Sfeervak
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
xander Verified
- Superster
Re: Sfeervak
Hoe langer we wachten hoe duurder het wordt. Nu doorpakken is investeren in de toekomst en meer supporters op de tribune.betekend hogere omzet koers omhoog!
Alle ballen op Henkie!
-
- Selectiespeler
Het is al duidelijk dat dat deze zomer niet meer gaat gebeuren gezien de seizoenkaartverkoop.
-
- Beheerder
2026/2027 wordt er gemikt op 3000/3500 staanplaatsen.
-
Verified
- Wereldspeler
Hoeveel zijn het er nu eigenlijk? 2000? De droom is toch wel dat de hele Noord Tribune uiteindelijke een statribune wordt. En welke kant je nu ook op uitbreidt, het wordt lastig voor de zitplaatsen in de buurt. Of je zou de onderste helft over de hele breedte moeten pakken.
-
Verified
- Wereldspeler
Is het wel zo dat de capaciteit groter wordt?
Als het stavak uitgebreid wordt, zal dit gebeuren in de vorm van safe standing. Dat betekent feitelijk een klapstoeltje voor ieder persoon in het stavak, ook op het gedeelte van het huidige stavak. Ik verwacht zelf dat de capaciteit wel ongeveer gelijk zal blijven daardoor.
-
xander Verified
- Superster
De kosten om het te realiseren waren 5 jaar terug de helft goedkoper. Hoe langer we wachten hoe duurder en stilstand is achteruitgang.badfrisianboy schreef: ↑20-05-2025 13:28 Is het wel zo dat de capaciteit groter wordt?
Als het stavak uitgebreid wordt, zal dit gebeuren in de vorm van safe standing. Dat betekent feitelijk een klapstoeltje voor ieder persoon in het stavak, ook op het gedeelte van het huidige stavak. Ik verwacht zelf dat de capaciteit wel ongeveer gelijk zal blijven daardoor.
Alle ballen op Henkie!
-
Verified
- Wereldspeler
Maar vijf jaar geleden waren de operationele tekorten groter dan ze nu zijn. Dus wellicht maakt dat het financieel nu wat minder risicovol dan een aantal jaren geleden.
Stilstand is inderdaad achteruitgang. Maar in mijn optiek kunnen we toch niet zeggen dat onze club stilstaat. Als je ziet wat er de laatste jaren allemaal is gebeurd en in werking gezet bij onze club, dan durf ik wel te stellen dat sc Heerenveen volop in beweging is. Onze club leeft weer.
-
Verified
- Wereldspeler
Heb je helemaal gelijk in. Ik zat te denken aan de huidige situatie. Er staan nu meer mensen in het STA-vak dan dat er voorheen gezeten hebben. Met Safe Standing wordt dat inderdaad wat anders, helaas.badfrisianboy schreef: ↑20-05-2025 13:28 Is het wel zo dat de capaciteit groter wordt?
-
- Beheerder
De club mikt op 3500 plekken. Dat is een verdubbeling van nu. En eigenlijk meer dan een verdubbeling, aangezien er door safe standing ook ongeveer 400 plekken minder beschikbaar zijn.badfrisianboy schreef: ↑20-05-2025 13:28 Is het wel zo dat de capaciteit groter wordt?
-
Verified
- Wereldspeler
Ja maar die verdubbeling gaat 1 op 1 ten koste van bestaande zitplaatsen. Dus de totale stadioncapaciteit blijft gelijk. Terwijl bij vorige uitbreidingen van het STA-vak, de totale stadioncapaciteit wat toenam, omdat staande mensen nou eenmaal minder ruimte innemen dan zittende mensen.
-
- Beheerder
Aah zo. Ik doelde puur op de capaciteit van het stavak.
-
- Jeugdspeler
Hoe kom je aan dit getal 3500, is dit vermeld door iemand van de club? Zou wel mooi zijn een flinke uitbreiding!
-
- Invaller
De club mikt op 3500 plekken. Dat is een verdubbeling van nu. En eigenlijk meer dan een verdubbeling, aangezien er door safe standing ook ongeveer 400 plekken minder beschikbaar zijn.
Hoe wordt dit gerealiseerd? welke vakken zijn de klos?
Hoe wordt dit gerealiseerd? welke vakken zijn de klos?
-
- Nieuw talent
Zoals je op de website van de club kunt lezen is dat nog onbekend omdat er eerst onderzoek wordt gedaan.
De club vermeldt dit keurig: Hoe het stavak uitgebreid wordt en op welke vakken dit uiteindelijk invloed gaat hebben, is momenteel nog niet bekend. Dat is afhankelijk van de vraag onder supporters en de andere factoren die hierboven genoemd zijn. Mocht er op een gegeven moment bekend worden welke vakken bij het stavak komen, laten we dat zo snel mogelijk weten aan de seizoenkaarthouders die daar zitten. Er zullen ongetwijfeld supporters zijn die al sinds jaar en dag op de Noordtribune zitten en die moeten verplaatsen door de uitbreiding van het stavak. sc Heerenveen gaat er alles aan doen om deze supporters (en de mensen met wie zij de wedstrijden bezoeken) samen een zo goed mogelijk alternatief te bieden, mochten deze supporters niet willen plaatsnemen in het stavak.
