veel meer. Mooi uitrusten en volgend seizoen knallen.
Zie totaal geen vergelijking tussen die twee. Steijn loopt veel zonder bal en scoort daarmee veel, Smans loopt veel te veel met de bal.

Grofweg kun je kiezen tussen een scorende tien of een voetballende tien, en Smans is geen van beide.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Bericht door badfrisianboy »

Als Smans echt van waarde wil zijn voor een team in de vorm van doelpunten en assists zal hij zijn manier van spelen echt moeten gaan veranderen. Hij loopt teveel met de bal, loopt daardoor ruimtes dicht en loopt daardoor ook looplijnen van zijn medespelers dicht. Op het moment dat hij in scoringspositie komt ontbreekt de rust om een gevaarlijk schot af te leveren. Ik hoop dat Robin Veldman dit soort zaken ook ziet en met hem aan de slag gaat. Maar graag op zijn positie een versterking die de concurrentie met Smans aan kan gaan en eventueel ook kan winnen.
SuperFrysk
Wereldspeler

fuotbalgek schreef: 02-06-2025 01:07 Zie totaal geen vergelijking tussen die twee. Steijn loopt veel zonder bal en scoort daarmee veel, Smans loopt veel te veel met de bal.

Grofweg kun je kiezen tussen een scorende tien of een voetballende tien, en Smans is geen van beide.
Ze zijn inderdaad qua type niet vergelijkbaar, maar mijn punt was dat Steijn ook een jaar nodig had om te wennen vanuit de KKD.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Lance Duijvestijn zou een goede concurrent voor Levi kunnen zijn. Ik herken best de kwaliteiten van Smans, maar ik zie het niet gebeuren dat hij bij ons een regelmatig scorende of assist verzorgende 10 gaat worden. Al zal hij er af en toe met wat fortuin best wel eens een afstandschot of vrije trap injanken. Het mag zo langzamerhand bekend zijn dat ik iemand ben die graag voor spelers zou gaan die zich al min of meer bewezen hebben. En kennelijk ben ik daarin een van de weinigen. Mensen vinden spelers helemaal geweldig, ook al zijn zijn ze nauwelijks bij goals betrokken. Naast Smans bijvoorbeeld ook Olsson waar jan en alleman mee wegliep. Spelers die wel hun bijdrage leverden aan goals en assists werd weinig om getreurd toen ze vertrokken. Om hiervan ook maar eens een naam te noemen: Nygren. Tijden lijken te zijn veranderd. Er wordt geaccepteerd dat wij voetballen om het voetballen en niet zoals het hoort voor goals. Want 'geen geld' om scorend vermogen te kunnen aantrekken. Ik heb nog nooit zo'n nietszeggend excuus gehoord. Andere clubs, ook met weinig mogelijkheden weten die spelers wél te halen. Vaak ook nog door kooptransfers i.p.v huurconstructies. Ons probleem ligt echt bij de scouting. Wat de criteria precies zijn weet ik niet, maar in de praktijk blijkt dat die in ieder geval niet gefocust zijn om scorend vermogen omhoog te krijgen. Het is met eens een enkele uitzondering op de vleugelposities na over het algemeen te vaak net niet.
RvP, het waren 10 .... maanden
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Mackan68 schreef: 15-06-2025 09:28 Andere clubs, ook met weinig mogelijkheden weten die spelers wél te halen. Vaak ook nog door kooptransfers i.p.v huurconstructies. Ons probleem ligt echt bij de scouting. Wat de criteria precies zijn weet ik niet, maar in de praktijk blijkt dat die in ieder geval niet gefocust zijn om scorend vermogen omhoog te krijgen. Het is met eens een enkele uitzondering op de vleugelposities na over het algemeen te vaak net niet.
Ik ben met je eens dat ons probleem deels de scouting is (al kun je beargumenteren dat bijvoorbeeld Heracles en PEC het op dat vlak nog minder goed doen)

Ik ken Lance niet, maar Smans was dit jaar in mijn herinnering juist wel regelmatig betrokken bij goals al zie ik bij de statistieken dat het 'maar' 3 goals en 2 assist zijn (dus hij was betrokken bij iets meer dan 10% van de goals).

