Ondertussen bij andere profclubs...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
vlqrt
Superster

Re: Ondertussen bij andere profclubs...

Bericht door vlqrt »

jeewee schreef: 23-05-2025 15:13 Zouden ze dan bij Jong Feyenoord uitkomen? Begrijp dat die wel graag willen
Ik dacht ook al dat van Persie daar op hintte tijdens zijn persconferentie vooraf aan Heerenveen - Feyenoord.

Op dit moment staat Cambuur Leeuwarden op 1 bij de beloften, twee is Twente.
https://www.flashscore.nl/voetbal/neder ... le/overall

Het liefst zou ik een extra profclub zien (op dit moment staat Quick Boys daar bovenaan)
https://www.voetbal.com/wedstrijd/ned-t ... e_vignette
Het is maar een spelletje
hhage
Wereldspeler

Bericht door hhage »

Ik heb het liefst dat ze er een Jong team uitknikkeren. 18 teams meer dan genoeg.
Terwispel
Jeugdspeler

Bericht door Terwispel »

vlqrt schreef: 23-05-2025 16:06 Ik dacht ook al dat van Persie daar op hintte tijdens zijn persconferentie vooraf aan Heerenveen - Feyenoord.

Op dit moment staat Cambuur Leeuwarden op 1 bij de beloften, twee is Twente.
https://www.flashscore.nl/voetbal/neder ... le/overall

Het liefst zou ik een extra profclub zien (op dit moment staat Quick Boys daar bovenaan)
https://www.voetbal.com/wedstrijd/ned-t ... e_vignette
Beetje typisch dat Cambuur boven aan staat, maar dat zou echt te gek voor woorden zijn om toevallig de nr1 van dit seizoen door te schuiven.

Volgend jaar kunnen ze net zo goed weer onderaan staan afhankelijk van de lichting die er dan weer speelt.

Knikker er dan inderdaad maar 1 jong team uit.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Dat kan niet, je mag geen 2 teams van dezelfde club in 1 competitie hebben.

Realistisch gezien komen alleen Feyenoord en Twente in aanmerking.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Bericht door badfrisianboy »

Zou toch wat zijn als Telstar de Eredivisie zou halen. Persoonlijk zou ik dat echt fantastisch vinden.
jorro
Selectiespeler

Bericht door jorro »

badfrisianboy schreef: 23-05-2025 22:43 Zou toch wat zijn als Telstar de Eredivisie zou halen. Persoonlijk zou ik dat echt fantastisch vinden.
De Witte Leeuwen tegen de Schapekoppen. Het zou een prachtfinale zijn met twee clubs die de gunfactor hebben.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

vlqrt schreef: 23-05-2025 19:25 Dat kan niet, je mag geen 2 teams van dezelfde club in 1 competitie hebben.

Realistisch gezien komen alleen Feyenoord en Twente in aanmerking.
Cambuur wil niet en Twente mag niet omdat ze het samen met Heracles doen.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Echt? Zou me echt verbazen wanneer groot Cambuur en jong Cambuur beiden in de KKD spelen. Dat is competitie vervalsing
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

vlqrt schreef: 24-05-2025 09:12 Echt? Zou me echt verbazen wanneer groot Cambuur en jong Cambuur beiden in de KKD spelen. Dat is competitie vervalsing
Klopt, Jong Cambuur mag sowieso niet naar de KKD, maar ze hebben in een eerder stadium ook al aangegeven helemaal niet te willen promoveren.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Er is natuurlijk maar één oplossing; de brug moet geslagen worden tussen amateurs en professioneel. De KNVB moet hier overbruggingsgelden tegenover zetten. Amateurclubs die niet willen promoveren; prima maar dan moeten daar aparte competities voor ontworpen worden.

Het is echt te belachelijk voor woorden dat je niet uit de KKD kan degraderen.
Feanfan24
Jeugdspeler

Bericht door Feanfan24 »

De volgende clubs hebben aangegeven dat ze interesse hebben in promotie met hun beloftenteam, mits dit mogelijk is: ADO Den Haag, Ajax*, Almere City*, AZ*, De Graafschap, Excelsior, FC Den Bosch, FC Groningen, FC Utrecht*, FC Volendam, Feyenoord, NAC Breda, PEC Zwolle, PSV*, Sparta Rotterdam*, Vitesse, VVV-Venlo en Willem II. Clubs met een sterretje zijn met het beloftenelftal al actief buiten de beloftencompetitie.

https://www.vi.nl/pro/op-deze-manier-ko ... -feyenoord

Ben ik de enige die het gek vindt dat Sc Heerenveen niet tussen dit rijtje staat? Of weet iemand de reden hiervoor
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Leuk dat al die anderen willen … maar die spelen zelf ook regelmatig eerste divisie.