- jeewee
- Basisspeler
3500 plekken is wel één van de opties die de club op tafel heeft liggen. E.e.a. zal volledig van de animo afhangen, en het bijbehorende prijskaartje.
.-
-
- Invaller
Zal wel zoiets worden dan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
-
- Invaller
Ik hoop stiekem nog steeds dat het een optie is om de tribune door te trekken naar het veld, alleen al omdat ik dat er mooier uit vind zien dan die gracht (ooit erg modern maar inmiddels ietwat gedateerd en "afstandelijk") maar ook omdat je dan wellicht wat minder impact hebt op de andere vakken en op die manier zou je ook een soort omloop kunnen creëren door de bovenkant v/d Noordtribune af te zetten waardoor er een "omloop" gecreerd wordt van de Oost tribune naar de West tribune waardoor de sponsoren/zaken partners/ genodigden van beide tribunes makkelijker met elkaar in verbinding gebracht kunnen worden.
Ben erg benieuwd wat er uiteindelijk besloten wordt.
Ben erg benieuwd wat er uiteindelijk besloten wordt.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
-
- Invaller
Om even op mezelf terug te komen met een plaatje lijkt me dit veel mooier dan bovenstaande afbeelding. De groene lijn zijn dan 2 lege rijen die tevens als gangpad naar de uitgangen kunnen worden gebruiktJD schreef: ↑08-05-2025 09:25 Waarom niet een onderste deel van de gehele Noordtribune als sta-vak inrichten, 2 rijen stoelen weglaten en daarboven zitplaatsen? Vak 10 tm 14 zeg maar en de helft van vak 9 en 15, vanaf de zijkanten heb je dan ook geen last met zichtlijnen.
Mocht er dan in de toekomst meer of minder vraag zijn naar kaarten in Nieuw Noord kun je de lege rijen makkelijk naar onder of naar boven verplaatsen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- jeewee
- Basisspeler
Even wat zitten Googlen, ook betreft die safe standing en dat je dan minder mensen per vierkante meter kan hebben.
Kwam tegen dat de verplichting voor sectorscheiding er ook bij komt, zou dus betekenen dat de supporters in het stavak niet gemixt worden met andere supporters. Zover ik kan lezen ook niet bij de horeca etc.
https://www.fcgroningen.nl/nieuws/reali ... van-start/
Zie daar een stukje uitleg. Groningen kan dit door middel van de twee ringen natuurlijk wat makkelijker oplossen. Ben benieuwd hoe zoiets bij ons dan toegepast gaat worden
Kwam tegen dat de verplichting voor sectorscheiding er ook bij komt, zou dus betekenen dat de supporters in het stavak niet gemixt worden met andere supporters. Zover ik kan lezen ook niet bij de horeca etc.
Zie daar een stukje uitleg. Groningen kan dit door middel van de twee ringen natuurlijk wat makkelijker oplossen. Ben benieuwd hoe zoiets bij ons dan toegepast gaat worden
.-
-
Verified
- Wereldspeler
Volgens mij wordt die sectorscheiding helemaal niet verplicht door de KNVB.jeewee schreef: ↑03-06-2025 21:04 Even wat zitten Googlen, ook betreft die safe standing en dat je dan minder mensen per vierkante meter kan hebben.
Volgens mij is het zo dat de sectorscheiding bij FC Groningen verplicht is gesteld door de lokale overheid na alle misstanden in het seizoen dat FC Groningen degradeerde uit de Eredivisie. De gemeente Groningen was helemaal klaar met het wangedrag van de supporters uit het stavak. Na een onderzoek over de oorzaken en aanbevelingen om dit in de toekomst te voorkomen heeft de gemeente Groningen de club verplicht om te zorgen voor deze sectorscheiding. Om zo te voorkomen dat er meer mensen op het stavak plaats namen dan toegestaan, en om te voorkomen dat supporters die daar niet hoorden plaats konden nemen.
Ik denk dus dat deze sectorscheiding alleen is ingesteld bij FC Groningen en dat dit bij andere clubs met een stavak niet het geval is. Maar met honderd procent zekerheid durf ik het niet te zeggen.
- jeewee
- Basisspeler
Lees er inderdaad niet veel over, maar AZ noemt het ook en verwijzen naar een protocol
https://www.az.nl/inside-az/nieuws/2023 ... g-gedeelte
.-
-
xander Verified
- Superster
-
Verified
- Wereldspeler
Als ik het protocol lees van AZ, dan lijkt het inderdaad wel een vereiste te zijn van de KNVB om een sectorscheiding aan te brengen tussen staanplaatsen en zitplaatsen.jeewee schreef: ↑03-06-2025 21:58 Lees er inderdaad niet veel over, maar AZ noemt het ook en verwijzen naar een protocol
-
- Wereldspeler
Uit het protocol waar naar verwezen wordt, een document opgesteld in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken, blijkt niet dat zo’n sectorscheiding verplicht is. Er wordt zelfs niet over gesproken. Het laatste stukje tekst op de website van AZ doet mij vermoeden dat ze er zelf voor gekozen hebben om gedoe te voorkomen, onder het mom van het positieve neveneffect ‘een veilige en prettige stadionbeleving’. Verder dan lokaal opgelegde regels, zoals in Groningen, kom ik ook niet.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!