Dat is beter dan Espen van Ee (1 goal, 2 assists), even goed als Luuk Brouwers (ook 2 goals en 3 assists) en beter dan Linday (2 goals en 2 assists).
Wanneer je kijkt naar de flanken dan is het nog niet heel slecht Jahanbaks (3 goals, 2 assists), Trenskow (6 goals, 3 assists), Sebaoui (3 goals, 0 assists) ,Nunnely (0 goals en 2 assists) en Gurbuz (2 goals en 1 assist).

Al met al vindt ik Smans helemaal niet zo slecht qua scorend vermogen ... althans wanneer je kijkt naar de rest van het elftal. Dit jaar hebben we trouwens ook niet heel anders gescoord dan andere jaren:
24/25 - 42 goals
23/24 - 53 goals
22/23 - 44 goals
21/22 - 37 goals
20/21 - 43 goals
19/20 - 41 goals
Het is maar een spelletje
SuperFrysk
Wereldspeler

Mackan68 schreef: 15-06-2025 09:28 Lance Duijvestijn zou een goede concurrent voor Levi kunnen zijn. Ik herken best de kwaliteiten van Smans, maar ik zie het niet gebeuren dat hij bij ons een regelmatig scorende of assist verzorgende 10 gaat worden. Al zal hij er af en toe met wat fortuin best wel eens een afstandschot of vrije trap injanken. Het mag zo langzamerhand bekend zijn dat ik iemand ben die graag voor spelers zou gaan die zich al min of meer bewezen hebben. En kennelijk ben ik daarin een van de weinigen. Mensen vinden spelers helemaal geweldig, ook al zijn zijn ze nauwelijks bij goals betrokken. Naast Smans bijvoorbeeld ook Olsson waar jan en alleman mee wegliep. Spelers die wel hun bijdrage leverden aan goals en assists werd weinig om getreurd toen ze vertrokken. Om hiervan ook maar eens een naam te noemen: Nygren. Tijden lijken te zijn veranderd. Er wordt geaccepteerd dat wij voetballen om het voetballen en niet zoals het hoort voor goals. Want 'geen geld' om scorend vermogen te kunnen aantrekken. Ik heb nog nooit zo'n nietszeggend excuus gehoord. Andere clubs, ook met weinig mogelijkheden weten die spelers wél te halen. Vaak ook nog door kooptransfers i.p.v huurconstructies. Ons probleem ligt echt bij de scouting. Wat de criteria precies zijn weet ik niet, maar in de praktijk blijkt dat die in ieder geval niet gefocust zijn om scorend vermogen omhoog te krijgen. Het is met eens een enkele uitzondering op de vleugelposities na over het algemeen te vaak net niet.
Smans en Sebaoui tonen juist aan dat de stap van KKD naar de Eredivisie enorm groot is. Volgens mij heeft Duijvestijn (26) maar één volledig seizoen in de Eredivisie gespeeld en daarbij nooit echt uitgeblonken. Dus hoezo is hij dan zo bewezen? Het lijkt mij juist een flinke gok om daar als club die elke euro moet omdraaien nu een transferbedrag (moet rond de 1 miljoen kosten) voor neer te leggen. Smans vertegenwoordigt kapitaal, ondanks zijn tekort aan doelpunten of assists dit seizoen.

Vervolgens heb je het over betrokkenheid bij doelpunten, alsof je dat heel belangrijk vindt. Terwijl je Nico regelmatig afkraakt vanwege zijn tekort aan voetballende kwaliteiten en werklust, en zijn scorend vermogen bagatelliseert. "Qua doelgerichtheid niet goed genoeg".

En dan Nygren, niemand hier baalde dat hij destijds vertrok. En zoveel goals en assists had hij ook niet: namelijk 4 goals en 3 assists in 28 wedstrijden. Walemark haalde vorig jaar 3 goals en 4 assists in 24 wedstrijden, vergelijkbaar en ook niemand rouwde om zijn vertrek. Beetje makkelijk om drie jaar later je gelijk te willen halen als hij dan alsnog een verdiende transfer maakt naar Celtic. Als dat niet gebeurd was, hadden we je nooit meer over Nygren gehoord.
BWA23
Bankzitter

Bericht door BWA23 »

Smans is een bedrijvige, prima speler met toekomst. Maar zijn inbreng qua goals is assist is voor een 10 veel te laag. Komt omdat hij heel veel loopt (ik snap niet dat een trainer dat er niet uitkrijgt bij hem) en dus ruimtes dichtloopt. Dus daar moet hij veel stappen in maken dit seizoen.
Plaats reactie