Begroting/financiën van sc Heerenveen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Alfred
Wereldspeler

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Bericht door Alfred »

Dit staat ook zo op Nu.nl
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

De verdeling van de gelden van komend seizoen zijn inderdaad op basis van de eindstand van dit seizoen. Komend seizoen wordt de punten van 10 jaar geleden geschrapt en krijgt elk resultaat van de afgelopen 9 jaar wat minder waarde. Daarom verschilt de eindstand van dit seizoen van de beginstand van komend seizoen.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Maar het verschil was al 6 plekken en we zijn 2 plekken boven Sparta geëindigd dus we lopen uit. In het seizoen 15/16 waren we 12e (en Sparta KKD) maar we winnen wel weer wat punten op Sparta. Ik kan jouw bestandje niet thuisbrengen Abenello.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Het is te simpel om te stellen dat je uitloopt als je boven iemand eindigt, het rekensysteem is wel ietsje complexer dan dat.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Laten we de discussie maar stoppen. We hebben gisteren goede zaken gedaan voor de tv gelden dat is wel zeker.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Heb ik het dan goed dat er na afloop van het seizoen een eindstand wordt opgemaakt waarin het seizoen van 10 jaar geleden nog meetelt, en na de zomerstop wordt er een nieuwe beginstand opgemaakt waarin het oudste jaar vervalt, alle andere 9 seizoenen iets minder waard wordt, en het nieuwste seizoen nog niet verwerkt is. (Feitelijk dus maar 9 seizoenen bij aanvang van het nieuwe jaar).
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Klopt het seizoen van 10 jaar geleden telt 1 keer mee, die van 9 jaar geleden 2 keer enz. We lijken eindelijk van die veel te grote en 'verstikkende' tekorten af te komen. De druk om te moeten verkopen. Heerenveen krijgt mooie tv gelden, de toeschouwersaantallen zijn gestegen, de commerciële omzet stijgt nog steeds wat. Ik denk dat we weer naar boven kunnen kijken in plaats van naar onderen. Het verhaal dat het elk jaar wat minder wordt lijkt gekeerd.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Bericht door badfrisianboy »

Op X (Twitter) kwam ik onderstaande berichten tegen. Het lijkt er op, als ik het goed begrijp, dat sc Heerenveen nog ruim € 2,2 miljoen van Olympique Lyonnais tegoed had voor de transfer van Amin Sarr en dat de Franse club dit bedrag recent zou hebben overgemaakt. Schijnt een artikel te hebben gestaan in de Franse (sport)krant L'Équipe. Wat mij betreft interessant genoeg om hier op het forum te melden.

vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Nadat @OL € 2.238 had betaald, hief FIFA de sanctie op. Het onbetaalde bedrag vertegenwoordigde de rente over de compensatie met betrekking tot de overdracht van Amin Sarr. Op de vraag van @lequipe afgelopen dinsdag bevestigde Heerenveen dat @OL aan al haar verplichtingen heeft voldaan.

Even een vertaling
Het is maar een spelletje
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Bericht door badfrisianboy »

Ik dacht eerst dat het ging om € 2,2 miljoen. Misschien was de wens de vader van de gedachte. Het lijkt te gaan om een bedrag voor achterstallige rente ter hoogte van € 2.238,36 om precies te zijn.

Wie het kleine niet eert .......
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

ABE1920 zit zich vandaag ook flink rijk te rekenen. Ons eerst lekker maken met de 2,2 miljoen van Sarr, die 2,2 duizend blijkt te zijn en later ook de 350K/400K opleidingsvergoeding voor Rallis. Dat moet echter 190K zijn, Polen is helaas ingedeeld in lagere FIFA-categorie en hoeft dus minder te betalen als een Nederlandse club had moeten doen.
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Abenello schreef: 27-05-2025 20:37 ABE1920 zit zich vandaag ook flink rijk te rekenen. Ons eerst lekker maken met de 2,2 miljoen van Sarr, die 2,2 duizend blijkt te zijn en later ook de 350K/400K opleidingsvergoeding voor Rallis. Dat moet echter 190K zijn, Polen is helaas ingedeeld in lagere FIFA-categorie en hoeft dus minder te betalen als een Nederlandse club had moeten doen.
Kan gebeuren natuurlijk. Die 190K is toch nog een redelijke som. Rallis heeft hier natuurlijk lang in de jeugd gespeeld maar het hele opleiden is dan toch noet helemaal voor niks geweest.
Plaats reactie