Er zijn maar 2 clubs die in aanmerking komen: Feyenoord en Twente. De rest is (inclusief onszelf) niet gegarandeerd van Eredivisie.

Alternatief is gewoon gedwongen promotie naar eerste divisie voor amateurclubs. Die rare regels laten varen, amateurclubs gewoon laten promoveren door de regels beter op elkaar te laten aansluiten.

Lijkt me het beste voor het voetbal zelf, dan kun je spelers ook makkelijker uitlenen aan een quick boys of Katwijk die dan mogelijk wel eerste divisie kunnen aansluiten
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Die ‘rare’ regels zijn er natuurlijk niet voor niks. Je moet bijvoorbeeld gewoon goede verlichting hebben voor een tv-registratie en je wil een x aantal spelers met een profcontract hebben, anders is er amper sprake van profvoetbal.

Als je al dat soort verplichtingen afschaft dan moet je dat voor alle clubs doen en dan blijven er geen voorwaarden meer over voor profvoetbal.

En dan zit je nog met het probleem dat er geen motivatie van veel amateurclubs is ivm het verdwijnen van derby’s bij promotie.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Laten we wel wezen, de verlichting snap ik … maar het aantal prof spelers dat is misschien ook wel de reden dat we nu met zoveel jeugdteams in de eerste divisie spelen. Is het nu echt zoveel beter met die jeugdspelers die ook prof zijn met een jeugdcontract?

Het is voor de ‘echte’ eerste divisieclubs ook maar raden tegen wie ze spelen … laat dan ijsselmeervogels of quick boys meedoen met een blik amateurs. Qua niveau doen ze er niet veel voor onder en dat is toch waar je eigenlijk op zit te wachten.

Nou ja, het is niet aan mij en ik kijk in beide gevallen weinig KKD
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Ik ben echt tegen competities waar jong teams in spelen. Niet alleen in Nederland, maar ook Belgié en Duitsland;.
De Tweede Divisie is wel een mooi voorbeeld
15 Noordwijk
16 Jong Sparta
17 Scheveningen
18 ADO'20

Jong Sparta is 16e geworden en moet waarschijnlijk met Feyenoord dat plekje uitvechten. Noordwijk is op een veilige plek 15 geeindigd, zou je denken, maar omdat de Jong teams een onderlinge competitie hebben, moet Noordwijk ook nog weer voor promotie-degradatie spelen (misschien wel tegen Harkemase Boys)

Stop de beloften !!!
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Zit nu een kwartiertje naar Willem 2 tegen Telstar te kijken …maar het is niet om aan te gluren.
Ergens diep in mijn hart gun ik het Telstar, maar dat is meer om het idee dat ik die club nog nooit live heb gezien.

Beide clubs hebben veel werk te verzetten deze zomer willen ze competitief worden
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Als je als Willem II zijnde 2 keer van Heerenveen verliest, zelfs in eigen huis, verdien je ook geen handhaving
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Telstar terecht door, waren vandaag de betere ploeg. Leuk voor de groundhoppers onder ons volgend jaar :-)
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Ik gok dat dit de wedstrijd is die het snelst is uitverkocht qua uitvak.
- Eerste Eredivisie duel ooit tussen Telstar en Heerenveen
- Klein uitvak
- Dikke kans dat ze er door gebrek aan budget binnen 1 of 2 jaar weer uit liggen
Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

Lekker onder de rook van Tata spelen, heerlijk
Heerenveen fan in Leiden
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Als je ziet wat NEC even binnenhaalt:
- Misidjan
- El Kachati
- Chery
- Spaanse keeper

Dan kun je denk ik niet anders concluderen dat ze met de Boekhoorn-miljoenen ons in de komende jaren flink voorbij gaan streven.
Ter beeldvorming hebben ze ook nog een aantal Japanners, Linssen en Vito Van Crooy daar rondlopen en die zullen daar niet voor appel en ei gaan voetballen.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Dit is al een paar jaar gaande, eigenlijk schandalig dat NEC maar net boven ons eindigde.
Plaats reactie